חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אלחוש בביצוע ברית מילה

מאת: ירדן ביןבריאות ילדים14/08/20121348 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביצוע הרדמה לברית מילה כרורגית

לרבים מאיתנו טקס הברית מילה אינו נראה כהליך רפואי או כדבר הדורש הרדמה מסויימת והכנות מוקדמות. בעבר המחשבה הייתה כי הליך כזה הינו קצר ונמשך כפחות מחמש דקות והפעוט לרוב נרגע לאחר מספר רגעים. לאחר מבדקים ומחקרים בתחום נראה כי ההליך הזה אכן נשמר בזכרונו של הפעוט למשך מספר חודשים וכי הפעולה מכאיבה מאוד. על כן, ישנם המבצעים כיון את ברית המילה עם הרדמה מקומית הנעשית על ידי מחט עדינה. על מנת להקל על הכאב הנוצר מזריקת ההרדמה באמצעות משחת האלחוש אותה ניתן לרכוש בבתי מרקחת ללא מרשם רופא. האלחוש תפקידו למזער את הכאב ולהביא למריחה של משחה מאלחשת ותרסיסים שונים. רק רופא מוהל מוסמך לבצע את זריקת ההרדמה בפעוט.

מוהל רופא בטקסים דתיים

הטקסים המסורתיים של ברית המילה נעשה ללא הרדמה מקומית או אלחוש, אך משום שהתחום נכנס לרפואה גם כן זה אכן נעשה בעל מודעות. כיום ישנו רופא מוהל אשר אחרי על טקסי הברית מילה וניתן לבצע אותו גם בטקסים דתיים. היתרון אצל מוהל רופא הוא כי נחסכת מאיתנו  הדאגה של הסטריליות, ההבנה בכל חומרי ההרדמה וההתייחסות אל הטקס אל כניתוח לכל דבר. לרוב מוהלים רופאים אשר מבצעים את ברית המילה הרפואית על שולחן ניתוחים או שולחן טיפולים המאפשר טיפול סטרילי. ההבדל בין רופא מוהל אל מוהל רבני הוא כי מוהל רבני מבצע את הבריתה בידיו של הסנדק ורופא מוהל המתמקד יותר בהליך הרפואי לוקח את הילד מידי הסנדק ומעביר אותו אל מיטת טיפולים.

ישנם כאלו שיתעקשו על מוהל רבני מפני שהטקס הדתי מאוד חשוב עבורם וגם משום שמאוד קשה ללצאת מן המסגרת השגרתית שהצבנו לעצמנו במשך שנים רבות. יש להבין כי הרפואה אינה נגד הטקס הרבני אלא אף מאפשרת זאת, אך רופא מוהל יכול להבטיח ברית מילה רפואית שיש בה דיוק וסטריליות הרבה יותר גבוהה. רופא מוהל חייב להיות מעודכן ומסונכרן עם השינויים המתחוללים בתחום הרפואה בימינו, כמו כן הוא צריך להיות בקיע בכל חומרי ההרדמה והחומרים המאלחשים. תפקידו של רופא מוהל הוא ביצוע של ברית מילה כירורגית ללא השארת סימנים, צלקות או סימנים חיצוניים אחרים.

לפני ערכית הברית יש לרחוץ את התינוק, להאכיל אותו ולתת לו אקמול להפחתת הכאב ושיהיה בהצלחה.

 



תגיות המאמר: רופא מוהל, מוהל רופא


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Jordan

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירדן בין

מאת: ירדן ביןגינון26/08/12938 צפיות
האם ידעתם כי היום ניתן להתאים גינת גג לבניין הדירות שלכם? התחום הזה הולך ומתפתח עם השנים ומביא עימו יצירתיות והתפתחות מדהימה. אך ישנם מספר פרמטרים שיש לבחון לפני בואינו אל עיצוב גינות גג.

מאת: ירדן ביןקידום אתרים20/08/12938 צפיות
ישנם לקוחות רבים אשר מתלבטים בקביעת סוג התבנית שתקדם את האתר שלהם. יש לציין שישנו הבדל מהותי בין השניים וניתן לבחור בסוג קידום האתרים בהתאם לקביעה עצמה.

מאת: ירדן ביןריהוט 25/07/121505 צפיות
בעמוד זה תוכלו לקרוא אודות דגמי מקררים שונים, מהם הסוגים שקיימים כיום בשוק ואיך כדאי לקבל החלטת רכישה. המלצתנו היא להתייעץ עם טכנאי מקררים המכירים את כל הדגמים והחברות לרכישת מקררים. מעבר לכך, אל תסתנוורו מהעיצובים החדשניים.

מאת: ירדן ביןאחסון אתרים08/07/121118 צפיות
ישנם לא עט חברות אחסון אתרים ברשת וכולן טוענות שהן הכי טובות והכי מוצלחות. איך אנחנו בוחרים את חברת אחסון האתרים הטובה ביותר עבורינו? את כל זה תקראו כאן.

מאת: ירדן ביןבריאות ורפואה כללי12/06/121186 צפיות
מחלת הקונדילומה הינה נחלה שהרבה אינם מודעים לה ולהשלכות שלה, בעמוד הזה אני מנסה להביא לידיעת הציבור את כל נושר מחלת הקונדילומה והטיפול במחלה על מנת שתהיה חשיפה ומודעות גבוהה יותר למחלה.

מאת: ירדן ביןתעשייה10/06/121362 צפיות
מקומות עבודה, מפעלים ומקומות בהם ישנה תעסוקה רבה עם חשמל אינם לוקחים ברצינות את כל נושא הנהלים וההדרכות בעבודה עם חשמל, דבר המביא לתאונות עבודה רבות ואף למקרי מות. סקר שביצע המוסד לבטיחות וגהות מתאר ומכמת את התאונות הנגרמות כתוצאה מחוסר זהירות בהתעסקות עם חשמל.

מאת: ירדן ביןקידום אתרים15/05/121126 צפיות
גוגל יוצא כל מספר חודשים בעידכונים נוספים ושינויי אלגוריתמים, דבר אשר מביא לנפילתם של אתרים רבים ורעידת אדמה בכלל בתכל תחום הקידום אתרים. העידכון האחרון שיצא הוא אלגוריתם פינגווין ועימו יצאו פירסומים והשערות למה שהוביל את אותם אתרים לפול בדירוגים. במאמר מוסבר על הקידום בכובע לבן ושחור ואיך גוגל מתייחס לכך.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ילדים

מאת: יעקב קובי עזראבריאות ילדים15/09/191555 צפיות
גדילה לגובה וצמיחה במימדי הגוף - קובי עזרא. ראשית יש להבין שלוחית הגדילה ממוקמת בין האפיפיזה והמטפיזה ומורכבת משלושה אזורים (אזור מנוחה, ריבוי והיפרטרופי).

מאת: ליאורבריאות ילדים10/06/181053 צפיות
יישור שיניים לילדים שלכם, משפר את הדימוי העצמי שלהם. יישור השיניים, מבוצע על ידי מומחה ליישור שיניים. מומחה ליישור שיניים, נקרא אורטודנט.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים29/04/161776 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי מהעולם: דרך חדשה של קצירת תאי גזע מפחיתה תופעות לוואי שליליות. מדענים אוסטרלים פיתחו שיטה פחות פולשנית כדי לחלץ תאי גזע ממח העצם להשתלה. תאי גזע עבור השתלות מח עצם נקצרים מתורמים בריאים ומשמשים לטיפול בחולי סרטן כולל לוקמיה, אמרו חוקרי CSIRO.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים04/04/161720 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי מהעולם: עיניים הופכות לעור: כיצד דלקת יכולה לשנות את גורלם של התאים מדענים מ-EPFL מצאו שדלקת כרונית יכולה לגרום להתחדשות של תאים לתוך סוגים חדשים ובלתי רגילים: הליך זה נקרא מטפלזיה, ומהווה הפרעה הקשורה לדלקת מתמשכת. המחקר מדגיש קונספט חדש שדלקת כרונית שיכולה להוביל לטיפולים טובים יותר.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים11/03/161736 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם-טבורי מהעולם: תאי לבלב המייצרים אינסולין נוצרו מתאי עור אדם התאים החדשים מפרישים אינסולין בתגובה לשינויים ברמות הגלוקוז. כאשר הושתלו בעכברים, התאים הגנו על בעלי החיים מהתפתחות סוכרת בצורתה הקיימת בעכברים.

מאת: אבי דוידיבריאות ילדים08/02/161734 צפיות
המלצה על אלטמן ויטמינים לחיזוק מערכת החיסון לילד לקראת החורף.

מאת: מיקי שחםבריאות ילדים15/01/161918 צפיות
מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי-גזע ודם טבורי: תאי גזע מושרים פלוריפוטנטיים בוגרים עשויים להיות עדיפים על מח עצם. תאי גזע מושרים פלוריפוטנטיים (iPSCs) בוגרים שעברו תכנות מחדש חזרו למצבם הראשוני – דמוי עוברי, עשויים להיות טובים יותר מתרומות מח עצם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica