חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ספר לי סיפור - ואיך כל זה קשור לעיצוב גרפי

מאת: יעל וייסעיצוב גרפי04/08/2012977 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המוח המודרני חושב במונחים של נתונים: "כמות המשקעים שירדה השנה היתה 2000 קוב". המוח העתיק חשב במונחים של "הגשם הגיע אלינו בעיתו".
לרי קינג שאל פעם את אד ברדלי איך הוא מסביר את זה שתוכנית הטלויזה 60 דקות של CBS היא תוכנית הטלויזיה המצליחה ביותר בהיסטוריה של הטלויזיה.. ברדלי ענה שזה מפני שהקו המנחה שמייסד הרשת הורה ליישמו היה: "ספרו לי סיפור", כלומר - סיפור סיפורים (היה היה פעם...), ולא דיווח - זה מה שהתוכנית המצליחה הזו עשתה.
גם סרט הוא אינו אלא סיפור.
חדשות ומסרים שמועברים לנו כנתונים - טובים לסטטיסטיקה. סיפורים הם הדרך בה בני אדם חווים את החיים.
ומה זה סיפור? סיפור זה הסתכנות, תקוה, פחד, מאבק, אובדן ואהבה. זה הלב והנשמה והסיבות שמאחורי הדברים.

ואיך כל זה קשור לעיצוב גרפי?
כמעצבת גרפית, מה התפקיד שלי? מה אמור הנייר או האתר שעיצבתי להביע? למה אני מעורבת רגשית בעיצוב?
ייתכן ותאמרו שתפקידי הוא שהנייר או המוצר ייראו טוב. ברור. זה עדיף על פני כך שייראו רע... אבל למה בעצם הכוונה?

הכוונה היא שבכל עבודת עיצוב גרפי, יש סיפור שמוטל עליי כמעצבת לספר אותו. החלק שלי הוא לבטא את הסיפור באופן ויזואלי. עיצוב יפה הוא שאתאים צבע סגול לצבע אפור. הסיפור הוא מה הסגול והאפור אומרים כשהם באים ביחד.

כשאני יוצרת חלל/רווח בעבודה - זו יכולה להיות הפסקה בזמן, כדי ליצור סדר וארגון בעבודה, או כדי להפריד נושא מאחר. הרווח יכול להביע טוהר, מרחב, ריקנות או ריק - הכל תלוי ונכון או לא - לפי ההקשר.

כשאני משתמשת בפונט (גופן) מסויים - נשאלת השאלה: למה דווקא בו? הוא יכול להיות פרובוקטיבי, ידידותי או קשוח - כל פונט בהקשר שלו יכול להיות יפה ונכון, או לא.

אם אמקם אובייקט מוכר על הנייר באופן סימטר, פשוט ומאוזן - תאמרו שזה נראה טוב. אך אם אשנה פריט באובייקט המוכר, פתאום יווצר סיפור: איך זה יכול להיות? האם זה במקרה? אולי זו טעות?
להשאיר את השאלה ללא מענה, זו התחלה של סיפור. הצופה נהיה מעורב וסקרן. הוא רוצה לדעת את ההמשך. וזה מה שאני רוצה כמעצבת לעורר אצל הצופה.

עלי לשאול את עצמי כמעצבת גרפית במקום "האם זה נראה טוב?", לשאול: "איזה סיפור העיצוב מספר?"

העיצוב הגרפי כשהוא יוצר ביטוי ויזואלי של סיפור, מהווה חלון לדברים שמהם מורכבים החיים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

08-9420642

052-8271050

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעל וייס

מאת: יעל וייסמיתוג16/05/13934 צפיות
כרטיס ביקור הולם ומעוצב היטב לעסק שלנו - חיוני לתדמית העסקית שלנו. כרטיס ביקור מייצג אותנו ואת העסק שלנו - וחשוב שיעשה רושם ראשוני טוב.

מאת: יעל וייסמיתוג07/10/12932 צפיות
הלימה ותאימות בין ההיבטים החזותיים ובין החברה מאפשרים לה להיתפש כחלק מהמותג הכולל, ולהיות מוכרת ומזוהה.

מאת: יעל וייסמיתוג04/01/101202 צפיות
זהות מותגית משקפת מכלול מאפיינים, ערכים ותרבות ומורכבת משם, לוגו וסיסמא. הסמל או הלוגו מהווה את חוליית הקישור הישירה בין האדם למותג ועם השנים חלים בו שינויים כדי להתאימו לרוח ולערכי התקופה.

מאת: יעל וייסמיתוג17/10/091227 צפיות
אתם יכולים לתת ללקוחות קיפולי נייר, אבל זו לא תשומת הלב שאתם רוצים, נכון? אז איך תבלטו לעין כשיש כל כך הרבה ברושורים בסביבה? התשובה די פשוטה. דאגו לכך שהברושור שלכם יהיה מעוצב, כתוב ומודפס באופן מקצועי.

מאת: יעל וייספרסום14/10/091041 צפיות
7 טיפים איך לא להחמיץ שטח פרסום

מאמרים נוספים בנושא עיצוב גרפי

מאת: בנימין קלינגרעיצוב גרפי21/06/213637 צפיות
רישוי זמין וכל מה שצריך לדעת בכדי להגיש בקשה להיתר בניה ! כחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, ביוזמה הנקראת 'ממשל זמין', הוקם ב-2006 אתר רישוי זמין של מנהל התכנון, אשר מאפשר בקשה להיתר בנייה באופן מקוון לחלוטין. המערכת הוקמה בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי03/04/162300 צפיות
בעוד רבים נוטים להאמין שהחלפת הלוגו או יצירתו של לוגו חדש (אם לא היה כזה קודם) יחד עם שינוי צבע או אלמנט גרפי, זהו שם קוד למיתוג.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי30/03/162006 צפיות
עיצוב לוגו מדויק וטוב דורש התייחסות למספר גורמים עיקריים, אבל נדמה שאחד המרכזיים שבהם (אם לא המרכזי ביותר) הוא גורם הצבע.

מאת: שלום כהןעיצוב גרפי30/03/162393 צפיות
כל ארגון ועסק בישראל, קטן או גדול, אשר שואף לפרסם את עצמו כדי להגיע לקהל יעד רחב ככל האפשר ולהגדיל את מחזור המכירות שלו, זקוק לפרסום. כאשר התקציב מאפשר זאת והארגון מוכן לכך, משרד פרסום הוא בהחלט דרך טובה לקדם את מטרותיו השיווקיות של העסק.

מאת: רונית בילרעיצוב גרפי24/02/161963 צפיות
כל עסק צריך לוגו, עסקים גדולים וקטנים כאחד!

סלוגן-דוגמאות

לעיצוב לוגו חשיבות רבה בתהליך המיתוג

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica