חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

היועץ המשפטי לממשלה מודיע: "אין מניעה משפטית לקדם את חוק מיסוי דירה שלישית"

מס על בעלי 3 דירות ומעלה הוא מס שבאוצר מתכננים ליישם החל משנת 2017, אבל מדובר במס בעייתי. נכון, המס על השכרת דירה כיום הוא מגוחך לחלוטין, אבל אם כבר צריך להעלות אותו (את שיעורו) ולא להטיל סוג של קנס שלא רלבנטי לערך הדירות ועלול לפגוע בשוק הדירות  (בתחתית הכתבה כל העדכונים בנושא)

דירות להשקעה הפכו מאוד פופולאריות בקרב רבבות משפחות – אין מה לעשות בכסף, הריבית אפסית, וגם כך מתישהו יצטרכו דירה לילד/ה; אז הכי טוב לקנות דירה. זו אחת הסיבות המרכזיות לעליות במחירי הדירות בשנים האחרונות, ומדובר בעליות שמלבות את עצמן, ורק דוחפות יותר ויותר אנשים להשקיע בדירות.

הרווח של השקעה בדירה הוא גם ההשבחה (ומדובר בממוצע של 7%-8% בשנה בעשר השנים האחרונות), וגם דרך השכרת הדירה שמניבה (תלו במקום) תשואה של כמה אחוזים בודדים. ואם כך – הרי שלפחות בהסתכלות היסטורית מדובר על השקעה מצוינת. זאת ועוד -  המס על השכרת הדירה נמוך במיוחד ועד תקרה מסוימת לא קיים; מס הרכישה (מס בעת רכישת דירה) אמנם עלה למשקיעים, אבל לא משפיע יתר על המידה על כדאיות העסקה; ובמס שבח (מס על רווח ההון בעת המכירה) יש עדיין הרבה חורים. כלומר, בשעה שעל שכר משלמים מס גבוה (עד 50% , ויותר בהינתן ביטוח לאומי וביטוח בריאות), ועל רווחים בבורסה משלמים מס של 25%, המיסוי הכולל על דירות להשקעה יחסית נמוך.

משרד המשפטים השיב לפניית עורכי דינם של בעלי דירות להשקעה שטענו כי יוזמת האוצר למסות במס מיוחד בעלי שלוש דירות ומעלה אינה חוקית. במשרד הובהר כי על פי עמדת היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט, אין מניעה לנמשיך לקדם את החקיקה בנושא. נציגי המתנגדים שפנו אל היועץ הם עו"ד יובל יועז ועו"ד דורון ברקת.

במכתב, שעליו חתומה שרית פלבר ממחלקת הייעוץ והחקיקה במשרד, נכתב כי הצעת חוק ההסדרים (חוק ההתייעלות הכלכלית) אושרה הן על ידי הממשלה והן על ידי ועדת השרים לחקיקה, וכי כחלק מאישורה של ההצעה בפורומים הללו – היא נבחנה גם על ידי היועץ המשפטי לממשלה. "לאחר שבחן את ההצעה, התכליות שנועדה לקדם וכן את המנגנון שנבחר כדי להגשים תכליות אלה – עמדת היועץ המשפטי לממשלה היתה שאין מניעה משפטית לקדם חקיקה לפי העקרונות המפורטים בהצעה", כתבה פלבר.

עוד לדברי פלבר, הליכי החקיקה טרם הסתיימו. "הצעת החוק תונח על שולחן הכנסת במושב הקרוב ותדון בוועדות הכנסת. הציבור יוכל לשוב ולהביע את עמדתו ביחס להצעת החוק גם במסגרת הליכי החקיקה בכנסת".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דוד רפאל הוא יזם נדל"ן .
כתובת המשרדים: רחוב מנחם בגין 7, בית גיבור ספורט  מתחם הבורסה, רמת גן, קומה 15.
פרטי קשר - דוד רפאל - קבוצת רפאל נדל"ן :
טל: 03-5587505 / 8058*
פקס: 03-6777143

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד רפאל - קבוצת רפאל נדל"ן

מאת: דוד רפאל - קבוצת רפאל נדל"ןנדל"ן08/11/161221 צפיות
הראשונים לאמץ את ההתאגדות בקבוצת רכישה היו קבוצות בעלות מחנה משותף תרבותי או דתי אולם משקיעי הנדל"ן המנוסים גילו מהר מאוד את הפוטנציאל והפכו אפיק זה למועדף עליהם. בשל פוטנציאל החיסכון שהן מגלמות, קבוצות הרכישה מהוות אטרקציה בשוק הנדל"ן מאז הופעתן לפני כ- 15 שנים, עומד על 30-35% ממחיר דירה מקבילה בפרויקט יזמי.

מאת: דוד רפאל - קבוצת רפאל נדל"ןנדל"ן22/07/13934 צפיות
על פי כתבה ב"דה מרקר", 100 מיליון ש"ח יוקצו לטובת הקרן, שמטרתה חיזוק מבנים באזורים שמוגדרים "לא כדאיים כלכלית". האוצר הציע להכניס את התכנית לחוק ההסדרים.

מאת: דוד רפאל - קבוצת רפאל נדל"ןנדל"ן07/07/131060 צפיות
השוק האיטלקי קורץ בעיקר לזרקים שמשכורתם גבוהה ב36% מהאיטלקים לרכישת בתים. הגרמנים עטים על הנדל"ן כאשר גם הבריטים והרוסים צדים אחר מציאות בשוק.

מאת: דוד רפאל - קבוצת רפאל נדל"ןנדל"ן16/06/131107 צפיות
בדה מרקר פורסם כי קרן ממשלתית בסך 100 מיליון שקל תסייע לקידום תכנית חיזוק מבנים ואולי בעזרת סיוע מהבנקים היקף הקרן יצמח עד ל500 מיליון שקל.

מאת: דוד רפאל - קבוצת רפאל נדל"ןנדל"ן10/06/131010 צפיות
באתר דה מרקר פורסם כי במהלך חודש מרץ נרשמה עלייה בשיעור של 1.5% במכירות הבתים הפרטיים החדשים, אך נרשמה ירידה במחיריהם בשיעור של כמעט 7 אחוזים.

מאת: דוד רפאל - קבוצת רפאל נדל"ןנדל"ן09/05/131187 צפיות
במקרה של רעידת אדמה רצינית יינזק המשק הישראלי בסכום של 60 מיליארד שקל. זמן להכניס להילוך גבוה יותר את פרויקט תמ"א 38.

מאת: דוד רפאל - קבוצת רפאל נדל"ןנדל"ן15/04/131196 צפיות
לאחר שאותר נכס ונבדק כי הוא אכן מתאים לעסקה הרצוייה לכם, ולאחר שוידאתם כי הנכס אינו מעוקל ושאין עליו הגבלות מסוגים שונים אתם יכולים לפנות להרכיב את מבנה העיסקה שלכם ולהתחיל בבניית קבוצת הרכישה כדי להוציא לפועל את המיזם שאותו כבר התחלתם.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211691 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201317 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201509 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201303 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201588 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/20998 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20954 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica