חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דימוי עצמי

מאת: חני בורנשטייןאימון אישי23/09/20124871 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דימוי עצמי זה הדרך שבה אני תופס את עצמי בעיני עצמי. החברה היא לא צד בעניין חוץ מזה שהיא מביאה לי טריגרים להתייחסות. החברה, אחראית על קנה המידה שהדימוי העצמי שלי מתייחס אליו.

דימוי עצמי הוא תוצר של כל התוכן שנולדתי איתו ושל החינוך שקיבלתי יחד עם התכנים שקלטתי מהסביבה. כיצד התייחסו אלי? איך החשיבו אותי? האם אמרו לי מילים טובות? באילו נסיבות? האם קיבלתי מגע אוהב? האם המגע היחיד שקיבלתי היה מכות?

את החינוך שקיבלתי ואת צורת ההתייחסות שחווייתי אני מצרף למהות שלי ויחד אני יוצר את ה"אני" שלי.

ככל שהילדות שלי הייתה יותר תומכת, יותר אוהבת, יותר מאפשרת, יותר מקבלת ומעודדת. ככל שהרגשתי אהוב יותר כמו שאני ולא חוויתי ניסיונות שינוי מצד הסובבים אותי - התפתח בי דימוי עצמי תקין.

אך אם הילדות שלי הייתה ילדות בעייתית. אם לא הרגשתי אהוב כמו שאני. אם לא חווייתי עידוד, תמיכה וקבלה. אם לא הרגשי שמתייחסים אלי בכבוד - התפתח בי דימוי עצמי בעייתי.

אם קיבלתי יותר גבולות מחום. יותר ביקורת, שיפוט מאהבה - התפתח בתוכי דימוי עצמי נמוך. דבר שגורם לרגשי נחיתות ותחושות חוסר יכולת.

אם קיבלתי פחות גבולות מחום - לא הציבו לי מספיק גבולות. לא מספיק ניתבו את העוצמות שלי - התפתח בתוכי דימוי עצמי גבוה דבר שגורם לזלזול בסמכות ובאחרים.

ב2 המקרים אני מרגיש את עצמי קטן והדימוי העצמי שלי בעייתי ולא תקין. ההבדל הוא שאת הדימוי העצמי הנמוך שלי אני מחביא כסוד מפני אחרים. כי אני לא רוצה שהם יראו זאת. בדימוי עצמי גבוה, אני הרבה פעמים מחביא זאת כסוד מעצמי. זאת כמו הצגה שאני נמצא בה אבל לא מסוגל להפסיק אותה.

בשביל דימוי עצמי תקין, אני חייב שהגיל הרגשי שלי יהיה תואם לגיל הכרונולוגי שלי. כאשר הגיל הרגשי שלי צעיר, הילד שבתוכי הוא זה ששולט עלי ומנהל אותי רגשית ולכן הדימוי העצמי שלי נשאר כמו דימוי עצמי של ילד. אני מרגיש קטן וחלש. משווה לאחרים. ופוחד מסמכות דבר שגורם לי להישאר תלותי או שגורם לי להסתתר מאחורי תדמית של גאווה (דימוי עצמי גבוה)

על מנת לשנות את הדימוי העצמי שלי, אני צריך ללכת לילד הפנימי שבתוכי ולדבר מתוכו ובכך לאפשר לו להתבגר ולשחרר את עצמי מהסוד שאני סוחב בתוכי.

אני צריך לשאול את עצמי מה הדבר שאני הכי רוצה ופוחד שידעו ולאט לאט להפוך ליותר ויותר כנה בנוגע לחלקים הכי חלשים, רכים ופגיעים שבתוכי. להיות מסוגל להישיר מבט לכאב הפנימי שאני סוחב מעצם החוויה של דימוי עצמי לא תקין - ובאמצעות תהליך התבוננות והשלמה לאט לאט הדימוי העצמי שלי יהפוך ליותר ויותר תקין. הערכת היכולות שלי תהיה אמיתית ואני אוכל לחיות בהתאם למהות שלי ולא רק בניסיונות להתאים את עצמי לדעת הסביבה.

רק טוב,

חני בורנשטיין

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חני בורנשטיין - מומחית להתפתחות אישית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חני בורנשטיין

מאת: חני בורנשטייןאימון אישי13/08/121113 צפיות
לאדם עם ביטחון עצמי תקין, אין צורך בביטחון עצמי מופרז. אין לו צורך בגאווה. כבני אדם אנחנו מנסים להפגין משהו שאין לנו ולא משהו שיש לנו וטבעי לנו. על מנת לרכוש ביטחון עצמי אנחנו צריכים ללמוד להביא את הפנימיות שלנו החוצה. לבטא את האני הפנימי שלנו בצורה מלאה בלי להסתיר כלום.

מאת: חני בורנשטייןאימון אישי13/08/12984 צפיות
לאדם עם ביטחון עצמי תקין, אין צורך בביטחון עצמי מופרז. אין לו צורך בגאווה. כבני אדם אנחנו מנסים להפגין משהו שאין לנו ולא משהו שיש לנו וטבעי לנו. על מנת לרכוש ביטחון עצמי אנחנו צריכים ללמוד להביא את הפנימיות שלנו החוצה. לבטא את האני הפנימי שלנו בצורה מלאה בלי להסתיר כלום.

מאת: חני בורנשטייןאימון אישי05/08/121124 צפיות
אדם שחי ללא סיפוקים, לא יכול להיות אופטימיות. אדם שלא מצליח למלא את החסרים שלו לא יכול להיות אופטימי. אופטימיות נוצרת מחוויה של מלאות. במידה ואנחנו מגיעים עם חסר מהילדות. חסר בחום, חסר באהבה או חסר במילה טובה החסר הוא בילד אין אצלנו והוא זה שמנהל אותנו.

מאת: חני בורנשטייןאימון אישי23/07/12895 צפיות
כיום אנחנו חיים במצב של חסר גדול בחום. חום ושייכות הם הכרחיים עבורנו כבני אדם. אנחנו לא מסוגלים להתקיים בלעדיהם. במידה ואין לנו חום ושייכות אנחנו עושים המרות לדברים אחרים שישמשו כפיצוי. לדג' אם אנחנו רוצים אהבה ואין לנו, אנחנו נוכל ללכת לאוכל. ודרך האוכל נמצא את הסיפוק.

מאת: חני בורנשטייןאימון אישי16/07/121004 צפיות
אם גם כאשר אנחנו נמצאים בסביבה אוהדת, אנחנו חיים בתחושה של איום וללא יכולת לשינוי דפוסים והרגלים, זה אומר שאין לנו כלל גמישות נפשית. ושאנחנו מנוהלים באמצעות פחדים קדומים.

מאת: חני בורנשטייןאימון אישי08/07/12920 צפיות
ככל שאנחנו יותר תלותיים רגשית באחרים, מצב הרוח שלנו מושפע מאנשים אחרים. הסביבה היא זאת שעושה לנו מצב רוח. הסביבה היא זאת שמשפיעה על מצב הרוח שלנו אם יהיה לנו מצב רוח טוב או שיהיה לנו מצב רוח לא טוב.

מאת: חני בורנשטייןאימון אישי24/06/121002 צפיות
כשאני שואלת אנשים מה הם רוצים מהחיים, לרוב אני מקבלת תשובה מעורפלת מאד. הם לא יודעים מה לומר לי. וכמובן, ששום דבר לא הולך באמת להשתנות בחייהם. אין להם כיוון. אין להם שום ידיעה לגבי הרצון שלהם. הם יודעים שרע להם ושלא טוב להם אבל אין להם מושג מה כן. אל תחכו שהחיים יגידו לכם מה אתים רוצה. זאת האחריות שלכם להחליט.

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213630 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205260 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193109 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192943 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193009 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174130 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173534 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica