חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח רכבי קארטינג וספורט מוטורי

מאת: wobiביטוח רכב27/08/2012850 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אתם פשוט מכורים לאדרנלין שבכל נסיעה- ואתם לא לבד. בשנים האחרונות, ציבור הנהגים הישראלי פשוט התאהב בספורט מוטורי בעל ארבעה גלגלים. מסלולי הקארטינג השונים הולכים וצוברים תאוצה, וכלי רכב ספורטיביים נקנים בכמויות מרשימות. עם זאת, חשוב לזכור כי נהיגה מסוג זה מגדילה את הסיכויים לתאונות או פגיעות פיזיות, דבר שמצריך רכישה של ביטוח רכב מתאים.

יש לציין כי הספורט המוטורי נמצא עדיין בחיתוליו בישראל, וכך גם בנוגע לביטוח. עדיין אין הסדרה מלאה של מרוצי הספורט בחוק, דבר שמעניק משקל משמעותי לנסיבות של כל מקרה ומקרה. עם זאת, ניתן בהחלט למצוא מספר נקודות מנחות שיש לתת עליהן את הדעת לפני שהופכים את הנהיגה לספורט של ממש.

על ההנאה והסכנה שבספורט מוטורי

בישראל, נערכות כיום מספר תחרויות של ספורט מוטורי, חלק מהן חוקיות לחלוטין וחלק לא. על כל פנים, רכבי ספורט מוטורי (טרקטורונים, רכבי שטח וכו') כוללים בתוכם סכנות ברורות. הנהיגה בהם מקושרת בדרך כלל עם מהירות גבוהה וביצוע עקיפות, אשר מעלות את הסבירות לפגיעה פיזית ברכב או בנהג. כל אלה מביאים לכך שפוליסות ביטוח רכב מסוג זה כוללות בתוכן מספר מאפיינים ייחודיים.

ראשית, יש להתייחס לסוגיה של ביטוח חובה. רכב קארטינג בפרט ומוטורי בכלל עונה לרוב על שניים משלושת המאפיינים העיקריים של ביטוח מסוג זה. בהתאם לשני התנאים הראשונים שמצריכים את הביטוח, הוא אכן מונע באמצעות כוח מכני, ועושה זאת על פני הקרקע.

מצד שני, לא ברור השימוש שלו ל"תחבורה יבשתית של אנשים", התנאי השלישי. לכן, מבחינת סוגיית ביטוח החובה, הרי שתאונות במסלולי קארטינג או ספורט מוטורי לא כלולות תחתיו, ונוגעות לדיני נזיקין כלליים. הדבר יוצר לא פעם בלבול, וכניסה לתוך סחבת משפטית שאינה פשוטה.

ספורט מוטורי מצריך ביטוח מקיף

ברמה הכללית, מרבית פוליסות הביטוח המקיף לרכבי ספורט מוטורי מתייחסות לרכב ולנהג גם יחד. כתנאי ראשון, הרי שמכל אדם המשתתף בספורט מוטורי נדרש לעשות ביטוח תאונות אישיות. האחרון כולל בתוכו סעיפים עבור נכות הנגרמת מתאונה במהלך הספורט, פגיעה פיזית המצריכה השתלות או טיפולים, וכן- גם מקרי מוות.

ביטוח מקיף לרכב ספורט מוטורי נחשב לרחב מאד. הוא כולל בתוכו מקרים שנראים דמיוניים עבור נהגי ישראל הסטנדרטיים, אך הופכים לכורח המציאות כשזה נוגע לספורטיביים שביניהם. היתקלות בקיר, התהפכות, שריפה חיצונית- למרבה הצער, אלה מתרחשים לא פעם בספורט מוטורי, ומוצאים התייחסות בפוליסות ביטוח רכב.

פגיעה אפשרית גם בצד שלישי

גם ביטוח צד ג' נלקח לא פעם בחשבון כשזה נוגע לספורט מוטורי. חשוב להדגיש כי עיקר ה"נטל" נופל לרוב על מארגני התחרויות או האירועים האלה. אלה נדרשים לבטח את המשתתפים או גורמים אחרים בגין נזקים אפשריים במהלך הנהיגה במסלול שלהם. פוליסת ביטוח לאירוע מסוג זה תכלול גם חבות מעביד, ביטוח קבוצתי עבור תאונות, כיסוי לנזקי המתקנים והשטח וכן הלאה.

סוגיית המחיר

ברור לכולנו כי נהיגה ברכבי ספורט מוטורי נחשבת למסוכנת. כמו כן, ידוע מחירם הגבוה באופן יחסי של כלי רכב מסוג זה, כמו גם הקושי בהשגת חלקי חילוף עבורם. אם מצרפים את הטענות הללו יחדיו, ניתן להסיק כי ביטוח רכב קארטינג או ספורט מוטורי יהיה יקר במידה משמעותית מאשר כלי הרכב ה"סטנדרטיים"- וזה אכן קורה לרוב בשטח.

חברות ביטוח רכב רבות מציעות פוליסות המכסות ספורט מוטורי מסוג זה. בכל אחת מהן, תנאים ייחודיים למימוש הפוליסה, סכום פיצויים שונה, וכמובן- מחיר פרמייה חודשית אחר. לפני שמתחילים לעסוק בספורט המסוכן והמהנה הזה, רצוי להעניק את תשומת הלב המלאה לבחירת פוליסה ראויה. השוואת מחירים היא הצעד הראשון בדרך לכך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Wobi.co.il - משווים וקונים ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח נסיעות וביטוח משכנתא.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת wobi

מאת: wobiביטוח רכב06/11/131628 צפיות
וותק הנהיגה מתייחס למספר שנות הנהיגה של המבוטח על הכביש, כלומר, מספר השנים שחלפו מרגע הוצאת הרשיון, ועד למועד הנוכחי. קראו כיצד הוא משפיע על הפרמיה.

מאת: wobiביטוח רכב17/09/131821 צפיות
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

מאת: wobiביטוח רכב15/09/131500 צפיות
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

מאת: wobiביטוח רכב15/09/131452 צפיות
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

מאת: wobiביטוח משכנתא11/07/132657 צפיות
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?

מאת: wobiביטוח רכב08/07/131650 צפיות
ישנה תורה שלמה שמסבירה את כל החישובים שנעשים לצורך חישוב גובה הפרמיה, וקוראים לה אקטואריה ("תימחור סיכונים"). במאמר הבא נסביר כיצד האקטואריה משפיעה על גובה פרמיית הביטוח המקיף.

מאת: wobiביטוח רכב06/06/131343 צפיות
מה בדיוק עושים עם פוליסת הרכב בעת מכירת הרכב? אנחנו נתייחס כאן לאפשרויות השונות העומדות עבור המוכרים, עם דגש על הקפאת הפוליסה.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171731 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164120 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163362 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163085 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163064 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143605 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147842 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica