חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אורן רשף - האם מתאים לכם לנהל חשבון משותף?

מאת: אורן רשףנישואין29/01/20121276 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לא מעט זוגות מגיעים לנקודה בה עולה השאלה הם לאחד חשבונות. חלק גדולמזוגות אלו מעדיף לשמור על הסדר בו מתנהל העולם ולא מעז להעלות את השאלההאם הדבר בכלל נכון להם. אורן רשף אסף בעבורכם מספר נקודות למחשבה לפני שמקבלים או דוחים את הצעד הגדול.

על הכתפיים של שנינו
חשבונות נפרדים יוצרים מעין אשליה של "הכל מסתדר בסוף", לא תמיד ישנה הבנהשל צד אחד שהצד השני הוא זה שנושא ברוב הנטל הכלכלי של משק הבית. חשבוןמשותף מאלץ את השניים לשבת יחדיו ולהחליט על התנהלות מוסכמת, או לחלופיןלשליטתו של המוסכם מבין השניים שינהל את כספי הבית.

בבנק אוהבים אתכם ביחד
לא, זה לא כי הם רומנטיקנים חסרי תקנה, זה כי הם אוהבים כסף ויותר מזה –כסף בטוח. חשבון שמנוהל על ידי שני בני זוג יכניס בד"כ שתי משכורות וינוהלבצורה יציבה יותר. היציבות הזאת עוזרת לכם לקבל הטבות גדולות יותרבהלוואות, במשכנתא ואפילו בריבית על המינוס.

מה ששלי שלי מה ששלך שלך – נתראה בסוף החודש
כאשר זוגות לא מצליחים להגיע לעמק השווה בניהול התקציבים האישיים אל מולהמשותפים, לעתים עדיף להתנהל בנפרד. אם אשתך מעופפת מכל סייל בזארה אושבעלך מסוגל לשפוך חצי משכורת על מחשב גדול יותר וחזק יותר כדי לשחקסוליטר, וזאת כמובן – מבלי לדאוג לצרכי השני, כנראה שחשבון משותף הוא לאהפתרון עבורכם.

אמון והערכה
ישנם אנשים שהעובדה שהם מרוויחים יותר מבני זוגם מציקה להם בכל פעם שהארנקנפתח. אם אתם לא מקבלים את השיטה בה הרווחים לא שווים אך החלוקה כן – עדיףשתשארו עם חשבונות נפרדים. חשבון משותף מצריך אמון והערכה בין בני הזוגוהבנה שאין צד "מנצל" וצד "מנוצל", אלא זוגיות ושותפות כלכלית כמו זוהרומנטית.

חסכון
החסכון בחשבון משותף הוא לא קטן ואם מנהלים אותו נכון, הוא אפילו גדול.העמלות יורדות, הסכום שנכנס לחסכון בכל חודש גדל וכך גם הריבית עליו וכמובןשהניהול המשותף עוזר למנוע קניות כפולות והוצאות מיותרות שפשוט לא שמתם לבאליהן. דווקא מהדברים הקטנים הללו – מתחילים את העליה ברמת החיים לאט לאט.

אורן רשף, מנכ"ל חברת מאיה יועצים.כל המידע שתצטרכו על ייעוץ פיננסי לנכסים משפחתיים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הגעתם לאתר של אורן רשף, מנכ"ל מאיה יועצים. כאן תוכלו למצוא את כל המידע שתצטרכו על שוק ההון.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורן רשף

מאת: אורן רשףעסקים, מימון וכספים05/05/121492 צפיות
בעידן של אי-ודאות כלכלית, צמצומים מתמשכים ורצון גובר להתייעלות עסקית – בוחרות חברות רבות באופציית המיזוג המהווה הלכה למעשה רכישה של חברה אחת על ידי רעותה והפיכתם ליישות משפטית אחת על כל המשתמע מכך. ישנן דוגמאות למכביר לדפוס פעולות זה ובהן המיזוג של אסם ונסטלה, המיזוג בין AOL לטיים וורנר והמיזוג בין חברות הדלק Exxon ו-Mobile. במאמר שלפניכם נתייחס לשורה של היבטים, טכנים ומהותיים הנוגעים למיזוג חברות.

מאת: אורן רשףניהול21/04/121111 צפיות
אין ספק שכרטיס האשראי שינה את תפיסת העולם שלנו לגבי קניות והיה אחד הגורמים המשמעותיים להתקדמותה המואצת של הכלכלה העולמית. אך בה בעת, הוא מהווה את אחת הסיבות הגדולות לחובות והסתבכויות כלכליות של אנשים רבים. אז מה עדיף, להתנהל עם מזומן או עם אשראי ומתי?

מאת: אורן רשףייעוץ עסקי08/04/121141 צפיות
המסחר באופציות בינאריות הוא אחד מהאפיקים המפתים ביותר בשוק ההון משום שבאופן יחסי לאפיקי המסחר האחרים – מדובר על חלופה שלא טומנת בחובה התמחות ארוכת טווח, ועל כן מדובר בנקודת פתיחה מצויינת בעבור הסוחר המתחיל. ואף על פי כן, בטרם תוציאו ולו שקל אחד על מסחר באופציות – ישנם כמה דברים שאתם צריכים לזכור:

מאת: אורן רשףאימון לכסף01/02/121380 צפיות
קופת הגמל היא למעשה מונח נרדף למסלול חיסכון ארוך טווח (ישנן גם קופות גמל לטווח קצר יותר) המאפשר לאזרחים המשתמשים בו להבטיח את עתידם הכלכלי בימים שלאחר הפרישה לגמלאות. ברבות השנים הפכו קופות גמל ליישויות משפטיות נפרדות הנתונות לפיקוחו של הממונה על שוק ההון במשרד האוצר. התחרות בין הגופים המנהלים את קופות הגמל השונות מאפשרת לצרכן לבחור את המוסד שיציע לו את התנאים הטובים ביותר.

מאת: אורן רשףאימון עסקי16/01/121183 צפיות
בניגוד לתפיסה המקובלת, במשבר כלכלי טמונות גם לא מעט הזדמנויות עסקיות שאותם יכולים המשקיעים הוותיקים והמנוסים לנצל לטובתם. בדיוק מהסיבה הזו, חלק לא מבוטל מגופי ההשקעות המוסדיים מציעים ללקוחותיהם להרחיב את תיק ההשקעות שלהם דווקא באיבו של משבר כלכלי זה או אחר. במצב כזה יתלבט הלקוח הממוצע בין נטילת הסיכון הכרוך בהגדלתו של תיק ההשקעות לבין ויתור על ההצעה ושמירה על כספו בתוכניות חיסכון\פיקדון כאלה ואחרות בבנק. במאמר שלפניכם נתייחס ליתרונות ולחסרונות הנעוצים בכל אחד מהאפיקים הללו.

מאת: אורן רשףכלכלת משק בית23/11/111163 צפיות
מוקדם לקבוע האם המחאה החברתית אשר קרמה עור וגידים בקיץ האחרון בישראל אכן תניב תוצאות של ממש בכל הנוגע ליוקר המחייה בישראל. ועדת טרכטנברג אמנם כבר הגישה את המלצותיה אך עד אשר הממשלה תיישם אותן בפועל, אם בכלל – יעבור זמן רב. כך או כך, אל נא לכם להמתין לסיוע מגורם חיצוני כלשהו משום שאתם מסוגלים לעשות את השינוי כבר היום – באמצעות ניהול יעיל יותר של התקציב המשפחתי שלכם.

מאמרים נוספים בנושא נישואין

מאת: אוהד פרקשנישואין09/08/201598 צפיות
כולם יסכימו שהצעת הנישואין היא אחד הרגעים הכי מרגשים שיש, לא ניתן לתאר את כל הרגשות באותו מעמד במילים.

מאת: רוני הכהןנישואין17/05/182078 צפיות
כאשר זו החברה הכי טובה שהולכת להתחתן, זה תפקיד שמיועד לחברה הכי טובה שלהכין את כל מה שצריכים כדי לחגוג כל החברות ביחד את השבוע הזה שלפני יום החתונה עם מסיבת רווקות באשדוד היפה

מאת: articlestbdנישואין05/01/172031 צפיות
כיצד מתגרשים בשלום ואיך עושים זאת בדרך הנכונה ביותר? מידע בתחום בגוף המאמר.

מאת: ענבל פלוסנישואין24/09/152390 צפיות
רבים מכירים את השלב הזה בנישואין שהשגרה משתלטת לנו על כל נקודה, והריטואל היומיומי הופך למעייף במיוחד. השכרת חדרי אירוח לפי שעה עשויה להיות הפתרון בשבילכם. רגע לפני שאתם שוללים על הסף, קראו מעט על הנקודות המנחות אותנו לפתרון זה.

מאת: ד"ר ירוןנישואין14/06/152399 צפיות
האם גבר נשוי שנמשך לגברים צריך להישאר נשוי או להתגרש? האם נכון לשתף את בת הזוג בנטיות שלך? האם יש פתרון ממשי לדילמה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: rivkaaנישואין07/05/152054 צפיות
המון פעמים הצעת הנישואים תלויה בהחלטת בני הזוג על העונה בה הם רוצים להתחתן: סתיו, חורף, אביב או קיץ. כאשר מדובר על העונה בה "הכי כדאי" להתחתן נדמה כי התשובה היא חד משמעית ועונת הפרימיום היא הקיץ, אך מסתבר שהדבר לא כך ושמניפת הדעות במקרה הזה רחבה מאד. אז מתי בעצם הכי כדאי להתחתן? לשאלה הזו התשובה אינה חד משמעית ותלויה המון בבני הזוג ובאופי החתונה לה הם מייחלים. אז כדי שלא תסתבכו מדי, הנה לכם שני צדי המטבע, בעד ונגד בכל עונה.

מאת: נינה כהןנישואין08/12/141903 צפיות
אין כמו מוסיקה טובה. לגוף, לנשמה, לזיכרון המתוק ואפילו גם למר. יום החתונה הוא מקבץ של שירים, סגנונות, וקצב שונה שילווה אותך ואת הסובבים אותך במשך כל יום חתונתך

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica