חפש מאמרים:
שלום אורח
14.12.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על אסטרטגיה עסקית וחשיבותה

מאת: ערן רותם ייעוץ עסקי07/09/2012590 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

לא מזמן אמר לי לקוח פוטנציאלי - שהחליט לדחות את התהליך האסטרטגי

מסיבות של לחצי עבודה נקודתיים:

"נכנסו לי בשבוע באחרון, מספר פרוייקטים גדולים, כך שאני נאלץ לדחות את עבודת

הפיתוח העסקי והייעוץ השיווקי שתכננתי לחודש זה.

אני בן אדם אחד שמנהל את האסטרטגיה והשיווק - וכרגע חשוב לי להשקיע בפרוייקטים האלו,

והייעוץ והתכנון גוזלים לי מהזמן ומהכח".

 

לאור ההזדמנות שעלתה, אני מעוניין להציע לדיון, היבט מקצועי וניהולי משמעותי בהקשר זה.

האם יעלה על הדעת שנפסיק את התפעול או הייצור - עקב "לחץ נקודתי" בעבודה, או בעקבות "הזמנות גדולות"?

האם יעלה על הדעת להפסיק לענות לטלפונים במשרד?

האם נעצור את הניהול הפיננסי השוטף בגלל יום קצר ומלאכה מרובה?

האם נוותר על פעילות מכירה בכדי לאפשר זמן לפעילות גביה, או להיפך?

אם כן, כיצד ניתן לדחות פן ניהולי אחד בשל פן ניהולי אחר, ומדוע בכלל לעשות זאת?? איך מתעדפים?

 

ניהול, משמעותו ניהול של תהליכים ושל משאבים. וכמו שיווק - גם זמן הוא משאב לניהול.

 

ניהול עסק, משמעו ניהול עתיד העסק ולא רק ניהולו בהווה.

 

שהרי אם לא ננהל גם את עתיד העסק - מהטווח הבא, הבינוני והקרוב, ועד לטווחים הרחוקים, במימדי הרצוי והחזון -

הרי שנדרוך במקום. גז (או ברקס) בניוטרל...

 

פעילות שיווקית, תכנון אסטרטגי וניהול הפיתוח העסקי -

לא אמורים להיות מושפעים מההתנהלות השוטפת, אלא להיות מנוהלים במקביל לה.

 

אם נמצא תמיד בסטאטוס של "דחיית הפעילות האסטרטגית" או "צמצום הפעילות השיווקית" -

לעולם לא נגיע לסטאטוס של "יישום וביצוע"...

על מנת שעסק ינוע מהמצוי לרצוי - עליו לנהל את הפעילות, לתכנן, לבחון, להיערך.

ורק מי שיבשל בערב שבת - יאכל בשבת.

מי שיהיה עסוק כל השבוע ב"פרוייקטים דחופים",

ולא יתפנה (גם) לבשל ולהיערך לקראת שבת - שלא יופתע כשתכנס השבת, ולא יהיה לו מה לאכול...

 

*****

 

אז פנו לכם זמן לחשיבה אסטרטגית, לייעוץ שיווקי, לפעילות מיתוג ומכירה -

 

כדי שיכנסו עוד פרוייקטים גדולים, מתוך תכנון ובחירה, היערכות והסתכלות לטווח הבא,

ולא מתוך הזדמנות לא צפויה ובלתי ניתנת להיערכות ועיסוק בטווח המיידי, השרידותי.

 

 

חובה (!!) למצוא זמן להגדרות מיקוד, הצבות מטרות וחידוד הזהות העסקית (כולל אפיון מוצרים וקהלים);

חובה (!!) למצוא זמן לניהול השיווק, החשיפה והקידום;

חובה לנהל את התהליכים האסטרטגיים ואת ההזדמנויות העסקיות - ולא להיות מנוהלים על ידם.

וחובה לעשות זאת: מראש; כל הזמן; בצורה ממצה ומקצועית.

 

 

ואם אין לכם זמן, ידע או יכולת - אז קחו לכם יועץ, איש מקצוע, מומחה -

שיעשה זאת בעבורכם או יחד איתכם, ויחסוך לכם זמן או עלויות ניסוי וטעיה.

על זה נאמר: Do What You Do Best - And Outsource The Rest

 

*****

 

 

לסיכום:

עבודת "הניהול" ו"התכנון" היא החשובה והתובענית ביותר בעסק ואם לא מתפנים אליה באופן שיטתי ועקבי משלמים מחיר יקר - בבזבוז משאבים, באבדן תחרותיות ואטרקטיביות בשוק ואפילו בקריסה עסקית.

הבעיה הזו קיימת בעסקים רבים אך היא בולטת במיוחד בעסקים קטנים בהם בעל העסק מאייש את כל הפונקציות הקיימות בו

ואינו נעזר בעובדים נוספים או בשירותים שהוא קונה מבחוץ.

עסקים לא מעטים משתמשים בשירותי יועצים ומומחים רק כשמגיעים מים עד נפש. לפעמים זה מאוחר מדי.

עסקים אחרים משקיעים ב"תוכנית שיווקית" אבל מזניחים את הניהול והיישום שלה.

 

 

 

ניהול עסק דורש משאבים.

 

אם אין לכם זמן - תשקיעו כסף בעוזרים חיצוניים או כח אדם.

אם אין לכם כסף - תשקיעו זמן, ותחסכו הוצאות.

אם אין לכם לא זמן ולא כסף... תסגרו את העסק!...

 

 

אז אל תזניחו! אל תדחו!

אל תגדירו את ה"ייזמות הארגונית", את החשיבה האסטרטגית -

כ"צריך" - אלא כ"חיוני".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ערן רותם

אסטרטג שיווק ומיתוג - מומחה קמעונאות, מותגי צריכה ושירותים, מגזרים ושווקים תחרותיים.

מנכ"ל ובעלים של חברת אחד על אחד - ייעוץ שיווקי ממוקד, לייעוץ וליווי פרטני לעסקים, בעלי מקצוע חופשי וחברות קטנות ומשפחתיות בהקמה ובצמיחה, בנושאי אסטרטגיה, שיווק, מיתוג, מכירות ופיתוח עסקי. מתן ייעוץ והכוונה לאפיון הזהות העסקית, הבידול, המיקוד והתקשורת השיווקית המתאימה.

מנכ"ל משותף בחברת Growing Biz - אסטרטגיות צמיחה ופיתוח עסקי - ייעוץ וליווי חברות ומנהלים המעוניינים בצמיחה והתפתחות עסקית ושיווקית. ייעוץ וליווי אסטרטגי במיקור חוץ לחברות וארגונים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ערן רותם

מאת: ערן רותם פרסום24/10/12777 צפיות
מקומונים הינם מערוצי הפרסום והקידום הנגישים והשכיחים בקרב בעלי עסקים קטנים – בוודאי מקומיים. לצד האינטרנט, נטוורקינג, הרדיו המקומי, שילוט ודיוור – מדובר בערוץ שיווק זול יחסית, נפוץ ובעל כיסוי רב ומהיר יחסית. אולם, האם הפרסום הזה בכלל רלוונטי? הרי הדיון החם בעולם הפרסום כיום, הוא האם העיתונות גוססת בהדרגה. תיקון: הדיון החם עוד יותר בעולם העיתונות - האם העיתונות המקומית כבר מתה?... לכאורה, בעולם בו כולנו בכפר גלובאלי, ושכל אחד בפייסבוק מבאר שבע, יודע בשניות על כל מה שיש וקורה בחדרה - האם יש

מאת: ערן רותם טיפים שיווקיים23/10/121343 צפיות
בלוח השנה בישראל, הכולל עיתויים עונתיים, לצד אוניברסאליים ויהודיים, "תקופת החגים" מתייחסת לשתי תקופות מרכזיות: חופשת חגי תשרי (ספטמבר-אוקטובר) וחופשת חג הפסח (מרץ-אפריל). את תקופת חגי ראשית השנה, מלוות "עונות המלפפונים" – החל מטרום החגים, בעת חופשת הקיץ ביולי-אוגוסט, וכלה בלאחר החגים, בתקופת יובש נוספת של חודש נובמבר. רק לקראת דצמבר, עם בוא החורף, חנוכה וסוף שנת העבודה, חוזר השוק להתעורר באופן מלא, וממשיך עם חג פורים, עונת האביב, ולאחרי הפסח עם החגים הלאומיים, ולבסוף שבועות ועונת הקיץ ... >>

מאת: ערן רותם אימון עסקי16/10/12731 צפיות
מתי טעיתם לאחרונה? לא טעיתם?? זו ממש טעות... לטעות, וכמובן לשיעור הנלמד באמצעותה, יש ערך עסקי, אימוני, ניהולי רב. אז תרשו לעצמכם לטעות. זה לא רק מותר. זה אפילו כדאי ומשתלם... ערן רותם, יועץ עסקי ושיווקי, מנטור ומלווה אישי למנהלים, מציג גישה שונה ומעניינת לחשיבות של הטעות.

מאת: ערן רותם מכירות15/10/12890 צפיות
יקר, משתלם, שווה, כדאי, זול, עממי, יוקרתי, נחשב, ‫איכותי, מותג, שם דבר...‬ ‫ הכול עניין יחסי...‬ אז מה ההבדל בין יקר (Expensive), לבין יוקרתי (Prestigious)? ‫בלשון ימינו, יקר הוא דבר שעולה הרבה‬ ‫כסף,‬ דבר שקשה להשגה, אולם ‫בלשון המקרא, יקר הוא ‬‫דבר חשוב, נחשק, מיוחד‬ ‫ונכבד, יוקרתי‬. אם כן, ‫יוקרתי, הוא בהכרח יקר, אולם ‫יקר אינו בהכרח יוקרתי.‬ אז מה באמת ההבדל בין השניים ואיך זה קשור למיתוג, שיווק ומכירות? ערן רותם, אסטרטג שיווק, מיתוג ומכירות, מנכ"ל משותף ב-Growing Biz, מסביר.

מאת: ערן רותם ייעוץ עסקי12/09/121301 צפיות
יש משפט ידוע, המגדיר ניהול חכם - כך: Do What You Do Best - And Outsource The Rest. לאחרונה, נדמה שכל העולם עובר לאאוטסורסינג... אף אחד כבר לא עושה כמעט דבר לבד, בעצמו - ומעדיפים להמיר העדר זמן או ידע, בכסף, ולמקסם פעילות באמצעות מערך שירות וביצוע חיצוני לחברה. ייעוץ שיווקי, ייעוץ משפטי, משאבי אנוש, שירותים כלכליים, רכב, מחשוב, גיוס והשמה, מזכירות, מכירות, הדרכה, ניקיון, ניהול תוכן או נוכחות ברשתות חברתיות, עיצוב גרפי - הכל קיים היום גם בפורמט של ניהול חיצוני, או ביצוע שמקורו בחוץ (ואף בחו"ל).

מאת: ערן רותם מכירות12/09/121192 צפיות
אז מהו תמחיר? ומה היא המחרה? ואיך עושים את זה נכון? ואיך זה קשור לשיווק? והקשר בין המחרה לרווחיות - ברור, אבל מה הקשר למיצוב ומיתוג? על השאלות האלו עונה ומסביר ערן רותם, יועץ שיווק ומיתוג ויועץ עסקי למכירות, ומנכ"ל משותף בחברת הייעוץ Growing Biz - אסטרטגיות צמיחה ופיתוח עסקי.

מאת: ערן רותם שימור לקוחות11/09/121126 צפיות
לקוחות. אי אפשר בלעדיהם, נכון? הם מהותו, בסיסו וזכות קיומו של כל עסק. לא סתם שאחד מנדבכי האסטרטגיה השיווקית הינו זיהוי ואפיון לקוחות – הגדרת לקוחותינו וזהותם, צרכיהם והתנהגותם הצרכנית. לכן, אנחנו גם נוטים לספק חשיבות גדולה למערכת היחסים שלנו עם הלקוחות. אנחנו משקיעים בהם, בחגים שולחים להם ברכות, נותנים להם הטבות והנחות - ולא מחסירים באמצעים על מנת שיצאו מרוצים. עכשיו, תחשבו על כל הספקים שאתם עובדים איתם. האם אתם, בתור לקוחות שלהם, יכולים להשיב להם במטבע זו? האם אתם יכולים לשנות גישה?

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי18/03/19978 צפיות
צו הריסה מנהלי: הורחבה האפשרות להוצאת צו הריסה מנהלי עד חצי שנה מסיום הבניה ובבית מגורים- ימים ממועד האכלוס. 30 ניתן לכלול בצו המנהלי גם הוראות לעניין איסור שימוש ותחולתו בתנאים מסוימים גם חודשים לאחר 6 על עבודה שנעשתה לאחר מתן הצו וגם על בניה מחדש שבוצעה תוך ביצוע ההריסה. ימים לגבי 7 - ימים מהמצאתו ו 4 צו הריסה מנהלי ניתן לביצוע על פי התיקון רק בחלוף עבודה שהסתיימה. במאמר תמצאו את כל הפרטים של התקנות החדשות, מידע על גובה הקנסות והעונשים.

מאת: שלום כהןייעוץ עסקי18/06/18328 צפיות
ההחלטה התקבלה והחיפושים כמעט הסתיימו. זיכיון יכול בהחלט להוות פתרון אידאלי ואתם יודעים איזה מותג אתם רוצים לקנות לעצמכם. עכשיו, רגע לפני שאתם חותמים ומשקיעים לא מעט כסף, כדאי שתהיו מודעים לזכויות ולחובות שלכם.

מאת: אלכסיי קוגןייעוץ עסקי29/04/18420 צפיות
הסכם זכיינות הוא חוזה מחייב אשר נחתם בין הרשת שמציעה למכירה זיכיון לבין יזם שמעוניין לחבור אל אותה רשת.

מאת: מאירייעוץ עסקי08/01/18488 צפיות
תחום המשא ומתן הינו תחום יותר מורכב ממה שבעלי עסקים נוטים לחשוב. כאשר ישנו הידע כיצד להתכונן, לנהל ולבצע משא ומתן יעיל, הסיכוי להגדלת התוצאות העסקיות גדל באופן משמעותי. נושאים ונותנים שניגשו למשא ומתן עם יעדים ספציפיים ומאתגרים השיגו תוצאות טובות יותר לעומת נושאים ונותנים שניגשו למשא ומתן עם רמות אחרות של יעדים או ללא יעדים מוגדרים. להלן מספר נקודות להתייחסות כשמתחילים במשא ומתן:

מאת: ליאורייעוץ עסקי07/11/17716 צפיות
מכונות שרינק מעולות במיוחד, מסייעות לשפר תוצאות של עסקים שונים. מכונת שרינק, היא סוג של מכונת אריזה. כדאי לרכוש מכונת שרינק, מחברה בעלת מוניטין בתחום מכונות האריזה.

מאת: מאירייעוץ עסקי29/09/17538 צפיות
חוכמת ההמונים – על מנת לפתור בעיה באופן המדויק ביותר נשתמש בממוצע של אוסף הדעות של ההמון, אשר יניב את הפתרון המלא, המקיף והמדויק ביותר ביחס לקבוצה של מומחים. מיקור המונים - עקרון של ביצוע שירותים, העלאת רעיונות או כתיבת תוכן על ידי קבוצה גדולה של אנשים (ההמון) בעלי מוטיבציה כלשהי וזאת במקום שהיחיד יבצע את אותה המשימה.

מאת: מיכל דגן ברעםייעוץ עסקי20/08/171068 צפיות
אוגוסט, חם, כולם בחופש. זמן מצוין להשתעשע בחידון "בחן את עצמך", בנושא חווית לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica