חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ילדים וגירושין - מה מעסיק ילדים בגירושין ובמה טיפול משפחתי מקצועי יכול לסייע

מאת: חגית פריידסהורות22/10/20091294 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גירושין מהווים משבר במערכת המשפחתית עבור ההורים והילדים. כל בני המשפחה חווים שינויים אישיים, רגשיים, כלכליים וחברתיים הדורשים התארגנות מחודשת. חוקרים רבים עסקו בסוגיה של ילדים וגירושין  וכולם מציינים כי  עבור הילדים זו התנסות מפחידה המעוררת תחושות קשות כמו: עצב, בלבול, רגשות אשם, בושה, חוסר וודאות ועוד.

מה מטריד את הילדים בגירושין?

בתקופת הגירושין הילדים נמצאים בחוסר ודאות ובחוסר בטחון. שאלות רבות שבדרך כלל אינן נשאלות בקול רם ובאופן ישיר מעסיקות אותם ומעלות אצלם את רמת החרדה. עולות אצלם שאלות בכמה מישורים:

חששות לגבי הגירושין עצמם - ילדים נוטים להאשים את עצמם בגירושי ההורים. הם מוטרדים מכך שאולי ההורים מתגרשים בגללם עקב התנהגותם ומתעוררות אצלם רגשות אשם. הם שואלים את עצמם מדוע ההורים שלי מתגרשים? למה זה קורה דווקא לי? האם זה בגללי?

חששות לגבי עתיד הקשר עם ההורים- האם אבא ואמא אוהבים אותי? עם מי אנחנו נישאר, עם אבא או עם אמא? מי מחליט? האם נצטרך לבחור ביניהם? מתי ניפגש עם ההורה השני ? האם אמא או אבא תעזוב או יעזוב אותי גם כן?

חששות לגבי סביבת המגורים - שינוי סביבת המגורים עם כל מה שנלווה לכך מעורר דאגה רבה בקרב הילדים.היכן אני אגור? האם נישאר באותו בית? נעבור דירה? לאן?

האם אצטרך לעבור בית ספר? האם אצטרך להיפרד מהחברים?

חששות לגבי התמודדות חברתית - למרות הלגיטימציה הקיימת בחברה לגירושין, ילדים וגירושין זה נושא רגיש. ילדים בשלב הראשוני חווים בושה ומתקשים לשתף את החברים  בגירושים של הוריהם ומעסיקות אותם שאלות כמו :האם לספר לחברים שלי, מה אספר .

דאגות כלכליות - דאגות אלה יותר נפוצות אצל מתבגרים . האם נסתדר כלכלית? האם אוכל לקבל מה שאני צריך ורוצה גם אחרי הגירושין?

גירושין וילדים - כיצד ניתן לסייע לילדים ולהורים?

ילדים וגירושין הוא נושא שמעסיק הורים רבים בתקופת הגירושין, הם מבינים כי תפקידם להקל על מצוקת הילדים אולם הם עצמם לא תמיד פנויים רגשית לכך או שלא יודעים כיצד לעשות זאת. כמטפלת זוגית ומשפחתית שפוגשת הרבה משפחות במשבר, אני ממליצה  לפתח תקשורת ישירה, לדובב אותם להעלות שאלות ורגשות ולתת את מקסימום המידע האפשרי . המידע אמור להינתן בהתאם לגיל ולבשלות הילדים.

אחת הדרכים לסייע להורים ולילדים בתהליך פרידה וגירושין היא באמצעות טיפול משפחתי מקצועי. במסגרת טיפול משפחתי מקצועי המטפלת המשפחתית מעודדת שיח פתוח בין חברי המשפחה על  מנת שיעלו  את הקשיים, המחשבות, החששות והרגשות.

טיפול משפחתי מקצועי  נעשה באווירה תומכת המאפשרת להורים ולילדים להעלות שאלות ונושאים שבדרך כלל לא מדוברים באופן גלוי בבית.

המפגש יכול להיות  עם  שני ההורים והילדים או כל אחד מההורים בנפרד יחד עם הילדים, אז הם יכולים להעלות קשיים ספציפיים לאותו הורה.

הדרכות הורים זה חלק בלתי נפרד מטיפול משפחתי מקצועי.הורים בתהליך גירושין יכולים לפנות להדרכות הורים ביחד או בנפרד כדי לקבל  ייעוץ כיצד להתמודד עם קשיי הילדים שלהם וכיצד להקל עליהם.

יש מקרים בהם בני הזוג נמצאים בקונפליקט ומתקשים להפריד בין הקונפליקט הזוגי להורות. במקרים אלו ניתן לסייע להם בפגישות משותפות עם מטפלת זוגית  כדי לבנות תקשורת תקינה עבור ילדיהם במשבר הגירושין ולאחריו. אחד האתגרים של המטפלת הזוגית הוא לסייע לבני הזוג להפריד בין הזוגיות להורות ובכך למזער את הנזק לילדים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מטפלת זוגית

יועצת זוגית

http://www.hgf.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חגית פריידס

מאת: חגית פריידסבגידות16/10/1510511 צפיות
האם בגידה זה סוף או התחלה ? האם ניתן לשקם את היחסים? האם אפשרי להתגבר על חוסר האמון? גילוי הבגידה גורמת לסערת רגשות ורבים מקבלים החלטות חפוזות. לכן, לפני כל קבלת החלטה, ככל שתהיה, מומלץ לפנות למטפלת זוגית. על מה קורה בחדר הטיפול תקראו בהמשך..

מאת: חגית פריידסמשפחה וזוגיות - כללי28/02/151192 צפיות
גירושין בשיתוף פעולה הינה שיטה חדשנית להתגרש בהידברות מחוץ לכותלי בית המשפט. זהו תהליך ייחודי, שבו צוות של אנשי מקצוע מסייעים לבני הזוג בפתרון כל המחלוקות. הצוות כולל עורכי דין ,מטפלים זוגיים ומשפחתיים ועל פי הצורך מומחים נוספים כגון מומחה פיננסי, מומחה ילדים ועוד. ליועצי הגירושין תפקיד משמעותי בצוות. יועצי הגירושין הינם מטפלים זוגיים ומשפחתיים בעלי ניסיון רב בטיפול זוגי מקצועי האמונים על ההיבטים הרגשיים, בניית התוכנית ההורית לאחר הגירושין, סיוע ביצירת תקשורת יעילה בין ההורים, פתרון משברים זמניים ועוד. קרא עוד...

מאת: חגית פריידסמשפחה וזוגיות - כללי31/01/151055 צפיות
גירושין בשיתוף פעולה הינה שיטה חדשנית להתגרש בהידברות מחוץ לכותלי בית המשפט. זהו תהליך ייחודי, שבו צוות של אנשי מקצוע מסייעים לבני הזוג בפתרון כל המחלוקות. הצוות כולל עורכי דין ,מטפלים זוגיים ומשפחתיים ועל פי הצורך מומחים נוספים כגון מומחה פיננסי, מומחה ילדים ועוד. ליועצי הגירושין תפקיד משמעותי בצוות. יועצי הגירושין הינם מטפלים זוגיים ומשפחתיים בעלי ניסיון רב בטיפול זוגי מקצועי האמונים על ההיבטים הרגשיים, בניית התוכנית ההורית לאחר הגירושין, סיוע ביצירת תקשורת יעילה בין ההורים, פתרון משברים זמניים ועוד. קרא עוד...

מאת: חגית פריידסנישואין27/09/131544 צפיות
הבגידה היא לא תוצאה של צורך במין אלא תוצאה של חסר ביחסים רגשיים מספקים כמו חסר באהבה,בקשר, באינטימיות, בתשוקה, בתקשורת., תחושת בדידות רגשית , ריקנות , כעסים וקונפליקטים לא פתורים. ניתן לראות בבגידה כסימפטום של מערכת היחסים הזוגית ואמירה לגבי איכות הקשר הזוגי. יש תקופות רגישות לכניסה לרומן ויש מספר סוגי רומן . איך נוצר רומן? האם ניתן לשקם זוגיות בגין בגידה

מאת: חגית פריידסהורות01/10/121600 צפיות
כיצד הילדים שלכם מאותתים שהם זקוקים לתשומת לב מיוחדת בתקופת הגירושין?? אילו תגובות צפויות ונורמטיביות? כיצד הם מביעים את מצוקתם עקב הפרידה ?? התגובות הצפויות ודרכי ההתמודדות יובאו במאמר שלהלן.

מאת: חגית פריידסמשפחה וזוגיות - כללי29/09/121605 צפיות
יחד עם שכיחותה ההולכת וגוברת של תופעת הגירושין גדל והולך מספרם של ילדים שחווים גירושין. מה עובר עליהם וכיצד ניתן לסייע תוכלו לקרוא במאמר שלהלן.

מאת: חגית פריידסהורות23/04/111698 צפיות
אמא ואבא יקרים, אני רק ילד אז בבקשה....

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/213984 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204569 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204613 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201450 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201439 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201483 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201618 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica