חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשלנות רפואית בלידה

מאת: נינה כהןרשלנות רפואית04/06/2012919 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


בדיקת סבירות פעולותיו של הרופא

9 חודשים מתייגעת אישה בטרם היא זוכה למתנה הגדולה מכל ומביאה לעולם תינוק מדהים. אך למרבה הצער בגלל מקרים של רשלנות רפואית בלידה אפשר לראות כיצד ההמתנה הארוכה והציפייה הרבה לוולד בריא הסתיימו בעוגמת נפש רבה. זהו דבר שאף אחד מאתנו לא מעוניין לחוות אך רגעי הלידה יכולים להיות קשים מנשוא ולהסתיים אף באסון במקרים של רשלנות מזעזעת.

כאשר ניגשים לבדוק מה הם הגורמים ללידה שהסתיימה באסון נדרש בית המשפט לקבוע את חלקו של הצוות הרפואי. בין כל הנתונים שעומדים בפניו, כולל אלו שהוצגו בצורה מקצועית ע"י עורך דין שמתמחה בתחום זה ומלווה את לקוחותיו בצורה אישית לאורך כל הדרך, מנסה בית המשפט לראות האם הייתה עמידה בנורמות התנהגות מקצועיות ביחס לסבירות פעולותיו של הצוות הרפואי.

האם היולדת קיבלה מידע על אופציות וסיכונים

לא כל לידה יכולה לעבור בצורה המוכרת שבה למרות כאבים עזים יולדת האישה תינוק במהלך טבעי שכמעט כל אימא מודעת אליו. לעתים ישנם סיכונים שונים ולכן חובתו של הצוות הרפואי להציג בפני היולדת את הסיכונים הרלוונטיים לגביה. כך היא אמורה לזכות להסברים מדויקים לגבי אפשרויות רפואיות שונות שעומדות פניה על מנת שהתינוק ייוולד בריא וללא כל מומים שהם.

אם יש מקרים שבהם צוות בית החולים החליט על ביצוע ניתוח קיסרי ללא כל שיתוף היולדת או ללא כל מתן מידע שיסייע לה להיות חלק מההחלטה, הרי שמדובר בניגוד מוחלט לאוטונומית החולה. רשלנות רפואית בלידה אם כן, יכולה להיות מוצגת בצורה רצינית ע"י עו"ד מומחה ומנוסה שמסביר לבית המשפט את הפגיעה באוטונומיה זו ואת התוצאה ההרסנית שלה הביאה הפגיעה במקרה כזה.

בין מעקב להתרעה מראש

הריון הוא דבר שאחרי הכול לא נתפס בעיני החברה כתהליך כל כך מיוחד. זאת מאחר ומשחר ההיסטוריה נשים נכנסות להריון ויולדות לרוב בצורה טבעית לגמרי. זה משדובר בפרק זמן קסום ומיוחד במינו עבור כל אישה אין זה אומר שעד הלידה צריכות להיות חוויות חריגות ומפחידות. לכן חשוב להבין שבהריונות מסוימים המצב אינו כזה ויש חשיבות רבה לביצוע מהלכים רפואיים שונים.

עורכי דין שמתמחים בתחום של רשלנות רפואית בלידה, כמו עו"ד מאירה זוהר, מפנים את תשומת לבו של בית המשפט לעובדה שגם לאחר שנקבע כי יש גורמי סיכון שמעלים חשש רב לגבי הלידה הצפויה עדיין לא נערך מעקב רציני אחרי מהלך ההיריון. הוכחת הקשר בין בדיקות לקויות או חוסר מעקב אחר רמות הסיכונים יכולה להביא להצלחה במשפט שעוסק ברשלנות מסוג זה.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אקנה

אקנה הינה תופעה שכיחה בעיקר בקרב בני הנוער, תופעה הגורמת להם להתעסק עם עור הפנים ולעיתים אף לגרום לנזק בלתי הפיך,חשוב לגעת שאקנה ניתנת לטיפול יעיל ונכון. חשוב להקפיד לבצע את הטיפולים המתאימים אצל מומחים כיוון שטעויות בטיפול נאות עלולות להוביל לסימנים וצלקות בעור הפנים,אקנה עלולה להופיע גם אצל נשים שכבר אינן בגיל התבגרות ,עקב שינוי הורמונים בגוף.

אקנה יכולה להופיע בדרגות שונות, הראשונה שבהן היא הקלה ביותר ומאופיינת בנקודות שחורות ונקודות לבנות שומניות. במקרה זה, מומלץ לנקות את עור הפנים בסבון עדין ולעשות פילינג שיפתח את בלוטות החלב. לא מומלץ לשטוף את הפנים יותר מפעמיים ביום ולא לחטט בעור הפנים.

אקנה בדרגה שנייה, מאופיינת בפצעים אדומים ושטוחים ובנקודות שחורות ולבנות. מטרת הטיפול היא להפחית כמות החיידקים בעור ולמנוע החמרת הפצעים. מומלץ לנקות את עור הפנים בסבון עדין ולהשתמש באנטיביוטיקה מקומית שהותאמה על ידי מומחה, כמו כן כדאי להרחיק את השיער מאזור הפנים ולא למרוח בו חומרים שומניים אשר עלולים להגיע לעור הפנים.

אקנה בדרגה שלישית מופיעה על רוב שטח הפנים על ידי פצעים אדומיים ומוגלתיים. הטיפול מחסל חיידקים ומפחית את הדלקות בעור. גם כאן חשוב להשתמש בסבון פנים עדין ובאנטיביוטיקה מעט אגרסיבית. יש להקפיד לשטוף את הפנים במים פושרים ולא חמים מידי.

דרגה חמורה של אקנה תופיע בשילוב ציסטות עמוקות ותצריך טיפול מאסיבי יותר, על מנת להפחית את הדלקתיות בעור והקטנת כמות בלוטות החלב. הטיפול בסוג זה של אקנה יהיה משולב משחות אנטיביוטיות, סטרואידים, וגלולות (כאשר מדובר בנשים). חשוב להמעיט חשיפה לשמש, להרבות בספורט ולהשתמש בפילינג קילוף עור, עפ"י המלצת מומחה.

.

אתר שאפשר למצוא בו קוסמטיקאיות. מומלצות המטפלות באקנה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נינה כהן

מאת: נינה כהןמחשבים ניידים20/05/187738 צפיות
מחשבים ניידים הפכו בשנים האחרונות לחכמים ומסובכים ביותר. בניגוד למחשבים הנייחים, האנשים אשר מתכננים את המחשבים הניידים צריכים להתחשב במשקל ובגודל של כלל המערכת

מאת: נינה כהןרכב20/05/181584 צפיות
מהי פריקה עמוקה? איך פריקה עמוקה משנה את שיטת הפעולה של מצברים? איך מתחזקים ומנקים את המצבר במהלך ההפעלה?

מאת: נינה כהןמחשבים ניידים20/05/187702 צפיות
מחשבים ניידים הפכו לכלי העבודה העיקרי במאה העשרים ואחת ואף על פי שהניידות שלהם נוחה לנו, היא שמה אותם בסכנה. הרכיבים הדחוסים בתוך המחשב

מאת: נינה כהןמחשבים נייחים20/05/185306 צפיות
המטרה העיקרית של ממיר מתח היא להתאים את הזרם החשמלי למוצרי האלקטרוניקה שברשותך.

מאת: נינה כהןמחשבים ניידים20/05/183489 צפיות
מי מספק מטענים חלופיים למחשבים ניידים? מה היא העלות של מטען מקורי למחשב נייד? בכל כמה זמן מומלץ להחליף מטען לטאבלטים ומחשבים ניידים? היכן מומלץ לרכוש מטענים למחשב?

מאת: נינה כהןרכב20/05/181411 צפיות
היכן ניתן למצוא בוסטרים להתנעת הרכב?

מאת: נינה כהןרכב15/01/181225 צפיות
איזה סוגים של מצלמות יכולים להתאים לרכב פרטי? איך בוחרים את המצלמה המושלמת? ממי אפשר לקבל המלצות על מצלמות איכותיות

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172224 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161709 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161741 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161755 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152775 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152045 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152033 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica