חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עריקות, על מה מדובר?

מאת: עו"ד כץפלילי17/07/20121150 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עריקות, הינה למעשה עבירה של היעדרות מהשירות שלא ברשות לפי סעיף 94 לחוק השיפוט הצבאי, התשט"ו 1955. מדובר במצב שבו חייל לא מתייצב ביחידתו או במקום אחר שבו היה עליו להיות ע"פ פקודה, מבלי שקיבל אישור מתאים להיעדרותו, או מצב שבו חייל נטש את יחידתו או מקום אחר שבו היה עליו להיות ע"פ פקודה, מבלי שניתן לו אישור מתאים כאמור.


כאשר חייל מבצע עבירת עריקות, עבירה זו תוביל לכמה אפשרויות הנפוצות בינהם:

שיפוט בדין משמעתי על ידי קצין שיפוט

שיפוט בבית דין צבאי, בהתאם לכתב אישום שיוגש על ידי פרקליטות עריקים ומשתמטים.

המשמעות בהרשעה בעבירת עריקות:

כאשר חייל מורשע, בבית הדין בעבירת עריקות לפי סעיף 94 לחוק השיפוט הצבאי, מלבד העונש אשר יוטל על הנאשם, הרשעה בעבירה זו תומנת בחובה רישום פלילי. כלומר, לאחר הרשעה בעבירה זו החייל יהיה בעל רישום פלילי.

רישום זה, ילווה את החייל גם באזרחות. חשוב להבין, כי הרשעה בעבירת עריקות הינה בעלת משמעות רצינית לחייל ואין להתייחס לעבירה זו בקלות ראש. רישום פלילי, ימנע קבלה לעבודות מסויימות, יחסום את הדרך לקבלת אשרת שהיה בארצות מסוימות (בינהם ארה"ב) ועוד.

כאשר מוגש כנגד חייל כתב אישום בגין עבירה זו יש לפנות לעורך דין פלילי, הבקיא בדין הצבאי ויוכל לסייע רבות בטיפול בתיק.

במשרדנו מחלקה צבאית בעלת ניסיון רב בייצוג חשודים בעבירות עריקות, משלב מתן הייעוץ במעצר, הידברות עם מערכת התביעה ובמידת הצורך ניהול ההליך המשפטי.
צור קשר כעת, ונעמיד לרשותך את הצוות המשפטי הטוב ביותר לטיפול בעניינך.

המידע המוצג לעיל, אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ומספק מידע כללי בלבד. על מנת לקבל יעוץ פרטני יש לפנות לעורך דין מוסמך.

© כל הזכויות שמורות כץ ושות' משרד עורכי דין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בברכה,

כץ ושות' - עורכי דין

בקרו אותנו ב- www.court-martial.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד כץ

מאת: עו"ד כץחוק ומשפט - כללי25/07/12931 צפיות
חוק טל- כל הדעות והאפשרויות אין ספק, כי חוק טל יהיה אשר יהיה ישנה סדרי עולם במדינתינו הקטנה. בראשון לאוגוסט עתיד לפוג תוקפו של החוק ויהיה על הממשלה לקבוע את הקריטריונים החדשים לגיוס תלמידי ישיבות. מאמר זה יביא את האפשרויות העומדות על הפרק...

מאת: עו"ד כץייעוץ משפטי23/07/121113 צפיות
כץ ושות' הינו משרד בוטיק הפועל התחום הצבאי ובתחום הפלילי, המשרד מורכב בקצינים, יוצאי יחידת הפרקליטות הצבאית אשר ביצעו שירות ארוך שנים בחוליות השונות בפרקליטות הצבאית ולהם הידע והנסיון בדין הצבאי.

מאת: עו"ד כץפלילי06/07/121136 צפיות
המאמר יעסוק בנושא התמודדות עם חקירת מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת), וינסה להעניק מספר כלים אשר יכולים לסייע רבות לנחקר.

מאת: עו"ד כץפלילי04/07/121034 צפיות
המאמר יעסוק במהי זכות הטיעון איך היא משפיע על ההליך ועל זכות הטיעון בצבא

מאת: עו"ד כץפלילי03/07/121483 צפיות
המאמר יעסוק בסוגיית העריקים אשר נמצאים בחו"ל. מה מעמדם כאשר יגיעו לארץ? מה הדרך הטובה ביותר להסדרת מעמדם?

מאת: עו"ד כץפלילי03/07/121271 צפיות
המאמר יעסוק בסוגיות שונות העוסקות בדיני סמים בצבא. זכויות החיילים אל מול מוסדות החקירה. היכן יכול לסייע העו"ד המתאים ועוד..

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201363 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201184 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191562 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181464 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161895 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161930 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162529 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica