חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיטת השרירים הטבעתיים- דברי הסבר לעקרונות שיטת פאולה

מאת: סמדר נבו-סיקרוןענפי ספורט11/09/20091637 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שיטת השרירים הטבעתיים- שיטת פאולה היא שיטת התעמלות שפותחה בישראל על ידי פאולה גרבורג. השיטה מבוססת על חיזוק השרירים הטבעתיים (Sphincters) הרצוניים, בגוף על ידי תרגילי התעמלות, כאשר תוך כדי פעילות, מעורבים גם שרירים אחרים ובעצם הגוף כולו מגיב לתרגול. על פי תיאורית השיטה, שימוש בשרירים טבעתיים (מסביב לפה, לעיניים, לשופכה) באזור מסוים, גורם לחיזוק שרירים טבעתיים גם באזורים אחרים.

 העקרון העומד בבסיס שיטת פאולה, שכל הסוגרים בגוף עובדים בו זמנית, ומשפיעים זה על זה יכול לסייע לנשים שאינן מסוגלות להפעיל את הסוגרים  באזור האגן, אך מסוגלות להפעיל שרירים טבעתיים במקומות אחרים כמו בעיניים ובפה אשר קל יותר להפעילם. שרירים אלה מגרים את שרירי רצפת האגן בדרך עקיפה וגורמים להם להתחיל לעבוד. התיעוד המחקרי על יעילות השיטה היה מועט. בשנת 2005 התפרסם ניסוי קליני ראשון, אשר בדק את יעילות שיטת פאולה לעומת שיטה אחרת כטיפול בוגיניסמוס. כמו כן נערכו שני ניסויים קליניים אשר בדקו את יעילות השיטה כטיפול בדליפת שתן במאמץ. נשים רבות טופלו לאורך השנים בשיטה כטיפול לצניחות אברי האגן, אי שליטה על הסוגרים, בזמן ההריון, כהכנה ללידה וכתרגול לאחר הלידה. כמו כן, נשים פונות לטיפול  גם בבעיות של מערכת העיכול, דיכאון, כאבי גב ושיקום לאחר תאונות ועוד. בבסיס השיטה קיימים שני עקרונות, אחד שתואר קודם לכן ובו משפיע שריר טבעתי אחד על יכולת ההפעלה של שריר טבעתי אחר וכן היכולת להעזר במניפולציות של השלד בשילוב עם נטייה זו. עיקרון אחר שטרם הוסבר והוכח אך יש לו הוכחות בשטח הוא יכולת ההשפעה של שרירים טבעתיים רצוניים על שרירים חלקים, בלתי רצוניים. בקבוצה זו יגועה היכולת לשנות את מיקומו של הרחם לאחר צניחות. שיפור מערכת העיכול חל לא רק עקב חיזוק הפתחים הקשורים במערכת זו אלא גם בגלל השפעה על מידת ההתכווצות הפנימית של צינור העיכול, (מושג המוכר בשפה הרפואית כפריסטלטיקה). גם שינויים בהפרעות הקשורות בנשימה קשורים בין השאר להשפעת התרגול על הסימפונות.

אחד הנושאים המענינים בשיטה זו הוא הקושי להפעיל אזורים כמו הפה והסוגרים שלא לצרכים תפקודיים למרות שהפעלתם לצרכים תפקודיים היא מובנת מאליה. השלב שבו היחיד הלומד את השיטה מכיר תחושות עדינות וייחודיות הקשורות בשיטה, תחושות שלא היה לו איתן כל קשר או מקומות בגופו שמעולם לא חשב שביכולתו להפעיל, שלב זה מחבר את האדם לגופו באופן חדש ומשנה את הרגלי החשיבה על הגוף.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סמדר נבו-סיקרון

מאת: סמדר נבו-סיקרוןבריאות ורפואה כללי25/07/111576 צפיות
המאמר מציג את הלשון כהגה המאזן בעיות שיווי משקל בגוף. תרגול שיטת פאולה בתרגילי לשון משתלבת בארגון חוסר שיווי משקל או או העדר "מרכז" בתנועת הגוף. המאמר מדגים תרגילים ועקרונות בשיטה כגון: תנועות רוטציה בין צדי הגוף בשרירים טבעתיים זוגיים, עיניים, ידיים, רגליים. המאמר מציע להיעזר בלשון כאשר יש קושי במעברים בין צדי הגוף. כמו כן מסביר המאמר את הקשרים בין השרירים הטבעתיים כפי שהם מורגשים בהקשר ללשון. התרגול המוצע במאמר מתרכז בהעברת ובחלוקת הכיווצים בין הספינקטר הקדמי לאחורי לצורך שליטה ברצפת האגן.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןבריאות ורפואה כללי19/07/111217 צפיות
תנועה חופשית מוכרת לרוב כתהליך רוחני וחוויתי ופחות כתהליך תרפויטי או כדרך ריפוי פסיולוגית. המאמר מתאר כיצד ניתן להעזר בתרגול מונחה על מנת להגיע לשחרור תנועתי. שחרור זה מניע את הגוף על פי צרכיו. התנועה שבסיסה פעילות השרירים הטבעתיים יוצאת מהם ויכולה להמשיך דרכם או לעזבם ולחזור אליהם. עיקרה בכך שהיא מכוונת את האדם להקשיב לצרכי גופו. הפעלת הגוף עלפי המחשבה דבר הנהוג אצל רובנו נעזבת. התנועה יכולה לחזור אל התרגילים המונחים ככל שיש צורך בכך. הדוגמאות מתנועת ילדים ונשים בלידה באות להדגים מצבי קבוצה.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןרפואה משלימה25/08/101181 צפיות
המאמר מתאר את ההשפעה הרגשית השלילית במצבי מוגבלות. טיפול בשיטת פאולה ותרגול השרירים הטבעתיים אפשרי במצבי מוגבלות רבים. המאמר מציע לראות בתנועה הקטנה דרך תרגול השרירים הטבעתיים דרך לפרוץ את המעגל החוסם את הריפוי הגופני עקב המצב הנפשי. ברוח המאמר ההשפעה הנפשית הטובה שתהיה לתנועה קטנה תחזק את יכולתו של הגוף לעבור שינוי. התנועה שתשפיע ולו במעט על מצבי הרוח הקשורים במגבלה גופנית תאפשר הגדלת יכולת התנועה בהמשך.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןבריאות ורפואה כללי25/08/101612 צפיות
המאמר מתאר את התחומים המתאימים לשימוש בשיטת פאולה במצבי בריאות כמו הכנה ללידה, גמילה מחיתולים ומיעוט תנועה. מסביר את ייחודה של השיטה בטיפול בעזרת שיטת פאולה במצבים אלו. השימוש במצבים המוגדרים כמצבי חולי הוא קבוצה נוספת המתוארת במאמר. ההצעות נוגעות לבעיות גב, שלד, כאב, שליטה וחוסר שליטה ברצפת האגן. שיבושים בשרירי הפנים כמו דלקת פציאליס, חוסר איזון בין צדי הגב המתבטא בפנים ועוד. ההסברים במאמר מאפשרים לקורא להבין את העקרונות התאורטיים שעליהם מבוססת השיטה. תרגול השיטה מבוסס על גישה הוליסטית לפי צורך

מאת: סמדר נבו-סיקרוןפיזיולוגייה10/08/101446 צפיות
המאמר מציג את אחד העקרונות המרכזיים בשיטת פאולה שהוא הפעילות הספונטנית והריפויית הנגרמת בעקבות הנעה מודעת. הבעייתיות בארגון הגוף להנעה כזו מורחבת במאמר בנוסף להשברים על תפקידיה וצרכיה. ניתן להבין מהתאורים במאמר את מבטו המקצועי של המורה בשיטת פאולה המעוניין לארגן את הגוףשל המתרגל לתנועתיות כזו. כמו כן מוסבת הסיבה לחשיבות הפעולה הספונטנית ביןאם תחילתה בהפעלה מודעת ובין אם לא. הפעילות הספונטנית של הגוף היא הכוח המרפא את המתרגלים בשיטת פאולה, עם זאת תחילתה יכולה להתרחש בפעילות מודעת, מכוונת ושכלתנית

מאת: סמדר נבו-סיקרוןבריאות נשים31/05/101454 צפיות
טיפולים בשיטת פאולה ייחודיים לסובלים מקשיי שליטה בסוגרים, בשרירי הפנים, במערכת הנשימה והעיכול. בנוסף מתאים טיפול זה לאנשים שתנועתם מוגבלת בין אם לאורך זמן או או לתקופה קצרה. התנועה הקטנה הדרושה כדי לתרגל את שיטת פאולה מאפשרת לאנשים אלו להמשיך להפעיל את גופם למרות המוגבלות ולשמור כך על מצבם המנטלי והגופני גם יחד. תנועה קטנה במקום אחד בגוף יכולה דרך הקשרים בין השרירים הטבעתיים להפעיל בצורות שונות שרירים טבעתיים אחרים ושרירים משורטטים. שילוב התנועה בכמה מקומות בגוף לללא הכונה נותן הרגשת חיוניות.

מאת: סמדר נבו-סיקרוןשיקום והידרותרפיה21/04/102242 צפיות
המאמר מביא דוגמאות לדרך עבודה אפשרית עם ילדים עם שיתוק מוחין, זאת על בסיס ייחודה של שיטת פאולה והקשרים הקיימים בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם, כמו כן מוצע במאמר אפשרות להשפיע על השרירים המשורטטים באמצעות השרירים הטבעתיים.

מאמרים נוספים בנושא ענפי ספורט

מאת: www.copy-writer.co.ilענפי ספורט21/08/143501 צפיות
על הטרנד החדש - טיפוס קירות: ספורט מרהיב ומרתק!

מאת: ירון כהןענפי ספורט25/03/147470 צפיות
יורם קראוס: "טיפוס הרים איננו הספורט המסוכן ביותר מבין ענפי הספורט המבוצעים בשטח. אפילו ניתן לומר שטיפוס הרים הרבה פחות מסוכן מרכיבה על אופניים, גלישה על סנובורד או סקי אולם, נשאלת השאלה, מה קורה בתחום הזה במהלך השנים האחרונות, בו נרשמה עלייה גדולה במספר העוסקים בטיפוס הרים בכל העולם." עוד מוסיף יורם קראוס כי עלייה גדולה במספר העוסקים בטיפוס הרים בכל העולם. עד כמה שזה ישמע מפתיע, אבל למרות העלייה הדרמטית במספר האנשים העוסקים כיום בספורט הטיפוס על סוגיו השונים, לא חלה עלייה סטטיסטית במספר הנפגעי

מאת: דודו דגמיענפי ספורט27/01/148523 צפיות
שנת 2003 מהווה נקודת מפנה בכדורגל הישראלי. בשנה זו עשתה מכבי חיפה היסטוריה, והייתה לקבוצה הישראלית הראשונה שמעפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות. זה הזמן להיזכר במסע המופלא של הקבוצה במפעל האירופאי החשוב ביותר כיום.

מאת: שירי פלגענפי ספורט13/02/131703 צפיות
הכשרת מדריכי חדר כושר בישראל מתבצעת בכמה בתי ספר מובילים לחינוך גופני. בתי ספר כמו מכללת וינגייט או סמינר הקיבוצים מציעים לימודי תואר ראשון בחינוך גופני, לימודים לתארים מתקדמים יותר ולימודי תעודה.

מאת: שירי פלגענפי ספורט13/02/131728 צפיות
אם אתם מעוניינים באימון כושר בו המאמן מרכז את מלוא תשומת הלב שלו רק בכם, אימוני כושר אישיים הם הפתרון. כמעט כל מאמן כושר מוסמך מציע כיום גם אימונים אישיים מחוץ לחדר הכושר.

מאת: Primal Moveענפי ספורט03/01/138519 צפיות
האם התעמלות לילדים יכולה להיות התשובה ל-ADHD? טעות רווחת כשמתייחסים לילדים ונוער עם הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD) היא המחשבה שאם הילד היפראקטיבי, הוא בטח בכושר טוב, ויכולותיו המוטוריות ככל הנראה טובות. הרי הוא זז כל הזמן, לא?

מאת: יאיר קדריענפי ספורט24/12/128822 צפיות
תוהים האם ניתן להרוויח מהווינר באופן קבוע בסופו של דבר או שזה רק השליה? במאמר זה תוכלו להבין כיצד ניתן להניב תשואה בהימורי ספורט כתוצאה משימוש בהמלצות ווינר מחושבות ומעמיקות שיעזרו לכם לגבש עמדה בעלת אחיזה במציאות על טיב ההימור הכדאי ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica