חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דוד רפאל - בפרויקט תמ"א 38 – הרווח כולו של הדיירים

לאחרונה התרבו בעיתונות הכלכלית דיווחים על כך שבמשרד האוצר שוקדים על חיפוש אלטרנטיבות שנועדו להחליף פרויקטים מסוג תמ"א 38, וזאת על רקע משברי המימון החוזרים ונשנים אותם חווים היזמים אשר מבקשים לקדם מיזמים מסוג זה. אני סבור כי בשלב זה עוד מוקדם להספיד את הפרויקטים הללו משום שבסופו של דבר מדובר בתוכניות רווחיות המעניקות למי מבצע אותן מחד, ולמי שנהנה מהן בשלב מאוחר יותר מאידך – תועלת גדולה מאוד.

מאת: דוד רפאל

דוד רפאל

עלינו לזכור כי מלבד המימון, הרי שהמכשול הגדול ביותר העומד בפני היזמים המבקשים להוציא לפועל תכניות תמ"א 38 נעוץ בחסמים הבירוקרטיים והרגולטוריים שגורמים לפרויקטים רבים להתעכב ולהימשך הרבה מעבר למצופה. למרבה המזל, רשויות מקומיות רבות עושות בתקופה האחרונה ככל יכולתן על מנת להקל על היזמים ולהסיר כמה שיותר חסמים בירוקרטיים לאורך הדרך.

מדובר על שינוי מגמה מבורך, וזאת משום שעל פי רוב, יזם שמבקש להתחיל בביצוע של פרויקט תמ"א 38 צריך לקבל את אישורן של אינספור ועדות העומדות בינו לבין תחילת הדרך. כל זאת כמובן אחרי שהיזם שוחח עם כל דיירי הבניין המיועד ושיכנע אותם להסכים לשדרוג על כל המשתמע מכך – וכידוע, מדובר על מלאכה סבוכה בפני עצמה. נוסף על כל אלה, חלק מהבקשות שמופנות לקבלנים משוללות כל בסיס הגיוני ומקשות על השלמתה של התכנית במועד הנקוב.

ואף על פי כן, איני שותף לפסימיות של משרד האוצר לאור העובדה שכלל הגורמים המעורבים בעשיה, מקדישים מזמנם וממרצם על מנת לעמוד על הקשיים ולפתור אותם לשביעות רצונם של התושבים והיזמים כאחד.

בסופו של יום, ברור לדיירים כי בפרויקט תמ"א 38 – הרווח כולו שלהם. גם אם מדובר בתכנית הכרוכה באי נוחות זמנית, הרי שהטווח הארוך הוא החשוב ביותר – הדיירים מקבלים חדר נוסף ומרפסת ולמעשה משדרגים את שווי הדירה שלהם בצורה חסרת תקדים.

דוד רפאל הוא יזם נדל"ן בעלים של רפאל א.ג יזמות בע"מ

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דוד רפאל הוא יזם נדל"ן .
כתובת המשרדים: רחוב מנחם בגין 7, בית גיבור ספורט  מתחם הבורסה, רמת גן, קומה 15.
פרטי קשר - דוד רפאל - קבוצת רפאל נדל"ן :
טל: 03-5587505 / 8058*
פקס: 03-6777143

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד רפאל - קבוצת רפאל נדל"ן

מאת: דוד רפאל - קבוצת רפאל נדל"ןנדל"ן08/11/161221 צפיות
הראשונים לאמץ את ההתאגדות בקבוצת רכישה היו קבוצות בעלות מחנה משותף תרבותי או דתי אולם משקיעי הנדל"ן המנוסים גילו מהר מאוד את הפוטנציאל והפכו אפיק זה למועדף עליהם. בשל פוטנציאל החיסכון שהן מגלמות, קבוצות הרכישה מהוות אטרקציה בשוק הנדל"ן מאז הופעתן לפני כ- 15 שנים, עומד על 30-35% ממחיר דירה מקבילה בפרויקט יזמי.

בעלי דירות להשקעה פנו למשרד המשפטים בטענה כי היוזמה למיסוי דירה שלישית ומעלה היא לא חוקית ■ בתשובה, הבהירו במשרד כי היוזמה כבר נבחנה על ידי היועץ המשפטי לממשלה ואושרה

מאת: דוד רפאל - קבוצת רפאל נדל"ןנדל"ן22/07/13934 צפיות
על פי כתבה ב"דה מרקר", 100 מיליון ש"ח יוקצו לטובת הקרן, שמטרתה חיזוק מבנים באזורים שמוגדרים "לא כדאיים כלכלית". האוצר הציע להכניס את התכנית לחוק ההסדרים.

מאת: דוד רפאל - קבוצת רפאל נדל"ןנדל"ן07/07/131062 צפיות
השוק האיטלקי קורץ בעיקר לזרקים שמשכורתם גבוהה ב36% מהאיטלקים לרכישת בתים. הגרמנים עטים על הנדל"ן כאשר גם הבריטים והרוסים צדים אחר מציאות בשוק.

מאת: דוד רפאל - קבוצת רפאל נדל"ןנדל"ן16/06/131108 צפיות
בדה מרקר פורסם כי קרן ממשלתית בסך 100 מיליון שקל תסייע לקידום תכנית חיזוק מבנים ואולי בעזרת סיוע מהבנקים היקף הקרן יצמח עד ל500 מיליון שקל.

מאת: דוד רפאל - קבוצת רפאל נדל"ןנדל"ן10/06/131010 צפיות
באתר דה מרקר פורסם כי במהלך חודש מרץ נרשמה עלייה בשיעור של 1.5% במכירות הבתים הפרטיים החדשים, אך נרשמה ירידה במחיריהם בשיעור של כמעט 7 אחוזים.

מאת: דוד רפאל - קבוצת רפאל נדל"ןנדל"ן09/05/131188 צפיות
במקרה של רעידת אדמה רצינית יינזק המשק הישראלי בסכום של 60 מיליארד שקל. זמן להכניס להילוך גבוה יותר את פרויקט תמ"א 38.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211695 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201320 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201511 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201308 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201592 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201002 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20959 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica