חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עוסק פטור

מאת: גילדיני מיסים06/07/20121081 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עוסק פטור הנו מי שמחזור העסקאות של העסק שלו בשנה מסוימת אינו גבוה מסכום של 76,884 ש"ח, במידה ויעבור מחזור זה הוא יהפך באופן אוטומטי לעוסק מורשה, כמו כן ישנם מי שלא רשאים לעסוק בתור עוסקים פטורים. עוסק פטור זכאי לפטור ממס ערך מוסף, פטור זה הוא משמעותי ומאפשר לעוסק הפטור מספר יתרונות.

ישנם עוסקים אשר לא רשאים להתאגד באמצעות עוסק פטור

בעלי מקצועות חופשיים כמו רופאים, או רואי חשבון, יועצי מס וטכנאים כמו גם בעלי בית ספר לנהיגה ומקצועות נוספים אינם רשאים כלל להתאגד באמצעות פתיחת עוסק פטור, כלומר הם יתאגדו בתור עוסק מורשה כבר מהשקל הראשון שהם ירוויחו, המשמעות היא שהם לא יהיו זכאים להטבות מע"מ וכן חובות הדיווח שיחולו עליהם יהיו מוגברים.

לפני פתיחת עוסק פטור מומלץ להיוועץ עם רואה חשבון ולבדוק האם אתם רשאים או לא לפעול במסגרת זו.

עוסק פטור ממס ערך מוסף

למעשה עוסק פטור הנו מי שלא נדרש בתשלום של מס ערך מוסף, הוא לא משלם מע"מ על העסקאות שהוא מבצע ובהתאם הו אלא מגיש ללקוחותיו חשבונית מס בגין העסקאות שלו אלא קבלות בלבד. בהתאם לקוחותיו שהם חברות או עוסקים מורשים לא רשאים להתקזז במע"מ על הכסף ששלמו לעוסק הפטור ולכן לעתים ידרשו שהמחיר שהוא מציע להם יהיה זול ב - 16% מהמחיר שמציע להם העוסק המורשה המתחרה בו.

יתרון של עוסק פטור

היתרון של עוסק פטור הנו יתרון מול עוסק מורשה כאשר העבודה הנה מול לקוחות קצה, כלומר הלקוח הסופי שרוכש את השירות שלו, שכן ללקוח הפרטי אין שימוש לחשבונית המס שהוא מקבל, מכיוון שאין לו עסק הוא זכאי לקבל את המע"מ בחשבונית חזרה ולכן הוא יעדיף את המחיר הזול ביותר שהוא יכול לקבל, מכיוון שעוסק פטור אינו משלם מע"מ המחיר שלו יהיה זול ב - 16% ממחירו של העוסק המורשה, שכן העוסק המורשה חייב להוסיף למחיר שהוא גובה מע"מ.

שימו לב, למעשה עוסק פטור הנו האופן בו המדינה מקלה על בעלי עסקים קטנים לפעול, במקום שיהיו הרבה עוסקים מורשים אשר חלה עליהם חובת דיווח חודשית או דו חודשית למע"מ וכן תשלום מע"מ על העסקאות שלהם, המדינה מאפשרת לבעלי עסקים קטנים לפעול בקטן, כלומר הם מקבלים הקלות כל עוד הם שומרים על מחזור נמוך, וכאשר הם קטנים הם באמת בעלי יתרון על העוסקים המורשים.

יתרון נוסף של עוסק פטור הנו עלויות נמוכות של תפעול העסק שלו, עוסק פטור יכול לנהל את העסק אצל רואה חשבון המתמחה בעסקים קטנים ולשלם מחיר נמוך באופן משמעותי מזה של רואה חשבון בגין ניהול העסק שלו אצל רואה החשבון, זה נובע בשל העובדה שאין צורך בדיווח למע"מ כמו כן ניהול הספרים של עוסק פטור הנו פשוט בהרבה מאשר של עוסק מורשה ובטח שבהשוואה לחברה אשר נדרשת בהנהלת חשבונות כפולה.

דוח שנתי

עוסק פטור נדרש בהגשת דוח שנתי למס הכנסה בגין השנה שחלפה, את הדוח השנתי יש להגיש עד אפריל או מאי של השנה העוקבת, כאשר במידה ואתם פועלים באמצעות רואה חשבון יתכן והוא זכאי לאורכות להגשת הדוח השנתי שלכם, היוועצו ברואה החשבון שלכם לעניין הגשת דוח שנתי למס הכנסה.

הדוח השנתי של העוסק הפטור כולל את מצב העסק שלו בשנה שחלפה, כלומר, פירוט של הכנסותיו והוצאותיו וחישוב הרווח שלו והמס הנגזר מאותו רווח, כמו כן כולל הדוח השנתי גם דיווח על רווחי הון של העוסק הפטור, וכן דיווח על משכורות שיש לו במידה והוא עובד גם כשכיר וכן דיווחים נוספים הנדרשים בהתאם לתקנות בעת הגשת דוח שנתי למס הכנסה.

שור רואי חשבון הנו משרד רו"ח המתמחה בעסקים קטנים ובינוניים, וכן ייעוץ מיסוי ופיננסי ועבודה מול רשויות המס.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב מתמחה בחופשות בפריז וכן בארגון של מלונות בפריז ובכול הקשור לעיר האורות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיל

מאת: גילטלפונים סלולריים05/03/131283 צפיות
בשנים האחרונות שוק הסלולר עובר תהליך של התמקדות בקהלי יעד, תהליך זה אופייני לשוק אשר התחרות בו כבדה ואשר היצרנים בו נאלצים להתמחות בתחומים ספציפייים על מנת לצבור יתרון על מתחריהם. הלקוחות הם המרוויחים מהתחרות שכן המוצרים אשר מיוצרים עבורם מתאימים להם והם אינם נאלצים להסתפק במוצרים קרובים לצורכיהם. במאמר זה אסקור את שוק הטלפונים הסלולריים למבוגרים ולכבדי שמיעה.

מאת: גילעסקים מקוונים05/03/131009 צפיות
בעת בניית אתר לעסק קטן חשוב לשים לב למספר נקודות, במאמר זה אסקור את האופן בו יש להקים את האתר וכן נקודות לגביהן יש להקפיד על אף שלעתים הן דורשות השקעה וזמן עד אשר הן נותנות את הפירות.

מאת: גילטלפונים סלולריים03/01/131289 צפיות
עם התארכות תוכלת החיים החלו חברות מסחריות להציע ולפתח מוצרים אשר יועדו לפלח האוכלוסיה המבוגר אשר נודע בתור גיל הזהב. בין המוצרים ניתן למצוא כיום טלפונים המתאימים לאנשים מבוגרים, מוצר אשר בעבר לא ניתן היה להשיג.

מאת: גילייעוץ עסקי19/12/121318 צפיות
קיבלתם דרישה להגיש הצהרת הון ? חשוב לדעת מה המשמעות של דרישה זו ומי עתיד לקבל דרישות להגיש הצהרות הון באופן שוטף. מאמר זה יסקור את נושא הצהרות ההון על עצמאים בעיקר, ויפרט את הסיבות בגינן נדרשת הגשת ההצרת הון ומי נדרש להגישה.

מאת: גילראיית חשבון18/12/121455 צפיות
חיפוש רואה חשבון הנה משימה שכל בעל עסק מתחיל נדרש לבצע, אמנם רבים אינם יודעים כיצד להתחיל או מה לחפש בבואם לבחור רואה חשבון לעסק שלהם, במאמר זה אסקור את תפקידו של רואה החשבון בקצרה ואת האופן בו יש לבחור רואה חשבון.

מאת: גילפיננסים וכספים - כללי 06/12/12863 צפיות
בתור רואת חשבון אני נשאלת רבות על ידי בעלי עסקים קטנים ובינוניים באיזה אופן בא לידי ביטוי תפקידו של רואה החשבון בעסק, ואיך רואה החשבון מסייע להם כמו גם לגבי ההבדלים בין רואה חשבון לבין נותני שירותים אחרים. במאמר זה אסקור את התפקיד של רואה החשבון בעסק.

מאת: גילטלפונים סלולריים05/12/12993 צפיות
כיום ישנם טלפונים המיוצרים במיוחד עבור קהלי יעד יחודיים, במאמר זה נסקור את הסוגים השונים של פלאפונים אלו.

מאמרים נוספים בנושא דיני מיסים

מאת: בנימין קלינגרדיני מיסים14/01/222134 צפיות
פורסם תזכיר חוק הכולל שורת תיקונים בחוק מיסוי מקרקעין נושא מיסוי מקרקעין תאריך פרסום 13.01.2022 תזכיר חוק שפורסם היום (ה') 13.1.22 להערות הציבור כולל שבעה תיקונים מוצעים בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) שמטרתם עידוד מכירת קרקעות לבנייה למגורים, הרחבת מדרגות מס הרכישה לרוכשי דירה יחידה ותיקון עיוותי מס שונים. התיקונים המוצעים צפויים לעודד מכירת דירות מגורים בטווח הקרוב ומתוך שאיפה להביא להגדלת היצע ולהורדת מחירי הדירות. התזכיר פתוח להערות הציבור עד 3/2/22 בשעה 23:59

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201158 צפיות
בית המשפט השלום, גזר על מהנדס כימיה, במסגרת הסדר טיעון; הטלת עונש - 33 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה חצי מיליון שקלים, זאת בנוסף ובכפוף לתשלום כל המס, בגין ההכנסה שהושמטה -38 מיליון. המהנדס הורשע בהעלמת הכנסות של 38 מיליון שקלים בחשבונות בנק UBS בשוויץ, לאחר שמכר את חלקו בחברה שהיה שותף בבעלותה ברומניה. המהנדס הודה בהשמטת ההכנסה בסך 38 מיליון ₪.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201179 צפיות
בשבועות האחרונים, הופיעו או התקשרו למשרדי, אזרחים ישראלים תמימים ומזדמנים, המחזיקים מטבעות דיגיטליים, בעיקר ביטקוין. להפתעתם, הללו התבקשו על ידי מחלקת המודיעין של רשות המסים, למלא טפסים הדורשים מהם גילוי מלא על נכסיהם והמס בהתאם. האזרח צריך למלא את הטופס, תוך ציון הנכסים אותם הוא מחזיק בארץ ובחו"ל. השאלות המופנות לאותם אזרחים הינן כלליות, תוך בקשה להצהרה על נכסים. רשות המיסים מכוונת לנכסי הביטקוין, מאחר ואלה הם נכסיהם העיקריים של מקבלי טפסי ההצהרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים26/10/201402 צפיות
חוקי המס בישראל קובעים, כי מתנות פטורות ממס וזאת כל עוד הן ניתנו בתום לב. אולם, פסק דין תקדימי מחייב בבית המשפט העליון מיום 18 באוקטובר 2020, קבע כי הכנסות הרב – המערער, נכנסות בגדר סעיף 2(1) בפקודת מס הכנסה המחייב במס "השתכרות או רווח מכל עסק או משלח יד שעסקו בו תקופת זמן כלשהיא". המשמעות של הפסיקה המחייבת שהתקבלה בבית המשפט העליון הינה, שמעתה ואילך, ידוענים, מקובלים ולמעשה כל אדם בעל פרופיל חברתי – ציבורי – תקשורתי גבוה, צריך לדווח על שווי המתנות שלו, וכן – גם מחתונות ואירועים משמחים אחרים

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201064 צפיות
בימים אלה – חודש דצמבר 2016, הופיעו במשרדי, סידרה חדשה של אזרחים תמימים ומזדמנים אשר להפתעתם התבקשו על ידי רשות המיסים להסביר את מקורות הכנסתם בגין: נסיעות לחו"ל, ריבוי דירות, דירות יוקרה, רכבי יוקרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201109 צפיות
רשות המסים קיבלה מידע על חשבונות של 35 אלף ישראלים בארה"ב

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/20994 צפיות
נציבות תלונות הציבור על שופטים והמפקח לפי סימן ה' 1 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד- 1984 הכפופה למשרד המשפטים פרסם חוברת הסבר על חובת הגשת הצהרת הון של שופט.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica