חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך נולד המיתוג המסחרי

מאת: יעל וייסמיתוג04/01/20101202 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


הצורך שלנו להשתייך הוליד את הצורך למתג את עצמנו. סמלים ולוגואים היו קיימים מאז ומתמיד, אך המיתוג המסחרי החל צעדיו בתחילת המאה ה-19. המעבר שחל בסוף המאה ה-18 מייצור ידני לייצור תעשייתי שינה את ההיסטוריה גם בתחום המיתוג.
עם הרחבת הייצור הממוכן וההמוני, נדרש סימן ייחודי כדי לאפשר לצרכן לזהות את המוצר ששמע או קרא עליו.
השימוש במותג התפשט מענף מוצרי הצריכה בייצור-המוני לכל ענפי הכלכלה. לקראת סוף המאה ה-20 החלו להשתמש במושגים שיווקיים כמו מיתוג גם במגזר הפוליטי ובמגזר הדתי.
כדי להחדיר את המותג וערכיו לתודעה הציבורית השתמשו (ועדיין) באמצעים של פרסום, יחסי ציבור וקידום מכירות.
הגישה העניינית לפרסום הפכה במשך השנים לגישה רבת מימדים. זהות מותגית משקפת מכלול מאפיינים, ערכים ותרבות ומורכבת משם, לוגו וסיסמא. ניתן להרכיב זהות מותגית סביב זהות מוצרית, ארגונית או אישית.
היום, המותג, הוא חלק בלתי נפרד מהתרבות והשפה שלנו.
המותגים נמצאים סביבנו בכל תחומי החיים. אנו נחשפים להם ועושים בהם שימוש כל הזמן.
הסמל או הלוגו מהווה את חוליית הקישור הישירה בין האדם למותג ועם השנים חלים בו שינויים כדי להתאימו לרוח ולערכי התקופה.

המותג המסחרי הראשון
חברת קוקה קולה מהווה דוגמה לאחת מהצלחות המיתוג הגדולות של המאה העשרים והמותג הראשון בעולם. המשקה החל את דרכו בבית מרקחת נידח בארה"ב, כתכשיר לטיפול בכאב בטן.
מרכיב הקוקאין שהיה במשקה בהתחלה שיפר את הרגשת הלקוחות.
כשהחברה החליטה להפוך את התכשיר למשקה המיועד לכל המשפחה, היא השיקה מסע פרסום חדשני בו הופיעה דמות לבושה באדום עז ובידה בקבוק קולה.
הדמות נראתה כמו סנטה קלאוס וקוקה קולה הפיצה אותה בכל אמצעי התקשורת והשיווק. הצבע האדום נרשם כפטנט והוא הופיע מאז בכל סמלי המותג.

בסרטון באתר שלי, תוכלו לראות אילו שינויים חלו במרוצת השנים בכמה מותגים מאד מפורסמים בעולם
ניתן לראות איך לוגו שורד לאורך זמן ומקום, עובר תמורות, מאמץ לעצמו ערכים חדשים וממשיך להתקיים.

יעל וייס - סטודיו לעיצוב גרפי שיווקי 052-8271050

http://www.yaelsdesign.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

08-9420642

052-8271050

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעל וייס

מאת: יעל וייסמיתוג16/05/13934 צפיות
כרטיס ביקור הולם ומעוצב היטב לעסק שלנו - חיוני לתדמית העסקית שלנו. כרטיס ביקור מייצג אותנו ואת העסק שלנו - וחשוב שיעשה רושם ראשוני טוב.

מאת: יעל וייסמיתוג07/10/12932 צפיות
הלימה ותאימות בין ההיבטים החזותיים ובין החברה מאפשרים לה להיתפש כחלק מהמותג הכולל, ולהיות מוכרת ומזוהה.

מאת: יעל וייסעיצוב גרפי04/08/12978 צפיות
כמעצבת גרפית, מה התפקיד שלי? מה אמור הנייר או האתר שעיצבתי להביע? למה אני מעורבת רגשית בעיצוב?

מאת: יעל וייסמיתוג17/10/091227 צפיות
אתם יכולים לתת ללקוחות קיפולי נייר, אבל זו לא תשומת הלב שאתם רוצים, נכון? אז איך תבלטו לעין כשיש כל כך הרבה ברושורים בסביבה? התשובה די פשוטה. דאגו לכך שהברושור שלכם יהיה מעוצב, כתוב ומודפס באופן מקצועי.

מאת: יעל וייספרסום14/10/091041 צפיות
7 טיפים איך לא להחמיץ שטח פרסום

מאמרים נוספים בנושא מיתוג

מאת: שלום כהןמיתוג27/09/192734 צפיות
רוצים להדפיס מדבקות למשרדים? מחפשים בית דפוס בו תוכלו להדפיס את המדבקות המתאימות לכם באיכות גבוהה מאוד, ובמחיר משתלם ונוח? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: ויקטוריה פיינרמןמיתוג09/08/176196 צפיות
נניח שאתה מפיק סרט תדמית או סרטון הדרכה עם קריינות בשביל לקוח, ואתה מחפש קריין. אתה מקבל כמה הצעות מחיר מכמה קריינים שמקליטים מאולפן ביתי, אבל התעריפים והשירותים בהצעות השונות לגמרי שונים אלה מאלה. איך תחליט במי לבחור? כדאי ללכת על ההצעה הכי זולה? כדאי ללכת עם מי שנותן הקלטה מחדש בחינם? אולי כדאי ללכת עם מי שנותן תנאי תשלום נוחים?

מאת: amirdadon90מיתוג27/12/162598 צפיות
את דודי מליץ כמעט כולנו מכירים, וזאת לאחר שבשנת 2009 השתתף בתוכנית הריאליטי הפופולרית "האח הגדול" ואף זכה בה - אבל מליץ, וזאת כבר לא רבים יודעים, הוא גם אחד מאנשי המקצוע המוכשרים ביותר בתחום האסטרטגיה התקשורתית ובעליו של משרד יחסי ציבור מצליח הנושא את שמו.

מאת: שלום כהןמיתוג15/08/162696 צפיות
בשנים האחרונות אפשר לראות לא מעט אנשים שהחליטו לעשות שינוי בחיים, לעזוב את העבודה בתור שכירים ולהקים עסקים עצמאיים.

מאת: דרורמיתוג04/07/162184 צפיות
לפני נתונים של חברת טיוטה, בשנים האחרונות נמכרו למעלה מ-5 מיליון מכוניות היברידיות אשר החברה ייצרה. בישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף מכוניות שכאלה. מכוניות אלו הפכו פופולאריות מאוד בעולם ובישראל, בזכות העוצמה שלהן, בזכות היכולות המרשימות, אך בעיקר בזכות העובדה שמדובר בכלי רכב ידידותי לסביבה.

מאת: דרורמיתוג04/07/162118 צפיות
אחד הויכוחים שנשמעים בשנים האחרונות בעולם הרכב הוא, האם משתלם לרכוש רכב היברידי או שמא מדובר בכלי רכב שהפרסום החיובי אודותיו עולה על הביצועים שלו בשטח? ויכוח זה נשמע לאור העובדה שבישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף כלי רכב היברידיים של חברת טיוטה, החברה המובילה בייצור מכוניות היברידיות בעולם. הרכב מכרה עד היום למעלה מ-5 מיליון כלי רכב מסוג זה בכל רחבי העולם.

מאת: SEOMANמיתוג22/03/162009 צפיות
בעולם המודרני לא פשוט להפוך את העסק למותג בקרב הציבור ובקרב קהל הלקוחות. אנשי מקצוע רבים מתקשים לפרסם את העסק שלהם ולמתג אותו בקרב קהלי היעד שלהם. להלן מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם למתג את העסק שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica