חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דוח שנתי

מאת: גילדיני מיסים28/06/2012942 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דוח שנתי הנו דוח המוגש למס הכנסה ואשר מתאר את מצבו הפיננסי של אדם לאורך שנת המס שעברה. כל אדם בישראל מחויב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה אמנם יש מי שקיבלו פטור מהגשת דוח שנתי, לדוגמה עובדים שכירים. מאמר זה יסקור את מבנה הדוח השנתי וכן את אופן הגשת דוח שנתי למס הכנסה.

כל עצמאי בישראל מחויב בהגשה של דוח שנתי, אין זה משנה אם הוא מאוגד באמצעות עוסק פטור, עוסק מורשה או שבבעלותו חברה בע"מ, את הדוח השנתי עליו לערוך בהתאם לתקנות ולטופס עליו מוגש הדוח בצירוף הנספחים המתאימים.

את הדוח השנתי יש להגיש על טופס 1301 אשר בו ממלאים את הפירוט של מקורות בעל העסק, כלומר הכנסותיו והוצאותיו בגין שנת המס, שנת המס הנה מינואר ועד דצמבר של השנה. דוח שנתי כולל את נתוני הרווח והפסד של בעל העסק, כאשר נתונים אלו מצורפים באמצעות נספח לדוח השנתי, הנספל כולל את כל ההכנסות וההוצאות של בעל העסק.

במהלך שנת מס, משלם הנישום מקדמות למס הכסה, וכן מיסים נוספים, תשלומים אלו אינם סופיים ונועדו על מנת שמס הכנסה יוכל לגבות את שמגיע לו מהנישום לאורך השנה ולא בסופה. לכן עם הגשת הדוח השנתי ניתן לחשב את חבות המס השנתית של הנישום שכן הדוח השנתי כולל את כל ההכנסות וההוצאות, אשר התוצאה שלהן היא הרווח שנוצר לנישום.

נספחים לדוח השנתי

הדוח השנתי כולל נספחים בנוסף לדוח הרווח והפסד, יש לצרף טפסי 106 אשר כוללים את המידע על בעל העסק במידה והוא עובד במקביל גם כשכיר, וכן נספחים נוספים המציגים את רווח ההון של היחיד וכן אישורים על הפקדות בקופות של היחיד.

שימו לב, בהתאם להגשת הדוח השנתי ניתן לחשב את הטבות המס להן זכאי הנישום, באמצעות חישוב ההפקדות הנדרשות לקופות גמל וקרנות השתלמות עד לתקרה המותרת.

החשיבות של הפקדה לקופות באופן עצמאי מלבד היותה הטבת מס אשר באה לידי ביטוי באמצעות ניכוי כהוצאה וכן זיכוי בהתאם לאמור בחוק, הנה חיסכון לתקופת הפנסיה, מדובר בכספים אשר משמשים אותנו בעת שאנו מגיעים לגיל הפרישה.

מתי יש להגיש את הדוח השנתי

את הדוח השנתי יש להגיש עד סוף חודש אפריל או מאי של השנה העוקבת לשנת המס. ניתן לקבל אורכה, ורצוי להיוועץ עם רואה החשבון שלכן לעניין זה. באופן כללי מומלץ להגיש את הדוח השנתי באמצעות רואה חשבון אשר מכיר את התקנות ואת האפשרויות לחיסכון במס ויודע למלא את הנתונים באופן תקין.

גם במידה ולא הגשתם את הדוח השנתי במועד, ניתן לפנות למס הכנסה בבקשה לקבל אורכה, גם פה רצוי לעשות זאת באמצעות רואה חשבון.

שידור דוח שנתי

את הדוח השנתי יש להגיש באמצעות שידור במערכת של מס הכנסה או באמצעות האינטרנט, לאחר מכן יש להגיש אותו באופן פיזי לפקיד השומה מודפס.

במידה והנכם בתקופת הפרישה או שהכנסותיכם נמוכות בהתאם להגדרה, לא תדרשו בשידור הדוח השנתי למס הכנסה אלא בהגשתו בלבד.

שור רואי חשבו הנו משרד רואי חשבון אשר מתמחה בעצמאים, עסקים קטנים ובינוניים וייעוץ עסקי.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב מתמחה בחופשות בפריז וכן בארגון של מלונות בפריז ובכול הקשור לעיר האורות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיל

מאת: גילטלפונים סלולריים05/03/131283 צפיות
בשנים האחרונות שוק הסלולר עובר תהליך של התמקדות בקהלי יעד, תהליך זה אופייני לשוק אשר התחרות בו כבדה ואשר היצרנים בו נאלצים להתמחות בתחומים ספציפייים על מנת לצבור יתרון על מתחריהם. הלקוחות הם המרוויחים מהתחרות שכן המוצרים אשר מיוצרים עבורם מתאימים להם והם אינם נאלצים להסתפק במוצרים קרובים לצורכיהם. במאמר זה אסקור את שוק הטלפונים הסלולריים למבוגרים ולכבדי שמיעה.

מאת: גילעסקים מקוונים05/03/131009 צפיות
בעת בניית אתר לעסק קטן חשוב לשים לב למספר נקודות, במאמר זה אסקור את האופן בו יש להקים את האתר וכן נקודות לגביהן יש להקפיד על אף שלעתים הן דורשות השקעה וזמן עד אשר הן נותנות את הפירות.

מאת: גילטלפונים סלולריים03/01/131290 צפיות
עם התארכות תוכלת החיים החלו חברות מסחריות להציע ולפתח מוצרים אשר יועדו לפלח האוכלוסיה המבוגר אשר נודע בתור גיל הזהב. בין המוצרים ניתן למצוא כיום טלפונים המתאימים לאנשים מבוגרים, מוצר אשר בעבר לא ניתן היה להשיג.

מאת: גילייעוץ עסקי19/12/121319 צפיות
קיבלתם דרישה להגיש הצהרת הון ? חשוב לדעת מה המשמעות של דרישה זו ומי עתיד לקבל דרישות להגיש הצהרות הון באופן שוטף. מאמר זה יסקור את נושא הצהרות ההון על עצמאים בעיקר, ויפרט את הסיבות בגינן נדרשת הגשת ההצרת הון ומי נדרש להגישה.

מאת: גילראיית חשבון18/12/121456 צפיות
חיפוש רואה חשבון הנה משימה שכל בעל עסק מתחיל נדרש לבצע, אמנם רבים אינם יודעים כיצד להתחיל או מה לחפש בבואם לבחור רואה חשבון לעסק שלהם, במאמר זה אסקור את תפקידו של רואה החשבון בקצרה ואת האופן בו יש לבחור רואה חשבון.

מאת: גילפיננסים וכספים - כללי 06/12/12864 צפיות
בתור רואת חשבון אני נשאלת רבות על ידי בעלי עסקים קטנים ובינוניים באיזה אופן בא לידי ביטוי תפקידו של רואה החשבון בעסק, ואיך רואה החשבון מסייע להם כמו גם לגבי ההבדלים בין רואה חשבון לבין נותני שירותים אחרים. במאמר זה אסקור את התפקיד של רואה החשבון בעסק.

מאת: גילטלפונים סלולריים05/12/12993 צפיות
כיום ישנם טלפונים המיוצרים במיוחד עבור קהלי יעד יחודיים, במאמר זה נסקור את הסוגים השונים של פלאפונים אלו.

מאמרים נוספים בנושא דיני מיסים

מאת: בנימין קלינגרדיני מיסים14/01/222138 צפיות
פורסם תזכיר חוק הכולל שורת תיקונים בחוק מיסוי מקרקעין נושא מיסוי מקרקעין תאריך פרסום 13.01.2022 תזכיר חוק שפורסם היום (ה') 13.1.22 להערות הציבור כולל שבעה תיקונים מוצעים בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) שמטרתם עידוד מכירת קרקעות לבנייה למגורים, הרחבת מדרגות מס הרכישה לרוכשי דירה יחידה ותיקון עיוותי מס שונים. התיקונים המוצעים צפויים לעודד מכירת דירות מגורים בטווח הקרוב ומתוך שאיפה להביא להגדלת היצע ולהורדת מחירי הדירות. התזכיר פתוח להערות הציבור עד 3/2/22 בשעה 23:59

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201163 צפיות
בית המשפט השלום, גזר על מהנדס כימיה, במסגרת הסדר טיעון; הטלת עונש - 33 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה חצי מיליון שקלים, זאת בנוסף ובכפוף לתשלום כל המס, בגין ההכנסה שהושמטה -38 מיליון. המהנדס הורשע בהעלמת הכנסות של 38 מיליון שקלים בחשבונות בנק UBS בשוויץ, לאחר שמכר את חלקו בחברה שהיה שותף בבעלותה ברומניה. המהנדס הודה בהשמטת ההכנסה בסך 38 מיליון ₪.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201182 צפיות
בשבועות האחרונים, הופיעו או התקשרו למשרדי, אזרחים ישראלים תמימים ומזדמנים, המחזיקים מטבעות דיגיטליים, בעיקר ביטקוין. להפתעתם, הללו התבקשו על ידי מחלקת המודיעין של רשות המסים, למלא טפסים הדורשים מהם גילוי מלא על נכסיהם והמס בהתאם. האזרח צריך למלא את הטופס, תוך ציון הנכסים אותם הוא מחזיק בארץ ובחו"ל. השאלות המופנות לאותם אזרחים הינן כלליות, תוך בקשה להצהרה על נכסים. רשות המיסים מכוונת לנכסי הביטקוין, מאחר ואלה הם נכסיהם העיקריים של מקבלי טפסי ההצהרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים26/10/201408 צפיות
חוקי המס בישראל קובעים, כי מתנות פטורות ממס וזאת כל עוד הן ניתנו בתום לב. אולם, פסק דין תקדימי מחייב בבית המשפט העליון מיום 18 באוקטובר 2020, קבע כי הכנסות הרב – המערער, נכנסות בגדר סעיף 2(1) בפקודת מס הכנסה המחייב במס "השתכרות או רווח מכל עסק או משלח יד שעסקו בו תקופת זמן כלשהיא". המשמעות של הפסיקה המחייבת שהתקבלה בבית המשפט העליון הינה, שמעתה ואילך, ידוענים, מקובלים ולמעשה כל אדם בעל פרופיל חברתי – ציבורי – תקשורתי גבוה, צריך לדווח על שווי המתנות שלו, וכן – גם מחתונות ואירועים משמחים אחרים

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201069 צפיות
בימים אלה – חודש דצמבר 2016, הופיעו במשרדי, סידרה חדשה של אזרחים תמימים ומזדמנים אשר להפתעתם התבקשו על ידי רשות המיסים להסביר את מקורות הכנסתם בגין: נסיעות לחו"ל, ריבוי דירות, דירות יוקרה, רכבי יוקרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201113 צפיות
רשות המסים קיבלה מידע על חשבונות של 35 אלף ישראלים בארה"ב

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/20997 צפיות
נציבות תלונות הציבור על שופטים והמפקח לפי סימן ה' 1 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד- 1984 הכפופה למשרד המשפטים פרסם חוברת הסבר על חובת הגשת הצהרת הון של שופט.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica