חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פינוי שוכר, כיצד? מאת עו"ד חגי אורגד

פינוי שוכר, כיצד?  מאת עו"ד חגי אורגד

 

מבוא-

כיצד ניתן לפנות שוכר? מהי משמעותו של חוזה שכירות בהיבט פינוי שוכר?

 חוזה שכירות בין משכיר (בעל הנכס) לבין השוכר (הדייר), הינו חוזה אורך אשר מעצם טיבו וטבעו אינו מסתיים בו במקום במתן טובין (סחורה) או שירות מיידיים תמורת תשלום. שהרי, חוזה שכירות הוא "רומן ממושך" לאורך זמן רב, בין המשכיר לשוכר, כאשר מחד המשכיר מפקיד בידי השוכר על פי רוב את אחד הנכסים היקרים לו – דירתו (לעיתים את הנכס היקר לו ביותר!), ומאידך השוכר מקבל בתמורה לכספו קורת גג, קרי, הזכות לגור בנכס בתמורה לתשלום דמי שכירות חודשיים. ככלל זוהי המסגרת החוזית הידועה והמקובלת בנושא חוזה שכירות.

דא עקא, לעיתים היחסים בין המשכיר לשוכר עולים על  שרטון עקב חלוקי דעות, או אז כל צד מתבצר בעמדותיו ודורש הגנה מרבית על זכויותיו. בקונסטלציה המתוארת, ישנה חשיבות עליונה להוראות חוזה השכירות וכן לאפשרויות נקיטת ההליכים בין הצדדים האחד כנגד רעהו, הן על פי החוזה והן על פי הדין.

חוזה השכירות ומשמעות פינוי השוכר-

במקרים רבים, חוזי שכירות נכרתים על ידי הצדדים עצמם ללא ליווי עורך דין מומחה בענייני מקרקעין הבקיא בתחום והמצוי בפרטיו (ולא, לא כל עורך דין הינו מבין ובקיא בתחום דיני המקרקעין) ומבלי להבין את מכלול המשמעויות המשפטיות של התקשרותם החוזית. לכולנו מוכרת התופעה האמורה, בכדי לחסוך את עלויות שכר טרחת עורך הדין. אכן, יש בכך חסכון כספי. ברם, מכאן ראשית מדרון. שהרי, החיסכון הוא רגעי ולטווח הקצר ביותר ולא מעבר לכך, הא ותו לא! שכן, בראייה לטווח ארוך ובמקרים רבים החיסכון האמור עלול לעלות ביוקר. במה דברים אמורים? כל בר דעת מבין שחוזה שכירות ככל חוזה אחר הינו נבחן "בזמן אמת". שהרי במידה ולא פורץ כל סכסוך בין הצדדים לחוזה והכל מתנהל על מי מנוחות, החוזה מהווה קישוט ולא יותר. אולם, כאשר מתגלע סכסוך, או אז לחוזה השכירות ולתוכנו חשיבות עליונה, אז לכל מילה ומילה בחוזה חשיבות אדירה.

חוזה שכירות שנעשה באופן חובבני ולא מקצועי עלול להסב נזקים רבים לצדדים לו. שכן, זכויות הצדדים אינן מעוגנות בחוזה השכירות כהלכה מבחינת הדין. במרבית המקרים בחוזי השכירות החובבניים אין כתבי ערבות, בטחונות, התחייבויות למתן אופציה (אופציה אמיתית ולא מדומה) וכו'.. ובאופן כללי ניתן לומר כי אין הגנה ראויה על האינטרסים של הצדדים. כאמור, המשמעות הנכבדה של חוזה שכירות באה לידי ביטוי, עם פרוץ סכסוך בין הצדדים, אשר לרוב מעורר את הצורך הדחוף והמיידי לפעול בין היתר לפינוי השוכר.

אין חולק כי הבעיות המרכזיות ביחסי משכיר- שוכר, הן אי תשלום דמי שכירות במועד (או אי תשלום דמי שכירות בכלל), הסבת נזקים לנכס על ידי השוכר, אי תשלום חשבונות שוטפים וכו' וכו', כיד הדמיון "הטובה"... בעיה נוספת  ושכיחה ביותר הינה אי פינוי הנכס, או אז אנו נדרשים לנקוט בהליך של פינוי שוכר. אין ספק, שפינוי שוכר זוהי משימה לא פשוטה אשר מצריכה ידע וניסיון בהתמודדות עם בעיה סבוכה זו. משכך, המחוקק נתן את דעתו על כך ובעקבותיו בתי המשפט בשורה של פסיקות, והיום יותר מתמיד ישנם כלים חוקיים על פי דין להתמודד טוב ונכון יותר עם בעיית פינוי שוכר.

לעיתים אנו נקבל עצות "מן המוכן" "מיודעי דבר" "וממביני עניין" כיצד ניתן באופן עצמאי לגרום לפינוי השוכר הבעייתי כ"במטה קסם". היזהרו מעצות מסוכנות!!! באשר להפעלת סעד עצמי על ידי בעל הנכס, הרי שכאן קיימת סכנה ממשית של בעל הנכס עצמו בהפעילו סעד עצמי כאמור.

שהרי בפס"ד ת"א (ירושלים) 12058/07 גודניאן נגד דדוש (ניתן ביום 07/08/08) פסקה כבוד השופטת ליפשיץ- פריבס בזו הלשון: "... לפיכך, לא עמדה לנתבע הזכות והרשות מכח החוק ו/או הסכם, לנהוג בעשיית דין עצמי בניתוק החשמל למושכר כדי לאלץ את התובע לפנותו. זאת בין אם היו לתובע חובות לנתבע ובין אם לאו". כבוד השופטת ליפשיץ- פריבס קבעה בהמשך פסק הדין, כי במעשיו אלה של בעל הנכס היה משום פגיעה בזכויות שוכר הדירה, שלא בדרך מקובלת ובתום לב.    

המצב החקיקתי לפני תיקון התקנות-

טרם תיקון התקנות כפי שיפורט להלן, ראוי לציין כי היה על בעל דירה אשר נפל קורבן לשוכר פרובלמטי (המפר את חוזה השכירות בכך שבין היתר אינו משלם את דמי השכירות במועד, או אינו משלם את דמי השכירות כלל), לנהל הליך משפטי סבוך, ארוך, מייגע ויקר. ברם לא עוד!!! כפי שניווכח לדעת להלן, תיקון התקנות נותן בידי עורך הדין, הבקיא במלאכתו המשפטית, כלי יעיל ומעשי להוביל לפתרון נכון, צודק, הוגן ומהיר בטיפול בשוכר הבעייתי.  

המסגרת הנורמטיבית-

אין ספק כי יש לברך על תיקון תקנות סדר הדין האזרחי התשמ"ד- 1984 (להלן: "התקנות") בעניין פינוי שוכר, דבר אשר גורם בהחלט להפשטת הליך פינוי השוכר וקיצורו  ומוביל לפתרון מהיר, זול  וצודק יותר של הבעיה.

בשנת 2008 שולב תיקון בתקנות כאמור בעניין ההליכים ותביעה לפינוי שוכר, התיקון האמור הינו פרק ט"ז 4 לתקנות, להלן יובא חלק מתוכנו. המעיין הסקרן יוכל להרחיב את היריעה בקוראו את פרק ט"ז 4 לתקנות במלואו.

215 ז. (א) תובע רשאי להגיש תביעה לפינוי מושכר כשאין חוק הגנת הדייר [נוסח משולב], התשל"ב- 1972, חל עליו לפי פרק זה (להלן- תביעה לפינוי מושכר), וסדרי הדין בעניינה יהיו לפי פרק זה.

(ב) תביעה  לפינוי מושכר לפי פרק זה לא תכיל סעדים נוספים בשל אותה עילה והתובע יהא רשאי לתבוע סעדים נוספים, בשל אותה עילה, בהליך נפרד ובלא צורך בקבלת רשות מאת בית המשפט.

(ג) אין באמור בפרק זה כדי לגרוע מהזכות לתבוע פינוי מושכר בסדר דין מקוצר לפי הוראות פרק ט"ז.

215 ח. כתב תביעה לפינוי מושכר יוכתר במילים "תביעה לפינוי מושכר".

קיימת תמימות דעים כי תיקון התקנות כאמור לעיל התבקש והיה מחויב המציאות, עקב ההפקרות הפושה במחוזותינו בעניין פינוי שוכר אשר מסרב לפנות את המושכר בניגוד לדין ו/או להוראות חוזה השכירות. אולם, חשוב מאוד לציין, כי ההסדר החדש, קרי, תיקון התקנות במסגרת פרק ט"ז 4 לתקנות, אינו שולל את ההליכים שננקטו עד לתיקון האמור בעניין של פינוי שוכר, קרי, תביעה בסדר דין מקוצר בהתאם לתקנה 202 לתקנות שהייתה מוגשת על פי רוב בסוגיה זו. ברם, תיקון התקנות כאמור הפך ליעיל  יותר מבחינה משפטית, מהיר וזול יותר ולכן יש לברך עליו.

המצב המשפטי החדש והפתרונות "בשטח" בעקבות תיקון התקנות-

תיקון התקנות חולל שינוי עצום בכך שכיום הליך פינוי שוכר הינו הליך מזורז ומואץ, ומשכך נכון יותר ולכן גם צודק יותר. יודגש, פינוי שוכר אפשרי בין היתר במקרים ששוכר אינו מפנה את הדירה בסיום תקופת השכירות או כאשר שוכר מפר הפרה יסודית את חוזה השכירות עליו חתם, לרבות במקרה בו הדייר אינו משלם את דמי שכר הדירה שהתחייב לשלם בחוזה וכן כל הפרה של חוזה השכירות בעטייה רשאי בעל הנכס לפעול לפינוי השוכר מהנכס, הן על פי חוזה השכירות והן על פי דין.

כיום לאחר תיקון התקנות על ידי המחוקק כאמור לעיל, בכתב תביעה לפינוי מושכר, יפרט התובע את טיעוניו ויצרף לו תצהירי עדות ראשית של עדים, חוות דעת מומחה, אסמכתאות משפטיות וכו'.. אף בכתב ההגנה שיוגש על ידי הנתבע תוך שלושים יום מהמועד שהומצא לו כתב התביעה, יפרט הנתבע את טיעוניו ויצרף לו תצהירי עדות ראשית, חוות דעת מומחה, אסמכתאות משפטיות וכו'.. בית המשפט יקבע מועד לדיון שלא יהיה מאוחר משלושים ימים מהמועד האחרון להגשת כתב ההגנה האחרון בתיק. 

הנאמר לעיל נועד בכדי לזרז את הליך פינוי השוכר מהנכס, על מנת לתקן את העוול במסלול מקוצר ומהיר ככל שניתן.     

סיכום-

כפי שרואות עיננו, סוגיית פינוי שוכר הסבוכה והטיפול בה, דורשת ניסיון רב וידע משפטי נרחב על מנת להתמודד בזמן אמת, נכון ובמהירות,  עם בעיית השתלטות שוכר על נכסינו, והעוול הקשה שיוצרת השתלטות כאמור.

לפיכך, בנושא פינוי שוכר אשר הינו סבוך ובעייתי, ראוי לפנות לעורך דין מומחה בתחום המקרקעין אשר הינו בקיא בתחום, מצוי בפרטיו ויודע היטב לבצע את מלאכתו המשפטית נאמנה, על מנת שיוביל את הלקוח לתוצאות הרצויות. 

הבהרות משפטיות-

יצוין, כי האמור במאמר זה לעיל, אינו אלא סקירה כללית בלבד של הנושא, ובוודאי אינו ממצה כלל ועיקר את מכלול ההיבטים הסבוכים, אשר רלוונטיים לפינוי שוכר בפרט ולדיני המקרקעין בכלל.

אין לראות בתוכן המאמר או במה שאינו מופיע בו כייעוץ משפטי, ותוכנו או אי תוכנו אינו מתיימר להוות תחליף לייעוץ משפטי. כמו כן, מאמר זה אינו מהווה כלל ועיקר הצעה לנקיטה ו/או לאי נקיטה פעולות ו/או הליכים כאלה ואחרים. כותב המאמר אינו אחראי באופן עקיף או ישיר לכל פעולה ו/או אי פעולה שתינקט כתוצאה מקריאת המאמר.

אשר על כן, עקב הסוגיות הסבוכות העומדות על הפרק עת מתעוררת סוגיית הפרת חוזה שכירות ו/או סוגיית פינוי שוכר, יש לפנות בראשית הדרך לעורך דין המומחה בתחום המקרקעין והיודע היטב את מלאכתו, על מנת שמלאכה זו ותוצאותיה תוביל את הצדדים לחוף מבטחים בסיומה.

אודות כותב המאמר-

כותב המאמר הינו עורך הדין חגי אורגד, אשר מצוי, בקיא בתחום  ומעורה בפרטיו. עורך הדין חגי  אורגד הינו בעל תואר L.L.B במשפטים, אשר לפני שנים סיים את לימודיו האקדמיים בהצטיינות יתרה.

עורך הדין חגי אורגד, מלווה ומטפל מזה שנים תיקים מורכבים ביותר העוסקים בתחומי משפט כדוגמת המאמר דלמעלה, ללא פשרות, בהצלחה ובכשרון רב לשביעות רצון לקוחותיו המלאה.

כתובת: שד' וייצמן 48, קרית מוצקין. טל': 077-301-501-1  פקס': 077-3015012

דוא"ל: ORGADLAW@WALLA.COM

באתר המשרד, כבר ביקרת?

www.orgadlaw.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הפרת חוזה מכר דירה והדרכים להתמודד עימה

מהי הפרת חוזה מבחינת הדין?

לעיתים נחתם חוזה מכר דירה בין הצדדים ונדמה כי ניתן לברך על המוגמר, אך לא היא!!!

ייתכן כי, אחד הצדדים בוחר להפר את מחויבויותיו על פי החוזה באופן חד צדדי. ברם, לעיתים הצד המפר, יפר את החוזה על אף רצונו לקיימו, למשל עקב השפעה של כח עליון שאינה תלויה בו, או עקב סיכול החוזה, כגון: אי קבלת הלוואה מגוף מממן כגון בנק וכו', כאשר אלה לא נתונים לשליטתו והוא לא יכול היה לצפותם מראש, ועקב כך אין המפר יכול לשלם לצד הנפגע את התמורה.

ככלל חוזה יש לקיים בתום לב ובדרך מקובלת. מסיבה לא ברורה, רווחת בציבור הנחה כי חוזה יש לקיים באופן דווקני ופורמאלי ככתבו וכלשונו. זוהי הנחה שגויה כמובן, משום שחובת תום הלב מטילה על הצדדים לחוזה מחויבויות חרף כך שאלה אינן כתובות מפורשות בחוזה, והכל כאשר מחויבויות אלה הינן סבירות ובאות לקיים את מטרתו העיקרית של החוזה. כך למשל, כאשר לא כתוב בחוזה מכר דירה, כי על המוכרים לחתום על שטרי מכר (שטרות אשר הם הכרחיים, על מנת לרשום את הזכויות בדירה נשוא החוזה על שם הקונה), אזי המוכרים יחויבו לעשות כן, חרף כך שאין התייחסות ספציפית בחוזה לעניין זה, שכן ללא קיום חובה זו,קרי, חתימה על שטרות, מטרת המטרות של חוזה המכר, היינו, רישום זכויות הדירה על שם הקונה תסוכל, עניין זה יכול בהחלט שיושלם מכח חובת הצדדים לנהוג בתום לב, ביושר ובדרך מקובלת.

הפרת חוזה יסודית ושאינה יסודית, מהן?

ראשית יצוין כי הנפגע מהפרה יסודית, זכאי לבטל את החוזה בתנאים ובמועדים הקבועים בחוזה באופן חד צדדי, והכל בכפוף להוראות הרלוונטיות הספציפיות בחוזה.

ככלל הפרה יסודית, היא כל הפרה אשר הצדדים הסכימו לגביה שאי קיומה במועד יהווה הפרה יסודית. ראוי לציין, כי במקרה שעסקינן בהפרה יסודית, ניתן לבטל את כל החוזה, אף אם החוזה ניתן לחלוקה לפרקים כאלה ואחרים.

חוזה יבוטל בדרך הודעת הצד הנפגע לצד המפר.

במקרה של הפרת חוזה שאינה יסודית- הנפגע מההפרה כאמור, יהא זכאי לבטל את החוזה, אך ורק לאחר שהתריע בפני הצד המפר, וזה האחרון לאחר ארכת הזמן שניתנה לו, לא תיקן את ההפרה.

חוק החוזים (חלק כללי), התשל"ג- 1973-

חוק זה, דן בין היתר בזכות לביטול החוזה העומדת לצד אשר התקשר בחוזה, וזאת עקב פגם בכריתתו, קרי, פגם בעצם חתימת הצדדים על החוזה כדלהלן:

סעיף 14 לחוק עוסק בסוגיית  הטעות.

סעיף 15 לחוק עוסק בסוגיית ההטעיה.

סעיף 17 לחוק עוסק בסוגיית הכפיה.

סעיף 18 לחוק עוסק בסוגיית העושק.    

ויודגש מייד, הכלל המרכזי והמוביל בדיני חוזים הינו: "חתמת התחייבת", ולפיכך במקרים די נדירים יוכל אדם לבטל חוזה בטענת עושק, למשל בטענה כי מכר את דירתו במחיר הנופל ממחיר השוק.

חוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה), התשל"א 1970, רקע כללי-

זהו החוק המסדיר סוגיית התרופות, כלומר אפשרות לרפא את הפגם שנוצר, וליתן לנפגע מההפרה אפשרות לאזן את המצב שנוצר לרעתו לאור הפרת החוזה על ידי המפר.

במסגרת חוק זה, נקבעו מספר דרכים להתמודדות עם הפרת חוזה, על פיו זכאי הנפגע מהפרת חוזה לתבוע לבטל את החוזה או שמא לקיימו (כלומר לאוכפו), כן זכאי הנפגע מהפרת חוזה לפיצויים.

להלן נעיין בסעיף 2 לחוק:

תרופות הנפגע-

הופר חוזה, זכאי הנפגע לתבוע את אכיפתו או לבטל את החוזה, וזכאי הוא לפיצויים, בנוסף על אחת התרופות האמורות או במקומן, והכל לפי הוראות חוק זה.  

ככלל, הנפגע מהפרת חוזה זכאי לאכיפתו, קרי, לקיום החוזה, אלא אם התקיים אחד מארבעת החריגים הבאים-

להלן נעיין בסעיף 3 לחוק:

הזכות לאכיפה-

הנפגע זכאי לאכיפת החוזה, זולת אם נתקיימה אחת מאלה:

1.      החוזה אינו בר ביצוע.

2.      אכיפת החוזה היא כפייה לעשות או לקבל, עבודה אישית, או שירות אישי.

3.      ביצוע צו האכיפה דורש מידה בלתי סבירה של פיקוח מטעם בית המשפט, או לשכת ההוצאה לפועל.

4.      אכיפת החוזה היא בלתי צודקת בנסיבות העניין. 

סעדים להם זכאי הנפגע מההפרה-

ככלל, אלו הן חלופות הסעדים בחוק החוזים תרופות : ביטול והשבה, אכיפה ופיצויים.

ככלל, הנחת היסוד היא כי סעד האכיפה הוא הסעד העיקרי והראשוני אשר יוענק לנפגע מהפרת חוזה. לנפגע ישנה אפשרות נוספת, והיא לבחור בביטול החוזה, או אז תחול חובת השבה. דוגמא: נניח שאלמוני מכר לפלמוני דירה, אלמוני כעת מבקש לבטל את חוזה המכר שנכרת בין הצדדים, אזי ברור כי על אלמוני להחזיר לפלמוני את הכסף שהאחרון שילם לו עד כה, למעט הפיצוי אשר הוסכם על הצדדים בגין הפרה.

יודגש, כי אם הנפגע יבחר בסעד הביטול, לא יוכל לתבוע אכיפה, שכן רכיבים אלה הינם מנוגדים זה לזה.  

כיצד עליי לפעול באם אני חושש שבוצעה כלפיי הפרת חוזה?

הסוגיה של הפרת חוזה טומנת בחובה סיכון רב, מכיוון שלעיתים צד לחוזה סבור כי הינו נפגע מפעולתו/ מחדלו של הצד שכנגד וכי בוצעה כלפיו הפרת חוזה יסודית. הסכנה באה לידי ביטוי בכך, שהצד הנפגע לכאורה ישגר באופן עצמאי ובלעדי הודעה לצד המפר לכאורה, אודות ביטול החוזה, ובסופו של יום לאחר בירור משפטי ועובדתי יעלה כי הצד המפר לכאורה לא הפר את החוזה, ולפיכך הקערה עלולה להתהפך על פיה, והצד הנפגע עלול להפוך לצד המפר על המשמעויות הקשות הכרוכות בכך.

אשר על כן, בסוגיות של הפרת חוזה יש להיוועץ בעורך דין המומחה לדיני חוזים, אשר ינהל את המערכה ויתווה את הדרך על מנת להגיע לחוף מבטחים ולתוצאות המיוחלות.

הבהרות משפטיות-

יצוין, כי האמור במאמר זה לעיל, אינו אלא סקירה כללית בלבד של הנושא, ובוודאי אינו ממצה כלל ועיקר את מכלול ההיבטים הסבוכים, אשר רלוונטיים להפרות חוזה בכלל ולהפרת חוזה מכר מקרקעין בפרט.

אין לראות בתוכן המאמר או במה שאינו מופיע בו כייעוץ משפטי, ותוכנו או אי תוכנו אינו מתיימר להוות תחליף לייעוץ משפטי. כמו כן, מאמר זה אינו מהווה כלל ועיקר הצעה לנקיטה ו/או לאי נקיטה פעולות ו/או צעדים כאלה ואחרים. כותב המאמר אינו אחראי באופן עקיף או ישיר לכל פעולה ו/או אי פעולה שתינקט כתוצאה מקריאת המאמר.

אשר על כן, עקב הסוגיות הסבוכות שעומדות על הפרק עת ביצוע כל עסקת נדל"ן, יש לפנות בראשית הדרך לעורך דין המומחה בתחום הנדל"ן והיודע היטב את מלאכתו, על מנת שמלאכה זו ותוצאותיה תוביל את הצדדים לחוף מבטחים בסיומה.

אודות כותב המאמר-

כותב המאמר הינו עורך הדין חגי אורגד, בעל תואר LL.B  במשפטים אשר סיים את שנה ג' ללימודיו האקדמיים בהצטיינות יתרה, ורכש ידע משפטי ונסיון רב בנושא בו עוסק המאמר. עורך הדין אורגד, מלווה תיקים מורכבים בסוגיה זו בהצלחה רבה ובכישרון רב לשביעות רצון לקוחותיו המלאה.

עורך דין חגי אורגד, כתובת: שד' ירושלים 3, קרית ים. טל': 077-3015011  פקס': 077-3015012

דוא"ל: ORGADLAW@WALLA.COM

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורך דין חגי אורגד

מאת: עורך דין חגי אורגדדיני משפחה12/01/121172 צפיות
מבוא- מקור המילה אפוטרופוס, שאוב מהשפה היוונית ומשמעותה: "ממונה". כלומר אדם המשגיח והנאמן על ענייניו של אחר. אפוטרופוס ימונה לאדם מבוגר, אשר מאבד את צלילות דעתו, או לחילופין לילד מוגבל או רפה שכל כאשר מתעורר צורך לטפל בהם מעבר להיותם קטינים (שכן, במצב הדברים הרגיל, הורים הם אפוטרופסים טבעיים של ילדם ללא צורך במינוי כזה או אחר). ישנן סיטואציות במסגרתן ימונה אפוטרופוס על נכסי קטינים או על הקטינים עצמם, שאין הוריהם בחיים, או שנבצר מהם מלמלא את תפקידם מסיבה זו או אחרת. אדם אשר על ענייניו מונה אפוטרופוס, מכונה בעגה המשפטית חסוי. בכדי להתמנות לאפוטרופוס, יש צורך להגיש בקשה מתאימה לבית המשפט לענייני משפחה (יורחב בהמשך).

מאת: עורך דין חגי אורגדנדל"ן ומקרקעין07/08/111616 צפיות
חוזה שכירות דירה- עניין פשוט, האמנם? מאת עורך דין חגי אורגד כללי- רבים מאיתנו נתקלו במהלך חייהם הבוגרים בסיטואציה של עמידה טרם כריתת חוזה שכירות הן כמשכיר (קרי, כבעל דירה) והן כשוכר (קרי, כדייר). לרבים מאיתנו נראה כי החתימה על חוזה השכירות הינה דבר של מה בכך אשר אין להתעכב על פרטיו יתר על המידה, ולפיכך רבים חותמים על חוזה שכירות מבלי להבין את משמעויותיו הכלכליות והמשפטיות, תופעה זו תופסת תאוצה ובולטת ביתר שאת בקרב אנשי ה"יהיה בסדר" או אנשי ה"מה כבר יכול לקרות?"

מאת: עורך דין חגי אורגדנדל"ן ומקרקעין31/07/111645 צפיות
כללי- הערת אזהרה עת רוכשים דירה, הינה פרמטר חשוב ביותר לשם הגנה על זכויות הרוכש עת הוא מבצע הליך סבוך ובעיקר יקר במסגרת רכישת דירה או נכס מקרקעין אחר. במה דברים אמורים? לא יהא זה מופרז לכתוב כי אדם או עורך דין שהתרשל במילוי תפקידו בכך שלא נרשמה הערת אזהרה בעת רכישת דירה למשל, מקום בו מתחייב רישום הערת אזהרה, עלול להביא לאבדן רב של ממון ולעיתים במקרים קיצוניים יותר, עלול להביא לאובדן כל רכושו של הנפגע אשר לא נרשמה הערת אזהרה לטובתו. לא בכדי, קיימת פסיקה וחקיקה למכביר העוסקת בנושא הרגיש והחשוב הזה- קרי נושא רישום הערת האזהרה. מכאן נעבור לסקירה כללית של הנושא

מאת: עורך דין חגי אורגדדיני משפחה07/12/091672 צפיות
כללי- רבים מאיתנו עמדו בפני צומת דרכים במהלך חייהם, במסגרתו עמדה בפניהם התובנה וההחלטה כי מצאו את בחיר ליבם, או אז מבטאים הם את רצונם למסד את הקשר ולבוא בברית הנישואין. כאשר ישנה הסכמה מהצד השני למיסוד הקשר , אזי אין מאושרים יותר מבני הזוג שעומדים להינשא, והחיים נראים וורודים מתמיד כאשר הרומנטיקה בשיאה. בדיוק בשלב הזה (צר לי על "השבתת השמחה" לכאורה), ישנה חשיבות עליונה לעריכת הסכם ממון אשר יבטיח את הזכויות הכספיות של הצדדים ועל מנת שצד זה או אחר לא ייעשק בידי רעהו. מיותר לציין, כי כאשר עולה עניין הסכם הממון נפגעת על פי רוב האופוריה הזוגית (במידה זו או אחרת), ולעיתים עולות טענות מטענות שונות, כגון: "אובדן האמון", "אין טעם להתחתן", "זוהי התחלה ברגל שמאל", "זוהי פגיעה קשה במרקם היחסים והאהבה", "למה להתחתן עם אדם שישנו חשש שירמה" וישנן עוד כהנה וכהנה דוגמאות למכביר כיד הדמיון הטובה.

מאת: עורך דין חגי אורגדנדל"ן ומקרקעין25/11/091762 צפיות
מהי הפרת חוזה מבחינת הדין? לעיתים נחתם חוזה מכר דירה בין הצדדים ונדמה כי ניתן לברך על המוגמר, אך לא היא!!! ייתכן כי, אחד הצדדים בוחר להפר את מחויבויותיו על פי החוזה באופן חד צדדי. ברם, לעיתים הצד המפר, יפר את החוזה על אף רצונו לקיימו, למשל עקב השפעה של כח עליון שאינה תלויה בו, או עקב סיכול החוזה, כגון: אי קבלת הלוואה מגוף מממן כגון בנק וכו', כאשר אלה לא נתונים לשליטתו והוא לא יכול היה לצפותם מראש, ועקב כך אין המפר יכול לשלם לצד הנפגע את התמורה.

מאת: עורך דין חגי אורגדדיני ירושה25/11/091402 צפיות
כללי- חלק נכבד מאיתנו עוסק בשאלה מה יהיה גורל רכושו לאחר שילך לעולמו. למי יועבר רכושו, ובעיקר למי לא יועבר רכוש הנפטר. זוהי אם כן, הסיבה העיקרית והמרכזית בעטייה נערכת צוואה. מהי צוואה? מקור המילה צוואה שאוב מתוך המילה ציווי. צוואה הינה מסמך משפטי במסגרתו אדם מחליט ומורה מה יעשה ברכושו לאחר מותו. צוואה כאמור תהיה תקפה אם נעשתה כדין, ולא נפגמה באופן שלא ניתן לתקן את הפגם. ברור לכל שצוואה אמורה לשקף את רצון או אם תרצו את משאלת הלב של הנפטר/המצווה, מה יעשה ברכושו לאחר מותו.

מאת: עורך דין חגי אורגדנדל"ן ומקרקעין23/11/091459 צפיות
רכישת דירה משומשת- יזהר הקונה מן המפורסמות היא שעסקה הקשורה בנדל"ן הינה לרוב המכריע של הציבור "עסקת חיים". בפתח הדברים אציין כי, רכישת דירה הינה מטבעה עסקה יקרה, סבוכה ורווית פרטים ומכשולים. רכישת דירה הינה שונה לחלוטין מרכישת ארונות מטבח, פינת ישיבה ואפילו מכונית. שכן, ברכישת דירה ישנם אספקטים רבים של בחינה ובדיקה מדוקדקת של הרישומים בגופים השונים, כגון: בלשכת רישום המקרקעין (טאבו), מנהל מקרקעי ישראל, בחברה משכנת וכו'. בכותרת מאמר זה נכתב "יזהר הקונה" מכיוון שהקונה נוטל את מירב הסיכונים...

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211691 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201317 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201509 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201303 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201588 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/20998 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20954 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica