חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גישור גירושין: על התהליך

מאת: אביב יועציםגישור ובוררות11/02/2012953 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התהליך של גישור גירושין כולל בתוכו מספר פגישות אשר במהלכן שני הצדדים יושבים ביחד, בליווי המגשר, משוחחים על נושאים חשובים בגירושיהם, ומגיעים למסקנות אשר אשר שניהם יכולים לחיות איתן בשלום. מספר הפגישות הנחוץ תלוי במורכבותו של המקרה, ובגישתו של המגשר.

הצעד הראשון בדרך אל התהליך של גישור גירושין הוא לערוך בירור לגבי המגשר אשר איתו אתם עומדים לעבוד. באפשרותכם להתקשר למשרדו של המגשר או לערוך עמו פגישת היכרות, כדי להבין בדיוק מה זה גישור גירושין ומיהו המגשר. אתם יכולים לנצל את ההזדמנות הזו כדי להבין את תפקידם בתהליך, וכיצד גישור גירושין יוכל לעזור להם. אם אתם מרוצים מהדרך בה התנהלה הפגישה הראשונה, אתם יכולים להסכים ביחד על שימוש בשירותיו של המגשר.

בפגישה הבאה, המגשר יחקור ויבין את המקרה שלכם ואת נקודת המבט של כל צד. כל גירושין מתחילים בכך שצד אחד מגיש בקשה לגט (ברבנות או בבית הדין לענייני משפחה). לאחר מכן, הצד השני צריך להגיב לבקשת הגירושין בפני הגוף אשר בו הוגשה הבקשה. במקרה שעוד לא עשיתם זאת, המגשר יוכל לעזור לכם בכך. המגשר אף יכול לעזור לכם עם הנושאים החוקיים הקשורים לתהליך הגירושין, בעיקר אם הוא עורך דין מוסמך ו/או בעל ניסיון בתחום של גירושין ודיני משפחה.

גירושין דורשים הרבה מילוי טפסים והכנת ניירת, כמו למשל הצהרות הון ורכוש. המגשר יכול להדריך אתכם לגבי הטפסים הדרושים לתהליך הגירושין, ולעזו לכם בהכנתם. נושאים כגון רכוש, השקעות משותפות, חובות והלוואות וכמובן משמרות על הילדים במידה ואתם הורים, הנם נושאים נוספים אשר עליהם תדונו במהלך גישור גירושין. ייתכן שתטפלו בכל נושא בפגישה נפרדת, וייתכן שבכל פגישה תדונו בכמה נושאים במקביל- הכל בהתאם לצרכים שלכם ולקצב ההתקדמות שלכם בניהול המשא ומתן.

במהלך הדיונים, המגשר יכין טיוטה סופית של הסכם אשר שניכם תסכימו לו. בסיום התהליך, שניכם תוכלו לעבור על ההסכם לבד או בליווית עורכי הדין שלכם, ולהחליט אם לחתום עליהם או לא. עליכם לדעת שבניגוד לגירושין אשר מתרחשים בבית המשפט, אינכם מחוייבים לחתום על שום הסכם אשר יכתב במהלך גישור גירושין. מטרתו של גישור גירושין הנה לעזור לשני הצדדים להגיע לעמק השווה, ולכן אף צד איננו מחוייב לחתום על הסכם אשר איננו מרגיש עמו בנוח.

עוד דבר חשוב שעליכם לדעת בנושא זה, הנו שגם במידה שבחרתם ללכת לתהליך של גישור גירושין, אין זה אומר שאינכם יכולים להשתמש בעזרתו של עורך הדין שלכם. בחלק מהמקרים, המגשר אינו יכול להציע ללקוחותיו עצות לגבי מערכת החוק והמשפט. במקרים שכאלה, בני הזוג יכולים להעזר בעורך דינם, אשר יכול ליידע אותם לגבי זכויותיהם החוקיות, לעזור להם לנהל את המשא ומתן על ההסכם, ולעזור להם להכין את הניירת הדרושה.

גירושין הנם תמיד תהליך רגשי וקשה, ומובן אם כך שכל זוג רוצה להפוך אותם לקלים ושקטים ככל האפשר. מאחר שההסכם אשר נערך במהלך גישור גירושין נכתב בעקבות דיונים ארוכים עם שני הצדדים, הוא צריך להיות מקובל על שניהם ולהתאים להם. כתוצאה מכך, התהליך של גישור גירושין הנו דרך שקטה ונעימה יותר להגיע לסיומם של חיי הנישואין.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אביב יועצים >> המפתח שלך להצלחה שיווקית !

ייעוץ שיווקי

קידום אתרים בגוגל

 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אביב יועצים

מאת: אביב יועציםפלילי14/02/162098 צפיות
כתב אישום הינו המסמך שפותח את המשפט כנגד הנאשם והוא כולל מספר סעיפים קבועים ואת כל העובדות שנאספו כנגד המואשם, עדי התביעה והסעיפים בחוק שהופרו, כביכול, על ידו. ביטול המסמך מונע את ההגעה למשפט כך שאין ענישה וכל הטיפול בתיק מופסק. את הביטול ניתן לבצע בנקודות זמן שונות כאשר המוקדמת ביותר היא כאשר התיק עדיין נמצא בידי המשטרה ועדיין לא עבר לבית המשפט. כאן נלמד מעט יותר אודות אפשרויות הביטול השונות בנקודת זמן זו.

מאת: אביב יועציםפלילי02/02/162440 צפיות
מועד מחיקת רישום פלילי ישן נקבע על פי הגדרות תקופת ההתיישנות. תקופת ההתיישנות מתחילה למעשה כבר כאשר בית המשפט נותן את פסק הדין שלו לגבי העבירה שבוצעה. כל תקופה נקבעת על פי קריטריונים שקבועים בחוק. תקופת ההתיישנות תלויה בסוג הרישום הפלילי – האם מדובר בהרשעה בפשע או באי הרשעה. בנוסף, נקבעת התקופה על פי גיל הנאשם ועובדת היותו קטין או אדם בוגר בעת מתן פסק הדין. לבסוף, החוק מתייחס לסוג העונש שהוטל על הנאשם.

מאת: אביב יועציםפלילי02/02/161954 צפיות
תחום המשפט המנהלי בישראל הוא אחד התחומים המעניינים והמגוונים ביותר בעולם המשפט. המשפט המנהלי עוסק בהתמודדות של אזרח מול גופים מנהלתיים וציבוריים, מועדות הבנייה שמאשרות את תוכניות הבתים שאנחנו בונים ועד לזכויותיהם של עובדים, אסירים, חיילים ומשפחות נפגעות טרור. מהתמודדות מול גורמים תקשורתיים כמו רשות השידור וחיוביה את הציבור ועד לעבודה משפטית מול רשויות מקומיות המחייבות אותנו במיסים על פי חוק.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161585 צפיות
אם אתם גרושים טריים, תקופת החגים עלולה להיות קשה מאוד עבורכם. תחושת האומללות, האשמה והבדידות היא מתכון מושלם לדיכאון. בזמן שמשפחות אחרות ומאושרות חוגגות יחדיו ושואגות את שירי החג, אתם תשבו מסוגרים בביתכם ותבהו בטלוויזיה. יתכן שתרגישו כל כך מדוכאים, עד שאפילו לא תצליחו להזיז את עצמכם מהמיטה. אז מה עושים? הנה כמה טיפים של עו"ד גירושין, כיצד לעבור את החגים בשלום ולהפוך את החג לקצת יותר נסבל:

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161619 צפיות
כולנו מתחתנים בתקווה שהנישואים יחזיקו מעמד ויהיו יציבים. למרבה הצער, הרבה פעמים בני הזוג שלנו משתנים ומאבדים עניין בדברים שעניינו אותם לפני 10-15 שנים: תחביבים שונים, עיסוקים וגם אנשים. כשנשים מאבדות עניין בנישואים, הן פונות אל עורך דין גירושין. אבל כשזה קורה לגבר, הוא לאו דווקא ירוץ אל עורך דין גירושים. הוא בדרך כלל יתרחק מאשתו, ימעט לדבר איתה, לבלות איתה וימצא מפלט בקריירה תובענית או במאהבת.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161409 צפיות
גירושין הם נושא כואב עבור כל הצדדים המעורבים בעניין- אתה, אשתך והילדים. אין ספק שהם תובעים מחיר נפשי שלוקח זמן להתאושש ממנו. לאחר שנים רבות בהן אתה ואשתך הייתם יחד והילדים התרגלו לראות את הוריהם תחת קורת גג אחת, הפרידה אחד מהשנייה היא קשה ולוקח זמן להתרגל אליה.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161466 צפיות
גירושין בגיל מבוגר אינם עניין פשוט. מדובר בזוגות בגיל העמידה או אפילו בזוגות בני הגיל השלישי, שהגיעו לאחר שנים רבות יחד להחלטה על פירוק החבילה המשותפת. גירושין בגילאים אלו נובעים מכמה סיבות. לעיתים, ההחלטה על גירושין התקבלה לפני שנים רבות, אך בני הזוג העדיפו להמתין עד אשר הילדים יתבגרו ויעזבו את הבית. לעיתים מדובר במקרי גירושין על רקע שחיקה של מערכת היחסים הזוגית- כאשר לא נעשה דיי במשך השנים על מנת לשמור על הגחלת, אובד לקשר האהבה והתשוקה שאפיינו את תחילתו, ועימם אובד גם הרצון לעתיד משותף.

מאמרים נוספים בנושא גישור ובוררות

מאת: tiloniגישור ובוררות11/02/181596 צפיות
כשבאים לדון בנושא גישור לאחר בגידה, עולה השאלה האם לתת מקום לאמוציות ולהבעת רגשות או שמא יש להישאר מקצועיים ודידקטיים ולהתעסק רק בתחום החוזי של הסכם שלום בית או גישור?

מאת: tiloniגישור ובוררות04/01/181540 צפיות
הפנייה הראשונית אל המגשר היא פנייה טלפונית של אחד מבני הזוג אל מגשר מקצועי השייך לרשימת המגשרים המורשית של משרד המשפטים, למרות שאין חובה חוקית להיכלל ברשימה זו, הרי שמוטב לפנות לאיש מקצוע מוסמך ואמין.

מאת: tiloniגישור ובוררות01/12/171704 צפיות
כאשר הנישואים שלנו מגיעים לסיום אנחנו צריכים להחליט מהי הדרך הכי טובה להיפרד. תהליך של גישור גירושין יכול לסייע לנו להתגרש באווירה טובה וחיובית יותר

מאת: shlomy גישור ובוררות17/07/161862 צפיות
גירושין הוא אחד המאבקים הקשים הדורש משאבים נפשיים וכספיים רבים, הליך גישור בגירושין מבטיח לשני הצדדים את כל הזכויות בתהליך מהיר בלי בירוקרטיה והוצאות מיותרות

מאת: דוד סונינוגישור ובוררות24/06/152635 צפיות
המאמר מבוסס על עבודת הגמר שלי משנת 1990, ועל קורס שהעברתי באוניברסיטה בנושא. עבודת הגמר שלי היתה אבן דרך לביסוס מערכת הגישור. אולם תהליך השלמה שונה מתהליך הגישור. המאמר מנסה לשרטט את הדרך היעילה כדי לפתור באופן סופי סיכסוכים.

מאת: שירלי אנגלמןגישור ובוררות16/06/152113 צפיות
עו"ד שירלי אנגלמן, עורכת דין גירושין וענייני משפחה, מגשרת ומנחת סדנאות מתגרשים. (לשאלות וליצירת קשר בדואר אלקטרוני: s.mishpati@gmail.com ) (למאמר המלא ומידע נוסף באתר אינטרנט: www.get-net.co.il ). טלפון: 077-2010-298.

מאת: Yoniגישור ובוררות21/05/152533 צפיות
הדרך הנכונה והבריאה ביותר להתגרש היא חתירה אל הסכם המשרת את טובת שני הצדדים, הסכם הוגן המוסכם על שני הצדדים ומבוסס על גישור ותקשורת תקינה. כאשר שני הצדדים משתפים פעולה על התהליך, נכונים לפשרות ופועלים לסיום מהיר של התהליך הדברים יהיו הרבה יותר פשוטים בעבור שני הצדדים. חשוב להבהיר כי גישור גירושין משרת את טובת שני הצדדים, המגשר מחויב בהתייחסות שווה לזכויות של שני הצדדים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica