חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הקדם תרופה למכה – רפואה מונעת בבעלי חיים

מאת: יוני פרסוטרינריה30/09/20091327 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מקרים רבים של מחלות שונות, חבלות והרעלות, מגיעים לטיפול במרפאות הוטרינריות ברחבי הארץ. את המקרים המסובכים יותר או הקריטיים, הדורשים טיפול חרום וטיפול נמרץ, אני מקבל בבית החולים הוטרינרי בכפר הירוק. השאלה הנשאלת היא – "האם ניתן להימנע ממצבים אלה או להקטין את הסיכוי שיקרו?" והתשובה היא – בודאי שניתן!

בדומה לרפואת בני אדם, גם בחיות ישנה חשיבות גדולה לרפואה מונעת. רכשתם או קיבלתם גור או בעל חיים מבוגר? בררו את העבר הרפואי שלו והטיפולים שניתנו או לא ניתנו לו. גשו בהקדם האפשרי לרופא הוטרינר שלכם כדי שיערוך לו בדיקה גופנית יסודית וייתן לכם המלצות לגבי הטיפול השוטף בו, תזונה, טיפולים מונעים.

כיצד ניתן למנוע מחלות או להקטין את סיכויי חית המחמד שלכם לחלות בהן?

-         חיסונים – קיימות מספר מחלות זיהומיות שנגדן אפשר לחסן , כגון כלבת, כלבלבת, חתלתלת, פארוו ועוד. מחלות אלה עלולות לפגוע בכלב ובחתול בצורה קשה, עד כדי סיכון חיים. מדוע צריך להגיע למצב קשה, עם צורך באישפוז בבית חולים לחיות, תרופות ובדיקות נרחבות, כאשר ניתן להקטין את הסיכוי לחלות באופן משמעותי על ידי חיסון? מיותר לציין גם שעלויות הטיפול עשויות להיות גבוהות.

-         תילוע – טיפול מונע לתולעים – בגור ולעיתים גם בבוגר. תולעי המעיים פוגעות במערכת העיכול ומעבירות גם טפילים שונים מסכני חיים. "תולעת הפארק" מתפשטת בשנים האחרונות ברחבי הארץ וניתן להפחית את סיכויי ההדבקה בטיפול הניתן על ידי הרופא הוטרינר.

-         טיפולי עור ופרווה – הברשה יומיומית של בעל החיים, רחיצה תקופתית וטיפול בתכשירים בהדרכת הוטרינר, יקטינו את הסיכויים לנגיעות בפרעושים, קרציות, או טפילים אחרים. בנוסף לנזק הישיר שטפילים אלה גורמים לעור ולפרווה, הם גם פוגעים במחזור הדם ועלולים להעביר לבעל החיים מחלות זיהומיות מסוכנות.

-         תזונה – הזנה נכונה במזון מסחרי מאוזן באיכות טובה והמנעות מאכילה של מזונות לא מתאימים, תמנע צרות צרורות, כגון השמנת יתר, דלקות מעיים ולבלב, חסימות ופציעות של מערכת העיכול, בעיות שלד ומפרקים ועוד.

-         ממשק -  עיקור או סירוס, למניעת מחלות וסרטן של דרכי השתן ןהמין, ניקוי שיניים לשמירה על איכות השיניים והחניכיים, פעילות מבוקרת, לא מאומצת מדי, עם רצועה ולעיתים מחסום פה אשר יכול למנוע אכילת זבל או קרבות בין כלבים.

לסיכום – טיפול מונע נכון בבעל החיים שלכם, עשוי למנוע הרבה סבל, עגמת נפש והוצאות מיותרות. ביקורים תקופתיים אצל הוטרינר יאפשרו מעקב וגילוי של בעייה בהקדם וימנעו את הצורך להגיע לביקורים אל וטרינר חירום.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דר' יוני פרס, וטרינר מומחה לרפואת חירום וטפול נמרץ וטרינרי. מייסד בית החולים הוטרינרי בכפר הירוק הפועל 24 שעות ביממה.

03-6495050

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוני פרס

מאת: יוני פרסחיות מחמד30/09/091466 צפיות
כלבים גזעיים נוטים לסבול ממחלות גנטיות תורשתיות שונות ולכן ההחלטה לקחת כלב גזעי צריכה להשקל בכובד ראש. חשוב לזכור כי כל אימוץ של כלב מעורב מאחת העמותות משמעותו הצלת חיים! אני ממליץ - קחו כלב מעורב והצילו חיים!

מאת: יוני פרסוטרינריה28/09/092744 צפיות
אנמיה עקב פירוק כדוריות דם אדומות ("אנמיה המוליטית") או פירוק טסיות על ידי מערכת החיסון (IMT) הן מחלות בהן מערכת החיסון של הגוף תוקפת את כדוריות דם האדומות או הטסיות.

מאת: יוני פרסוטרינריה28/09/092221 צפיות
אסטמה בחתולים הינה מחלה בה נגרמת היצרות של מעברי האוויר ולכן נגרמת פגיעה ביכולת להעביר חמצן אל הריאות ומהן לשאר הגוף. הסימנים הנפוצים הם: שיעול (שיכול להראות כנסיון הקאה), קשיי נשימה ו/או צפצופים.

מאת: יוני פרסוטרינריה28/09/093128 צפיות
כשל כליה קורה כשתפקוד הכליה התדרדר למצב בו הכליות לא מבצעות את תפקידן ובכלל זה הפרשת רעלים, שמירת מאזן הנוזלים והמלחים בגוף, וייצור הורמונים. מחלת כליה כרונית מאובחנת בד"כ בכלבים וחתולים מבוגרים.

מאת: יוני פרסוטרינריה28/09/092818 צפיות
המאנגיוסרקומה הוא סרטן של כלי הדם המופיע בד"כ בטחול או בעליה הימנית בלב. הגידול גורם ליצירת כלי דם פגומים אשר גורמים לדימום ואיבוד דם. הטיפול הינו הסרת הגידול במידת האפשר וכימותרפיה.

מאת: יוני פרסוטרינריה28/09/092233 צפיות
דלקת רחם הינה מחלה מסכנת חיים בה הרחם מתמלא מוגלה בשל זיהום חיידקי. הטיפול העיקרי הוא ניתוח עיקור ובלעדיו הרחם עלול להקרע מה שיגרום זיהום של חלל הבטן ומוות.

מאת: יוני פרסוטרינריה28/09/091733 צפיות
היפוך קיבה הוא מצב בו הקיבה מתנפחת עקב הצטברות של גז, ולבסוף היא מתהפכת סביב צירה. זהו מצב חירום! הטיפול הוא ניתוח לתיקון המצב ובלעדיו מרבית הסיכויים כי הכלב ימות תוך מספר שעות.

מאמרים נוספים בנושא וטרינריה

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/01/197154 צפיות
אם היינו יודעים כמה חתולים וכלבים מומתים כיוון שהתרבותם אינה נעצרת על ידי עיקור וסירוס.. כלבים וחתולים רבים משוטטים ברחובות וחלקם לצערנו עשויים למות באופן טבעי בשל קשיי ההישרדות בחוץ. אם יש לכם כלב או חתול, זו אחת ההמלצות החמות שהיינו מציעים לכם לעשות.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/12/187268 צפיות
מגוון בעלי חיים יוכלו לתת מענה מעולה לרצון לגדל חיית מחמד בבית. אך מעטות באמת יענו על הצורך של בני הבית שזה דבר עיקרי ולא פחות חשוב מכל פרמטר אחר כאשר מתכוונים להביא חיית מחמד לביתכם.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה30/09/187434 צפיות
חיית החמד שלכם, בריאותה אינה שונה משל כל יצור חי אחר כולל אותנו בני האדם. כאשר אנו בוחרים ווטרינר/ מרפאה ווטרינרית לחיית המחמד שלנו אנחנו צריכים להתחשב במגוון פרמטרים מעבר לנוחות או שמועות חיוביות שמפה לאוזן. במאמר שלפניכם נרחיב על כך.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה27/06/187767 צפיות
למה למעשה כל כך חשוב שיהיה ווטרינר קבוע לחיית המחמד שלך? או לפחות מרפאה קבועה? מאותה הסיבה שחשוב שלנו תהיה מרפאה קבועה ורופא מטפל קבוע...וזה לא רק נוחות האמינו לנו..

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/05/187839 צפיות
כשחיית מחמד מצטרפת למשפחה תאמינו לנו... החיים בבית יהיו הרבה יותר מהנים! התענוג שבחזרה הביתה, לטפל בהנאה, להאכיל ולטפח אין הרבה רגעים שישתוו להרגשה הנהדרת הזאת. עם כל ההנאה והקסם שבהחלט יש בדבר חשוב מאוד לברר מספר דברים.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה29/03/187909 צפיות
כמו בכל דבר בחיינו לפני שאנו לוקחים החלטה משמעותית אנחנו חייבים לוודא שמרבית הפרמטרים מתאימים לציפיות שלנו . כך גם באימוץ כלבים, נורא מתחשק לכם שכלב יפה ומתוק או גדול וקשוח יתרוצץ בחצר ביתכם אך חשוב לוודא מספר דברים קודם לכן.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה28/02/184132 צפיות
היפוך קיבה קורה כאשר כלבים בולעים אוויר תוך כדי ארוחה ובאופן כללי ולא מצליחים לשחררו מה שגורם לקיבה להסתובב ונוצרת חסימה בזרימת הדם שעשויה להגיע עד למצב של נמק ולמקרי מוות. באם הכלב לא יטופל באופן מידי הוא יהיה בסיכון שעשוי להוביל למותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica