חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קרנות פנסיה – מדוע ייעוץ פנסיוני חשוב?

מאת: Shiloיעוץ פנסיוני19/10/20091564 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משרד האוצר אף הוסיף ועודד אותם באמצעות חיתוך ניכר בדמי הניהול של קרנות הפנסיה. אבל בחירת קרן פנסיה איננה הדבר היחידי שאדם צריך לעשות. עליו לקבל ייעוץ פנסיוני כדי לבחון את הפנסיה שלו, לתכננה ולהבינה מכמה היבטים.

בחירת מוצרי פנסיה

אם אין זה מקצועך - אי אפשר לעשות את זה לבד. לכן ההמלצות שלהלן מתייחסות למה לעשות ומה לדרוש בפגישה עם יועץ פנסיה. ראשית, כדי לעשות סדר בניירת, יש להביא לפגישה את כל הניירות שקשורים לנכסים הכספיים שלך (ולהדפיס את הדוחות שקיבלת במייל ובדואר): קופות גמל, ביטוח חיים, ביטוח מנהלים, ביטוח בריאות פרטי, חסכונות ומסמכים מן הביטוח הלאומי.

עתה מנתחים את סך כול המוצרים הכספיים האלה ואת משמעותם הכספית היום ובעתיד. יועץ פנסיוני מחשב את הנכסים הכספיים הנזילים שלך (שאפשר לפדות היום) ואת אלה שאינם נזילים בשל ייעודם: קרן השתלמות – ללימודים, קרן פנסיה וביטוח מנהלים – לימי הפנסיה, תוכניות חיסכון – לפי משך החיסכון המוסכם, וכו'.

הרכב פנסיה

יעוץ פנסיוני יכלול גם חישוב של מידת הסיכון שאתה מצוי בה וזה אומר מהו אחוז המניות שיש לך בכל הנכסים האלה. האם הוא גדול מדי לטעמך? אם כן, אפשר לשנות זאת. אם אתה מעריך ששוק ההון צפוי לעלות, שיש מניות טובות - של חברות שיש להן עתיד מזהיר - תוכל להגדיל את אחוז המניות במוצרים הכספיים שלך. ולא יותר מדי. סביר שהיועץ ימליץ כי לא יותר משליש מנכסיך יושקע במניות.

יעוץ פנסיוני לצרכי ניתוח פנסיה

הניתוח כולל גם את אופיים של המוצרים הפנסיוניים שלך. האם יש בהם כיסוי למקרה של נכות? קצבת שארים? האם תקבל את כל הכסף בבת אחת כאשר תפרוש מעבודה? האם הכסף יחולק למשכורות שוות ואיך אלה יחושבו? ליועץ הפנסיה יש תוכנה אליה הוא מזין את כל הנתונים האלה ומחשב עבורך את סכום הקצבה החודשית שתקבל עם פרישתך מעבודה.

שאל על אילו מן המוצרים הכספיים שלך אתה משלם מס, ועל אילו לא. מהם דמי הניהול שאתה משלם? מיהם הגופים המנהלים את השקעותיך הכספיות? האם הם טובים, כלומר מקצועיים ומוכיחים זאת בתשואותיהם? מה אומרת לך ההיסטוריה של התשואות שהשיגו?

שיפור הפנסיה שלך

איזה חלק משכרך היום מועבר לפנסיה? האם המעביד משלם את חלקו כיאות? האם ביכולתך להפריש עוד סכום חודשי לטובת הפנסיה?

כאשר הנתונים האלה בידיך תוכל להחליף מוצר באחר, והדבר אפשרי. אפשר גם להחליף יצרן או ספק של מוצרים פיננסיים, אלא שרבים אינם יודעים כיצד לעשות זאת. ובכן, זה פשוט ותוכל לעשות זאת. אין מקום לשיקול כמו "לא נעים" – מדובר בעתיד שלך.

יעוץ פנסיוני ובחירת קרנות פנסיה

תוכל לבחור מוצר פנסיוני שישלים את צרכיך על פי תוצאות הניתוח. מוצרי פנסיה הם רבים: ביטוחי מנהלים, קרנות פנסיה וקופות גמל. גם קרנות השתלמות הן סוג של קופת גמל. הבנקים הנפיקו קרנות פנסיה חדשות ואטרקטיביות שניהולן הוא מקצועי ועומד בקריטריונים החוקיים.

קרן פנסיה היא בחירה טובה יחסית למוצרים אחרים, בעקבות דרישות האוצר להתמקצעות בלתי מתפשרת של הגופים המנהלים קרנות פנסיה, השיגו קרנות אלה תשואות נאות. כמו כן, דמי הניהול של קרנות פנסיה הופחתו בשיעור ניכר, לפחות בחצי, על פי תיקון של משרד האוצר. והן פטורות ממס.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shilo

מאת: Shiloטיולים בחו"ל11/10/101322 צפיות
רכישת כרטיסי טיסה לניו יורק מצרפת אתכם ל- 25 מיליון תיירים שפוקדים את בירת התיירות העולמית מידי שנה. ניו יורק המהווה מרכז תרבות, אופנה, תקשורת, כלכלה ותיירות, משתרעת על פני שטח של 830 קילומטר ונחשבת לעיר הצפופה בעולם עם אוכלוסיה של מעל 8.2 מיליון תושבים.

מאת: Shiloתיירות ונופש - כללי01/09/101469 צפיות
נופש באילת-מלון מפנק, ים, שמש וכל זה בארץ ואף יחסית ליעדים אחרים גם בזול. כיום אין צורך בנסיעה הארוכה והממושכת באוטו או בתחבורה ציבורית. מחירי הטיסות לאילת נעשו זולים וזמינים לכל כיס. התחרות בין החברות השונות הוזילה משמעותית בשבילנו את המחירים. בדרך זו, של טיסה לאילת, ניתן להתחיל את החופשה מוקדם יותר ולסיים אותה מאוחר יותר...

מאת: Shiloלימודי שפות14/06/103631 צפיות
לאורך ההיסטוריה בני האדם המציאו לעצמם דרכים קלות יותר מהדרכים המקובלות מטעמי יעילות, חיסכון בזמן ושיפור המצב הקיים. אנחנו משתמשים בקיצורי דרך כשאנחנו נוסעים במכונית בדרך לעבודה, לחברים והביתה או כשאנחנו ניגשים למבחן- במקום ללמוד את כל החומר כמו שצריך, חלק מאיתנו בוחרים להכין פתקים רק למקרה שזיכרוננו יבגוד בנו ולרובנו כבר יש קיצורי דרך בסלולארי ובמחשב.

מאת: Shiloביטוח רכב30/05/102060 צפיות
אם אתם בעלי רכב ובכוונתכם לרכוש פוליסת ביטוח רכב - כדי שתכירו את המונחים הבסיסיים בתחום. הנה הסברים לכמה ביטויים מרכזיים...

מאת: Shiloביטוח בריאות30/05/102040 צפיות
ביטוח בריאות משלים מכונה גם שב"ן, כלומר שירותי בריאות נוספים, והוא אחד מסוגי הביטוחים הנוספים המצטרפים אל הביטוח הבריאות הממלכתי הכללי. רבים מתחבטים בשאלה - האם ביטוחי השב"ן מספיקים או שכדאי לרכוש פוליסת ביטוח בריאות פרטית? ובכן, לפניכם מידע שימושי בנושא...

מאת: Shiloשוק ההון29/05/102160 צפיות
שוק ההון הוא זירה המאפשרת לחברות ולמדינות לגייס כסף באמצעות ניירות ערך. המסחר בניירות הערך האלה מאפשר לפעילים בשוק ההון להרוויח מהן. בעידן האינטרנט כל בעל חשבון בנק יכול ליהנות מפירות שוק ההון. יחד עם הסיכוי קיים גם סיכון גדול ולכן לפני שנכנסים לתחום חשוב להכיר אותו. לפניכם מושגים בסיסיים חשובים בשוק ההון.

מאת: Shiloהלוואות12/05/102306 צפיות
בשנים האחרונות נרשמה מגמת עלייה במספר הסטודנטים הרשומים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל. מספר הסטודנטים הרשומים בכל שנת לימוד באוניברסיטאות ובמכללות הגיע לכדי רבע מיליון. הגידול המאסיבי באוכלוסיית הסטודנטים נובע מהחשיבות שניתנת להשכלה הגבוהה ולרכישת מקצוע. אלו הם חדשות טובות עבור שוק העבודה הישראלי שיקלוט המוני מוחות צעירים ומוכשרים. עם זאת, עבור הסטודנטים עצמם תקופת הלימודים אינה עניין פשוט מבחינה כלכלית. מהן הלוואות לסטודנטים וכיצד לממן את המחייה ושכר הלימוד בתקופת הלימודים?

מאמרים נוספים בנושא יעוץ פנסיוני

מאת: yoni romיעוץ פנסיוני25/06/182098 צפיות
מלגזה נחשבת לאחד מהכלים המשמעותיים ביותר איתה אנחנו יכולים לעבוד. זהו כלי רכב המהווה כלי עבודה חשוב ביותר.

מאת: articlestbdיעוץ פנסיוני20/08/172776 צפיות
מה המרכיבים העיקריים של כל עסק ולמה צריך לשמור על כולם.

מאת: שלום כהןיעוץ פנסיוני22/11/161624 צפיות
הבחירה באם להיענות להצעת משרד האוצר לנתב חלק מהכנסתכם השנתית להשקעה בקופת גמל להשקעה תישען מן הסתם במידה רבה על רמת הכדאיות הכלכלית בצעד זה. באופן לא מפתיע אותה רמת כדאיות כלכלית מושפעת באופן ניכר מקיומן או אי קיומן...

מאת: אבי דוידייעוץ פנסיוני20/09/161674 צפיות
מתי כדאי לבצע איתור כספים על שמי ומהם אותם חשבונות אבודים.

מאת: עשהאל דרייריעוץ פנסיוני07/08/161784 צפיות
הערכת משרד האוצר: 2.2 מיליארדי שקלים נמצאים בקופות הקטנות של חברות הגמל וממשיכים להניב להן רווחים רבים ללא מאמץ. כדאי לכם לפדות את כספכם כי אם לא תעשו זאת בקרוב תחויבו במס. הפעולה הקטנה שיכולה לחסוך לכם אלפי שקלים. לפני זמן מסוים משרד האוצר בדק ומצא ששלושה מיליונים של חשבונות קטנים ולא פעילים, השייכים לאנשים שמסיבות שונות לא פדו אותם, נמצאים בקופות הגמל.

מאת: kinneret ovיעוץ פנסיוני16/11/142838 צפיות
ייעוץ לפרישה מתייחס לתוכניות החיסכון לתקופה שלאחר הפרישה מהעבודה, לרבות חיסכון פנסיוני. ההיגיון העומד מאחורי תכניות אלו הנו הבטחת המשך הזרמת ההכנסות לאדם ולתלויים בו במקרה של הפסקת עבודה כתוצאה מפרישה, מוות או נכות. שירותי ייעוץ לפרישה מקצועיים ניתנים היום על ידי יועץ פנסיוני.

מאת: ליאוריעוץ פנסיוני10/06/144642 צפיות
לקראת פרישה לפנסיה, יש לבדוק דברים שונים אשר קשורים ליכולת לשמור על רמת החיים הנוכחית, בתקופה שלאחר הפנסיה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica