חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אורן רשף - מה המשמעויות של מיזוג חברות?

בעידן של אי-ודאות כלכלית, צמצומים מתמשכים ורצון גובר להתייעלות עסקית –בוחרות חברות רבות באופציית המיזוג המהווה הלכה למעשה רכישה של חברה אחתעל ידי רעותה והפיכתם ליישות משפטית אחת על כל המשתמע מכך. ישנן דוגמאותלמכביר לדפוס פעולות זה ובהן המיזוג של אסם ונסטלה, המיזוג בין AOL לטייםוורנר והמיזוג בין חברות הדלק Exxonו-Mobile. במאמר שלפניכם נתייחס לשורהשל היבטים, טכנים ומהותיים הנוגעים למיזוג חברות.

מיזוג חברות – לא דבר של מה בכך

קודם כל ולפני הכל חשוב לזכור כי כל הליך משפטי של מיזוג חברות טעון אתאישורן של שתי החברות – הן החברה הקולטת והן חברת היעד. כך פועל הלכה למעשהמנגנון האישור הכפול אשר נקבע על ידי המחוקק. במרבית המקרים – ההחלטההסופית תתקבל על ידי דירקטוריון החברה.

ראוי לציין כי בחלק מהמקריםבנוסף לאישור הצעת המיזוג על ידיהדירקטוריון בשתי החברות, טעון ההסכם כולו את אישורו של בית המשפט וזאתבמקרה ונעשתה פנייה ממי מבעלי העניין במיזוג (נושה, בעל מניות וכיו"ב) לביתהמשפט על מנת שזה יבחן את ההסכם ואת מידת סבירותו.

כמו כן, המחוקק מאפשר לנושי חברת היעד להגיש את התנגדותיהם למיזוג מיידלאחר שאלו יקבלו לידם את מתווה ההצעה. ישנה סבירות גדולה לצעד מסוג זהבמידה והנושה סבור כי החברה הקולטת לא תוכל לעמוד בהתחייבויות שנטלה עלעצמה חברת היעד – כלפיהם. הסעד אשר יבקשו הנושים מבית המשפט במקרה מסוג זהעשוי להיות עיכוב המיזוג או מניעתו. במידה ובית המשפט ידחה את בקשת הנושים(אם בכלל הוגשה) – יושלם תהליך המיזוג.

לתכנן היטב את היום שאחרי

ברמה המהותית הניסיון מלמד כי רבים מהמיזוגים נכשלים לאור העובדה שלעתיםקרובות מנהלי החברה הקולטת לא משכילים להכין תכנית אסטרטגית אמיתית ליוםשאחרי המיזוג. כך נוצר מצב שבו חברת היעד נתפסת על ידי החברה הקולטת כנטלבטווח הארוך וזאת במקום להפכה לנכס מניב ומוצלח.

על מנת לצלוח את תהליך המיזוג על הצד הטוב ביותר, חייבת החברה הקולטתלשדר עסקים כרגיל ולשמור כל העת על אווירה חיובית תוך ניסיון לשלב אתהעובדים שהגיעו מחברת היעד במעגל העבודה מהר ככל הניתן. ראוי אף להדגיש כיהנהלת החברה הקולטת חייבת להרגיע לא רק את העובדים שהועסקו במקור בחברתהיעד שהתפרקה אלא גם את עובדיה שלה אשר עלולים לחשוש לפרנסתם לאור המיזוג.

לסיכום, בבואכם לפנות למיזוג יהיה עליכם להיאזר בסבלנות ולזכור כי על פירוב לא מדובר בתהליך קצר שצפוי להסתיים תוך מספר ימים וזאת לאור הפרוצדורההבירוקרטית הארוכה אשר כרוכה לעתים קרובות בהליך המיזוג. המיזוג הוא תהליךיסודי הכרוך בניתוח מדוקדק של המטרות, היעדים ודרכי הפעולה לחודשים שלאחרהמיזוג. התכנית חייבת לכלול התייחסות מפורטת ככל שניתן למספר רב של מימדיםובכלל זה המימד המקצועי, הכלכלי והאנושי. ככל שהתכנית אשר יכינו מנהליהחברה הקולטת (בשיתוף, או שלא, עם מנהלי חברת היעד) תהיה מקיפה יותר – כךהסבירות להצלחתו של המיזוג ולהפיכתו של שיתוף הפעולה ליתרון יחסי של ממש –תגדל במידה ניכרת.

אורן רשף, מנכ"ל מאיה יועצים. כל המידע שתצטרכו על שוק ההון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הגעתם לאתר של אורן רשף, מנכ"ל מאיה יועצים. כאן תוכלו למצוא את כל המידע שתצטרכו על שוק ההון.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורן רשף

מאת: אורן רשףניהול21/04/121110 צפיות
אין ספק שכרטיס האשראי שינה את תפיסת העולם שלנו לגבי קניות והיה אחד הגורמים המשמעותיים להתקדמותה המואצת של הכלכלה העולמית. אך בה בעת, הוא מהווה את אחת הסיבות הגדולות לחובות והסתבכויות כלכליות של אנשים רבים. אז מה עדיף, להתנהל עם מזומן או עם אשראי ומתי?

מאת: אורן רשףייעוץ עסקי08/04/121139 צפיות
המסחר באופציות בינאריות הוא אחד מהאפיקים המפתים ביותר בשוק ההון משום שבאופן יחסי לאפיקי המסחר האחרים – מדובר על חלופה שלא טומנת בחובה התמחות ארוכת טווח, ועל כן מדובר בנקודת פתיחה מצויינת בעבור הסוחר המתחיל. ואף על פי כן, בטרם תוציאו ולו שקל אחד על מסחר באופציות – ישנם כמה דברים שאתם צריכים לזכור:

מאת: אורן רשףאימון לכסף01/02/121379 צפיות
קופת הגמל היא למעשה מונח נרדף למסלול חיסכון ארוך טווח (ישנן גם קופות גמל לטווח קצר יותר) המאפשר לאזרחים המשתמשים בו להבטיח את עתידם הכלכלי בימים שלאחר הפרישה לגמלאות. ברבות השנים הפכו קופות גמל ליישויות משפטיות נפרדות הנתונות לפיקוחו של הממונה על שוק ההון במשרד האוצר. התחרות בין הגופים המנהלים את קופות הגמל השונות מאפשרת לצרכן לבחור את המוסד שיציע לו את התנאים הטובים ביותר.

מאת: אורן רשףנישואין29/01/121274 צפיות
לא מעט זוגות מגיעים לנקודה בה עולה השאלה הם לאחד חשבונות. חלק גדול מזוגות אלו מעדיף לשמור על הסדר בו מתנהל העולם ולא מעז להעלות את השאלה האם הדבר בכלל נכון להם. אורן רשף אסף בעבורכם מספר נקודות למחשבה לפני שמקבלים או דוחים את הצעד הגדול.

מאת: אורן רשףאימון עסקי16/01/121182 צפיות
בניגוד לתפיסה המקובלת, במשבר כלכלי טמונות גם לא מעט הזדמנויות עסקיות שאותם יכולים המשקיעים הוותיקים והמנוסים לנצל לטובתם. בדיוק מהסיבה הזו, חלק לא מבוטל מגופי ההשקעות המוסדיים מציעים ללקוחותיהם להרחיב את תיק ההשקעות שלהם דווקא באיבו של משבר כלכלי זה או אחר. במצב כזה יתלבט הלקוח הממוצע בין נטילת הסיכון הכרוך בהגדלתו של תיק ההשקעות לבין ויתור על ההצעה ושמירה על כספו בתוכניות חיסכון\פיקדון כאלה ואחרות בבנק. במאמר שלפניכם נתייחס ליתרונות ולחסרונות הנעוצים בכל אחד מהאפיקים הללו.

מאת: אורן רשףכלכלת משק בית23/11/111160 צפיות
מוקדם לקבוע האם המחאה החברתית אשר קרמה עור וגידים בקיץ האחרון בישראל אכן תניב תוצאות של ממש בכל הנוגע ליוקר המחייה בישראל. ועדת טרכטנברג אמנם כבר הגישה את המלצותיה אך עד אשר הממשלה תיישם אותן בפועל, אם בכלל – יעבור זמן רב. כך או כך, אל נא לכם להמתין לסיוע מגורם חיצוני כלשהו משום שאתם מסוגלים לעשות את השינוי כבר היום – באמצעות ניהול יעיל יותר של התקציב המשפחתי שלכם.

מאמרים נוספים בנושא עסקים, מימון וכספים

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים29/11/222370 צפיות
NWTN Inc (נאסד"ק: NWTN), חברת טכנולוגיות לניידות עם מודעות לסביבה המביאה לעולם פתרונות ניידות ממוקדת נוסעים ברמת הפרמיום, הודיעה כי הבנייה של מתקן הרכבת הרכב החשמלי שלה באיחוד האמירויות, באזור התעשייה ח'ליפה באבו דאבי (KEZAD), מתבצעת בהתאם ללוח הזמנים, והוא יושלם ברבעון הרביעי של 2022.

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222369 צפיות
רוזן, יועץ לאומי למשקיעים, מעודד את המשקיעים ב- Wine Estates, Inc. להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – VWE

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222337 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים בעל שם עולמי, מעודד את המשקיעים ב- Unisys Corporation להשיג ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – UIS

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים25/11/222314 צפיות
רוזן, חברה מובילה, מעודד את המשקיעים ב- Torrid Holdings שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CURV

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים25/11/222212 צפיות
שותפת Web3 רשמית: MRHB מטביעה NFT קשור לנשמה עבור משתתפי פסגת החלאל הגלובלית

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים24/11/221338 צפיות
רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את המשקיעים ב- Rent the Runway, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – RENT

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים24/11/22491 צפיות
רוזן, משרד עורכי דין מוכר מאוד, מעודד את המשקיעים ב- Freshworks Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – FRSH

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica