חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ערכות מגן – כיצד פועלת מסיכת האב"כ?

מאת: רונן צורצבא וביטחון11/04/20121549 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


חלקינו אשר היו מבוגרים מספיק על מנת לזכור את מלחמת המפרץ, בהחלט יודעים במה מדובר – הלחץ, אי הוודאות, הפאניקה ותחושת חוסר האונים אינן חומקים גם מהאדישים והאמיצים ביותר. ערכות מגן כוללות מספר אלמנטים אשר נועדו לאפשר לאזרח מן השורה להתמודד אל מול מספר כלי נשק מתוחכמים והרסניים ובדר"כ ביצועיהן משביעי רצון. חלק בלתי נפרד מכל ערכת מגן הינו מסיכת האב"כ, אשר יכולה להשתנות בצורתה ומימדיה בהתאם לגיל הלובש אותה אך פעולתה זהה בכל המקרים והרי עקרונותיה לפניכם.

סינון
כאשר קיבלתם ערכות מגן נאמר לכם כי הן עתידות לשמש אתכם כנגד התקפות בלתי קונבנציונאליות. ראשי התיבות של שם המסכות הינו אטומי-ביולוגי-כימי (אב"כ) וזאת מאחר והן נותנות מענה לא רע בכלל כנגד התקפות אלה. מסיכות האב"כ פועלות בראש ובראשונה ע"י סינון. המסנן הינו הפתח היחידי דרכו זורם אוויר אל תוך המסכה והדבר הראשון אותו הוא פוגש זהו פילטר, אשר בנוי כמו רשת צפופה המהווה מכשול מפני חיידקים, וירוסים וחלקיקים אחרים אשר מתהווים כתוצאה מפיצוץ אטומי.

ספיחה ע"י פחם פעיל
בגוף המסנן של מסכות האב"כ ישנו פחם פעיל אשר לו תכונות ספיחה יוצאות דופן. ערכות מגן נועדו להגן מפני נשק כימי – הפחם הפעיל אמור לספוח על פניו את מולקולות הגז הרעיל ולנטרל אותן מכדי פעולה. ישנן ערכות מגן אשר אף מסוגלות לבצע תגובה כימית עם רעלנים כך שכושר הסילוק והמניעה שלהן עולה בצורה משמעותית.

הגבלות למסכות האב"כ
מסיכות האב"כ אשר יש לכולנו בבוידם או בארון מסוגלות לתת מענה מצויין כנגד התקפות טילים מסוכנות לפרק זמן קצר. אולם, גם ערכות מגן משוכללות ביותר לא יצליחו לשרת נאמנה את מטרותיהן כנגד ישיבה ארוכת ימים בחדר האטום. ככל שאנו נושמים, כך עולה ריכוז הפחמן הדו חמצני בחדר ומתרוקנים מאגרי החמצן, דבר אשר לבטח ייצור את הצורך לפתוח דלת ולנשום אוויר "צח" אם יהיה קיים. מערכת סינון אוויר ביתית או כזו המיועדת לחדר האטום פותרת את הבעיה וממקסמת את יכולותיה של ערכת המגן להגן עליכם לזמן רב יותר.

 



תגיות המאמר: ערכות מגן, מסכות אבכ


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונן צור - מקדם אתרים להצלחה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן צור

מאת: רונן צורשוק ההון10/12/131188 צפיות
על זהב ניתן להגיד דברים רבים – הוא פופולארי, נוצץ ויוקרתי וכמובן, יקר באופן מובהק מחומרים אחרים. אם כך הדבר, מדוע שלא להשתמש בזהב הישן וחסר השימוש שבידיכם ולהפיק ממנו תועלת מרובה? מכירת זהב ישן יכולה להשתלם מאוד מבחינה כלכלית ולהלן אפשרויות קצירת הרווחים.

מאת: רונן צורניקיון27/06/131029 צפיות
כיצד מזהים חברות ניקיון מקצועיות ואיכותיות? כל התשובות בשורות הקצרות שלפניכם.

מאת: רונן צורעיצוב מוצר16/05/131907 צפיות
עיצוב מוצר מוצלח מעצים את חוויית המשתמש, תורם ליצירת הקונספט הנדרש אותו מעוניינים ליצור מנהלי החברה ומפתחי המוצר ובסופו של דבר משרת את הפונקציונאליות שלו.

מאת: רונן צורספורט וכושר גופני - כללי25/04/131146 צפיות
כל אחד ואחת מאיתנו חייב לשמור על אורח חיים בריא על מנת שלא לפגוע בגופו, להימנע ממחלות ולתת לו לממש את הפוטנציאל שלו לזמן ארוך. כיצד עושים זאת בצורה נכונה? המשיכו לקרוא ומייד תגלו.

מאת: רונן צורבריאות השן25/04/131561 צפיות
אם גם אתם שייכים לקבוצת "הבלתי מחייכים" יש לנו בשורות נפלאות עבורכם. כיום קיימים אינספור טיפולי הלבנת שיניים יעילים שבסופם תוכלו לשוב ולחייך בפה מלא ובוהק.

מאת: רונן צוריוגה10/03/131995 צפיות
כאשר מדברים על שיעורי יוגה, תל אביב אשר ידועה בהיפך הגמור שלה מאורח חיים רגוע ושליו, מציעה לכם מגוון רחב של קליניקות ומדריכים שיאפשרו לכם לחוות תחושות שטרם הכרתם.

מאת: רונן צורייעוץ עסקי27/02/131111 צפיות
בין אם בידכם עסק קיים או שהינכם מעוניינים להקים עסק במו ידיכם, כדאי מאוד לו תיוועצו באיש מקצוע מתאים אשר יעניק לכם ייעוץ עסקי מקיף. ביחד תבנו תכנית פעולה כוללת אשר תעזור לכם לנצל את מלוא הפוטנציאל העסקי שלכם.

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: בנימין קלינגרצבא וביטחון29/05/22645 צפיות
פיקוד העורף מחלקת מיגון לשכת רע"ן הנדסה ורגולציה 80-8703088 :'טל 80-8703850 :פקס כ"ה אייר תשפ"ב 0800 מאי 02

מאת: moraleצבא וביטחון21/08/175333 צפיות
מדי שבוע אנחנו שומעים, בין אם בחדשות ובין אם זה מאנשים קרובים אלינו, על מקרי תקיפה והטרדה. מרבית הסיפורים מגיעים כמובן מנשים אשר מצאו את עצמן מתמודדים עם גברים שביקשו להטריד ולהתקיף אותן, אך אנחנו מכירים גם לא מעט סיפורים על גברים אשר מצאו את עצמם מתמודדים עם מתקיפים ומטרידים מסוגים שונים, בין אם במועדונים, פארקים, גינות ציבוריות, חניונים ועוד.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון25/07/139075 צפיות
עונת הקיץ עמוסה במטיילים ובנופשים בערי התיירות בישראל, ובראשן אילת וטבריה. אחד האלמנטים החשובים ביותר עבור מלון הוא אבטחה קפדנית של שטחו. הדבר התחדד עוד יותר לפני יותר מעשור, לאחר הפיגוע הרצחני במלון פארק בנתניה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון12/07/132035 צפיות
הרצח המתועב שבוצע בסניף בנק הפועלים בבאר שבע יכול היה להימנע, אילו היו מטפלים בכשלי האבטחה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון03/07/132263 צפיות
את הוראות הפתיחה באש, ישראלים רבים מכירים עוד מהשירות הצבאי בצה"ל, בין אם היו לוחמים או אפילו בתפקידים אחרים אשר דרשו שמירה על הבסיס או מקומות אחרים. עם זאת, ההוראות עשויות להשתנות מעט ממקום למקום וכן גם בהתאם למצבים של צפיפות קהל, אירועים וכדומה. אם כן, מה הם הנהלים המקובלים?

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון20/06/131918 צפיות
זה קורה להרבה אנשים בחיים, וסביר להניח שגם אתם מכירים את המקרים האלו – שכיחת המפתח לבית, והמתנה מחוצה לו עד שאחד מבני המשפחה מגיע עם המפתח שלו. בדיוק בגלל מקרים כאלו, וגם מתוך ניסיון ליצור פתרון אבטחה שיתמודד עם פורצים, הומצא מנעול טביעת אצבע לדלתות, המכונה מנעול ביומטרי.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון21/05/131981 צפיות
כל חברת אבטחה יודעת שפתרון המיגון הטוב ביותר הוא אפוד המגן. תופתעו לשמוע שכיום השכפ"צים הכבדים והמסורבלים הופכים לקלים יותר, חסינים יותר ואפילו אפנתיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica