חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרופיל בלגי

מאת: ילדונתאדריכלות21/05/20121857 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעולם האדריכלות, כשמדברים על פרופיל מתכוונים למסגרת. פרופיל בלגי הוא סוג מסוים של מסגרת לחלונות או לדלתות, מסגרת המאפשרת גמישות ויצירתיות מצד המעצב, ומעניקה למבנה המעוצב מראה מיוחד ויוקרתי.

התצורה המקורית של הפרופיל הבלגי היא מסגרת עשויה ברזל מגולוון אותה ניתן להשיג במגוון צבעים, המתקבלים על ידי צביעה בתנור. על מנת לשמור על המסגרת יש לצבוע אותה מחדש מדי כמה שנים. כיוון שהברזל הוא חומר חזק מאוד, הוא מאפשר ניצול מקסימאלי של הפתח לחלון עצמו, כאשר המסגרת יכולה להיות דקה ועדינה מאוד.

אלטרנטיבה זולה יותר היא פרופיל בלגי עשוי אלומיניום, שאמנם נראה פחות אותנטי מחברו עשוי הברזל, אך נחשב עמיד יותר ואף מעניק אטימות גדולה יותר. בנוסף, פרופיל בלגי מאלומיניום מגיע במגוון דרכי פתיחה: פתיחת ציר פנימה או החוצה, הטיה פנימה או הזזה. זאת לעומת הפרופיל מברזל שמאפשר רק פתיחת ציר.

פרופיל בלגי – הבחירה של המעצבים

חלונות פרופיל בלגי הם אחד האלמנטים המבוקשים ביותר על ידי לקוחות המבקשים לעצב או לבנות את ביתם. גם האדריכלים והמעצבים מעדיפים אותו לרוב על פני מסגרות חלון אחרות בגלל מגוון האפשרויות שהוא פותח בפניהם.

מסגרת פרופיל בלגי מעניקה למבנה תחושה של הרבה אוויר והרבה אור כיוון שהיא צרה יחסית לשאר המסגרות. למעצבים מאפשר הפרופיל הבלגי הרבה גמישות ועניין, בגלל יכולתם לחלק אותו בצורות שונות ומעניינות.

חלונות רגילים הנפתחים בפתיחת ציר, מגיעים בדרך כלל באפשרות פתיחה אחת שנקראת חתך בצורת L. הצורה בה נפתח החלון פנימה או החוצה ובולט החוצה ממסגרת הקיר היא צורת האות L. בחלונות פרופיל בלגי יש מגוון של אפשרויות נוספות.

את חלונות הפרופיל הבלגי אפשר לפתוח בחתכים בצורת F, U ו- Z, וכאמור גם בהזזה או בהטיה. היכולת של המעצב לשלב בין חתכי פתיחה שונים לבין גדלי מסגרת מעניינים ולחלקי חלון שנשארים קבועים ואותם בכלל לא ניתן לפתוח יוצרת מרחב יצירתי גדול ויכולת לשלב גם בין סוגים וצבעים שונים של זכוכיות.

מסגרת הפרופיל הבלגי נפוצה מאוד בשנים האחרונות גם עבור דלתות. רבים מבקשים לשלב חלונות גדולים כדי להכניס הרבה אור שמש לביתם, הרבה אוויר ותחושה של מרחב. השימוש במסגרות הפרופיל הבלגי גם עבור דלתות הבית יוצרת בדיוק את האפקט המבוקש.

אז למה לבחור דווקא פרופיל בלגי?

•    שימוש בפרופיל בלגי לדלת או לחלון ביתכם יצור מראה מרשים הרבה יותר מכל חלון או דלת אחרים, יביא את החוץ אל תוך הבית וייראה נפלא הן מבפנים והן מבחוץ
•    שימוש בפרופיל בלגי תמיד ייצור אשליה של חדר גדול ומרווח יותר
•    התקנתו פשוטה וגם התחזוקה והניקיון שלו קלים ביותר
•    גם העלות של פרופיל בלגי, במיוחד מאלומיניום, אינה יקרה ואף זולה יותר מהרבה אלטרנטיבות אחרות בשוק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ילדונת

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194046 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

מאת: ילדונתפסיכולוגיה10/06/196895 צפיות
האם גמילה מהימורים אפשרית? ניתן לומר שהסיבה העיקרית לעליה החדה במספר המתמכרים שנדרשים לגמילה מהימורים היא הנגישות הקלה של ההימורים על כל סוגיהם, הן באינטרנט והן מחוצה לו, לכל שכבות החברה ולכל הגילאים.

מאת: ילדונתרפואה15/08/182421 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: ילדונתצרכנות11/04/151406 צפיות
ערכת כלי עבודה בסיסית איננה דורשת ממכם להחזיק יותר מדי כלים ובמרבית המקרים תוכלו ליהנות ממענה מקיף וכולל לכ-90% מהשיפוצים בבית עם מספר מצומצם של כלי עבודה איכותיים.

מאת: ילדונתתכשיטים07/01/151766 צפיות
טבעות אירוסין הן לא רק טבעות, אלא האופן שבו האישה בוחנת את יחסיכם ואת עתידכם. זכור: אישה אולי תתפשר על הגבר שלה פה ושם כי אין גבר מושלם, אבל אין שום מקום לפשרה כשמדובר בטבעת האירוסין שלה.

מאת: ילדונתבריאות השן15/12/141813 צפיות
אורתודנט יכול לסייע במקרים בהם נסיגת חניכיים נגרמה כתוצאה מסגירת שיניים לא ישרה או כאשר הנסיגה גרמה לכך ששן בעמדה קדמית בולטת מקשת השיניים.

מאת: ילדונתצרכנות19/09/141364 צפיות
בשל תפקודן של הנעליים הצבאיות על תקן של נעלי עבודה הן זוכות לטיפול קפדני הכולל צחצוח במשחת נעליים, ששומרת על הלחות של העור ומסלקת ממנו חומרים העלולים לפגוע בו.

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות

מאת: בנימין קלינגראדריכלות06/10/222198 צפיות
האיש קיבל היתר להנגשת הדירה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף של הבניין. תביעה לצו מניעה שהגישו שכניו בטענה שהבנייה תחסום להם את האור ותפגע בפרטיותם, התקבלה ! המפקח על רישום מקרקעין בחולון קיבל לאחרונה תביעה שהגישו בעלי דירות בבניין בבת ים נגד שכנם. לנתבע שני ילדים הסובלים ממוגבלות והוא קיבל מהוועדה המקומית היתר להרחבת הדירה והתאמתה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף הצמוד לדירת התובעים. אלא

מאת: בנימין קלינגראדריכלות09/04/222709 צפיות
הודבק לך צו הריסה מינהלי על הנכס ואולי מצאת אותו זרוק בחצר. אסכם כאן מה שחשוב לדעת על צו הריסה מנהליוהכי חשוב זכרו שעליכם לפעול מהר בכדי לנסות לעקבו או לבטלו. לנו במשרד בנימין קלינגר נסיון מוכח של שנים בנושאי הסדרת עברות בניה וביטול צווי הריסה. צו הריסה מנהלי הוא אחד מהצעדים הקיצוניים ביותר שנוקטת רשות מקומית כלפי תושביה. צו כזה כולל בתוכו לוח זמנים צפוף במיוחד, ועל כן חשוב לפעול כנגדו במהירות האפשרית,תוך מקצועיות ומומחיות, כי הזמן לרעתכם. דרוש יידע נסיון ויצירתיות בהרבה מקרים. מהו צו הריסה מנהלי? ככלל, צו הריסה הוא הוראה של אחד מגופי השלטון להרוס מבנה. צו הריסה מנהלי הוא הוראה כזאת שניתנת על ידי וועדת התכנון והבנייה המקומית, מהנדס הוועדה, או ראש יחידת האכיפה, מכוח סעיף 221 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה-1965 (להלן: חוק התכנון והבנייה).

מאת: בנימין קלינגראדריכלות30/03/222677 צפיות
קבלת תיק מידע היא שלב הכרחי בהגשת בקשה להיתר. לאחר קבלת תיק מידע, על מבקש ההיתר להתחיל בהכנת הבקשה להיתר עם עורך הבקשה (האדריכל), על בסיס תיק המידע שנמסר לו. תיק המידע כולל, בין היתר, פירוט של גורמים מאשרים ומועד אישורם, ורשימה של מוצגים נדרשים והשלב הנדרש להגשתם. על עורך הבקשה לעמוד בכל הדרישות המהוות תנאי לפתיחת הבקשה.

מאת: tiloniאדריכלות08/02/222807 צפיות
אם בעבר מיגון חלונות, בין אם זה מיגון חלונות לממד ובין אם מיגון חלונות לרכב היו דברים מאוד יקרים, הרי שהיום אתם יכולים למצוא את אותה האיכות במחירים הרבה יותר משתלמים. מיגון חלונות הוא מה שאנחנו עושים בכל יום מחדש ואנחנו נשמח לספר לכם את מה שאתם צריכים לדעת.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות18/07/213578 צפיות
פסק דין חדש של בית המשפט העליון קובע כי מועד החבות בהיטל ההשבחה בגין בניה שבוצעה בחריגה, הוא המועד בו ניתן היתר בניה ולא המועד בו הקים בעל הנכס את הבניה בגינה הוטל התשלום. המדובר במקרה בו התירה התב"ע (תכנית בניין עיר) את הבניה, אך היא בוצעה ללא היתר בניה ורק בחלוף זמן הוצא היתר להתרת הבניה הלא חוקית.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות11/05/213825 צפיות
בית המשפט העליון הכריע: מי באמת זכאי להתנגד לבקשה למתן היתר בנייה? וכך נפסק: מי שאינו בעל זכות במקרקעין, אינו זכאי להגיש התנגדות לבקשה להיתר "התנגדות" הינה הליך תכנוני-משפטי, במסגרתו דן מוסד התכנון הרלוונטי בטענות המתנגד כנגד הליך תכנוני המצוי בתחום סמכותו של מוסד התכנון. יצוין, כי זכות ההתנגדות והכללים לה, אינם אחידים לכל הליכי התכנון, והוראות חוק התכנון והבנייה יצרו הבחנה בין "התנגדות לתוכנית" לבין "התנגדות להיתר בנייה".

מאת: דוד כהןאדריכלות22/04/212177 צפיות
מחפשים מנוף לקומות גבוהות, מנוף לקומה 20 או יותר? המאמר הזה יסכם לכם כל מה שחשוב לכם לדעת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica