חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשלנות רפואית פסק דין ומשמעותו המשפטית

מאת: seowebרשלנות רפואית18/10/20097177 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לאחרונה קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב פיצוי על סך 16,000,000 ₪ עקב אירוע של רשלנות רפואית, זהו סכום הפיצויים הגבוה ביותר שנקבע עד היום בישראל.

התיק הסתיים לאחר מאבק ממושך שהתארך ונמשך כתשע שנים בהן עבר הדיון בין ערכאות שונות.

בת.א  1273/00 דוד שחר נ' שירותי בריאות כללית, דובר על אדם הסובל משיתוק מוחין כתוצאה מרשלנות של בית החולים בו טופל כשהיה בן שלושה חודשים.

התובע החל לסבול משלשולים כשהיה בן חודשיים וחצי והובא כשלוש פעמים בתוך חודש לטיפול בקופת חולים. כשסבל משלשול בפעם הרביעית, הבהילו אותו הוריו לטיפול בבית חולים "השרון", משם נשלח לטיפול בבית חולים ליולדות "רוקח" (שבינתיים כבר אינו קיים) במרכז תל אביב.

משם שוחרר לביתו לאחר כ-25 דקות עם הנחיות לטיפול אנטיביוטי ושתייה מרובה.

למחרת בערב, כששהה התובע בביתו, איבד את ההכרה והובהל לבית חולים "בילינסון" בפתח תקוה שם לקה בדום לב ונזקק לטיפול החייאתי ולהנשמה מלאכותית. התובע לא התאושש ונשאר חסר הכרה למספר חודשים, כשהתעורר, התברר כי הוא סובל משיתוק מוחין ממנו הוא סובל עד היום.

תביעת רשלנות רפואית - הטענות כנגד בית החולים

התובע טען כי בית החולים "רוקח" התרשל בזיהוי ההתייבשות הקשה ממנה סבל מה שגרם לאירועים הקשים שהתרחשו יום לאחר מכן. עם זאת, נדחתה תחילה התביעה בבית המשפט המחוזי בטענה שלא הוכח קשר סיבתי בין הטיפול שניתן בבית החולים "רוקח" לבין שיתוק המוחין של התובע.

אולם התובע לא התייאש וכמקובל במקרים אלו הגיש ערעור לבית המשפט העליון שהפך את החלטת בית המשפט המחוזי וקבע כי בעקבות מצבור השלשולים הקשים והתכופים מהם סבל התובע היה צריך בית החולים להפעיל רף זהירות גבוה יותר ולהשאיר את התובע תחת השגחה וכי קיים קשר סיבתי בין הנזק לרשלנות.

משקבע את קביעה זו, החזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי על מנת שזה יקבע את שיעור הנזק ואת גובה הפיצוי שיקבל התובע. כאמור, סכום הפיצוי שנקבע לבסוף עמד על 16,000,000 ₪, הגבוה ביותר שנקבע אי פעם בתביעת רשלנות רפואית בישראל.

רשלנות רפואית - פסיקת בית המשפט ומשמעותה

ראשית, תיקי רשלנות רפואית יכולים להתפרס על פני זמן דיוני רב, אך הסבלנות במרבית המקרים משתלמת. שנית, בית המשפט העליון לא מהסס להפוך את החלטות בית המשפט המחוזי במקרים מסוימים ולכן חשיבות רבה לערכאת הערעור.

שלישית, במקרים רבים, ובעיקר לאחרונה, נפסקים סכומי פיצויים גבוהים מאוד ולכן יש לשקול לנקוט בהליכים משפטיים במקרה של טיפול לקוי.

אם גם אתה נפגעת באירוע של רשלנות רפואית פנה עוד היום לעורך דין לבירור זכויותיך וסיכויי תביעתך!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קידום אתרים SEOweb

אינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת seoweb

מאת: seowebבעלי חיים - כללי27/12/1018515 צפיות
לא כולם יודעים מה הכלב שלהם אוכל, אבל לכל מי שיש כלב בבית, יש אוכל לכלבים מועדף. אז באמת הכלב שלך אוכל?

מאת: seowebאופניים11/10/101957 צפיות
בואו לשמוא ולקרוא על טור דה תרום - מסע אופניים למען כולם!

מאת: seowebנדל"ן ומקרקעין16/09/102472 צפיות
רוצים לעשות הרחבות בניה בבית או בעסק? בואו לקרוא ולהבין איך ניתן להשיג היתר בניה במינימום זמן ומאמץ...

מאת: seowebפרסום באינטרנט11/07/101774 צפיות
קצת מידע על לימודי פרסום באינטרנט בקורס של הבצפר בחסות גוגל ישראל

מאת: seowebמוסדות לימוד14/06/101740 צפיות
בואו ללמוד הנדסת מכונות ברשת אורט - הרשת המדעית המובילה בישראל!

מאת: seowebדיוור אלקטרוני14/06/102183 צפיות
הקמת ועדת מדרוג לאינטרנט באישור הממונה על ההגבלים העסקיים...

מאת: seowebהריון ולידה04/05/102185 צפיות
בואו לקרוא פרטים על מטרנה בפארק וכל מילה נוספת מיותרת...

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172224 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161710 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161742 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161756 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152778 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152046 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152034 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica