חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אורן רשף - קופת גמל, למי זה טוב ולמה?

מאת: אורן רשףאימון לכסף01/02/20121379 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קופת הגמל היא למעשה מונח נרדף למסלול חיסכון ארוך טווח (ישנן גם קופותגמל לטווח קצר יותר) המאפשר לאזרחים המשתמשים בו להבטיח את עתידם הכלכליבימים שלאחר הפרישה לגמלאות. ברבות השנים הפכו קופות גמל ליישויות משפטיותנפרדות הנתונות לפיקוחו של הממונה על שוק ההון במשרד האוצר. התחרות ביןהגופים המנהלים את קופות הגמל השונות מאפשרת לצרכן לבחור את המוסד שיציע לואת התנאים הטובים ביותר.

מאת: אורן רשף

אך אליה וקוץ בה, משום היותן של קופות הגמל גוף פיננסי נפרד העומד בפניעצמו, חסכונותיהם של האזרחים נתונים לא רק לעליות הבורסה כי אם גם, ובאופןטבעי, לירידות התכופות בה. כתוצאה מכך, לא פעם אנו מתבשרים לפתע פתאום עלשינוי הסכום שהצטבר בקופת הגמל שלנו.

בעקבות שינוי שנכנס לתוקפו החל מה-01.01.2008 רשאים עמיתי הקופה לקבל אתכספם באמצעות קצבה חודשית שתיפתח עם היציאה לגמלאות וזאת בהתאם לתנאיםהקבועים בחוק. את הסכום שנצבר לפני התאריך המדובר ניתן לקבל עם היציאה לגילהפרישה ואו אחרי 15 שנים מהרגע בו נפתחה.

מסלולי השקעה שונים

כל חוסך יכול לבחור את המסלול בו יושקעו הכספים אותם הוא ומעסיקומפרישים מדי חודש. ההיגיון שמאחורי השינוי אשר נכנס לתוקפו בשנת 2003 גורסכי לא ייתכן כי כל הכספים יושקעו באותם האפיקים – לאור העובדה שמדובר עלאפיקים הטומנים בחובם רמת סיכון שונה זו מזו.

זאת ועוד, במקום לבחור במסלול השקעה בודד – רשאי עמית קופת הגמל לבחורבמסלול מעורב הכולל בתוכו מספר אפיקים. המעבר בין מסלולי ההשקעה השוניםנעשה תוך זמן קצר יחסית (פחות משבוע בדרך כלל) כך שלמעשה יכול המשקיעלהינות מפירות השוק, אם וכאשר, הוא מזהה את תחילתם של ניצני העלייה.

כיצד בוחרים חברה לניהול קופת הגמל?

שני הפרמטרים החשובים ביותר שאליהם צריך לשים לב בבואנו לבחור את החברהאשר תנהל עבורנו את קופת הגמל הם דמי הניהול ושיעור התשואה. דמי הניהול,כשמם כן הם, משקפים את עלות הניהול של הקרן, כאמור, בזכות התחרות העזה ביןהגופים השונים ניתן בהחלט לראות הבדל בין העלויות הללו.

אך המרכיב החשוב ביותר בנוגע לבחירת הגוף שינהל את קופת הגמל שלכם הואכמובן התשואה: כל גוף מפרסם את היקף התשואה שהשיג ללקוחותיו מדי שנה. חשובלבדוק את הנתונים לאורך פרק זמן של מספר שנים ולא לבחור באופן אוטומטי בגוףשהצמיח ללקוחותיו את התשואה הגדולה ביותר בשנה האחרונה. שימו לב, חפשו אתנתון התשואה הנומינלית – קרי, שיעור התשואה בניכוי דמי הניהול והעמלות –הסכום שאליו תגיעו הוא סכום הנטו של התשואה.

אורן רשף מסכם: כמובן שישנן קופות המתמחות באפיק השקעה זה או אחר ולכן באם החלטתםלהשקיע באפיק מסויים – נכון יהיה מבחינתכם לבחור באותו הגוף. וזאת כמובןבכפוף לנתונים האחרים שהוזכרו לעיל.

אורן רשף, מנכ"ל חברת מאיה יועצים.מידע שימושי לגבי בנקאות להשקעות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הגעתם לאתר של אורן רשף, מנכ"ל מאיה יועצים. כאן תוכלו למצוא את כל המידע שתצטרכו על שוק ההון.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורן רשף

מאת: אורן רשףעסקים, מימון וכספים05/05/121492 צפיות
בעידן של אי-ודאות כלכלית, צמצומים מתמשכים ורצון גובר להתייעלות עסקית – בוחרות חברות רבות באופציית המיזוג המהווה הלכה למעשה רכישה של חברה אחת על ידי רעותה והפיכתם ליישות משפטית אחת על כל המשתמע מכך. ישנן דוגמאות למכביר לדפוס פעולות זה ובהן המיזוג של אסם ונסטלה, המיזוג בין AOL לטיים וורנר והמיזוג בין חברות הדלק Exxon ו-Mobile. במאמר שלפניכם נתייחס לשורה של היבטים, טכנים ומהותיים הנוגעים למיזוג חברות.

מאת: אורן רשףניהול21/04/121111 צפיות
אין ספק שכרטיס האשראי שינה את תפיסת העולם שלנו לגבי קניות והיה אחד הגורמים המשמעותיים להתקדמותה המואצת של הכלכלה העולמית. אך בה בעת, הוא מהווה את אחת הסיבות הגדולות לחובות והסתבכויות כלכליות של אנשים רבים. אז מה עדיף, להתנהל עם מזומן או עם אשראי ומתי?

מאת: אורן רשףייעוץ עסקי08/04/121141 צפיות
המסחר באופציות בינאריות הוא אחד מהאפיקים המפתים ביותר בשוק ההון משום שבאופן יחסי לאפיקי המסחר האחרים – מדובר על חלופה שלא טומנת בחובה התמחות ארוכת טווח, ועל כן מדובר בנקודת פתיחה מצויינת בעבור הסוחר המתחיל. ואף על פי כן, בטרם תוציאו ולו שקל אחד על מסחר באופציות – ישנם כמה דברים שאתם צריכים לזכור:

מאת: אורן רשףנישואין29/01/121276 צפיות
לא מעט זוגות מגיעים לנקודה בה עולה השאלה הם לאחד חשבונות. חלק גדול מזוגות אלו מעדיף לשמור על הסדר בו מתנהל העולם ולא מעז להעלות את השאלה האם הדבר בכלל נכון להם. אורן רשף אסף בעבורכם מספר נקודות למחשבה לפני שמקבלים או דוחים את הצעד הגדול.

מאת: אורן רשףאימון עסקי16/01/121183 צפיות
בניגוד לתפיסה המקובלת, במשבר כלכלי טמונות גם לא מעט הזדמנויות עסקיות שאותם יכולים המשקיעים הוותיקים והמנוסים לנצל לטובתם. בדיוק מהסיבה הזו, חלק לא מבוטל מגופי ההשקעות המוסדיים מציעים ללקוחותיהם להרחיב את תיק ההשקעות שלהם דווקא באיבו של משבר כלכלי זה או אחר. במצב כזה יתלבט הלקוח הממוצע בין נטילת הסיכון הכרוך בהגדלתו של תיק ההשקעות לבין ויתור על ההצעה ושמירה על כספו בתוכניות חיסכון\פיקדון כאלה ואחרות בבנק. במאמר שלפניכם נתייחס ליתרונות ולחסרונות הנעוצים בכל אחד מהאפיקים הללו.

מאת: אורן רשףכלכלת משק בית23/11/111163 צפיות
מוקדם לקבוע האם המחאה החברתית אשר קרמה עור וגידים בקיץ האחרון בישראל אכן תניב תוצאות של ממש בכל הנוגע ליוקר המחייה בישראל. ועדת טרכטנברג אמנם כבר הגישה את המלצותיה אך עד אשר הממשלה תיישם אותן בפועל, אם בכלל – יעבור זמן רב. כך או כך, אל נא לכם להמתין לסיוע מגורם חיצוני כלשהו משום שאתם מסוגלים לעשות את השינוי כבר היום – באמצעות ניהול יעיל יותר של התקציב המשפחתי שלכם.

מאמרים נוספים בנושא אימון לכסף

מאת: בנימין קלינגראימון לכסף03/04/205480 צפיות
קורונה- כלכלת העולם משתנת מענק לעצמאים חובה!

מאת: דרור אטריאימון לכסף19/10/182826 צפיות
הבנק סירב למשכנתא? מחפשים מה לעשות ואיך לצאת מהפלונטר? נעים מאוד, שמי מרטין ואני יועץ משכנתאות- אני מתמחה בהשגת משכנתאות במקרים הכי מורכבים, כאשר הבנק מסרב ואתם לא יודעים מה לעשות.

מאת: לילה בן הרוש אימון לכסף14/02/173309 צפיות
סביר להניח שכמו כולם, גם אתה עובד בשביל הכסף שלך. וגם אתה גדלת על מערכת אמונות שקשורות בכסף. כסף צריך לחסוך, כסף הוא לא הכל בחיים, כסף לא גדל על עצים וכו וכו. בעולם שבו אנחנו חיים "בעל המאה הוא בעל הדעה". לאנשים עם כסף מתייחסים אחרת מאשר לאנשים עניים.

מאת: איילתאימון לכסף20/01/163961 צפיות
טיפים - איך לצאת מהמינוס מאת עורך הדין רוני ברוש: לא קשה לחלום על זכיה בלוטו כפתרון של קסם ליציאה מהמינוס. עם זאת, כדאי הרבה יותר להשקיע בכמה צעדים אופרטיביים שיהיו יעילים

לשתול מחשבות, שכנוע סובייקטיבי, לזהות נקודת תורפה, שכנוע אובייקטיבי, איך לטפל בהתנגדות מכירה, התמודדות עם לקוח, טיפול אישי, מורה רוחני: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בעניין של שכנוע ומכירות ולהשפיע על אנשים וכו', והנושא הוא מתייחס לעניין של דיבור בצורה אובייקטיבית ודיבור בצורה סובייקטיבית, מה זה אומר אובייקטיבי ומה זה אומר סובייקטיבי? אובייקטיבי פירושו דבר שהוא נכון מצד עצמו סובייקטיבי פירושו דבר שהוא נכון מצד זה שמתבונן בדבר. לדוגמא נגיד שבן אדם אומר "היום הטמפרטורה ...

איך ללמוד NLP, טעויות של שכנוע, איך ללמוד לשכנע, ממי ללמוד NLP, איפה ללמוד שכנוע, איפה ללמוד NLP, מטפל רוחני, מומחה: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחת מהטעויות של אנשים שלומדים שכנוע לומדים NLP לומדים שכנוע, לומדים מכירות לומדים ניהול משא ומתן או בעיקרון לומדים כל תחום, כן אבל כרגע נתמקד כי מה שאני אגיד עכשיו זה נכון גם בכל תחום אבל כרגע נתמקד באנשים שלומדים את כל הנושא של שכנוע ומכירות ואחת הטעויות שלהם. ואחת הטעויות היא שאנשים שהם מנסים ללמוד שכנוע בעצם לומדים איך לשכנע ...

לא רוצה להתאמץ, עצלנות לעבוד קשה, לא מצליח לעשות כסף, רוצה כסף, לא מוכן להתאמץ, רוצה להיות עשיר, אימון אישי לחיים, מטפל רוחני: מה הסיבה שלך קשה לעשות כסף או שלבן אדם קשה לעשות כסף מה הסיבה? אחת מהסיבות הסיבה היא בגלל שאתה לא באמת רוצה כסף יש משהו שאתה רוצה יותר מכסף, בגלל שאתה רוצה אותו יותר מכסף לכן הוא דופק לך את הדרך להשיג כסף. עכשיו מה אתה רוצה יותר מכסף? חופש ובגלל שאתה רוצה חופש בגלל זה אתה לא מצליח להשיג כסף כי כל פעם כשאתה צריך לעבוד בצורה מסודרת בצורה מאורגנת אתה אומר ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica