חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניסוח מכתב משפטי ע"י עורך דין

בכוחו של משרד עורך-דין למצות זכויותיו של לקוחו, וזאת ללא פנייה ודרדור לערכאות משפטיות. אחת הדרכים היעילות לכך היא, באמצעות מכתב משפטי המופנה לגורם שהתקשר ביחסים כלשהם עם לקוח המשרד, וכעת המשרד יבהיר לו את מצב הדברים, את זכויות הלקוח, הדין המשפטי בעניין, אפשריות פעולת הלקוח, וההצעות לסיום נכון וצודק של הפרשה. עם זאת, לרוב מומלץ עד לא מן הנמנע, להדגיש את מטרת המכתב לצד היותו הולם נהיר ונחוש עם דרישה ואזהרה ברורה, להציע את סיום את הפרשה במהרה ובדרכי שלום, מבלי להידרדר בסכסוך ע"י פנייה לערכאות, הוצאות מיותרות ומסע נפשי כבד וכואב - בשאיפה ובתקווה שלא להעכיר את היחסים בין הצדדים. בחלוקה גסה, ישנם שני סוגי מכתבים משפטיים שהמשרד עו"ד ממציא: הראשון הוא מכתב שמנסח את רצונות ובקשות הלקוח, לצד התוספות וההבהרות הרלוונטיות. זהו מכתב פשוט יחסית. השני הוא מכתב שסוקר את הדין בעניין, ויתכן שלצורך כך יצטרך המשרד לבצע סקירה משפטית על מנת לעמוד על הדין (החוק, פסיקה, נוהג) ולבוא עם הצעות לפתרון. למשרד עו"ד יונתן לוי בירותי ניסיון ומאגר של ניסוחי מכתבים שונים, כגון:

· מכתב אזהרה ודרישת תשלום לפני פנייה לערכאות.

· מכתב הבהרת זכויות וחובות הצדדים באירוע/תיק משפטי, כחלק מהדין המשפטי הישראלי החל על אירוע/תיק משפטי.

· מכתב משפטי מסכם התקשרות עסקית או פרטית ומכוונת המשך יחסים נכונים ללקוח.

· בדיקות משפטיות וחוות דעת משפטיות.

· כתיבת חוות דעת בתחום המשפטי העברי והמשפט התורני מקראי.

להלן פירוט של נושאים ונקודות הנכללות לרוב במכתב משפטי:

· פנייה רשמית (בד"כ באמצעות דואר רשום ופקס), בהתקשרות עסקית בין פרטיים, גופים מוסדות ורשויות המדינה וכדומה

· רקע העובדתי של האירוע

· טענות הלקוח בגין עוול שנגרם או מהות רצונו מהגורם אליו פונים

· ראיות והוכחות (חלקן יוזכרו ללא הצגתן)

· טענות משפטיות לסעד נדרש (צדקת הדברים, חוק ופסיקה תומכים)

· אזהרות שונות

במכתב עו"ד נהוג ומקובל, בעיקר כדי ליצור רושם של ניסוח נאור ברמה גבוהה, לשלב מונחים שונים בין המשפטים. להלן דוגמאות של מונחים סמי משפטיים, ארמיים,  מילות חיבור, שלילה אלגנטית, סיכום ואזהרה וכדומה:

כבר בפתח הדברים, משכך, ואפרט במה הדברים אמורים, כדלקמן:

יחד עם זאת, ובאופן שאינו מתאים ל- , אלא ל-  בלבד, אם בכלל.

ויצוין, לא זו אף זו, עסקינן, בנסיבות אלא הינכם

"דא עקא" ( זאת הצרה).

"הסבר זה לאו הסבר הוא", או "טענת המתלוננת לאו טענה היא".

על כן, נהיר כי

למעלה מן הצורך ומבלי לגרוע מכלליות האמור, אוסיף כי ממילא

"וְדוּק", כלומר, שים לב, עיין היטב

"איפכא מסתברא" (ההפך מסתבר)

"מאי קא משמע לן" (מה זה משמיע לנו)

"בר פלוגתא" (בן־מחלוקת)

"מכּ ללא" (על פי היקש מֵ עִ ניין אחר),   ו"מעיקרא" (מן ההתחלה, מן השורש)

"קמא" (ראשון, קדום)

"לית מאן דפליג" (אין מי שחולק)

בשלב זה הפנייה לשלום וללא דרישת עלות מכתב זה. במידה ותהייה פנייה לערכאות, יושת עליך גם עלות מכתב זה.

למען הסר ספק, יצויין כי אין באמור במכתבי זה כדי לגרוע מכל טענה נוספת העומדת למרשי על פי כל דין ו/או הסכם ומרשי שומר על זכותו לדרוש כל סעד אחר ו/או נוסף, ככל שימצא לנכון.

מרשי שומר לעצמו את הזכות להוסיף ולפרט ולנמק את טעמי דרישתו על פי הצורך ואין באמור מכתב זה מיצוי טענותיו.

לא תשלח התראה נוספת.

המאמר נערך ע"י עו"ד יונתן לוי בירותי, המנהל משרד ירושלמי תורני, בעל אוריינטציה אזרחית ודיני מקרקעין, ומספק שירותים אלו: ייעוץ משפטי כללי, כתיבה וניסוח הסכמים-חוזים טענות ומכתבים, ליטיגציה, דיני מקרקעין ותכנון ובניה, משפט מנהלי, פניות והתנהלות מול רשויות המדינה. המשרד פועל ברוח התורה והצדק. פרטים באתר המשרד: www.tesdek.com , בטלפון 02-5712262, או בדוא"ל: lawyeryb@gmail.com ,    ייעוץ ראשוני ללא תשלום

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עוה"ד יונתן לוי בירותי:

טלפון:                         0-25712262, 077-2012115

נייד:                              052-8081155

פקס:                             153-25712262

דוא"ל: lawyeryb@gmail.com

כתובת המשרד:   רחוב זיכרון טוביה 37, נחלאות, ירושלים 94134

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורך דין יונתן לוי בירותי

בכוחו של משרד עורך-דין למצות זכויותיו של לקוחו, וזאת טרם או אפילו ללא פנייה ודרדור לערכאות משפטיות. אחת הדרכים היעילות לכך היא, באמצעות מכתב משפטי המופנה לגורם שהתקשר ביחסים כלשהם עם הלקוח, וכעת עוה"ד (עם לוגו ורשמיות משרדו), יבהיר לו את מצב הדברים; את זכויות לקוחו, מהות הדין המשפטי בעניין, אפשרויות הלקוח לפעול כנגדו, וכן הצעות לסיום נכון וצודק של הפרשה.

מאת: עורך דין יונתן לוי בירותינדל"ן ומקרקעין05/09/121382 צפיות
בין דיני מקרקעין, ישנו טיפול משפטי להוצאת דייר-שוכר שאינו משלם את השכירות (שכר הדירה/העסק) עבור המושכר (הבית/הדירה/העסק שבבעלות המשכיר), או בגין הפרות בחוזה השכירות, שבכוחן לבטל את זכות השוכר-הדייר להמשיך ולהתגורר/להשתמש במושכר.

מאת: עורך דין יונתן לוי בירותיתורת המשפט05/09/128442 צפיות
הצדק ומשפט הן יסודות קיום החברה האנושית, ועצם מהותם ליישום ולהגנה בכל היחסי הגומלין בין הבריות. התורה מורה לספק שירות משפטי צודק ומועיל לפרט כחלק מהציבור: "מִשְׁפַּט אֱמֶת, שְׁפֹטוּ, וְחֶסֶד וְרַחֲמִים, עֲשׂוּ אִישׁ אֶת-אָחִיו", ולא לאפשר לאינטרס הכלכלי לעמוד כיחידי או כמבטל ערכים אחרים, למרות שלמצער קיימת מאז ומעולם סגידה ורדיפה לבצע, שמרבה סכסוכים בין בעלי הדין ונוספים, וכך מאריכה את התיקים ומרבה פרנסה ועבודה לעו"ד. לכן, אבני הדרך, הערכים, העקרונות והאידיאולוגיה במשפט ובדרך החיים הם:" וְהָאֱמֶ

מאת: עורך דין יונתן לוי בירותידיני חוזים05/09/126185 צפיות
חוזים והסכמים, נעים בין כישרון ביטוי בכתב לבין ראיית הנולד (וברגעי קדושה גם פרצות נבואה). המטרה העיקרית במתן ייעוץ להתקשרות חוזית כללית ובעיקר כלכלית, היא שמירה והגנה על זכויות הלקוח, קריאת יחסים עתידיים ואופן התנהלותם, והכל תוך אג'נדה לעיצוב חוזה הוגן וישר, כלפי שני הצדדים (תום לב, הבנת ההשלכות של כל הסעיפים, הסכמה מודעת של שני הצדדים).

מאת: עורך דין יונתן לוי בירותינדל"ן ומקרקעין01/08/121492 צפיות
משרד עורך דין העוסק ומתמחה בתחום דיני המקרקעין וחוזים, מגיש מידע מקצועי ומגן על שוכר או משכיר בהסכם שכירות (מאחר שככל אדם מן היישוב, אינו עוסק ומכיר את המקורות המשפטיים הרבים בפרשנות ובמבט של המטרייה החוקתית), ולכן הוא עלול לא לנצל את מלוא זכויותיו המשפטיות, לאבד מכספו ולפעול נגד עצמו, לאבד מכספו ולפעול נגד עצמו בהסכם כובל או מגביל.

מאת: עורך דין יונתן לוי בירותידיני עבודה31/07/121374 צפיות
משרד עורך דין העוסק ומתמחה בתחום דיני עבודה מגיש מידע מקצועי ומגן על עובד שקשה לו ההכרות והפיענוח (ככל אדם מן היישוב שאינו עוסק ומכיר את המקורות המשפטיים הרבים בפרשנות ובמבט של מטרייה חוקתית), ולכן הוא עלול לא לנצל את מלוא זכויותיו המשפטיות, לאבד מכספו ולפעול נגד עצמו, למשל למנוע ניצול מצד המעבידים או מניעת אפליה אסורה ופסולה תוך כדי שמירת עיקרון השוויון. משרד עורך דין העוסק ומתמחה בתחום דיני עבודה יכול לספק שירות מקצועי ומגן על עובדים או מעבידים-מעסיקים; להסביר לעובד את עיקרי הדין ודרכי התמודד

מאת: עורך דין יונתן לוי בירותינדל"ן ומקרקעין08/05/122994 צפיות
כאשר בסביבת מגורי הנכס בבעלותכם עולה בקשה להגשת היתר בנייה, ניתנת לכם על פי חוק, זכות להתנגדות. הועדה המקומית מאפשרת להגיש התנגדות לבקשה (ללא טופס מיוחד) בתוך 14 יום מהתאריך האחרון למשלוח ההודעות או הפרסום. במידה ותוגשנה התנגדויות, הן תצורפנה לבקשה לקראת הדיון במליאת הועדה המקומית. המבקש או המתנגד רשאים יהיו לערער על החלטת הועדה המקומית בפני ועדת ערר תוך 30 ימים מיום קבלת החלטת הועדה המקומית.

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ משפטי

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי22/07/222345 צפיות
בקשה לשינויים בהיתר - בסמכות מהנדס העיר לאחר קבלת ההיתר, מבוצעים לעתים שינויים מזעריים במהלך הבנייה, או שנולד צורך בשינויים אלה לעומת המאושר בהיתר, עוד בטרם תחילת ביצוע הבנייה. מהנדס העיר רשאי לאשר, בעצמו או מי מטעמו, חלק מהשינויים (ראו רשימה בהמשך), ללא צורך בדיון או באישור של ועדת המשנה או רשות הרישוי. זאת, על פי תקנות התכנון והבנייה (התרת שינויים בהיתר על ידי מהנדס ועדה מקומית), תשנ"ב-1992. לבקשה בהליך זה לא נדרש תיק מידע. ההיתר נמסר לאחר בדיקת תכנית השינויים, במידה שהם עומדים בדרישות המפורטות בתקנות.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי13/07/201140 צפיות
בית המשפט זיכה בעל חברה אשר אשר השכירה נכס למכון קוסמטיקה ללא היתר. אף שיש לה כמה בעלי מניות, רק נגד אחד מהם נפתחו הליכים. בבית המשפט נחשף קשר חברי בין מפקח בעירייה לבין אחד מבעלי המניות. באשר לאכיפה בררנית והגנה מן הצדק קבע השופט כי מדובר באחד מאותם מקרים חריגים ונדירים המצדיקים את קבלת הטענה.

מאת: עו"ד אברהם זאדה הרפזייעוץ משפטי11/04/201214 צפיות
הגשתם בקשה להיתר בניה וקיבלתם סירוב? התקבלה החלטה בעניינכם ללא שנתנה לכם האפשרות לטעון את טענתכם? לא העניקו לכם הזדמנות לטעון את טענותיכם? מה ניתן לעשות במקרים כאלה ומהם זכויותיו של האזרח בפני הרשות ומהם חובותיה של הרשות?

מאת: tiloniייעוץ משפטי11/06/191259 צפיות
ישנם מקרים רבים בהם נגרמים לאנשים תמימים נזקי רכוש עקב רשלנות או אשמת צד שלישי. אלו נזקים שביכולתם להיגרם לדירה, לרכב, לעסק ולרכוש אחר, בדרכים שונות. אלו נזקים שעשויים להתרחש עקב אירועי שריפה, שיטפון, נזילות, שריפה, פריצה, אסונות טבע, ליקוי בניה ואחרים.

מאת: רוי ורלייעוץ משפטי25/01/191328 צפיות
זו הסיבה מדוע יש צורך ייתכן שתצטרך עזרה. המאמר להלן מספק עצות מצוינות כדי לעזור לך לנצח במקרה שלך פגיעה אישית.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןייעוץ משפטי24/06/173507 צפיות
רלה הגישה לתיק ההוצאה לפועל בקשה בטענת פרעתי וטענה בין היתר שנגבו ממנה סכומים עודפים ומופרזים שכלל לא היו צריכים להיגבות ובאופן מפתיע (או שלא) טענתה התקבלה ולאחר חישוב הסכומים שנגבו ביתר במהלך השנים, יצא דווקא שהבנק פתאום חייב לה מיליונים של שקלים.

מאת: אופירייעוץ משפטי02/09/162053 צפיות
לנוטריון יש מגוון תפקידים. בין היתר הוא צריך לאשר ולאמת מגוון מסמכים, ולו על מנת שאלו יהיו קבילים להוות ראיות בבית המשפט- אם בארץ ואם בחו"ל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica