חפש מאמרים:
שלום אורח
30.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הגשת התנגדות להיתר בנייה ולתכניות בניין

כאשר בסביבת מגורי הנכס בבעלותכם עולה בקשה להגשת היתר בנייה, ניתנת לכם על פי חוק, זכות להתנגדות.

הועדה המקומית מאפשרת להגיש התנגדות לבקשה (ללא טופס מיוחד) בתוך 14  יום מהתאריך האחרון למשלוח ההודעות או הפרסום. במידה ותוגשנה התנגדויות, הן תצורפנה לבקשה לקראת הדיון במליאת הועדה המקומית. המבקש או המתנגד רשאים יהיו לערער על החלטת הועדה המקומית בפני ועדת ערר תוך 30 ימים מיום קבלת החלטת הועדה המקומית.

מקור הטענות להתנגדות הן תוכנו של היתר הבנייה, שיקולי אופי הבינוי והתאמה לסביבה תוך סקירת המפגעים לשכנים וציבור, עמידה בקריטריונים של תקנות התכנון והבנייה והוראות הועדה המקומית, ועוד.

עו"ד מקרקעין יכול למסור לכם ייעוץ ראשוני על מנת לבחון את הסיכויים והשיקולים בכדי להגיש את ההתנגדות.

 

וראוי לבדוק את תיק הבניין, על מנת לוודא שאין היתרים חדשים יותר או שינויים בנכס (כגון צו איסור בנייה): "וְיָדַעְתָּ, כִּי שָׁלוֹם אָהֳלֶךָ;    וּפָקַדְתָּ נָוְךָ, וְלֹא תֶחֱטָא" (איוב ה').


להלן המלצות לבדיקות בתיק הבניין:

• עיון בתיק הבניין בוועדה המקומית

תחילה יצוין שבחלק מהועדות המקומיות צריך להזמין את תיק הבניין לפני (לעיתים כדאי לשלב ביקור זה יחד עם קבלת מידע בע"פ מטעם הוועדה). כמו כן, אם המעיין בתיק הבניין אינו בעל הנכס הרשום בתיק, לעיתים עליו להמציא לוועדה ייפוי כח.

בעיון בתיק הבניין יש לסדר את ההיתרים לפי מהותם ולפי תאריכים כרונולוגיים (החדש קובע).


• צילום מסמכים רלוונטיים בתיק הבניין

יש לצלם את ההיתרי בנייה הרלוונטיים (מומלץ לצלם כפול: גם פיזית במכונת צילום, וגם במצלמה דיגיטלית) הכוללים את היתר הבנייה בכתב (בד"כ דף אחד) ואת תשריט ההיתר (המכונה גרמושקה). במידה ותשריט ההיתר גדול, ניתן לצלם רק חלקים רלוונטיים, ובכללם: עמוד ראשון עם תאריך, מספר תיק, חותמת הוועדה המקומית, מהות הבקשה, עמוד שני הכולל את טבלת השטחים ומפת הסביבה, עמודים רלוונטיים של הנכס הנישום. לחלופין, ובמידת הצורך, ניתן לשכפל את הגרמושקה הגדולה במכון צילום (בד"כ נמצאים עסקים כאלו סמוך למשרדי הוועדה).


• חיפוש בעיות בתיק הבניין

מלבד הפרדה ברורה בין ההיתרים או התכניות הלא חתומות-מאושרות סופית ע"י הועדה המקומית, יש לוודא שאין בתיק ממצאים על 'בעיות' כלשהן, כגון: צווי בית משפט (כגון צו הריסה), הערות על חריגות בנייה, התנגדויות לבקשה להיתר בנייה וכדומה.

במידה ואכן נמצאו חריגות בנייה, יש לוודא כי אלו מאושרים על ידי העירייה, אחרת יש להעריך את אפשרות אישורם והעלויות הכרוכות בביצוע אישורים אלו.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עוה"ד יונתן לוי בירותי:

טלפון:                         0-25712262, 077-2012115

נייד:                              052-8081155

פקס:                             153-25712262

דוא"ל: lawyeryb@gmail.com

כתובת המשרד:   רחוב זיכרון טוביה 37, נחלאות, ירושלים 94134

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורך דין יונתן לוי בירותי

בכוחו של משרד עורך-דין למצות זכויותיו של לקוחו, וזאת טרם או אפילו ללא פנייה ודרדור לערכאות משפטיות. אחת הדרכים היעילות לכך היא, באמצעות מכתב משפטי המופנה לגורם שהתקשר ביחסים כלשהם עם הלקוח, וכעת עוה"ד (עם לוגו ורשמיות משרדו), יבהיר לו את מצב הדברים; את זכויות לקוחו, מהות הדין המשפטי בעניין, אפשרויות הלקוח לפעול כנגדו, וכן הצעות לסיום נכון וצודק של הפרשה.

מאת: עורך דין יונתן לוי בירותינדל"ן ומקרקעין05/09/121388 צפיות
בין דיני מקרקעין, ישנו טיפול משפטי להוצאת דייר-שוכר שאינו משלם את השכירות (שכר הדירה/העסק) עבור המושכר (הבית/הדירה/העסק שבבעלות המשכיר), או בגין הפרות בחוזה השכירות, שבכוחן לבטל את זכות השוכר-הדייר להמשיך ולהתגורר/להשתמש במושכר.

מאת: עורך דין יונתן לוי בירותיתורת המשפט05/09/128450 צפיות
הצדק ומשפט הן יסודות קיום החברה האנושית, ועצם מהותם ליישום ולהגנה בכל היחסי הגומלין בין הבריות. התורה מורה לספק שירות משפטי צודק ומועיל לפרט כחלק מהציבור: "מִשְׁפַּט אֱמֶת, שְׁפֹטוּ, וְחֶסֶד וְרַחֲמִים, עֲשׂוּ אִישׁ אֶת-אָחִיו", ולא לאפשר לאינטרס הכלכלי לעמוד כיחידי או כמבטל ערכים אחרים, למרות שלמצער קיימת מאז ומעולם סגידה ורדיפה לבצע, שמרבה סכסוכים בין בעלי הדין ונוספים, וכך מאריכה את התיקים ומרבה פרנסה ועבודה לעו"ד. לכן, אבני הדרך, הערכים, העקרונות והאידיאולוגיה במשפט ובדרך החיים הם:" וְהָאֱמֶ

מאת: עורך דין יונתן לוי בירותידיני חוזים05/09/126190 צפיות
חוזים והסכמים, נעים בין כישרון ביטוי בכתב לבין ראיית הנולד (וברגעי קדושה גם פרצות נבואה). המטרה העיקרית במתן ייעוץ להתקשרות חוזית כללית ובעיקר כלכלית, היא שמירה והגנה על זכויות הלקוח, קריאת יחסים עתידיים ואופן התנהלותם, והכל תוך אג'נדה לעיצוב חוזה הוגן וישר, כלפי שני הצדדים (תום לב, הבנת ההשלכות של כל הסעיפים, הסכמה מודעת של שני הצדדים).

מאת: עורך דין יונתן לוי בירותינדל"ן ומקרקעין01/08/121496 צפיות
משרד עורך דין העוסק ומתמחה בתחום דיני המקרקעין וחוזים, מגיש מידע מקצועי ומגן על שוכר או משכיר בהסכם שכירות (מאחר שככל אדם מן היישוב, אינו עוסק ומכיר את המקורות המשפטיים הרבים בפרשנות ובמבט של המטרייה החוקתית), ולכן הוא עלול לא לנצל את מלוא זכויותיו המשפטיות, לאבד מכספו ולפעול נגד עצמו, לאבד מכספו ולפעול נגד עצמו בהסכם כובל או מגביל.

מאת: עורך דין יונתן לוי בירותידיני עבודה31/07/121379 צפיות
משרד עורך דין העוסק ומתמחה בתחום דיני עבודה מגיש מידע מקצועי ומגן על עובד שקשה לו ההכרות והפיענוח (ככל אדם מן היישוב שאינו עוסק ומכיר את המקורות המשפטיים הרבים בפרשנות ובמבט של מטרייה חוקתית), ולכן הוא עלול לא לנצל את מלוא זכויותיו המשפטיות, לאבד מכספו ולפעול נגד עצמו, למשל למנוע ניצול מצד המעבידים או מניעת אפליה אסורה ופסולה תוך כדי שמירת עיקרון השוויון. משרד עורך דין העוסק ומתמחה בתחום דיני עבודה יכול לספק שירות מקצועי ומגן על עובדים או מעבידים-מעסיקים; להסביר לעובד את עיקרי הדין ודרכי התמודד

מאת: עורך דין יונתן לוי בירותיייעוץ משפטי09/05/1216660 צפיות
ניסוח מכתב משפטי ע"י עורך דין: משרד עורך-דין יכול וראוי להמציא ללקוחותיו שירות של מכתב משפטי, שלעיתים בכוחו למנוע את דרדור הפנייה לערכאה משפטית (ותלוי באמיתות התוכן והסגנון). מכתב משפטי כולל לרוב נקודות אלו: 1. רקע העובדתי של האירוע 2. טענות הלקוח 3. ראיות והוכחות 4. טענות משפטיות (צדקת הדברים, חוק ופסיקה תומכים) 5. ואזהרות שונות ללקוחותיו, כמו גם פנייה לגופים, מוסדות ולרשויות המדינה, בגין עוול שנגרם.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211699 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201325 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201516 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201312 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201596 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201005 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20963 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica