חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יעוץ פנסיוני - מהו יעוץ פנסיה מקצועי?

מאת: Shiloיעוץ פנסיוני29/09/20091772 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חוק הפנסיה הוא חוק די חדש, מ-2008, ומאז נחקק, גדל גם ההיצע של מוצרי הפנסיה בשוק. כדי לבחור מוצר שיבטיח את איכות חייך בפנסיה, אין להסתמך על טיפים, שמועות והמלצות של חברים, אלא לקבל יעוץ פנסיוני מקצועי. גם החוק אומר זאת – חובה לקבל יעוץ פנסיוני לפני בחירת מסלול ההשקעה לפנסיה.

מוצרי פנסיה
אמצעי החיסכון לפנסיה הם בדרך כלל מוצרים כגון קופות גמל ופיצויים, קרנות השתלמות, קרנות פנסיה וביטוחי מנהלים. ויש הרבה מכל סוג. הרפורמה במס משנת 2003 הנהיגה היטלי מס על כספים המופקדים בתוכניות החיסכון, בחלק מקופות הגמל ובחלק מקרנות ההשתלמות משנת 2003, והתקנות משתנות בהתאם לסכומי ההפקדה ולסוגי הקופות. למשל נקבע פטור ממס עד תקרת סכום מסוימת, בייחוד בקופת גמל עצמאית – כזאת שהפרשת אליה כספים בעצמך, ללא תמיכת מעביד. בחלק מן המוצרים יש רכיבי ביטוח – ריסק – למקרים כמו אבדן כושר עבודה, נכות ומוות.

אגב, הרפורמה אפשרה מעבר קל ופשוט של קופות גמל וקרנות השתלמות (מיצרן ליצרן) שהיה מסורבל קודם לכן. ברור כי הפסיפס המורכב הזה דורש מקצועיות וידע רב מן הרשאים לתת לך ייעוץ פנסיוני.

מי רשאי לתת יעוץ פנסיה
על פי החוק, מתן יעוץ פנסיה מותנה ברישיון מן הרשות לניירות ערך, בדומה לרישיון של יועץ השקעות, אך בתוספת ידע בתחום הפנסיה. הרישיון ניתן למי שעבר את כל הבחינות ועבר תקופת התמחות אצל מאמן מורשה. לימודי הרקע כוללים קורסים בכלכלה וחשבונאות, מימון וסטטיסטיקה, ניתוח ניירות ערך, דיני ניירות ערך, מכשירים פיננסיים, ויש דגש מיוחד על אתיקה מקצועית – בחינה של הרשות לניירות ערך שחייבים לעבור. כמו כן, החוק קובע שהיועץ יהיה אובייקטיבי ויפעל לפי האינטרס שלך - לקבל כמה שיותר (תשואה) ולשלם כמה שפחות (דמי ניהול).

יתרונו של יעוץ פנסיה
למרות הרצון הטבעי לשלם דמי ניהול נמוכים, התשואה נטו שאתה מקבל יכולה להיות גבוהה בלי קשר לדמי הניהול, אִם למנהל המוצר יש ראיית שוק מעמיקה ואחראית והוא עובד נכון. מנהל מוצר הוא בדרך כלל חברה שיש בה צוות עובדים מקצועיים, ואינך יכול להכיר כל אחד מהם. יועץ פנסיוני אמור להכיר את דרך העבודה של היצרנים או ספקי השירותים הפיננסיים האלה, את דרך ניהולם, את תפיסת עולמם בנוגע להשקעות של לקוחות ואת הרמה המקצועית שהם דורשים מעובדיהם. כמו כן על היועץ להיות בקיא במודלים כלכליים לניתוח מוצרים פיננסיים ולהערכת ביצועיהם.

יועץ פנסיה בשבילך
מעל לכול היועץ שלך צריך להכיר אותך ולזכור אותך. יש לך צרכים בהתאם לגילך ולמעמדך -  שכיר או עצמאי או קצבאי. היועץ צריך להתחשב בכך ובסך כל נכסיך הכספיים, הוצאותיך והכנסותיך, ומתוך התמונה המלאה של כל אלה יגזור עבורך את המסלול הפנסיוני המתאים לך. יועץ אמיתי יסביר לך את רכיבי המסלולים שיכולים להתאים לך, יתייחס גם לצרכים המשתנים בחייך ויהיה זמין וקשוב לשאלותיך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shilo

מאת: Shiloטיולים בחו"ל11/10/101322 צפיות
רכישת כרטיסי טיסה לניו יורק מצרפת אתכם ל- 25 מיליון תיירים שפוקדים את בירת התיירות העולמית מידי שנה. ניו יורק המהווה מרכז תרבות, אופנה, תקשורת, כלכלה ותיירות, משתרעת על פני שטח של 830 קילומטר ונחשבת לעיר הצפופה בעולם עם אוכלוסיה של מעל 8.2 מיליון תושבים.

מאת: Shiloתיירות ונופש - כללי01/09/101469 צפיות
נופש באילת-מלון מפנק, ים, שמש וכל זה בארץ ואף יחסית ליעדים אחרים גם בזול. כיום אין צורך בנסיעה הארוכה והממושכת באוטו או בתחבורה ציבורית. מחירי הטיסות לאילת נעשו זולים וזמינים לכל כיס. התחרות בין החברות השונות הוזילה משמעותית בשבילנו את המחירים. בדרך זו, של טיסה לאילת, ניתן להתחיל את החופשה מוקדם יותר ולסיים אותה מאוחר יותר...

מאת: Shiloלימודי שפות14/06/103631 צפיות
לאורך ההיסטוריה בני האדם המציאו לעצמם דרכים קלות יותר מהדרכים המקובלות מטעמי יעילות, חיסכון בזמן ושיפור המצב הקיים. אנחנו משתמשים בקיצורי דרך כשאנחנו נוסעים במכונית בדרך לעבודה, לחברים והביתה או כשאנחנו ניגשים למבחן- במקום ללמוד את כל החומר כמו שצריך, חלק מאיתנו בוחרים להכין פתקים רק למקרה שזיכרוננו יבגוד בנו ולרובנו כבר יש קיצורי דרך בסלולארי ובמחשב.

מאת: Shiloביטוח רכב30/05/102061 צפיות
אם אתם בעלי רכב ובכוונתכם לרכוש פוליסת ביטוח רכב - כדי שתכירו את המונחים הבסיסיים בתחום. הנה הסברים לכמה ביטויים מרכזיים...

מאת: Shiloביטוח בריאות30/05/102042 צפיות
ביטוח בריאות משלים מכונה גם שב"ן, כלומר שירותי בריאות נוספים, והוא אחד מסוגי הביטוחים הנוספים המצטרפים אל הביטוח הבריאות הממלכתי הכללי. רבים מתחבטים בשאלה - האם ביטוחי השב"ן מספיקים או שכדאי לרכוש פוליסת ביטוח בריאות פרטית? ובכן, לפניכם מידע שימושי בנושא...

מאת: Shiloשוק ההון29/05/102160 צפיות
שוק ההון הוא זירה המאפשרת לחברות ולמדינות לגייס כסף באמצעות ניירות ערך. המסחר בניירות הערך האלה מאפשר לפעילים בשוק ההון להרוויח מהן. בעידן האינטרנט כל בעל חשבון בנק יכול ליהנות מפירות שוק ההון. יחד עם הסיכוי קיים גם סיכון גדול ולכן לפני שנכנסים לתחום חשוב להכיר אותו. לפניכם מושגים בסיסיים חשובים בשוק ההון.

מאת: Shiloהלוואות12/05/102307 צפיות
בשנים האחרונות נרשמה מגמת עלייה במספר הסטודנטים הרשומים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל. מספר הסטודנטים הרשומים בכל שנת לימוד באוניברסיטאות ובמכללות הגיע לכדי רבע מיליון. הגידול המאסיבי באוכלוסיית הסטודנטים נובע מהחשיבות שניתנת להשכלה הגבוהה ולרכישת מקצוע. אלו הם חדשות טובות עבור שוק העבודה הישראלי שיקלוט המוני מוחות צעירים ומוכשרים. עם זאת, עבור הסטודנטים עצמם תקופת הלימודים אינה עניין פשוט מבחינה כלכלית. מהן הלוואות לסטודנטים וכיצד לממן את המחייה ושכר הלימוד בתקופת הלימודים?

מאמרים נוספים בנושא יעוץ פנסיוני

מאת: yoni romיעוץ פנסיוני25/06/182099 צפיות
מלגזה נחשבת לאחד מהכלים המשמעותיים ביותר איתה אנחנו יכולים לעבוד. זהו כלי רכב המהווה כלי עבודה חשוב ביותר.

מאת: articlestbdיעוץ פנסיוני20/08/172777 צפיות
מה המרכיבים העיקריים של כל עסק ולמה צריך לשמור על כולם.

מאת: שלום כהןיעוץ פנסיוני22/11/161625 צפיות
הבחירה באם להיענות להצעת משרד האוצר לנתב חלק מהכנסתכם השנתית להשקעה בקופת גמל להשקעה תישען מן הסתם במידה רבה על רמת הכדאיות הכלכלית בצעד זה. באופן לא מפתיע אותה רמת כדאיות כלכלית מושפעת באופן ניכר מקיומן או אי קיומן...

מאת: אבי דוידייעוץ פנסיוני20/09/161676 צפיות
מתי כדאי לבצע איתור כספים על שמי ומהם אותם חשבונות אבודים.

מאת: עשהאל דרייריעוץ פנסיוני07/08/161785 צפיות
הערכת משרד האוצר: 2.2 מיליארדי שקלים נמצאים בקופות הקטנות של חברות הגמל וממשיכים להניב להן רווחים רבים ללא מאמץ. כדאי לכם לפדות את כספכם כי אם לא תעשו זאת בקרוב תחויבו במס. הפעולה הקטנה שיכולה לחסוך לכם אלפי שקלים. לפני זמן מסוים משרד האוצר בדק ומצא ששלושה מיליונים של חשבונות קטנים ולא פעילים, השייכים לאנשים שמסיבות שונות לא פדו אותם, נמצאים בקופות הגמל.

מאת: kinneret ovיעוץ פנסיוני16/11/142838 צפיות
ייעוץ לפרישה מתייחס לתוכניות החיסכון לתקופה שלאחר הפרישה מהעבודה, לרבות חיסכון פנסיוני. ההיגיון העומד מאחורי תכניות אלו הנו הבטחת המשך הזרמת ההכנסות לאדם ולתלויים בו במקרה של הפסקת עבודה כתוצאה מפרישה, מוות או נכות. שירותי ייעוץ לפרישה מקצועיים ניתנים היום על ידי יועץ פנסיוני.

מאת: ליאוריעוץ פנסיוני10/06/144643 צפיות
לקראת פרישה לפנסיה, יש לבדוק דברים שונים אשר קשורים ליכולת לשמור על רמת החיים הנוכחית, בתקופה שלאחר הפנסיה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica