חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול בנזקים למבנה במסגרת ביטוח המשכנתא

מאת: wobiביטוח משכנתא11/07/20132657 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מבין אלה שרוכשים דירה בישראל, חלק ניכר יכול לעשות זאת, אך ורק, בזכות הלוואת המשכנתא. מה שלא ידוע לכולם הוא שטרם לקיחת כל הלוואה בסדר גודל כזה, נדרש גם ביטוח משכנתא, שנועד "לבטח" את הגוף הפיננסי שהעניק את ההלוואה מפני מקרים של חוסר תשלומים מצד רוכשי הדירה.

אנחנו נתייחס כאן לרכיב מרכזי ביותר בתוך הביטוח הזה, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?

על ביטוח משכנתא

כצעד ראשון, ראוי להבין בדיוק את המשמעות של ביטוח משכנתא. ובכן, כפי שנרמז מעלה, התכלית שלו היא הענקת הכיסוי עבור הגורם הפיננסי שאחראי למשכנתא – לרוב, בנק. הוא נחלק לשני רכיבים עיקריים: הראשון הוא ביטוח חיים, במסגרתו תהיה אחראית חברת הביטוח ליתר תשלומי המשכנתא במקרה של פטירת המבוטח, חס וחלילה.

החלק השני, הנוגע יותר לענייננו, הוא ביטוח המבנה. כאן, הייעוד שונה במקצת, ותכליתו העיקרית היא להבטיח כי הנכס אשר מוגדר במשכנתא ישמור על ערכו – אפילו לאחר נזק מהותי הנגרם לו, ואולי אפילו מסכן את קיומו. חברת הביטוח תיקח על עצמה הענקת פיצויים נרחבים עבור אלה, וזאת לצורך טיפול בנזקים.

חשוב להבין כי ביטוח משכנתא מתייחס אך ורק לחלקיו הקבועים של הבית: תשתית, קירות, חלונות, דלתות וכן הלאה. המבוטח לא זכאי לכיסוי עבור תכולת הבית, אפילו אם נגרם לה נזק מהותי. לצורך זה, כמובן, עליו לרכוש ביטוח תכולת דירה, המהווה חלק מביטוחי הדירה המוצעים כיום.

כיסויים מרכזיים של הביטוח

נקודה מרכזית נוספת היא שביטוח המבנה אינו נועד רק להעניק פיצוי עבור נזקים "ישירים", אלא גם במקרה של נגזרות שונות של הפגיעה. למה הכוונה? ובכן, חברות רבות מכניסות תחתיו גם את ההוצאות הנדרשות לכל אותם בעלי מקצוע המשמשים להערכת ולתיקון הנזק, לרבות שמאים, אדריכלים, אנשי שיפוצים וכן הלאה.

ביטוח משכנתא בהחלט יכול גם לכסות הוצאות עבור שכר דירה, וזאת במקרה שהנזק לדירה המבוטחת אילץ את המתגוררים בה למצוא פתרון דיור אחר, לתקופה זו או אחרת. כאן, נדרש להעביר לחברת הביטוח את חוזה השכירות, והפיצוי יינתן על פי מה שנקבע בהסכם הספציפי עליו חתם המבוטח.

הרחבות ביטוח המבנה

חשוב לזכור כי המונח של ביטוח משכנתא נחשב לרחב באופן יחסי, וכך גם לגבי ביטוח המבנה שבו. ככלל, לא ניתן למצוא שני הסכמי ביטוח זהים מהסוג הזה, והמשתנים נקבעים על פי מדיניות חברת הביטוח האמורה. בין השאר, נוגעים אלה לרשימת המקרים שיביאו להפעלת הביטוח, ביניהם:

  • אסונות טבע – דוגמת רעידות אדמה.
  • שטפונות או הצפות ממקורות מים חיצוניים לדירה.
  • שריפות או התפוצצות.
  • פריצות לדירה (אשר גורמות לנזק בה) או מעשי ונדליזם.
  • התנגשות כלי רכב או כלי טיס בדירה.

בנוסף על כל אלה, ניתן להוסיף, תמורת תוספת תשלום לרוב, גם כיסויים עבור צד שלישי, עובדים במשק הבניין, חלקים שונים בבית (זכוכיות, כיורים, אמבטיות) ועוד. חשוב להדגיש כי התוספת שנדרשת לצורך זה אינה משמעותית, מבחינה כספית, כך שרבים בוחרים לעשות כן ללא כל התלבטות.

אז איך מתחילים?

מציאת ביטוח המשכנתא, לכן, היא משימה שראוי להשקיע בה מאמצים ראויים בהחלט. השאיפה, מטבע הדברים, היא לפוליסה, שתמורת המחיר הנוח ביותר, תעניק את הכיסוי הרחב ביותר – הן מבחינת גובה הפיצויים, והן מבחינת המקרים שיביאו למימוש הפוליסה.

היות וקיימים הבדלים מהותיים בין פוליסות ביטוח משכנתא שמציעות חברות שונות, רצוי לבצע את הרכישה הזו רק לאחר סקר שוק מקיף. הבנקים יציעו לרוב ביטוח מטעם חברה הפועלת עימם: ברוב המקרים, מתברר כי אפשרות זו היא יקרה יותר ביחס לאלטרנטיבות אשר קיימות בוודאי בשוק, ושרק השוואת מחירים תגלה.

וובי - השוואה ורכישה של ביטוחי משכנתא אונליין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Wobi.co.il - משווים וקונים ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח נסיעות וביטוח משכנתא.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת wobi

מאת: wobiביטוח רכב06/11/131629 צפיות
וותק הנהיגה מתייחס למספר שנות הנהיגה של המבוטח על הכביש, כלומר, מספר השנים שחלפו מרגע הוצאת הרשיון, ועד למועד הנוכחי. קראו כיצד הוא משפיע על הפרמיה.

מאת: wobiביטוח רכב17/09/131821 צפיות
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

מאת: wobiביטוח רכב15/09/131502 צפיות
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

מאת: wobiביטוח רכב15/09/131453 צפיות
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

מאת: wobiביטוח רכב08/07/131653 צפיות
ישנה תורה שלמה שמסבירה את כל החישובים שנעשים לצורך חישוב גובה הפרמיה, וקוראים לה אקטואריה ("תימחור סיכונים"). במאמר הבא נסביר כיצד האקטואריה משפיעה על גובה פרמיית הביטוח המקיף.

מאת: wobiביטוח רכב06/06/131345 צפיות
מה בדיוק עושים עם פוליסת הרכב בעת מכירת הרכב? אנחנו נתייחס כאן לאפשרויות השונות העומדות עבור המוכרים, עם דגש על הקפאת הפוליסה.

מאת: wobiביטוח רכב07/05/131611 צפיות
בשנת 2005 הוחלט לקחת צעד קדימה את המאבק בהונאות הביטוח במדינה, ולרתום לשם כך את מיטב הטכנולוגיה. המדובר הוא במאגר המידע לאיתור הונאות ביטוח, המופעל מאז על ידי חברת ISO. פוליסות ביטוח חובה, מקיף או צד ג'- לפני אישור כל אחת מהן תיעשה בדיקה במאגר זה.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבביטוח משכנתא20/01/223023 צפיות
בנק המעניק לכם את המשכנתא רשאי להגדיר, כחלק מהתנאים בכדי לקבל את ההלוואה, לעשות ביטוח משכנתא שבתוכו ישנם שני ביטוחים – ביטוח חיים וביטוח מבנה.

מאת: איילתביטוח משכנתא20/01/162754 צפיות
מהי משכנתא הפוכה מאת עו"ד רוני ברוש - משכנתא נחשבת על פי רוב להלוואה שלוקחים על מנת לרכוש דירה או בית. לעיתים, נעשה שימוש בהלוואת משכנתא בכדי לממן רכישה של שטח אדמה

מאת: איציקביטוח משכנתא30/11/142848 צפיות
ביטוח משכנתא הוא ביטוח שנדרש על ידי הבנק, בכדי שבמקרים מסוימים בהם אי אפשר להמשיך לשלם את המשכנתא תהיה להלוואה הזו כיסוי. הבנק מצידו לוח סיכון בזה שהוא נותן הלוואה כה גדולה, ואת זה הוא עושה אל מול הריבית אותה הוא גובה לאורך השנים

מאת: רונית שירביטוח משכנתא26/03/147648 צפיות
ביטוח משכנתא הוא חלק בלתי נפרד מכל משכנתא, והוא אף מהווה תנאי הכרחי לקבלתה. בתור מקבלי משכנתא חובה עליכם לרכוש ביטוח משכנתא. אך חשוב שתדעו שאתם לא חייבים לרכוש את ביטוח המשכנתא שלכם מהבנק, אתם יכולים לעשות זאת גם באמצעות חברות הביטוח או סוכני הביטוח העצמאיים.

מאת: אלירוןביטוח משכנתא04/01/148033 צפיות
לבנק יש אינטרס לחלק משכנתאות, הוא לא עושה את זה סתם מטוב ליבו. יש לו גם אינטרס שהחזר ההלוואה ימשך זמן רב,. עם זאת ישנם מנגנונים שונים כגון ביטוח משכנתא או אפשרות למחזור המשכנתא שאמורים להגן עליכם כלקוחות.

מאת: וידר מאירביטוח משכנתא29/10/138251 צפיות
אילו ביטוחים הם מהווים ביטוחי חובה במסגרת ביטוח משכנתא, על פי אילו פרמטרים נקבעת הפרמיה שלהם והאם עדיין אפשר לקבל אחוזי מימון גבוהים יותר על ידי חברות ביטוח משכנתא מיוחדות?

מאת: גיל שושיביטוח משכנתא03/09/131970 צפיות
ביטוחים רוכשים באמצעות חברות ביטוח בדיוק כמו שמוצרי מזון רוכשים בסופרמרקט רק עניין של התמחות ותו לא. מעבר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica