חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מיתוג, זהות עיצובית (identity), לוגו - ומה שביניהם

מאת: יעל וייסמיתוג07/10/2012932 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעלי חברות או עסקים מתלבטים לא אחת בין המושגים האלו והחלטתי להבהיר את ההבדל ביניהם.

מהו מותג? תדמית החברה כפי שהיא נתפשת כמכלול בעיני הציבור
תפישת המותג נעשית על ידי הציבור בעיקר באופן רגשי.
הרעיון הבסיסי וערכי הליבה העומדים מאחורי בניית מיתוג הם: כל דבר שהחברה עושה, כל מה שבבעלותה, כל מה שהיא מייצרת - עליהם לשקף את ערכי החברה ומטרותיה כמכלול. על החברה לפעול בהתאם למה שהיא מאמינה ובהתאם למה שהיא מייצגת.
העקביות והדבקות בערכי הליבה של החברה - הם שגורמים לה להצליח.

מהי זהות עיצובית? ההיבטים החזותיים שמהווים חלק מהמותג הכולל
ברוב המקרים הזהות העיצובית מבוססת על רכיבים ויזואלים. לרכיבים אלו יש קווים מנחים ששומרים על נראות אחידה של החברה או המוצר במגוון של מדיות. הנראות הזו מתבטאת בכל רכיבי הזהות העיצובית: פלטת הצבעים, הפונטים הלוגו, הסלוגן וסידור האלמנטים במרחב (לייאאוט). בעזרת הקווים המנחים יש הלימה ותאימות שמאפשרים לעסק או למוצר להיתפש כחלק מהמותג הכולל, ולהיות מוכר ומזוהה.
הזהות העיצובית כוללת:
1. לוגו - סמל שמופיע בכל רכיבי הזהות העיצובית
2. ניירת רשמית - כרטיסי ביקור, נייר מכתבים, מעטפות ועוד
3. עזרי שיווק - פליירים, ברושורים, ספרים, אתר אינטרנט
4. מוצרים ואריזות שהחברה מוכרת
5. מדי העובדים בחברה
6. בכל ההתקשרויות של החברה
7. כל דבר ויזואלי שמייצג את החברה

מהו לוגו? זהותה של חברה בצורה הפשוטה ביותר - ע"י סימן או אייקון
המטרה הראשית של קיום הלוגו היא זיהוי.
אנו מזהים חברה או מוצר על ידי סמל, סימן, דגל או חתימה. לוגו אינו מוכר עבור העסק וגם לא תמיד מתאר אותו. המשמעות של הלוגו נגזרת מהאיכות של מה שהוא מסמל. הלוגו נועד לכך שבעזרתו נזהה את העסק או המוצר שהוא מייצג. הוא לא נועד להסביר אותם. על אף שמדובר בעיצוב... יש חשיבות גדולה יותר למה שהלוגו מסמל מאשר לאיך הוא נראה.
כדי להפוך זאת למוחשי יותר - נסו לחשוב על לוגואים כעל בני אדם. אנחנו מעדיפים שיקראו לנו בשמותנו - גל, יריב, דפנה - מאשר שיתארו אותנו באופן מבלבל ובלתי זכיר - כמו: זו שלובשת תמיד חולצה לבנה או זה עם השיער הבלונדיני. באותו אופן לוגו לא אמור לתאר מה החברה עושה, אלא לאפשר זיהוי העסק באופן שנכיר ונזכור.
חשוב לציין שהלוגו "עושה את עבודתו" רק לאחר שהוא נעשה מוכר, בדיוק כמו שאנחנו צריכים ללמוד שמות של אנשים כדי לזהות אותם.

לסיכום:
מותג - הוא התפיסה הרגשית של תדמית הארגון כמכלול
זהות עיצובית-  היא כלל ההיבטים החזותיים שמייצגים את המותג
לוגו - הוא הסמל שמסייע לזהות את החברה או המוצר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

08-9420642

052-8271050

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעל וייס

מאת: יעל וייסמיתוג16/05/13934 צפיות
כרטיס ביקור הולם ומעוצב היטב לעסק שלנו - חיוני לתדמית העסקית שלנו. כרטיס ביקור מייצג אותנו ואת העסק שלנו - וחשוב שיעשה רושם ראשוני טוב.

מאת: יעל וייסעיצוב גרפי04/08/12978 צפיות
כמעצבת גרפית, מה התפקיד שלי? מה אמור הנייר או האתר שעיצבתי להביע? למה אני מעורבת רגשית בעיצוב?

מאת: יעל וייסמיתוג04/01/101203 צפיות
זהות מותגית משקפת מכלול מאפיינים, ערכים ותרבות ומורכבת משם, לוגו וסיסמא. הסמל או הלוגו מהווה את חוליית הקישור הישירה בין האדם למותג ועם השנים חלים בו שינויים כדי להתאימו לרוח ולערכי התקופה.

מאת: יעל וייסמיתוג17/10/091227 צפיות
אתם יכולים לתת ללקוחות קיפולי נייר, אבל זו לא תשומת הלב שאתם רוצים, נכון? אז איך תבלטו לעין כשיש כל כך הרבה ברושורים בסביבה? התשובה די פשוטה. דאגו לכך שהברושור שלכם יהיה מעוצב, כתוב ומודפס באופן מקצועי.

מאת: יעל וייספרסום14/10/091041 צפיות
7 טיפים איך לא להחמיץ שטח פרסום

מאמרים נוספים בנושא מיתוג

מאת: שלום כהןמיתוג27/09/192734 צפיות
רוצים להדפיס מדבקות למשרדים? מחפשים בית דפוס בו תוכלו להדפיס את המדבקות המתאימות לכם באיכות גבוהה מאוד, ובמחיר משתלם ונוח? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: ויקטוריה פיינרמןמיתוג09/08/176196 צפיות
נניח שאתה מפיק סרט תדמית או סרטון הדרכה עם קריינות בשביל לקוח, ואתה מחפש קריין. אתה מקבל כמה הצעות מחיר מכמה קריינים שמקליטים מאולפן ביתי, אבל התעריפים והשירותים בהצעות השונות לגמרי שונים אלה מאלה. איך תחליט במי לבחור? כדאי ללכת על ההצעה הכי זולה? כדאי ללכת עם מי שנותן הקלטה מחדש בחינם? אולי כדאי ללכת עם מי שנותן תנאי תשלום נוחים?

מאת: amirdadon90מיתוג27/12/162598 צפיות
את דודי מליץ כמעט כולנו מכירים, וזאת לאחר שבשנת 2009 השתתף בתוכנית הריאליטי הפופולרית "האח הגדול" ואף זכה בה - אבל מליץ, וזאת כבר לא רבים יודעים, הוא גם אחד מאנשי המקצוע המוכשרים ביותר בתחום האסטרטגיה התקשורתית ובעליו של משרד יחסי ציבור מצליח הנושא את שמו.

מאת: שלום כהןמיתוג15/08/162696 צפיות
בשנים האחרונות אפשר לראות לא מעט אנשים שהחליטו לעשות שינוי בחיים, לעזוב את העבודה בתור שכירים ולהקים עסקים עצמאיים.

מאת: דרורמיתוג04/07/162184 צפיות
לפני נתונים של חברת טיוטה, בשנים האחרונות נמכרו למעלה מ-5 מיליון מכוניות היברידיות אשר החברה ייצרה. בישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף מכוניות שכאלה. מכוניות אלו הפכו פופולאריות מאוד בעולם ובישראל, בזכות העוצמה שלהן, בזכות היכולות המרשימות, אך בעיקר בזכות העובדה שמדובר בכלי רכב ידידותי לסביבה.

מאת: דרורמיתוג04/07/162118 צפיות
אחד הויכוחים שנשמעים בשנים האחרונות בעולם הרכב הוא, האם משתלם לרכוש רכב היברידי או שמא מדובר בכלי רכב שהפרסום החיובי אודותיו עולה על הביצועים שלו בשטח? ויכוח זה נשמע לאור העובדה שבישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף כלי רכב היברידיים של חברת טיוטה, החברה המובילה בייצור מכוניות היברידיות בעולם. הרכב מכרה עד היום למעלה מ-5 מיליון כלי רכב מסוג זה בכל רחבי העולם.

מאת: SEOMANמיתוג22/03/162009 צפיות
בעולם המודרני לא פשוט להפוך את העסק למותג בקרב הציבור ובקרב קהל הלקוחות. אנשי מקצוע רבים מתקשים לפרסם את העסק שלהם ולמתג אותו בקרב קהלי היעד שלהם. להלן מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם למתג את העסק שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica