חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לבחור טכנאי מחשבים שהוא גם אמין, מקצועי וזול?

תיקון מחשבים הוא מצרך נפוץ בימים אלו. חלק גדול מהאנשים משתמשים במחשב במקום העבודה או בבית, אך מעטים מהם ברי מזל כדי להבין נכון את עקרון פעולה הטכנית של המערכת הממוחשבת ולהיות מסוגלים לתקן אותה לבד. ברוב המקרים של כשל טכני כזה או אחר במחשב אנו נאלצים להזמין את שירותיו של טכנאי מחשבים.

במאמר זה אפרט כיצד לבחור טכנאי מחשבים שהוא גם אמין, גם מקצועי וגם זול ובהמשך המאמר אפרט את מחירי החלקים העקרים למחשבים ניידים ונייחים ואת המחיר לשירות.

טכנאי מחשבים או נוכל?

בחירת טכנאי מחשבים הוא עניין לא פשוט, במיוחד כשהשוק מוצף בטכנאי מחשבים שאינם מקצועיים ופוגעים בשמם הטוב של הטכנאי מחשבים האמינים והמקצועיים שעושים את עבודתם על הצד הטוב ביותר.

אחוז גדול מהטכנאי מחשבים הוא לא מקצועי, לא זול ולא אמין. בהרבה מהמקרים לקוחות נתקלים בעצם ב"שודד" שלא עושה את העבודה על הצד הטוב או לא עושה את העבודה בכלל ואף יותר מזה גורם נזק למחשבם ועוד לבסוף דורש מהם סכום כסף לא ראלי עבור השירות. מאוד חשוב לדעת את מי מזמינים, מפני שבחירה לא טובה תגרום לכם לעוגמת נפש, בזבוז זמן, כסף ונזק חסר תקדים.

שלבים לבחירת טכנאי מחשבים:

1. לפני שאתה מחליט לבחור טכנאי מחשבים

עליך לדעת להעריך עד כמה שאפשר את הבעיה. אם אינך יודע מה הבעיה, אז לפחות אתה יכול לשים לב לתופעות הבעיה כמו אם המחשב קופא ואינו מגיב, או שהוא עובד מאוד לאט או בעיה אחרת. אתה יכול לכתוב על דף את כל בעיות שאתה נתקל בהם, מפני שכשתחליט להתקשר לטכנאי מחשבים יהיה באפשרותך לתאר את הבעיה והתאם לקבל הערכת מצב מהטכנאי מחשבים עוד לפני שאתה מזמין אותו. יהיה באפשרותך לברר מה עלות השירות והחלקים. אחרי שאתה מתקשר לכמה מטכנאי מחשבים יהיה באפשרותך להעריך טוב יותר מי הוא טכנאי אמין. (ככול שהתשובה של הטכנאי תהיה יותר מעמיקה וברורה לך, אז הטכנאי כנראה אמין יותר. אך לא בהכרח.)

2. שלב בחירת טכנאי מחשבים

א. עליך לקבל כמה שיותר מידע אודות בעיה. מה הסיבה לבעיה, מה הגורם לבעיה ומה השלבים לפתרון הבעיה.

ב. שאל את הטכנאי מחשבים מה עלות התיקון. מה עלות השירות לבדיקה, מה עלות השירות לתיקון, ואם מדובר בחשש לחלקים לא תקינים, מה עלות החלקים, חשוב לדעת מה מחיר החלקים והשירות. האים השירות כולל מע"מ או לא.

ג. שאל את הטכנאים שאתה מתקשר אליהם מה משך הטיפול, האם הוא מתכוון לקחת את המחשב "למעבדה" או לטפל בבעיה בבית הלקוח. (חשוב לבחור בטכנאי שיטפל במחשב אצלך, כך יהיה באפשרותך לראות את עבודת הטכנאי ואולי גם ללמוד משהו. לא תמיד טוב לסמוך על הטכנאי ולאפשר לו לקחת את המחשב מחוץ לבית.)

זכור אתה הלוקח, אתה זה שמשלם בסופו של דבר עבור השירות וחשוב שתקבל את השירות הטוב ביותר ולא פחות מזה גם את היחס הטוב ביותר. לכן אל תחשוש לשאול את כל השאלות הנ"ל, אם טכנאי מחשבים לא עונה לך על השאלות בנימוס, יחס אדיב ומבין אז כנראה שהוא לא מתאים להיות הטכנאי שלך. זכותך לקבל שירות אדיב ואת מלוא המידע עוד לפני הזמנת הטכנאי.

3. הזמת טכנאי מחשבים

קיבלת את כל המידע הדרוש מהטכנאים האדיבים ובכל זאת אינך בטוח בבחירת טכנאי מחשבים אמין ומקצועי. אז מה שעליך לעשות זה לבחור את הטכנאי שסיפק לך את המידע האמין ביותר ואת המחיר הזול ביותר.

מחירי חלקים (חלקים עיקריים, מחיר הוא פלוס מינוס)

מחירי חלקים למחשבים נייחים:

דיסק קשיח 500 GB - המחיר ש"ח340עשוי להרס עקב בלאי, חבלה או פגם ביצור (לרוב יש אחריות לשנה אך לפעמים ל3 שנים) לא תמיד הדיסק קשיח לא תקין לרוב מדובר בבעיות תוכנה. יש לבדוק היטב את הדיסק קשיח לפני שמגיעים למסקנה כי הדיסק קשיח פגום. (המלצה, לאחר החלפת דיסק קשיח להתעקש שהטכנאי ישאיר את הדיסק קשיח אצלכם.)

זיכרון וירטואלי 2GB DDR2 - המחיר ש"ח140(אחריות לכל החיים (דרך המקום שממנו נרכש המחשב)

זיכרון וירטואלי 4GB 4DDR - המחיר ש"ח100(אחריות לכל החיים (דרך המקום שממנו נרכש המחשב)

צורב DVD - המחיר ש"ח80נהרס לרוב עקב בלאי או התיישנות. לעיתים נתקע בכונן גוף זר המונע מההתקן לפעול כראוי ולכן יש לנקות. (אחריות לשנה)

ספק כח – המחיר ש"ח100 עשוי להרס בעקבות הפסקת חשמל, מתח גבוהה בעקבות מכת ברק או קצר. אם המחשב מאתחל את עצמו יתכן והספק התישן ואינו פועל כראוי . (לא לתקן, לזרוק ולחליף.)

לוח אם – המחיר ש"ח250 עשוי להרס עקב התיישנות, בלאי גבוהה. לא נדלק, נתקע, מאתחל את המחשב ועוד.. לרוב מחליפים את הלוח בלוח חדש התואם את המעבד והזיכרון הווירטואלי.

מקלדת + עכבר – המחיר ש"ח50

מאוורר למארז או ספק כח – המחיר ש"ח20 מרעישים עקב בלאי והתיישנות. ניתן להחליף בחדש גם במארז וגם בספק כח.

מאוורר למעבד – המחיר ש"ח50 מאוורר המעבד עשוי להשפיע לרעה על ביצועי מערכת ההפעלה, כאשר המאוורר אינו מתפקד כראי לדוגמה מסתובב לאט או לא מסתובב בכלל. בשלב זה מערכת ההפעלה עשויה לעבוד לאט, ו/או לכבות את המחשב. (להחליף בחדש, לא לנקות)

מחירי חלקים למחשבים ניידים:

דיסק קשיח 500 GB - המחיר ש"ח380עשוי להרס עקב בלאי, חבלה או פגם ביצור (לרוב יש אחריות לשנה אך לפעמים ל3 שנים) לא תמיד הדיסק קשיח לא תקין לרוב מדובר בבעיות תוכנה. יש לבדוק היטב את הדיסק קשיח לפני שמגיעים למסקנה כי הדיסק קשיח פגום. (המלצה, לאחר החלפת דיסק קשיח להתעקש שהטכנאי ישאיר את הדיסק קשיח אצלכם.)

זיכרון וירטואלי 2GB DDR2 - המחיר ש"ח140 (אחריות לכל החיים (דרך המקום שממנו נרכש המחשב)

זיכרון וירטואלי 4GB 4DDR - המחיר ש"ח100 אחריות לכל החיים (דרך המקום שממנו נרכש המחשב)

מטען – המחיר ש"ח100 מטען לא מטעין, מקצר (לא לתקן יש צורך בהחלפה)

מסך – המחיר ש"ח400 המסך מאוד עדין עשוי להיסדק עקב חבלה. טשטוש במסך עקב נוזל שנשפך עליו (לא ניתן לתקן את המסך יש צורך בהחלפה)

מקלדת – המחיר ש"ח200המקלדת עשויה להפסיק לעבוד בעקבות נוזל שנשפך עליה. (לא ניתן לתקן את המקלדת יש צורך בלהחליפה).

סוללה – המחיר ש"ח200 סוללה לא נטענת, או נגמרת מהר כתוצאה מבלאי, התיישנות.

מחירי שירות טכנאי מחשבים:

180-250 ש"ח לגיבוי קבצים + התקנת מערכת הפעלה + התקנת תוכנות + התקנת התקני מערכת + התקנת התקנים נלווים + החזרת הגיבוי קבצים.

180 ש"ח להתקנת מערכת הפעלה + התקנת תוכנות + התקנת התקני מערכת + התקנת התקנים נלווים.

עד 100 ש"ח עבור שירות של עד שעת עבודה לכל נושא כמו התקנת תוכנות , התקנת אנטי וירוס , התקנת התקנים, החלפת חלקים וכו..

כאשר מדובר בתיקון מחשבך, אתה רוצה להבטיח לעצמך שאתה בוחר בשירות הטוב ביותר! במידה ומצאת טכנאי מחשבים מתאים שמור את המספר טלפון שלו ודאג לפרסם אותו בין הקרובים.

המאמר מנוסח בלשון זכר אך פונה אל שני המינים (זכר ונקבה כאחד)

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אי אס פי סי מחשבים - שירותי מחשוב למגזר העסקי והפרטי. אנו נותנים תמיכה ושירות למשרדים ולקוחות עסקיים. תמיכת משתמשים. מתן פתרונות בתחום המחשוב האישי, כמו כן גם מתן פתרונות מחשוב לפרטיים. מכירה, תיקון ושדרוג מחשבים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שי יחזקאל

מאת: שי יחזקאלתוכנה14/08/121473 צפיות
ווינדוס7 היא תוכנת מחשב לכל דבר אשר עשויה לקרוס בעקבות תחזוקה או שימוש לקוי. מערכת ההפעלה ווינדוס 7 מועדפת על המשתמשים יותר ממערכות הפעלה קודמות מכמה סיבות והבולטת שבניהן זה שמערכת ההפעלה ווינדוס 7 הרבה יותר יציבה ממערכות הפעלה קודמות.

מאת: שי יחזקאלמחשבים ניידים14/08/121164 צפיות
חלק גדול מאיתו מעדיף לעבור לעבוד ממחשב נייח למחשב נייד בגלל הנוחות, הניידות והחופש לעבוד בו מכל מקום שנרצה. לעיתים אנו שוכחים עד כמה שמכשיר הזה עדין או שמתעלמים מהעובדה שכל חבלה במחשב ושימוש לקוי עשוי לגרום למחשב להספיק לעבוד. שזה אומר צריך לתקן אותו או להחליף חלקים ואולי גם בנוסף לזה אתם עשויים לאבד את המידע במחשב בעקבות הנזק. גם תיקון המחשב יקר ואם זה לא מספיק אתם גם תבזבזו זמן יקר על משהו שלא היה צריך לקרות. לכן חשוב תמיד לשמור עליו לפעול נכון במחשב.

מאת: שי יחזקאלאבטחת מידע02/06/128698 צפיות
מרבית התקלות התוכנה במחשב נגרמות לאחר חדירת תוכנות זדוניות למחשב ופוגעות בתפעולה השותפת עד לכדי קריסת המערכת ואיבוד נתונים. שואלים מי אשם? המשתמשים שהפקירו את מחשבם ולא דאגו להגן על המחשב כראוי.

מאת: שי יחזקאלחומרה02/06/121513 צפיות
כיום כמעט בכל בית או משרד יש יותר ממחשב אחד ולרוב רק מחשב אחד מחובר למדפסת, אך אם ברצוננו להדפיס מכל מחשב אחר שאינו מחובר ישירות למדפסת? במערכות ההפעלה יש אפשרות לקבוע את תצורת Windows כדי לשתף מדפסת ובאפשרותך להדפיס מכל מחשב שמחובר לרשת שלך למדפסת אחת או יותר. כדי לשתף מדפסת עם מחשבים נוספים בבית או במשרד אתה צריך להגדיר את המחשב שאליו מחוברת המדפסת ולאחר מכן להגדיר את המדפסת בכל שאר המחשבים שמחוברים באותה הרשת.

מאת: שי יחזקאלתוכנה23/10/112011 צפיות
האים אי פעם איבדתם את סיסמת הכניסה שלכם לווינדוס? ואם כן זה אומר שלא יכולתם להשתמש במחשב העבודה שלכם עד לפתרון הבעיה. בכל אופן חשוב לציין, שתמיד אפשר לאפס את סיסמת הכניסה במערכות הפעלה ווינדוס .

מאת: שי יחזקאלמחשבים נייחים23/10/118594 צפיות
תחזוקת המחשב הוא אחד הנושאים החשובים ביותר שמשתמשים נוטים להתעלם ממנו. שמירה על ניקיון המחשב והגנה מפני תוכנות לא רצויות, וירוסים ורוגלות, וניקיון יסודי מאבק,עשוי ולמנוע תקלות חומרה ותוכנה ואף להאריך את אורך חיי המחשב. התעלמות מהנושא עלולה לגרום לכך שהבעיות יתגברו עד לקריסת המערכת.

מאת: שי יחזקאלחומרה23/10/111388 צפיות
סוללת ה- CMOS היא זו שדואגת לספק זרם מחשב באופן קבוע על מנת לשמוע על ההגדרות הבסיסיות של המערכת , לעיתים הסוללה הסוללה אינה פועלת כראוי.

מאמרים נוספים בנושא מחשבים וטכנולגיה - כללי

מאת: yoni romמחשבים וטכנולגיה - כללי14/11/195917 צפיות
מה הם שירותי IT - ולמי הם מתאימים? איך מנהלים מידע עסקי במאה ה-21?

מאת: nirמחשבים וטכנולגיה - כללי28/10/189121 צפיות
מה הם החסרונות והיתרונות של טכנאי מחשבים, האם כדי בכלל להתחיל להתעסק בזה?, כל התשובות בפנים

מאת: אשר אלבזמחשבים וטכנולגיה - כללי11/05/183060 צפיות
כיום קשה מאד לתאר את החיים שלנו ללא מחשב- המחשב הפך לחלק מאיתנו- החל מהעבודה ועד לחיים האישיים שלנו. אותן תקלות המתרחשות במחשב מזמינות איש מקצוע כגון טכנאי מחשבים לצורך תיקון המחשב- בין אם מדובר בירושלים או בין אם מדובר באזור אחר.

מאת: נריה שמואלימחשבים וטכנולגיה - כללי25/02/181963 צפיות
מידע על ספקי כוח

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171668 צפיות
בכל כמה זמן מומלץ להחליף מטען למחשב נייד? היכן מומלץ לרכוש מטענים לא מקוריים למחשבים ניידים? מי מוכר מטען למחשב נייד בזול? כיצד מומלץ לבחור מטען למחשב נייד?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171770 צפיות
האם מומלץ לרכוש מטענים אשר לא מיוצרים על ידי החברה של המחשב הנייד שלך? היכן ניתן לרכוש מטענים למחשבים ניידים במחירים טובים? כיצד ניתן למצוא ספק איכותי ואמין של מטענים למחשבים ניידים?

מאת: נינה כהןמחשבים וטכנולגיה - כללי24/12/171779 צפיות
מהי טכנולוגיית ג'ל בהקשר של ייצור מצברים לרכב? איזה יתרונות יש למצברים החדשים? מה אפשר לעשות עם המצברים השונים?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica