חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אורן רשף - תקציב משפחתי מסודר, זה אפשרי

מאת: אורן רשףכלכלת משק בית23/11/20111160 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מוקדם לקבוע האם המחאה החברתית אשר קרמה עור וגידים בקיץ האחרוןבישראל אכן תניב תוצאות של ממש בכל הנוגע ליוקר המחייה בישראל. ועדתטרכטנברג אמנם כבר הגישה את המלצותיה אך עד אשר הממשלה תיישם אותן בפועל,אם בכלל – יעבור זמן רב. כך או כך, אל נא לכם להמתין לסיוע מגורם חיצוניכלשהו משום שאתם מסוגלים לעשות את השינוי כבר היום – באמצעות ניהול יעיליותר של התקציב המשפחתי שלכם.

במאמר שלפניכם נתייחס אפוא לחמישה טיפים חשובים מאוד אשר יסייעו לכםלנהל טוב יותר את התקציב המשפחתי שלכם ולחסוך לא מעט כסף אותו תוכלו להשקיעבאפיקים אחרים.

הסבירו לכל בני המשפחה את החשיבות שבהתנהלות תקציבית נבונה יותר – עלמנת לעשות שינוי בתקציב משק הבית שלכם – חשוב מאוד שכל אחד ואחד מבני הביתיבין מדוע נדרש השינוי מלכתחילה. ברגע שגם בני הזוג וגם הילדים יבינו שצריךלבוא שינוי – יהפוך התהליך כולו להרבה יותר פשוט מכיוון שכל תושבי הביתיתגייסו למאמץ.
ערכו סקירה מפורטת של ההוצאות וההכנסות במשק הבית שלכם – הדבר החשוב ביותרשעליכם לעשות בכדי לנהל טוב יותר את התקציב המשפחתי שלכם הוא להבין בדיוקעל מה אתם מוציאים את הכסף שלכם וזאת ביחס למקורות ההכנסה שלכם. לשם כך,יהיה עליכם לנהל רישום מתועד (רצוי באמצעות קובץ אקסל) של ההוצאות וההכנסותהחודשיות שלכם. בצורה כזו תוכלו להבין בדיוק לאן הולך הכסף והיכן ניתןלקצץ על מנת להגיע לאיזון המיוחל.

בהקשר זה חשוב מאוד לציין כי עליכם לקחת בחשבון את כל ההוצאות שלכםלרבות הסכום הממוצע אותו אתם מוציאים על מזון, בילויים, תשלומי חשמלמיםוכיוצא באלה. עליכם להכניס את הכל לחישוב הכללי וזאת בכדי שהתוצאה אותהתקבלו תשקף את את התמונה האמיתית והמלאה ביותר.

הגדירו סדרי עדיפויות ברור – אחרי שהצלחתם להבין בדיוק כמה כסף אתםמרוויחים מדי חודש אל מול סכום הכסף אותו אתם מוציאים מכיסכם כל חודשבחודשו – הגיע הזמן לתעדף ולהבין מה חשוב יותר. במילים אחרות, הגיע הזמןלקבוע את סדר העדיפויות לתקופה הקרובה. כך למשל, אם אתם משפחה בת שלושנפשות עם ילד תינוק ברור ונהיר הוא כי את עיקר הכסף נכון יהיה להוציא עלשלל הדברים להם זקוק הילד. לחילופין, אם אתם משפחה בת ארבע נפשות בה הילדיםכבר מתקרבים לגיל הבגרותאין ספק כי גם הם יהיו חייבים לקחת חלק בנטלהכלכלי ולא להינות אך ורק מפירות עמלכם.
משלמים משכנתא? נסו לשנות את תנאיה- על פי רוב ההוצאה הגדולה והמשמעותיתביותר בכל משק בית היא המשכנתא (וזאת בהנחה והדירה אינה מושכרת). במסגרתההיערכות מחדש נסו לגשת לבנק ולשוחח עם מנהלי הסניף על מחזור המשכנתא, קרי,על סגירת ההלוואה הקיימת ובמקביל גיבושה של משכנתא חדשה בתנאים נוחיםומתאימים יותר. חשוב לזכור כי במרבית הבנקים קיימים אפיקי מחזור שוניםשיאפשרו לכם להגיע להסדר כלשהו עם הבנק. תרחיש זה מיועד למי שמרגיש כי נטלהמשכנתא הנוכחי חונק אותו ולא מרפה.
אל תשאירו דבר ליד המקרה – זכרו, בכל הנוגע להוצאות משק הבית שלכם, נכוןיהיה לצמצם את ההוצאות הבלתי צפויות למינימום. לפני כל קנייה בסופר – כתבורשימה מדוייקת של המצרכים החסרים ורכשו רק אותם – אל תסטו ימינה ושמאלה תוךהגדלת סל הקנייה בעשרות שקלים. בנוסף, תקנו דבר מה רק כאשר נגמר לכם אותוהמוצר בבית ולא רגע אחד לפני כן. אין מקום לחמדנות – היו מחושבים ויסודיים.

לסיכום, כותב אורן רשף איך שלא תסתכלו על זה – ניתן לאזן את התקציב המשפחתי שלכם בכל רגע נתון אךברור כי הצעד הראשון הוא במקרים רבים הקשה ביותר. בדיוק לשם כך מומלץלפנות ליועץ המתמחה בניהול יעיל ונכון של התקציב המשפחתי – הוא זה שיעזורלכם לעבור את החלק הראשון של הדרך ויעניק לכם כלים נהדרים אותם תוכלו ליישםבעצמכם – בשלב מאוחר יותר.

אורן רשף, מנכ"ל חברת מאיה יועצים.כל המידע שתצטרכו על ייעוץ פיננסי לנכסים משפחתיים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הגעתם לאתר של אורן רשף, מנכ"ל מאיה יועצים. כאן תוכלו למצוא את כל המידע שתצטרכו על שוק ההון.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורן רשף

מאת: אורן רשףעסקים, מימון וכספים05/05/121491 צפיות
בעידן של אי-ודאות כלכלית, צמצומים מתמשכים ורצון גובר להתייעלות עסקית – בוחרות חברות רבות באופציית המיזוג המהווה הלכה למעשה רכישה של חברה אחת על ידי רעותה והפיכתם ליישות משפטית אחת על כל המשתמע מכך. ישנן דוגמאות למכביר לדפוס פעולות זה ובהן המיזוג של אסם ונסטלה, המיזוג בין AOL לטיים וורנר והמיזוג בין חברות הדלק Exxon ו-Mobile. במאמר שלפניכם נתייחס לשורה של היבטים, טכנים ומהותיים הנוגעים למיזוג חברות.

מאת: אורן רשףניהול21/04/121110 צפיות
אין ספק שכרטיס האשראי שינה את תפיסת העולם שלנו לגבי קניות והיה אחד הגורמים המשמעותיים להתקדמותה המואצת של הכלכלה העולמית. אך בה בעת, הוא מהווה את אחת הסיבות הגדולות לחובות והסתבכויות כלכליות של אנשים רבים. אז מה עדיף, להתנהל עם מזומן או עם אשראי ומתי?

מאת: אורן רשףייעוץ עסקי08/04/121139 צפיות
המסחר באופציות בינאריות הוא אחד מהאפיקים המפתים ביותר בשוק ההון משום שבאופן יחסי לאפיקי המסחר האחרים – מדובר על חלופה שלא טומנת בחובה התמחות ארוכת טווח, ועל כן מדובר בנקודת פתיחה מצויינת בעבור הסוחר המתחיל. ואף על פי כן, בטרם תוציאו ולו שקל אחד על מסחר באופציות – ישנם כמה דברים שאתם צריכים לזכור:

מאת: אורן רשףאימון לכסף01/02/121379 צפיות
קופת הגמל היא למעשה מונח נרדף למסלול חיסכון ארוך טווח (ישנן גם קופות גמל לטווח קצר יותר) המאפשר לאזרחים המשתמשים בו להבטיח את עתידם הכלכלי בימים שלאחר הפרישה לגמלאות. ברבות השנים הפכו קופות גמל ליישויות משפטיות נפרדות הנתונות לפיקוחו של הממונה על שוק ההון במשרד האוצר. התחרות בין הגופים המנהלים את קופות הגמל השונות מאפשרת לצרכן לבחור את המוסד שיציע לו את התנאים הטובים ביותר.

מאת: אורן רשףנישואין29/01/121274 צפיות
לא מעט זוגות מגיעים לנקודה בה עולה השאלה הם לאחד חשבונות. חלק גדול מזוגות אלו מעדיף לשמור על הסדר בו מתנהל העולם ולא מעז להעלות את השאלה האם הדבר בכלל נכון להם. אורן רשף אסף בעבורכם מספר נקודות למחשבה לפני שמקבלים או דוחים את הצעד הגדול.

מאת: אורן רשףאימון עסקי16/01/121182 צפיות
בניגוד לתפיסה המקובלת, במשבר כלכלי טמונות גם לא מעט הזדמנויות עסקיות שאותם יכולים המשקיעים הוותיקים והמנוסים לנצל לטובתם. בדיוק מהסיבה הזו, חלק לא מבוטל מגופי ההשקעות המוסדיים מציעים ללקוחותיהם להרחיב את תיק ההשקעות שלהם דווקא באיבו של משבר כלכלי זה או אחר. במצב כזה יתלבט הלקוח הממוצע בין נטילת הסיכון הכרוך בהגדלתו של תיק ההשקעות לבין ויתור על ההצעה ושמירה על כספו בתוכניות חיסכון\פיקדון כאלה ואחרות בבנק. במאמר שלפניכם נתייחס ליתרונות ולחסרונות הנעוצים בכל אחד מהאפיקים הללו.

מאמרים נוספים בנושא כלכלת משק בית

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161596 צפיות
משפחת יוחננוף הקימה את רשת מרכולי יוחננוף בשנת 1992 כאשר החברה החלה את דרכה כחברה סיטונאית. כיום, הרשת מנוהלת על ידי האחים והאחיות למשפחת יוחננוף

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161475 צפיות
רשת יוחננוף הינה רשת ענפה ומיוחדת של סופרמרקטים אשר מתמחה גם בשוק ירקות ופירות עשיר במיוחד אשר נותן אווירה של שוק.

מאת: לילך קורןכלכלת משק בית05/07/161447 צפיות
אנשים רבים בוחרים היום פתיחת פיקדון בבנק במקום תוכנית חיסכון רגילה. שוק הפיקדונות גדל והשתנה בשנים האחרונות. יש היום סוגי פיקדונות שיש להם יתרונות רבים והם מחליפים בהצלחה תוכנית חיסכון. יש למשל פיקדון מובנה שבו אתם לא מסכנים את הקרן. יש לכם פוטנציאל רווח כמו בהשקעה בשוק ההון...

מאת: יעל אורןכלכלת משק בית14/12/142448 צפיות
בישראל של ימינו, אין כמעט משק בית שלא מתנהל בתוך עולם של חוסר וודאות כלכלית, הוצאות בלתי נשלטות ותחושה של "כיבוי שריפות". כל הוצאה לא מתוכננת, מטלטלת את כל המשפחה ויוצרת דאגה. לעיתים אף אין צורך בהוצאה לא מתוכננת כדי לחוש מצוקה פיננסית אמיתית, והתחושה של אובדן דרך מלווה את ההתנהלות הכלכלית של המשפחה יום יום. רבים מאיתנו חשים בפליאה כי למרות שאנחנו ממשתכרים היטב וממש לא בזבזנים, אנחנו "רודפים אחרי הזנב של עצמנו", בכל מה שנוגע לניהול הכספים של המשפחה.

מאת: מיכל אהרוניכלכלת משק בית24/08/142645 צפיות
סקר של כלכליסט ומכון מדגם שנערך בחודש אוגוסט שנה שעברה קבע כי הוצאה חד פעמית ובלתי מתוכננת גדולה על 70% מהציבור. 33% ממעמד הביניים ענה כי לא יוכל בשום אופן לעמוד בהוצאה כזו. ומה איתך?

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142698 צפיות
מינוס בבנק הוא מנת חלקם של רוב הישראלים. חלק נקלעו אליו בשל תאוות קניות, אחרים מממנים את הלימודים האקדמאיים היקרים, קבוצה נוספת התרגלה אליו לאחר שרכשה את הבית והחלה לשלם את המשכנתא, ואחרים התוודעו אליו לאחר בוא הילדים. השאיפה לצאת מהמינוס משותפת לכולם, אך רק מעטים עושים זאת בסופו של דבר.

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142648 צפיות
כלכלת המשפחה הוא תחום שנוגע לכל אחד ואחד מאיתנו, כיוון שהוא עוסק באחד המשאבים החיוניים לנו – הכסף שלנו. הדרך שבה אנו מנהלים את כלכלת המשפחה משפיעה על היכולת שלנו להתקיים בכבוד בתקופת הפנסיה, על מה שנוכל לתת לילדים כאשר הם יגיעו לנקודות המשמעותיות בחיים כגון לימודים אקדמאיים, חתונה, הבאת ילדים וקניית דירה, ועל היכולת שלנו להגשים את החלומות שלא הגשמנו עד כה כי הם עולים הרבה מאד כסף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica