חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בואו ללמוד עוד על ציוד חקלאי

מאת: רוני מיכאלגינון25/11/20122847 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חקלאות היא מגוון רחב של תעשיית ייצור אוכל וצמחים, עבור האדם ובעלי חיים. היא קיימת עוד מהתקופה הקדומה והתפתחה במקביל לישובי הקבע הראשונים של האדם על פני כדור הארץ. שיטות עיבוד שדות החקלאות התפתחו בהתאם להתפתחות העולם כולו. בעת הקדומה היה האדם מעבד את שדותיו בידיו. נוטע שותל וקוצר.

מאוחר יותר שילב גם את החמור וסוס בעבודות הכנת השטח לזריעה. עם התקדמות הטכנולוגיה החלו לייצר מכונות חקלאיות למיניהן לכל אחד מענפי החקלאות ולכל שלב משלבי הגידול.

ציוד

בהתחלה הומצאה מחרשה מעץ. סוס או חמור היו נרתמים למחרשה והאדם היה מחזיק בה והולך עם הבהמה לאורך השורה אותה הוא רצה לחרוש. כעבור זמן מה הוחלף העץ והמחרשות יוצרו מברזל. המצאה זו קשורה במישרין להמצאת הגלגל אבל בעיקר להמצאת הציר – כדי לאפשר דחיפת עגלה ללא מאמץ (או לפחות ללא מאמץ אדם...). הקדמה בעולם הטכני הגיעה גם לציוד חקלאי. ככל שהאוכלוסייה גדלה והיה צורך בשדות גדולים יותר, כך גם קצב ההתפתחות של כלי עבודה חקלאיים התקדם.

לפני המצאת הטרקטור נרתמו לבעלי חיים המחרשה, המשדדה ומקלטר שהופך את האדמה בסיום עונת גידול והכנת הקרקע לגידול הבא. המצאת הטרקטור הביאה איתה גם את יתר הציוד החקלאי לעידן הטכנולוגיה ומאז כל הכלים החקלאיים נרתמים לטרקטור והוא מובילם.

החקלאי המודרני אינו דומה בשום צורה לחקלאי מהעת הקדומה. מהכנת השדה ועד קצירת היבול השדות מעובדים על ידי המכונות. מקצירת המספוא לחיות במגל וחרמש עברו לקצירה על ידי מקצרה הרתומה לטרקטור.גיבוב החציר לחבילות נעשה על ידי קומביין. איסוף תפוחי האדמה, הבצל השום ועוד נאספים אף הם על ידי הקומביין.

בעבר, העבדים בארצות הברית, היו קוטפים את הכותנה בידיהם, תוך כדי שירה. בעידן המודרני יש מנפטות הקוטפות את הכותנה ומעבירות אותה ישירות למשאיות או עגלות טרטור ומשם למנפטה. את תוצרת הפירות היו קוטפים ידנית, תוך כדי סיבוב הפרי, והסרתו מהעץ תוך שמירה שלא לפצוע אותו. גם היום הפרי העדין כמו שזיפים, אפרסקים, אגסים ותפוחים נקטף ידנית והחקלאי מורם על ידי מנוף כדי לקטוף את הפרי הנמצא בענפי העץ הגבוהים. פירות אחרים שקליפתם אינה רגיש כל כך תפסו את התפקיד  המזמרות.  לעצים גבוהים במיוחד נעזרים בעגורן המרים את החקלאי לגובה בו נמצא הפרי.קטיף זה מבוצע ידנית עם מזמרות.

ישנם עצי פרי שאת פריים אוספים בעזרת זרוע המתחברת לטרקטור שמנער את גזע העץ. שיטה זו מקובלת במיוחד בעצים בעלי גובה רב כמו הזית והאגוזים. מניחים סביב לגזע העץ ניילון או משטח מסוג אחר ולאחר הניעור כל הפרי מתרכז בתחתית העץ וניתן לאספו לתוך מיכלים.

ישראל ידועה בעולם בייצור ציוד חקלאי. מפעלים מישראל מייצאים,למדינות שבהן החקלאות מפותחת, ויצוא זה מכניס לישראל הרבה כסף. מהנדסי המכונות בישראל מוכרים כבעלי פתרונות לקידום שיטות לעיבוד חקלאי.

יצוא פרי ההדר, שעד לפני שנים אחדות היה אחד מענפי החקלאות העיקריים, חייב עטיפת הפרי בנייר דק על מנת לשמור על קליפתו עד להגעתו את היעד שמעבר לים. פרי ההדר שונע באוניות ושהה זמן רב בארגזים.

בתחילה היו יושבות נשים, מיומנות ובעלות ידיים זריזות, על יד המסוע המוביל את פרי ההדר לשטיפה ממיינות ועוטפות כל תפוז, אשכולית או לימון בנפרד. מאז המצאת מכונת האריזה הוחלפו האורזות והדבר נעשה באופן אוטומטי. עד אמצע שנות הששים של המאה הקודמת מגדלי הפרחים היו מגדלים אותם בשדות פתוחים. סוגי הפרחים היו מוגבלים בגלל מזג האוויר אזורי הגידול בארץ וכן הלאה. גם ירקות היו גדלים בשדות הפתוחים והיו נתונים לתנאי מזג האוויר. לא פעם שדה של כרובית, מוכנה לשיווק, נהרס מאחר וירד גשם חזק שהביא איתו בוץ והכרובית התמלאה בו ולא ניתן היה לשווקה. מאז שמגדלי הפרחים והירקות עברו לגידולי חממה ניתן למצוא ירקות בכל עונת השנה וגם מגוון סוגי הפרחים התרחב.

 



תגיות המאמר: ציוד חקלאי, מזמרות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני מיכאל

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/157021 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/152122 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלבריאות השן08/04/156079 צפיות
על פניו, רופא שיניים הוא לא מהמקצועות הנחשקים ביותר בישראל. אמנם מדובר במקצוע של רופא לכל דבר, אך משום מה ישנה מחשבה בקרב לא מעט אנשים שתפקיד רופא השיניים משמעותי פחות מתפקידם של שאר הרופאים, שכן אין הוא קובע דבר אודות חיים ומוות של כל לקוח.

מאת: רוני מיכאלאטרקציות23/03/153452 צפיות
פעמים רבות אנו רוצים לצאת מהשגרה מבלי לשבור את קופת החיסכון. ובכן נסיעה לחו"ל היא חוויה בפני עצמה, אבל כדי להעביר שבת מהנה עם החברים והמשפחה לא צריך יותר מדי. לא סתם אומרים שארץ ישראל היא "ארץ זבת חלב ודבש" יש בה מדבר מצד אחד, יערות וטבע מתפרץ בקצה השני וים מדהים לכל אורכה.

מאת: רוני מיכאלקניות 29/12/142701 צפיות
כל עסק חייב שיהיו לו לקוחות. לאחר שהעסק השיג את הלקוחות שלו, חשוב לא רק להעניק להם את מבוקשם אלא גם לשמור עליהם כך שאלו יחזרו לבצע רכישות נוספות.

מאת: רוני מיכאלאדריכלות פנים28/12/141928 צפיות
מעולם לא הייתה חשיבות לארונות כמו שיש בשנים האחרונות. האדם המודרני אוהב לצבור עוד ועוד בגדים, מותגים, חליפות, נעליים ולכל זה צריך שיהיה מספיק מקום.

מאת: רוני מיכאלאירועים וחתונות – כללי22/12/141779 צפיות
גן אירועים לחתונה הוא המקום המושלם לחגוג בו את האירוע המיוחד ביותר של החיים שלכם. החתונה היא רגע מאושר אשר אוסף אליו לא רק את הזוג המאושר אלא גם את קרובי המשפחה והחברים, כך שכולם רוצים ליהנות יחדיו במקום מיוחד ואין מקום טוב יותר מאשר גן אירועים לחתונה כדי לחגוג בו.

מאמרים נוספים בנושא גינון

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191972 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: דוד כהןגינון30/01/191771 צפיות
איך רוכשים ריהוט גן יד 2 בצורה נבונה והאם זה באמת משתלם כלכלית?

מאת: דניאל מלמדגינון17/09/182247 צפיות
לאורך עשורים שלמים שלטו כלי הגינון מונעי הבנזין בשוק הגינון, ומצב זה לא השתנה כמעט גם היום.

מאת: דודישגינון13/06/1811186 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: רוני הכהןגינון02/05/181672 צפיות
אחד מן הכלים אשר מסייעים בצורה מאוד טובה הוא מקדח אדמה אשר מיועד גם לעבודה בתאי שטח לא קלים, והופך את העבודה על פיסת אדמה למשהו הרבה יותר יעיל ומהיר ככל האפשר.

מאת: דודישגינון14/03/183837 צפיות
אם אתם חקלאים הידרופוניים בוודאי כבר הבנתם את כל היתרונות שטמונים בשיטה ההידרופונית וכיצד היא עדיפה על שיטת הגידול המסורתית ב

מאת: דודישגינון16/08/174187 צפיות
אז התחלתם לגדל קנאביס במערכת הידרופונית ביתית. שתלתם, השקתם, הזנתם טיפחתם, חיכיתם וחיכיתם...וכאשר הגיע זמן הקציר – גיליתם שהקנאביס שגידלתם לא עונה על הציפיות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica