חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גני ילדים פרטיים

מאת: ליאת לזרגני ילדים23/09/20121413 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כתושבת של העיר רחובות ואימא לשני ילדים קטנים גם אני עמדתי בהחלטה לא קלה, האם לרשום את ילדי במסגרת של גני ילדים פרטיים או גני ילדים עירונים.

נכון, בגני ילדים עירונים חל חוק חינוך חינם מה שמקל על לנו על הכיס (שגם ככה העלות של ילד ממוצעת בישראל מגיע למימדים בלתי נתפסים עוד לפני שחשבנו על מסגרת לילד), אבל זה עומד אל מול יתרונות ענקיים שיש שאנו מדברים על גני ילדים ברחובות פרטיים.

 

כאם בישראל ערכתי תחקיר קטן בנושא גני ילדים ברחובות פרטיים מול עירוניים שאני אעלה במאמר זה.

קצת היסטוריה: גני ילדים זאת בעצם מסגרת פורמאלית בדרך כלל יומית שנועדה לילדים. גן הילדים הראשון בישראל הוקם בעיר ראשון לציון על ידי אסתר שפירא בשנת 1898.

ילדים שלפני כן בילו את רוב שעות היום בבית ההורים נשלחו למסגרת חדשה, גני ילדים ברחובות זאת בעצם הפעם הראשונה שהילדים פגשו ילדים אחרים בני גילם במסגרת פורמאלית, מפגש ראשון בתוך אותה מסגרת של גני ילדים שבעצם מאפשר אינטראקציה חברתית לילדים בין הילדים מה שמאפשר להם לרכוש מיומנויות חברתית שונות.

 

המיומנויות החברתיות שנרכשות בגן הילדים חשובות מאוד להמשך ההתפתחות הן החברתית, הרגשית וכמובן קוגניטיביות.

הדגש בגני ילדים הוא משחקי בקבוצה, שיתוף, עזרה לזולת, הקשבה וכמובן תכנים לימודיים, היסטוריה, חגי ישראל.

במסגרת של גן ילדים, הילד שלנו מקבל סביבה בטוחה שמאתגרת אותו מבחינה קוגניטיבית ועוזרת לילד לממש את היכולות שלו, הזדמנות להתפתח ולממש את הפוטנציאל והכישורים שטמונים בו.

בגני ילדים פרטיים ברחובות היתרון הוא שיש מענה אישי לכל ילד והורה, הצוות המקצועי (הגננת והסייעות), מאמין שכל ילד הוא שונה ומיוחד כמובן בעל קצב למידה שונה, כישורים שונים אופי שונה וכו', העשרה שיש בגן ילדים פרטי מגוונת יותר, ישנו מספר רב יותר של חוגים.

בגן ילדים פרטי שמים דגש על תזונה נכונה ובדרך כלל יש בין 2-4 ארוחות ביום, תלוי בסוג המסגרת מעון יום או צהרון, בגני ילדים מסוג זה השעות של הפעילות יותר ארוכות וכך גם הלוח חופשות יותר גמיש לא כמו גני ילדים עירוניים שכפוף לחופשות ושביתות.

 

איך לעשות בחירה מושכלת בבחירת גן ילדים ברחובות מתוך כל אותם גני ילדים?

אחד הדברים הראשונים שיש לעשות, זה סיור בגן הילדים, להתרשם מאיך הוא בנוי, טיב ותקינות המשחקים, האם יש מיזוג, לבקש לראות את המטבחון, את השירותים, להתרשם מרמת הניקיון, לדבר עם הגננת, לשמוע על התכנים והחוגים שמוצעים, מה התפריט שמוצע לילד, כמה ארוחות ניתנות.

 

מקווה שנתתי לכם כמה טיפים שימושים ונקודות למחשבה.

 

ולזכור שהילד שלנו והחינוך שלו לא נמדדים בכסף.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ליאת לזר http://www.gansara.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליאת לזר

מאת: ליאת לזררכב06/04/141113 צפיות
בואו נדבר גלויות לא משנה אם אתה גבר או אישה הפעמים בהם אנו פותחים את מכסה המנוע זה שיוצא עשן או יש ריח של שרוף או שאיזה מנורה לא מובנת נדלקת לנו על בלוח השעונים.

מאת: ליאת לזררכב30/03/141051 צפיות
שמדברים על מצברים לרכב ישר קופץ לנו לראש דימוי של מכונית משפחתית רגילה, אבל ישנו מבחר של מצברים לרכב.

מאת: ליאת לזרנשים - כללי30/03/145234 צפיות
על מנת לעשות קצת סדר בין כל השיטות להסרת שיער, בין רמת הכאב ועד כמה זה אפקטיבי לארוך זמן קיבצתי עבורכם את כל המידע הרלוונטי.

מאת: ליאת לזרמחשבים וטכנולגיה - כללי24/03/141158 צפיות
מחשבים תופסים מקום נכבד בחיינו, בד בבד הטכנולוגיה מתקדמת בצעדי ענק, כל יום ממצאים משהו חדש, ההתקדמות הן במחשבים והן בטכנולוגיה מקלים על חיינו באופן משמעותי.

מאת: ליאת לזראימונים27/02/147952 צפיות
אין ספק שכולנו שואפים להגיע למצב של אורח חיים בריא, הבעיה היא ההתמדה שלנו, תזונה נכונה זה יפה וטוב אך ללא שילוב של פעילות גופנית לא נגיע לתוצאות הרצויות וכאן בדיוק הבעיה שרוב האנשים נתקלים בה חוסר התמדה הפעילות גופנית.

מאת: ליאת לזרחתונות26/02/141224 צפיות
כל זוג חברים אוהבים יודע שהשלב הבא בזוגיות הוא התמסדות כלומר חתונה, מה צריך לקחת בחשבון לפני החתונה?

מאת: ליאת לזראימונים16/02/146771 צפיות
מה התירוץ שלך על כך שאתה לא הולך לחדר הכושר על בסיס קבוע? רוב האנשים מתחילים חזק עם מימוש תכנית, ולאחר מכן תוך כמה שבועות יש להם תירוץ ללמה לא להיות שם.

מאמרים נוספים בנושא גני ילדים

מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/152753 צפיות
מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/151926 צפיות
מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

מאת: רפי רזניקגני ילדים02/11/142753 צפיות
רוב שנות הילדות שלנו אנו לומדים. זה מתחיל כבר בפעוטון בו מלמדים אותנו להבדיל בין טוב לרע, בין מסוכן לחיובי, צבעים בסיסיים, קצת חיות ועוד אלמנטים חשובים הקשורים לבניית השפה.

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים07/04/132163 צפיות
פעילויות לגני ילדים חשובים מאין כמוהם הם על המולדת. גני הילדים עושים עבודה מצויינת לאורך השנה אך ניכר כי יש נתק רגשי בין נושאיי הפעילויות לגני ילדים לרגש שהם אמורות לעורר. הפעילויות לגני ילדים ליום העצמאות למשל מתהדרות בדקורציה של הגן ביום החגיגי ולא במידע הרב שהילדים הקטנים צריכים לספוג ועל התחושות שיתעוררו מתוך הציוד לגני ילדים החגיגי והפעלות לגני ילדים הנערכות.

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים31/03/131980 צפיות
פעילויות לגני ילדים שהם כמו תקליט שבור מסייעים לילדים בהבנה וקליטה. זה קורה לכל הילדים בגן בשעת המשחק בציוד לגני ילדים, הם לא מפסיקים לזמזם שיר מסוים,שכאילו נתקע להם בראש ולא עוזב.ערכתם פעילויות לגני ילדים במהלך השבוע ולעתים מדובר רק בשורה אחת שהם זוכרים מהשיר שלמדו ומרגישים צורך לא מובן לזמזם אותו שוב ושוב. בחברות המייצרות ציוד לגני ילדים בעולם כולו וכן מפעילי חוגים לילדים והפעלות לגיל הרך מנסים לבדוק מה פשר התופעה

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים21/01/138488 צפיות
ציוד לגני ילדים להפעלת פעילויות בגני ילדים הינם משפחה אחת גדולה ששמות הפריטים מתחדש שם מדי יום. בגן הילדים עלינו ללמד,לתרגל ולהביא את הילדים להישגים לימודיים ולא רק חוויתים. האם ניתן לערוך פעילות לימודית מעניינת סת'ם עם הציוד לגן ילדים שקיים ובלי להשתגע עם כלים דידקטיים דרמתיים ?

מאת: ציוד לגני ילדים רעיון בקרטוןגני ילדים16/01/138677 צפיות
לאחרונה הציוד לגני ילדים הפך לחלליות מוארות וצבעוניות שכבר אי אפשר להבין האם רק מתגלשים או גם קופצים עליהם. ציוד לגני ילדים בסיסי זה כדור,חבל או רק עמוד גבוה, סביבו הילדים והגננת צריכים להקים פעילות ראויה שהיא גם לימודית,גם מלאה הומור וגם חוויתית. במאמר זה נביא הוראות ברורות כיצד להפעיל את ילדי הגן עם ציוד לגני ילדים בסיסי כמו בפעילות: "מעגל הצפרדעים" או "מרבד הקסמים".

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica