חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיאטה לנוער - טיפים והמלצות

מאת: משה פנחסדיאטה ותזונה27/11/20122864 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בני הנוער לרוב אינם שומרים על דיאטה כיוון שאין להם מודעות לדיאטה. דיאטה לנוער מתחילה בכך שבני הנוער צריכים להפסיק לשבת שעות מול המחשב או הטלוויזיה ולנשנש.

ירידה תקינה במשקל צריכה להיות מלווה בביצוע פעילות גופנית. די בחצי שעה של פעילות גופנית ביום בתור התחלה על מנת להפעיל את השריר ולהתחיל לצמצם את תאי השומן. ריצה קלה ואפילו הליכה של חצי שעה ביום, גם הם נחשבים לפעילות גופנית.

את המשקאות המתוקים כדאי להחליף במים, משקאות קלים מכילים כמויות גדולות של סוכר, והמשקאות הדיאטטיים אינם בריאים כלל.

תזונה נכונה

מבחינת התזונה, דיאטה לנוער צריכה להיות עשירה בכל אבות המזון, וחשוב מאוד להימנע מדיאטות אינסטנט שונות. תפריט הדיאטה צריך להיות בנוי מארוחות מסודרות ומומלץ לאכול בין ארבע לחמש ארוחות ביום. בגיל ההתבגרות מדובר בגילאים קריטיים בהם הגוף בונה את עצמו וחשוב להקפיד שיקבל את כל מה שזקוק לו, יחד עם זאת, על הג'אנק פוד והמתוקים למיניהם אפשר לוותר. את  חטיפי השוקולד ואת הממתקים השונים אפשר להחליף בחטיפי גרנולה וחטיפי בריאות שונים או פירות. כמו כן, חשוב להקפיד על אכילת כל הירקות בכל הצבעים אכילה של מזון לא מעובד או מבושל יתר על המידה. דיאטה לנוער חשובה במיוחד לעומת דיאטה למבוגרים כיוון שהיא משפיעה גם על חיי החברה של שומר הדיאטה וכמובן על קצב הגדילה.

חלבון – צריכה של חלבון חייבת להיעשות על בסיס יום יומי. זוהי תקופה של התפתחות השרירים, גדילה , עלייה בגובה ובמסה יותר אצל הבנים מאשר הבנות. לכן יש להעשיר את התפריט דיאטה לנוער במזונות מקבוצת החלבון.

סידן – המינרל השכיח בגופנו, שצריכתו חשובה ביותר כשמדברים על דיאטה לנוער. הסידן חיוני לבניית שיניים ועצמות חזקות.

שומן – דיאטה לנוער חייבת להכיל כמות שומן בתפריט, ורצוי שסוג השומן הנאכל יהיה מאיכות טובה.

ברזל – מינרל נוסף שחשוב בתזונת בני נוער ובמיוחד אצל בנות, שזוהי תקופה של קבלת הווסת, שהנה מהווה גורם לאיבוד דם. נוכחות ברזל ברמה טובה מבטיחה שכל תאי הגוף יקבלו אספקת חמצן נאותה והתפקוד של תאי הגוף יהיה תקין.

ויטמינים – על מנת לקבל בדיאטה את מגוון הויטמינים החיוניים, יש לצרוך תפריט מגוון ועשיר בירקות ופירות טריים.

מלח – יש להימנע מאכילת מזונות מתועשים וחטיפים המכילים מלח רב כיוון שהדבר מזיק לבריאות.

 



תגיות המאמר: דיאטה, דיאטה לנוער


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה פנחס

מאת: משה פנחסטיולים בחו"ל16/07/151064 צפיות
מדוע כדאי לדעת דברים מסויימים לפניי שעושים רילוקיישן.

מאת: משה פנחסדיאטה ותזונה27/11/121788 צפיות
כאשר אנו עושים דיאטה אנחנו פעמים רבות לא שמים לב לערכים התזונתיים של המזון שאנו מכניסים לגופנו. כאן תוכלו לראות מה צריך לעשות כדי לשמור על דיאטה נכונה ובריאה.

מאת: משה פנחסדיאטה ותזונה27/11/122574 צפיות
דיאטה לפי סוג דם היא דיאטה שלא רבים מכירים או מודעים אליה אם ניסיתם דיאטות שונות ועד היום לא הצלחתם ייתכן מאוד שכאן טמונה התשובה.

מאת: משה פנחסדיאטה ותזונה27/11/122693 צפיות
דיאטה מהירה היא דיאטה שניתן להוריד את משקלנו במהירות בשיטות שונות. פה תוכלו לראות את היתרונות והחסרונות שבה.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201553 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191992 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181692 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181277 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189660 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181487 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181562 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica