חפש מאמרים:
שלום אורח
27.07.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רוחמה אברהם על הקמת המועצה לביטחון תזונתי: סוף סוף המדינה לוקחת אחריות

"הרחבת מפעל ההזנה לכלל בתי הספר בארץ תאפשר יצירתם של כ- 15,000מקומות עבודה חדשים ומקומות עבודה אלה צריכים להיות מיועדים לעסקיםמקומיים, קטנים ובינוניים", כך קובעת ח"כ רוחמה אברהם בלילא, יו"ר השדולהלבטחון תזונתי בכנסת.

בנאומה ,במסגרת יום המודעות לנושא הבטחון התזונתי שקיימה השדולה בשיתוףארגונים חברתיים שונים, כמו "לתת", "לקט ישראל", "המוקד ומרכז המידע לבטחוןתזונתי", שתי"ל, אג'יק, גוינט ישראל ועמותת "ידיד", ציינה אברהם-בלילאש"למעלה ממיליון ושש מאות אלף אזרחים בישראל הם עניים,מתוכם 780 אלףילדים".

בכנס, בו לקחו חלק נציגי הארגונים, הוצגו בפני חברי כנסת ומאות פעיליםחברתיים נתונים על היקף תופעת הרעב בארץ, פתרונות אפשריים למיגורה וכןנבחנה גם שאלת אחריותה של המדינה לדאוג לבטחונם התזונתי של אזרחיה.

הרחבת מפעל ההזנה – מנוף לצמיחה תעסוקתית וחברתית

מדו"ח שהוצג בכנס והוכן על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה, כינכון להיום, אין ביכולת רשויות הרווחה במדינת ישראל לטפל בבעיית הבטחוןהתזונתי, הן מפאת מחסור בתקציבים והן נוכח העדר יכולת מקצועית לטפלבנזקקים, "מכאן" לדברי אברהם-בלילא "המסקנה היא ברורה וחד משמעית,שהקמתהמועצה לביטחון תזונתי אותה יזמתי בחקיקה ראשית היא אחד המהלכים החשוביםביותר שנעשו. מאחר וסוף סוף המדינה לוקחת אחריות ומחויבת לטפל בסוגיה הקשההזו."

לדברי חברת הכנסת רוחמה אברהם-בלילא,שקראה לשר התמ"ת לקדם חקיקה התומכת במפעלים שירצו להצטרף למפעל ההזנה,"הרחבת חוק ארוחה חמה לכל תלמידי ישראל, יקים מפעל הזנה אחד גדול שמורכבמאלפי אנשים מהחתך הסוציו-אקונומי הנמוך שמשתכרים ממנו. כשזה למעשה אחדהמנופים המרכזיים לצמיחה תעסוקתית וחברתית כאחד".

יוזמה – תינתן עדיפות לעסקים שישתתפו במפעל ההזנה

עוד ציינה רוחמה אברהם את פיילוט ההזנה שנערך באוגוסט האחרון, בסיוע משרד הרווחה וקרן סאקטא רש"יאשר ממצאיו העידו כי מצבם של הילדים שזכו לארוחה חמה ומזינה השתפר וסייעבהפחתת מצבי שוטטות ואלימות.

במסגרת פעילותה של ח"כ רוחמה אברהם-בלילא לקידום המודעות לנושא הבטחון התזונתי, נכתבה הצעת חוק על ידי הארגונים"ידיד", שתי"לו אג'יק, אשר תונח בימים הקרובים על שולחן הכנסת והקובעת כיתינתן עדיפות לעסקים מקומיים, קטנים ובינוניים, חברתיים ואף קואפרטיביםבמכרזים ממשלתיים או עירוניים בתחום ההזנה בבתי הספר.

הצעת החוק מבקשת לייצר מקומות תעסוקה בתחום ההזנה על ידי תעדוף עסקיםחברתיים ועסקים קטנים ובינוניים במכרזים של מפעל ההזנה הממשלתי בבתי הספר,על פי הצעת החוק הקמת עסקים מקומיים כגון אלו תאפשר לשפר את רמת הביטחוןהתזונתי בשתי רמות: יצירת מקומות תעסוקה אשר ישפרו את מצב האנשים ביישוב,ומתן ארוחה חמה, מותאמת תרבותית וקרובה לבית לילדים. הצעה זו מתחברת למהלךכולל אותו מקדמת השדולה לבטחון תזונתי ושאר אם יצלח יווצרו עשרות אלפימקומות עבודה חדשים במשק.

מופז: חשוב לוודא שלא יהיה אף ילד רעב בישראל

במהלך הכנס, נשא דברים יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, שהדגיש את חשיבותההתערבות הממשלתית, ללא קשר לזהות הממשלה במתן פתרונות לבעיית האי בטחוןהתזונתי.

בהמשך הרמטכ"ל ושר הבטחון לשעבר, ח"כ שאול מופז, חלק עם הנוכחים אתסיפורו האישי ואת אי הבטחון התזונתי ממנו סבל הוא עצמו כילד והדגיש כי חשובלוודא שלא יהיה אף ילד רעב בישראל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ח"כ רוחמה אברהם – סגנית יו"ר הכנסת
לפרטים נוספים על פועלה כנסו לאתר :
http://www.ruhama-avraham.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוחמה אברהם

מאת: רוחמה אברהםצדק חברתי09/10/111416 צפיות
דבריה של ח"כ רוחמה אברהם בלילא בדיון בוועדת הכספים של הכנסת בנושא ועדת טרכטנברג: ראשית, אני מודה לפרופסור טרכטנברג וחברי הועדה על העבודה, על ההשקעה ועל ההירתמות המיידית של כל אחד ואחת למשימה שהוטלה עליהם.

מאת: רוחמה אברהםאקטואליה15/08/111422 צפיות
בשבוע שעבר הסתיים מושב הקיץ של הכנסת. ימים לא קלים בהם אנחנו עדים לזעקת השבר והקריסה של מעמד הביניים, ימים בהם עמוד השדרה של החברה בישראל קורס, ימים בהם הציבור עדיין משלם עבור אחזקתה של הממשלה המנופחת והכושלת, הן בתחום החברתי והן בתחום המדיני.

מאת: רוחמה אברהםפוליטיקה 24/07/111506 צפיות
חוק זכויות הדייר בדיור הציבורי הקיים, מסדיר את זכויותיהם של המתגוררים בדיור הציבורי, אך איננו מסדיר את זכויותיהם של הדיירים במקרה של פירוד בין בני הזוג. נכון להיום, הנושא מוסדר באופן חלקי בנהלי משרד הבינוי והשיכון, ואלו קובעים כי ההורה המחזיק במשמורת על רוב הילדים, הוא זה שיהיה זכאי להמשך המגורים בדירה הציבורית.

מאת: רוחמה אברהםאקטואליה06/06/112059 צפיות
ועדת הכספים אישרה לפני זמן קצר בקריאה שניה ושלישית את הצעתם של חברי הכנסת רוחמה אברהם בלילא (קדימה) ואלכס מילר (ישראל ביתנו) להתיר לעסקים שמחזורם עד 15 מיליון ש"ח לדווח מע"מ רק על סכום שהתקבל במזומן. עלות החוק תהיה חד פעמית ותסתכם בכ- 150 עד 200 מיליון ש"ח.

מאת: רוחמה אברהםאקטואליה12/04/111557 צפיות
חג הפסח הקרב ובא, מזמן תמיד עליית מודעות מחודשת למצבם של נזקקי המזון בישראל. חברת הכנסת רוחמה אברהם בלילא, התראיינה השבוע בנושא זה ואודות הצורך והחשיבות שבהקמת מועצה לביטחון תזונתי – שלשום בתוכניתה של יעל דן "עושים צהרים" בגלי צה"ל ואתמול בתוכנית "ערב חדש" אצל דן מרגלית ומיה בנגל.

מאת: רוחמה אברהםדמוקרטיה ושלטון10/04/111585 צפיות
גברת ברברה פראמר, נשיאת הפרלמנט האוסטרי ונשיאה כבוד של ידידי "יד ושם" באוסטריה, מר פריץ נוגבאוור, סגן נשיא הפרלמנט האוסטרי, מר אביב שיר-און, שגריר ישראל באוסטריה, גברת אולרייק ומר שוסטר – הכוח המניע את הארגון הזה, אורחים נכבדים, גבירותיי ורבותיי,

מאת: רוחמה אברהםאקטואליה22/03/111602 צפיות
לפניכם חלק ראשון מתוך ראיון של חברת הכנסת רוחמה אברהם בלילא בתוכנית "הנבחרים" בהגשת דוד בן-בסט, המשודרת בתחנת הרדיו רדיוס, 100FM. בחלק זה של הראיון, התייחסה חברת הכנסת רוחמה אברהם בלילא, למדיניות הכושלת של הממשלה בנושאים הבטחוניים , הכלכליים והחברתיים שעל הפרק.

מאמרים נוספים בנושא חברה ומדינה - כללי

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי05/10/222479 צפיות
לא פעם אנו מתלבטים אם להחליף גג,לבנות גדר,פרגולה,גאקוזי, לסגור חניה או מחסן ולהשכיר אותו או לפעמים לפצל דירה אחת לשניים / שלוש ויותר. להשכירם אבכדי לקבל הכנסה חודשית. כן אז ייתכן ולקחתם סיכון והתחלתם לבצע עבודה הטעונה היתר, והופ הפיקוח הופיע. לא חשוב אם בגלל תלונה של שכן "נחמד" או מכל סיבה אחרת אתפ בבעייה וככל שלא תדעו מה זכויותכם וכיצד להתנהג אתם עלולים להסתבך. לנו במשרד קלינגר בנימין ניסיון רב בהתמודדות עם ביקורי פתע של הרשויות,צווי הפסקת עבודה,צווי הריסה מנהליים שיפוטיים ועוד.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי02/05/221946 צפיות
השקעה בקרקע חקלאית היא נושא שמעניין אנשים רבים וניתן לדון בו בהרבה מאוד אספקטים. קיימים היבטים רבים שצריך לבדוק לבחינת כדאיות השקעה בקרקע כזו ובמאמר זה נתמקד באחד הקריטריונים המרכזיים. ראשית, כשבאים להשקיע בקרקע חקלאית, חשוב לזכור את המובן מאליו, כי מדובר בהשקעה ספקולטיבית בהגדרה. קיים בה סיכון וגם המשקיע צריך להביא בחשבון שהרבה פעמים טווח השקעה עד להפקת תשואה ראוייה הוא ארוך יחסית – הוא לא טווח קצר! לרוב שינוי יעוד לא יתרחש בתוך שנים בודדות. אין בעובדה הזו בכדי לפסול את ההשקעה כקרקע כזו, אבל חשוב לזכור את הדבר.

מאת: אבי בכרחברה ומדינה - כללי28/11/211732 צפיות
גולדה מאיר (מאירסון) היא ללא ספק מיתוס יהודי, מיתוס ישראלי ומיתוס לאומי, גולדה היא לא רק מיתוס לאומי, גולדה הצליחה להתמקם מכוח אישיותה בתודעה כמיתוס בינלאומי חוצה מגזרים ומגדרים, אישיותה המרתקת וסיפור חייה הינם נרטיב לאומי, ציוני, ועולמי. דמותה ופועלה המרתקת מהווה לנו כיהודים החיים את העבר וההווה הציוני אבן דרך ודוגמה ומופת לאישה אשר הקדישה את חייה ופועלה לחלוטין לעם היהודי ושימשה אור לנשים בכל העולם כאישה אשר "עשתה את זה ובגדול" והגיעה למקומה ומיקומה הגבוהים כראשת ממשלה בזכות אישיותה ועשייתה בלבד ללא מורא ללא חסד או התחסדות ואת כל זה עשתה בעולם גברי ושוביניסטי במיוחד בשנים בהם חיה ופעלה.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי09/09/206767 צפיות
הרשות לאכיפה במקרקעין (היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה לשעבר) היא יחידת סמך במשרד האוצר, כפופה לשר האוצר ופועלת כיחידה עצמאית. ייעודה הוא להיאבק בעבירות התכנון והבניה ולבצע פיקוח על הועדות המקומיות. ביום 19.6.2016 קיבלה ממשלת ישראל החלטה מספר 1559 "חיזוק אכיפת דיני התכנון והבנייה" מתוך הבנה שמדובר ביעד אסטרטגי של מדינת ישראל שעל רשויות המדינה להוביל על מנת להגן על התכנון והבנייה ולבצר את שלטון החוק. החלטת הממשלה שמה את היחידה לאכיפה במקרקעין בחזית המאבק בעבירות התכנון והבנייה, מעניקה אחריות, כלים ומשאבים לממש את האחריות המוטלת עליה. תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה, העניק לרשות את הסמכויות הנרחבות לממש את האחריות כאמור.

מאת: אדיר בנימיניחברה ומדינה - כללי18/08/181978 צפיות
בתיאוריה הפוליטית שלו, שאף ז'אן ז'אק רוסו, ליישב בין האינדיבידואליזם הקיצוני שבו דגל, לבין השמירה על הסולידריות החברתית. רוסו האמין כי הרגש האנושי הטבעי הוא רגש של סולידריות בין בני אדם שהוא גם הבסיס לחיים בקולקטיב

בית המשפט העליון דן לאחרונה ודחה בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, כב' השופטת מ' סוקולוב מיום 18.10.2017. בגדרו של פסק הדין, נדחה ערעורו של המבקש על החלטתו של בית המשפט לעניינים מקומיים ברמת גן (כב' השופט העמית מ' בן-חיים), בע"א 39527-06-17, מיום 10.07.2017, שם נדחתה בקשתו של העותר להאריך את המועד להישפט על הודעת תשלום קנס, מיום 10.05.1998.

מאת: עומריחברה ומדינה - כללי23/05/172184 צפיות
חברות ואתרים גדולים בתחום הקניות אונליין (E-commerse) כמו איביי, אמזון, דיל אקסטרים, אליאקספרס, אתר Zipy הישראלי ודומיהם, החלו לאחרונה לחייב את הלקוחות שלהם להזין גם את המיקוד שלהם באזור הזנת הכתובת לפני ביצוע רכישה. אם בעבר עניין זה היה רשות בלבד, היום לא תוכלו להמשיך בתהליך הקניה שלכם אונליין אם לא תזינו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica