חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדיקת אולטראסאונד

מאת: siteserpהריון ולידה30/04/2012839 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
כיצד מתבצעת בדיקת אולטראסאונד?

אם כן, בדיקת אולטראסאונד הינה בדיקת הריון אשר מבוצעת באמצעות טכנולוגיה ייחודית של גלי קול, הנשלחים לעבר העובר וחוזרים אל המכשיר באמצעותו נערכת הבדיקה- מתמר. את האותות הנשלחים, ניתן לסקור על גבי צג מחשב קטן (שמאפשר גם לרופא וגם לאם להתבונן במתרחש אצל העובר בזמן אמת), בעת בה מתבצעת הבדיקה, וכך להסיק את המסקנות ולקבל את תוצאות הבדיקה באופן מיידי.

סיבה נוספת לאהדה הרבה שיש סביב בדיקת אולטראסאונד זו, היא שהאישה אינה נדרשת לבצע פעולות מיוחדות שונות כהכנה לבדיקה (בניגוד לבדיקות דם שונות בהם היא אמורה לצום בטרם ביצוע הבדיקה) אלא רק להגיע אל הבדיקה, לשכב על הגב, למרוח גל ייחודי על גבי בטנה, לתת לרופא להעביר את המתמר על בטנה ולצפות בתוצאות הבדיקה.

דוגמאות לבדיקות אולטראסאונד

בדיקות הריון המבוצעות באמצעות בדיקות אולטראסאונד הן לרוב בדיקות סקר שונות הנערכות במהלך חודשי ההריון. ניתן להבחין למשל בבדיקת שקיפות עורפית המבוצעת בין השבועות ה11- 13 להריון האישה, ובמהלכה משתמשים בטכנולוגיית האולטראסאונד על מנת לבדוק את עוביו של עורף התינוק ואת כמות הנוזל העוברי שמצטברת שם.

בנוסף, ישנן בדיקות סקירת מערכות (סקירת מערכות מוקדמת וסקירת מערכות מאוחרת) המבוצעות גם הן באמצעות בדיקות אולטראסאונד ובמהלכן תרים אחר בעיות כרומוזומליות והפרעות גנטיות שונות בעובר. כמו כן, ישנן בדיקות אולטראסאונד מיוחדות הנערכות רק במקרים חריגים בהם מתעורר חשד לממצאים לא תקינים, דוגמת סקירות ממוקדות.

יתרונות בדיקת אולטראסאונד

פרט לתכליתה העיקרית של בדיקת האולטראסאונד שמאפשרת לוודא את תקינותו של ההריון ואת שלומו של העובר שבבטן, בדיקת אולטראסאונד נחשבת בעלת יתרונות רבים, ובעיקר לבעלת יתרונות על פני בדיקות הריון אחרות. אחד היתרונות הבולטים שיש לבדיקת אולטראסאונד הוא העובדה שהיא בניגוד לבדיקות הריון אחרות (בדיקת סיסי שליה או בדיקת מי שפיר) אינה כרוכה בסיכון כלשהוא. יתרון נוסף שמציעה בדיקת אולטראסאונד לעומת בדיקות הריון אחרות (כמו בדיקת חלבון עוברי) הינה קבלת תוצאות הבדיקה בזמן אמת, ללא צורך להמתין מספר שבועות במתח, לחץ או חששות.

 



תגיות המאמר: בדיקת אולטראסאונד


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת siteserp

מאת: siteserpהריון ולידה23/09/12862 צפיות
תהליכי ההריון כוללים מגוון עשיר של שלבי התפתחות שונים החלים בגוף האישה ובגוף העובר. בכל אחד משבועות ההריון הרבים (עד 42 במספר) חל שינוי משמעותי התפתחותי אחר בעובר. את שבועות ההריון מחלקים לשלישים הכוללים את שליש ההריון הראשון, שליש ההריון השני ושליש ההריון האחרון. בכל אחד מהשלישים ניתן לבצע בדיקות הריון אחרות שיעידו על מצבו ההתפתחותי של התינוק (תקין או בעייתי). אחת מהבדיקות הרבות הקיימות הינה בדיקת שקיפות עורפית.

מאת: siteserpהריון ולידה09/09/12893 צפיות
במאמר שלפניכם, בחרנו לסקור מעט מן התופעות הרבות שעוברות על הנשים הן בעת ההריון והן בעת הלידה ולאחריה, ואף לציין את תחושותיהן של נשים שונות באשר לתופעות המגוונות.

מאת: siteserpאימון אישי28/05/12909 צפיות
אימון אישי ועסקי הינו תהליך אשר עוזר לאדם להכיר יותר טוב את עצמו והעסק שלו. בתחילת התהליך, המאמן בוחן את שביעות הרצון של האדם מהמצב המצוי בחייו במישור האישי והעסקי

מאת: siteserpאימון אישי14/05/12804 צפיות
קואצ'ינג היא שיטה שהתפתחה לפני כ-30 שנה בארה"ב בתחום הספורט כאשר "קואצ'רים", מאמנים אימנו ספורטאים מקצועיים להשיג תוצאות טובות יותר מאשר שהשיגו בעבר. לאור התוצאות המדהימות שהשיגו הספורטאים, החלו להתבצע מחקרים אשר בדקו כיצד שיטת הקואצ'ינג עובדת והאם ניתן ליישם אותה בתחומים אחרים בחיים.

מאת: siteserpהריון ולידה30/04/12758 צפיות
בדיקת סיסי שליה הינה אחת ממגוון בדיקות הריון שונות, המבוצעות בשלב מוקדם יחסית של ההריון (בשליש הראשון, בין השבוע ה10 לשבוע ה12 להריון). מטרת בדיקה זו לאתר בשלב מוקדם הפרעות כרומוזומליות או בעיות גנטיות שונות שעלולות להתרחש בעובר. בדיקת סיסי שליה נחשבת אומנם לבדיקה פולשנית, ועל כן היא בעלת סיכון (נמוך ככל שיהיה) והיא מבוצעת באמצעות הכוונה צמודה של אולטראסאונד, מה שמאפשר לבקר על תהליכי הבדיקה לאורך כל הבדיקה, לוודא את תקינותה, ולמנוע סיבוכים.

מאת: siteserpהריון ולידה12/04/12740 צפיות
דם טבורי הינו הדם שנותר בחבל הטבור ובשלייה בתום הלידה. בעבר דם טבורי זה, נחשב לפסולת ונותר ללא כל שימוש. אולם, בשנים האחרונות, מאז נערכו מחקרים בהם התגלה כי הדם הטבורי, בדומה למח העצם, הינו מקור עשיר של תאי גזע, הדם הטבורי נאסף לאחר הלידה ומסייע בהצלת חיים באמצעות מגוון טיפולים שונים דוגמת השתלות לחולי סרטן (בעיקר לוקמיה ולימפומה) או ריפוי של כשלים חיסוניים גנטיים כאלה ואחרים. במאמר קצר זה, נפרוש בפניכם את שלל יתרונות השימוש בדם טבורי, את הפרוצדורות הנדרשות לכך ואף את דרכי האיסוף והשימור שלו.

מאת: siteserpאימון אישי22/02/12965 צפיות
אימון אישי הפך כבר מזמן לתהליך נפוץ ושגרתי בקרב רבים וטובים בארץ ובעולם. הדבר שהתחיל בקטן כאימון אישי כללי ומעצים אצל מספר בודדים בלבד שהתוודעו לקיומו, השתכלל והתפתח למגוון ענפים ייעודיים ולמגוון אוכלוסיות שונות וזוכה להכרה גם בענפים תקשורתיים שונים דוגמת עיתונות, אינטרנט וטלוויזיה. במאמר הקצר שלפנינו נסקור את סוגי האימון האישי השונים שקיימים כיום.

מאמרים נוספים בנושא הריון ולידה

מאת: tiloniהריון ולידה17/01/214393 צפיות
לפניכם השוואת יתרונות וחסרונות עבור 2 המוצרים הנפוצים להכנת בקבוק לתינוק - קומקום חשמלי או מכונה להכנת בקבוק?

מאת: יעל במרכזהריון ולידה25/09/201466 צפיות
יציבה בתקופת ההריון בגלל העומס ההולך וגובר על גופה, נתקלת האישה בהריון בקשיים שלא הכירה בעבר. מצבי יום-יום כגון עמידה (ממושכת), ישיבה, שכיבה, או הרמת חפץ מקשים עליה יותר מתמיד ומחייבים התייחסות מיוחדת מצדה. ההצעות המובאות כאן נועדו להקל עליה לתפקד במצבים אלו.

מאת: אלעד אוחנההריון ולידה23/11/192027 צפיות
צילומי ניו בורן נערכים על-מנת ליצור עבורכם זיכרונות בלתי נשכחים מהימים בהם הרך הנולד היה עדיין רך, עדין וחמוד. על מנת שרגעים אלו באמת ייזכרו כצבעוניים ויפים, כדאי להתכונן מבעוד מועד.

מאת: moraleהריון ולידה08/04/182403 צפיות
לכל אחד מאיתנו יש תקופות רבות שיכולות להיות מרגשות מאוד בחיים אך האמת היא שאין עוד תקופה כמו ההיריון. זו תקופה שבה לא רק הגוף משתנה אלא גם הרגשת הפנימיים וזו תקופה שמגיעה תמיד עם הרבה תקווה והתרגשות. לכן ברור מדוע כל אישה תרצה לעשות הכול כדי לזכור את הרגעים האלה ולכן צילומים של היריון זה לא מהדברים שכדאי לוותר עליהם.

מאת: moraleהריון ולידה08/04/181617 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות יותר ויותר נשים אשר נמצאות בתקופת הריון, אשר מבקשות לתעד את עצמן בעזרת צילום הריון. בין אם מדובר בנשים נשואות ובין אם לא, בין אם מדובר בנשים שזה הריונן הראשון או הריון אחר.

מאת: moraleהריון ולידה28/01/181572 צפיות
התפתחות של תינוק היא דבר מופלא שכל הורה נהנה לצפות בה ומתרגש ממנה, לא משנה אם מדובר בתינוק ראשון או חמישי. השלבים אותם הוא עובר, בין אם זה עד למצב בו הוא יכול לדבר בצורה חופשית, ללכת, לשבת, ולעשות דברים נוספים אשר עבורנו כאנשים בוגרים הם ברורים מאליהם, אך אנו יודעים שגם אנחנו עברנו את אותו תהליך בדיוק כשהיינו תינוקות וגם ההורים שלנו הסתכלו עלינו בהתרגשות ובציפייה, בשביל לראות את תהליך ההתפתחות שלנו.

מאת: moraleהריון ולידה16/11/172290 צפיות
אחת הבעיות המוכרות ביותר אצל תינוקות היא בעיית גזים. אומנם אין הסבר מדעי מדוע זה קורה, חוקרים רבים בוחנים את הנושא ולא תמיד יודעים להסביר למה הבעיה קיימת אצל תינוקות יותר מאשר אצל אנשים מבוגרים, למרות שהערכה היא,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica