חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תפקיד רואה החשבון ברמת העסק הקטן והבינוני

בתור רואת חשבון אני נשאלת רבות על ידי בעלי עסקים קטנים ובינוניים באיזה אופן  בא לידי ביטוי תפקידו של רואה החשבון בעסק, ואיך רואה החשבון מסייע להם כמו גם לגבי ההבדלים בין רואה חשבון לבין נותני שירותים אחרים. במאמר זה אסקור את התפקיד של רואה החשבון בעסק.

תפקיד רואה החשבון בעת הקמת העסק

לפני הקמת עסק חשוב להיוועץ עם רואה חשבון, ישנן מספר דרכים להתאגד בעת הקמת עסק חדש, וחשוב להבין את ההשלחות והמשמעויות של התאגדות בכל אחת מן הדרכים, אין דינו של עוסק פטור כדינו של עוסק מורשה כאשר מדובר בהקמת עסק ואין דינם של שני הראשונים כשל חברה. לכל סוג של התאגדות ישנם יתרונות וחסרונות מובנים, כמו כן, כל התאגדות מתאימה לסוג אחר של עסק ובעלים של עסק. רואת חשבון תסביר לכם על הדרך הנכונה להתאגד. כמו כן, יש לדעת כיצד לפתוח תיקים ברשויות המס, יש לפתוח תיק במס הכנסה, מע"מ והביטוח הלאומי כאשר יש משמעויות להגדרות בכל אחת מן הרשויות, פעמים רבות נישומים פותחים תיקים באופן שגוי, לדוגמה בביטוח הלאומי המשמעות היא שעשויים להכלל בהגדרה שלא מתאימה לנו ולשלם בשל כך כספים מיותרים.

תפקיד רואת החשבון בעת ניהול העסק השוטף

בעת הניהול השוטף של העסק יש לרואת החשבון שלכם תפקיד חשוב, היא למעשה אחראית על פיקוח ניהול החשבונות בעסק, כלומר כי הוראות ניהול ספרים נשמרות וכי הדיווחים השוטפים נעשים כדין. על כל בעל עסק לדווח באופן שוטף לרשויות, הדיווחים נעשים למע"מ ככל שמדובר בעוסק מורשה ולמס הכנסה והביטוח הלאומי, הדיווחים כוללים סכומים הנגזרים מהמחזור של העסק ובמקביל משולמים סכומים מתאימים לרשויות אלו כמקדמות.

רואת חשבון המתמחה בעסקים קטנים מפעילה מנגון אשר תפקידו לוודא כי הדיווחים נעשים בזמן וכי ההתנהלות של העסק מול הרשויות נעשית כשורה.

תפקיד רואה החשבון בעת הגשת דיווח שנתי

בעל עסק נדרש בהגשת דיווח שנתי, למעשה מדובר בדוח שנתי על ההכנסות וההוצאות של בעל העסק אשר התוצאה שלו הנה הרווח של העסק לשנה, בהתאם נקבע החיוב של בעל העסק במס וכן נקבעות המקדמות לשנה הבאה. ישנם כללים על האופן והטפסים באמצעותם יש להגיש את הדוח השנתי, כמו כן יש לעמוד בזמן המוקצב לשם כך. רואה חשבון מקבל אורכות בשל מספר התיקים שהוא מנהל במשרדו.

כמו כן, רואה חשבון יסייע לכם בעת הגשה של דוחות מיוחדים כמו למשל הצהרת הון אשר מס הכנסה עשוי לבקש מכם בתור עצמאים מדי כמה שנים על מנת לאמוד ולבחון את ההכנסות והרווחים המוצהרים שלכם, יש חשיבות כי בדיקה זו תבוצע על ידי רואה חשבון הבקיא בתחום.

בהצלחה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב מתמחה בחופשות בפריז וכן בארגון של מלונות בפריז ובכול הקשור לעיר האורות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיל

מאת: גילטלפונים סלולריים05/03/131283 צפיות
בשנים האחרונות שוק הסלולר עובר תהליך של התמקדות בקהלי יעד, תהליך זה אופייני לשוק אשר התחרות בו כבדה ואשר היצרנים בו נאלצים להתמחות בתחומים ספציפייים על מנת לצבור יתרון על מתחריהם. הלקוחות הם המרוויחים מהתחרות שכן המוצרים אשר מיוצרים עבורם מתאימים להם והם אינם נאלצים להסתפק במוצרים קרובים לצורכיהם. במאמר זה אסקור את שוק הטלפונים הסלולריים למבוגרים ולכבדי שמיעה.

מאת: גילעסקים מקוונים05/03/131009 צפיות
בעת בניית אתר לעסק קטן חשוב לשים לב למספר נקודות, במאמר זה אסקור את האופן בו יש להקים את האתר וכן נקודות לגביהן יש להקפיד על אף שלעתים הן דורשות השקעה וזמן עד אשר הן נותנות את הפירות.

מאת: גילטלפונים סלולריים03/01/131289 צפיות
עם התארכות תוכלת החיים החלו חברות מסחריות להציע ולפתח מוצרים אשר יועדו לפלח האוכלוסיה המבוגר אשר נודע בתור גיל הזהב. בין המוצרים ניתן למצוא כיום טלפונים המתאימים לאנשים מבוגרים, מוצר אשר בעבר לא ניתן היה להשיג.

מאת: גילייעוץ עסקי19/12/121317 צפיות
קיבלתם דרישה להגיש הצהרת הון ? חשוב לדעת מה המשמעות של דרישה זו ומי עתיד לקבל דרישות להגיש הצהרות הון באופן שוטף. מאמר זה יסקור את נושא הצהרות ההון על עצמאים בעיקר, ויפרט את הסיבות בגינן נדרשת הגשת ההצרת הון ומי נדרש להגישה.

מאת: גילראיית חשבון18/12/121455 צפיות
חיפוש רואה חשבון הנה משימה שכל בעל עסק מתחיל נדרש לבצע, אמנם רבים אינם יודעים כיצד להתחיל או מה לחפש בבואם לבחור רואה חשבון לעסק שלהם, במאמר זה אסקור את תפקידו של רואה החשבון בקצרה ואת האופן בו יש לבחור רואה חשבון.

מאת: גילטלפונים סלולריים05/12/12993 צפיות
כיום ישנם טלפונים המיוצרים במיוחד עבור קהלי יעד יחודיים, במאמר זה נסקור את הסוגים השונים של פלאפונים אלו.

מאת: גילטלפונים סלולריים27/09/122438 צפיות
פלאפון כשר הנו מכשיר פלאפון אשר מותאם לקהילה החרדית והדתית לא רק בישראל אלא בכל העולם עושים שימוש בסוג של של פלאפונים. השימוש החל לפני מספר שנים כאשר החלו לצרוך תוכן רב באמצעות הפלאפונים בניגוד לעבר בו התוכן היה נצרך באמצעי מדיה אחרים והפלאפון היה שולי.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211347 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208621 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202950 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193011 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181362 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181610 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172017 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica