חפש מאמרים:
שלום אורח
27.07.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הצעת החוק של ח"כ רוחמה אברהם - זכויות בדיור הציבורי לאחר פרידה

מאת: רוחמה אברהםפוליטיקה 24/07/20111506 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חוק זכויות הדייר בדיור הציבורי הקיים, מסדיר את זכויותיהם שלהמתגוררים בדיור הציבורי, אך איננו מסדיר את זכויותיהם של הדיירים במקרה שלפירוד בין בני הזוג. נכון להיום, הנושא מוסדר באופן חלקי בנהלי משרדהבינוי והשיכון, ואלו קובעים כי ההורה המחזיק במשמורת על רוב הילדים, הואזה שיהיה זכאי להמשך המגורים בדירה הציבורית.
צפו ביוזמת החוק ח"כ רוחמה אברהם במליאת הכנסת (19.7.11)

הצעת החוק של ח"כ רוחמה אברהם בלילא,מבקשת להסדיר בחקיקה ראשית את זכויות המגורים בדירה הציבורית במקרה שלפירוד, לתקן את הנהלים הקיימים ולהסדיר את אכיפת המנגנון לפי החלטת הועדההכוללת: נציג בינוי ושיכון, נציג הרווחה (עובד סוציאלי) ונציג החברהשבבעלותה הדירה.

ח"כ רוחמה אברהם בלילא מבהירה כי הזכויות על הדירה אינן חלק מנכסי בני הזוג ולפיכך, לא חלותעליהן הוראות "חוק יחסי ממון בין בני זוג" והן אינן ניתנות להעברה אולביטול. עוד מוסיפה ח"כ רוחמה אברהם:"אני רוצה לקבוע כי עזיבת האישה את הדירה הציבורית למקלט לנשים מוכות, לאתתפרש כויתור על זכויותיה בדירה ואין בהסדר הזה בבן הזוג המפונה לסיוע עלפי החוק".

הצעת החוק מעגנת את העברת הזכויות בדירה הציבורית במקרה של פירוד בניהזוג ובהתאם לצרכי הילדים וצרכיו של בן הזוג הנזקק מבין השניים, "שלצעריברוב המקרים זו האישה" אומרת ח"כ רוחמה אברהם.

אחד העקרונות החשובים העומדים מאחורי החוק, הוא לפתור את המקרים בהם אחדמבני הזוג מפחד לעזוב את הדירה גם במקרים של אלימות, מחשש לאבד את הזכותבדירה הציבורית.

"אין לי ספק שברגע שנכניס את החוק הזה לספר החוקים של מדינת ישראל,אנחנו נושיט את היד לאותן הנשים אשר פוחדות לעזוב את הדבר שהוא למעשה בפועללא שלהן, את הזכות בדיור הציבורי" מסכמת בלילא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ח"כ רוחמה אברהם – סגנית יו"ר הכנסת
לפרטים נוספים על פועלה כנסו לאתר :
http://www.ruhama-avraham.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוחמה אברהם

מאת: רוחמה אברהםחברה ומדינה - כללי06/03/121374 צפיות
"הרחבת מפעל ההזנה לכלל בתי הספר בארץ תאפשר יצירתם של כ- 15,000 מקומות עבודה חדשים ומקומות עבודה אלה צריכים להיות מיועדים לעסקים מקומיים, קטנים ובינוניים", כך קובעת ח"כ רוחמה אברהם בלילא, יו"ר השדולה לבטחון תזונתי בכנסת.

מאת: רוחמה אברהםצדק חברתי09/10/111416 צפיות
דבריה של ח"כ רוחמה אברהם בלילא בדיון בוועדת הכספים של הכנסת בנושא ועדת טרכטנברג: ראשית, אני מודה לפרופסור טרכטנברג וחברי הועדה על העבודה, על ההשקעה ועל ההירתמות המיידית של כל אחד ואחת למשימה שהוטלה עליהם.

מאת: רוחמה אברהםאקטואליה15/08/111422 צפיות
בשבוע שעבר הסתיים מושב הקיץ של הכנסת. ימים לא קלים בהם אנחנו עדים לזעקת השבר והקריסה של מעמד הביניים, ימים בהם עמוד השדרה של החברה בישראל קורס, ימים בהם הציבור עדיין משלם עבור אחזקתה של הממשלה המנופחת והכושלת, הן בתחום החברתי והן בתחום המדיני.

מאת: רוחמה אברהםאקטואליה06/06/112059 צפיות
ועדת הכספים אישרה לפני זמן קצר בקריאה שניה ושלישית את הצעתם של חברי הכנסת רוחמה אברהם בלילא (קדימה) ואלכס מילר (ישראל ביתנו) להתיר לעסקים שמחזורם עד 15 מיליון ש"ח לדווח מע"מ רק על סכום שהתקבל במזומן. עלות החוק תהיה חד פעמית ותסתכם בכ- 150 עד 200 מיליון ש"ח.

מאת: רוחמה אברהםאקטואליה12/04/111557 צפיות
חג הפסח הקרב ובא, מזמן תמיד עליית מודעות מחודשת למצבם של נזקקי המזון בישראל. חברת הכנסת רוחמה אברהם בלילא, התראיינה השבוע בנושא זה ואודות הצורך והחשיבות שבהקמת מועצה לביטחון תזונתי – שלשום בתוכניתה של יעל דן "עושים צהרים" בגלי צה"ל ואתמול בתוכנית "ערב חדש" אצל דן מרגלית ומיה בנגל.

מאת: רוחמה אברהםדמוקרטיה ושלטון10/04/111585 צפיות
גברת ברברה פראמר, נשיאת הפרלמנט האוסטרי ונשיאה כבוד של ידידי "יד ושם" באוסטריה, מר פריץ נוגבאוור, סגן נשיא הפרלמנט האוסטרי, מר אביב שיר-און, שגריר ישראל באוסטריה, גברת אולרייק ומר שוסטר – הכוח המניע את הארגון הזה, אורחים נכבדים, גבירותיי ורבותיי,

מאת: רוחמה אברהםאקטואליה22/03/111603 צפיות
לפניכם חלק ראשון מתוך ראיון של חברת הכנסת רוחמה אברהם בלילא בתוכנית "הנבחרים" בהגשת דוד בן-בסט, המשודרת בתחנת הרדיו רדיוס, 100FM. בחלק זה של הראיון, התייחסה חברת הכנסת רוחמה אברהם בלילא, למדיניות הכושלת של הממשלה בנושאים הבטחוניים , הכלכליים והחברתיים שעל הפרק.

מאמרים נוספים בנושא פוליטיקה

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 01/07/231621 צפיות
הרצון לרצות את כולם, הוא באיזשהו מקום שאיפה טבעית של האדם, ובוודאי לכל נבחר ציבור, אשר רוצה לגייס סביבו תמיכה רחבה, אהדה גדולה, ולגלוש על גלי האהבה של ההמון (אלא אם מראש בחר לעצמו אג'נדה קונטרוברסלית בהגדרה). אך לעיתים, לא רק בפוליטיקה, גם בחיים, אחת ההחלטות הכי קשות שיש לקבל היא החלטה "איזה גשר לחצות ואיזה גשר לשרוף". המדובר לעיתים בהחלטה בלתי נמנעת.

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 18/08/181564 צפיות
העיסוק המדיני-פוליטי, על פי גישתו של אריסטו היא "האומנות השלטת" על כל האומניות האחרות; ברגע שמקבלים את ההנחה כי העיסוק הפוליטי הוא בגדר מעשה אומנות, הרי שמתוקף כך גם מתחייבת המסקנה שהכישרון לעסוק בתחום, אינו נרכש, אלא בהכרח מולד.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 10/01/162858 צפיות
הימין מחזיק באידיאולוגיה של ארץ ישראל השלמה שהובטחה לאבות, והשמאל מחזיק באידיאולוגיה של הישמעות לחוק הבינלאומי המורה להשיב שטחים כבושים ולחובה המוסרית שלכל אדם יהיו זכויות בסיסיות, שכוללות גם זכות בחירה וייצוג, אבל אלה ואלה מכופפים את האידיאלים הנעלים שלהם בפני המציאות והריהם ריאליסטים-פרגמטיסטים.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 05/07/152720 צפיות
ראשית אומר כי איני חושב שבדברים הבאים אחדש הרבה, שהרי הסכסוך הישראלי-פלסטינאי כה ממשוך שהכול כבר נאמר עליו ותמונת המצב ידועה. ובכל זאת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 12/12/138060 צפיות
בכנס, במכללה האקדמית נתניה, שעסקה בנושא של החלטת בג"צ, להדיח ראשי עיר מכהנים, עקב חשדות למעשי עבירה שנעברו לכאורה בתפקידם, השתתפו פרופ' פרידמן, שר המשפטים לשעבר, והשופט העליון אליהו מצא לשעבר. שניהם היו בדעה כי בג"צ הלך רחוק מדי, מעבר לסמכויותיו וגילה אקטיביזם שיפוטי מנוגד לחוק הכנסת. לדעתי – כשנוצר וואקום או לאקונה בחוק או איחור וגמגום מצד הכנסת, יכול בג"צ למלא את החור השחור בהתנהלות הציבורית ובמלחמה בשחיתות בפסיקה אקטיביסטית עד לחקיקה בכנסת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 16/05/131932 צפיות
שלטון חזק, שלטון בעל יכולת פעולה רחבה ללא סחיטה ואיומים מצד רסיסי מפלגות, הוא לטובת העם עם ארגז כלים דמוקרטי לשלטון יציב. אחוז חסימה של 4% - אינה המצאה רגעית וכבר דנים בסוגיה זו, מזה שני עשורים. חסימה של מפלגות קטנות – אינה פגיעה במיעוט ולא פגיעה בחופש ההתארגנות או הבעת דעה ועמדה. כדי להתמודד ולהשפיע, אפשר להתאחד, אפשר להתאגד ואפשר גם להצטרף כסיעה למפלגות קיימות. משילות טובה ונמרצת – היא גם צורך וגם הכרח.

מאת: ענת רובינרפוליטיקה 29/03/132242 צפיות
מאות לוביסטים פועלים בכנסת. האם פעולתם טובה היא או רעה?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica