חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חנויות ספרים - הטוב בכל העולמות

מאת: אסף ברנרספרות11/12/20121022 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אחד הבדיחות הידועות שמסופרות בשנים האחרונות, היא על אבא שמראה לילדיו ספר קריאה, אך במקום להתפעל במה שנמצא בתוך הספר, הם מתפעלים מעצם הספר עצמו, קרי מהעובדה שהם צריכים להעביר דפים עם היד כדי לראות מה נמצא בצד השני שלו ואין להם שום שלט או מקש במקלדת שיעשה זאת עבורם.

כל מוציא לאור וחנויות ספרים בפרט ידעו לספר שהשנים האחרונות לא עשו טוב לעולם הספרים. יותר ויותר ילדים מעדיפים משחקי מחשב ותוכניות טלוויזיה על פני עולם הספרים, אנשים מבוגרים אומנם קוראים אך לא כמו בעבר, בגלל חוסר זמן או העדפה לראות את הכתוב בספר באמצעות סרט קולנוע שנעשה בהשפעתו או בדמותו. כך עולם הספרים מאבד מערכו ובעולם שבנוי על חישובים כלכליים, זה אומר שפחות ספרים נמכרים, הוצאות ספרים מעדיפות לפנות אל סופרים שמוציאים רבי מכר מוכחים, מה שפוגע בסופרים חדשים שלא מקבלים הזדמנות, להוציא את הספר הראשון שלהם לאור.

נכון, בישראל עדיין ישנה כמיהה לספרים. שבוע הספר מביא למכירה של כמעט שלוש מיליון ספרים ביותר מ200 מיליון שקל. בסך הכל נמכרו בישראל ספרים בשווי המשוער של שניים וחצי מיליארד שקל. לא מעט עבור מדינה, שילדיה בוחרים לא פעם במשחקי מחשב וסרטי קולנוע וכן מדינה שתרבות הטלוויזיה בה הוא כה חזקה. אגב זה לא כולל ספרי לימוד וספרי קודש כמובן.

מדוע עדיין קיימת הכמיהה לספר בישראל? ראשית, רוב האזרחים בישראל הם כאלו שזוכרים עדיין את העידן של טרום הכבלים, טרום האינטרנט וטרום הטלוויזיה המסחרית. אלו גדלו על ספרים ואהבתם אליהם נמשכת עד היום. שנית, חלק גדול מהאזרחים, לא נולדו כאן והיכולת שלהם להתחבר על התרבות המקומית היא קלושה, לכן הם בוחרים בספרות מרץ מוצאם. שלוש, הורים עדיין מקפידים שילדיהם יקראו. ארבע, המדינה החליטה לפני מספר שנים, לסבסד את הספריות העירוניות, מה שמאפשר להירשם אליהן בלי לשלם. מה שמאפשר לאנשים לקחת ספרים משומשים וישנים, ספרים חדשים, ספרי עיון וכל ספר שהם מבקשים, בלי לשלם על כך.

יש בוודאי מי שתוהה מדוע זה חשוב כל כך לקרוא. הרי את אותו מידע אפשר לקבל באינטרנט ואת הספר אפשר להחליף בסרט או תוכנית טלוויזיה. אך האמת היא אחרת לגמרי. ספר מלמד את האנשים, לבטא את עצמם, להביע את עצמם בדרכים שונות, ספר מכיר לאנשים עולמות שלא קיימים בסרטים או בתוכניות טלוויזיה. הריכוז הנדרש בקריאת ספר הוא גבוה יותר מאשר בצפייה. שלא נדבר על כך, שספר אנו יכולים לקחת לכל מקום, מה שאי אפשר לומר על תוכניות טלוויזיה או סרטים.

ספרים הם הדרך הטובה ביותר להפוך אותנו לחברה משכילה, סובלנית ומתקדמת. זו כנראה גם הסיבה, שלמרות כל ההתפתחויות והחידושים בעולם, הם שורדים בקרבנו ונשארים כאן איתנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף ברנר

מאת: אסף ברנרריהוט 26/12/121009 צפיות
אם יש משהו שהישראלים לא מוכנים להתפשר עליו זה נוחות. הבית שלנו הוא המקום הראשון שבו נרצה להרגיש את האווירה הנוחה, החמה, המיוחדת שלנו, ולכן הנוחות בו היא במקום הראשון.

מאת: אסף ברנרשיפוצים26/12/12964 צפיות
אין ספק שעם אופציות עיצוב הגבס השמיים הם הגבול וגם לגבול אפשר לעצב איזה מזנון נחמד. לאחרונה המון בתים משתמשים בעיצוב גבס על מנת להסתיר גם פתחי אוורור ליצור ספייס בעזרת עיצוב מיוחד שמתאים את עצמו שזה אחד היתרונות הבולטים בעיצוב בגבס

מאת: אסף ברנרשמלות כלה ובגדי חתן26/12/12953 צפיות
איזו התרגשות, אחד הרגעים המשמעותיים של חייך עומד להתגשם. הודעת כבר לכולם - להורים, למשפחה המורחבת, לחברות הכי טובות, ואפילו קיבלת על הסטאטוס החדש עשרות לייקים בפייסבוק. את ובעלך לעתיד שוקדים על ההזמנות, על האולם, על כמות האורחים, על סידור הפרחים, על הצלם, על האוכל, על המוזיקה ועל מה לא

מאת: אסף ברנרניקיון26/12/121106 צפיות
חברות אחזקת מבנים מציעות לציבור הישראלי שירותי ניקיון ותחזוקה מלאים לבית, לבניין ולמשרד. אם בעבר נהוג היה להסתפק בשכירת שירותי ניקיון בלבד היום כבר אפשר למצוא שירותים עשירים יותר.

מאת: אסף ברנרשירה26/12/121091 צפיות
בתחילת המאה ה-20 היו האנשים מגיעים למדורה אחרי יום עבודה ארוך, ומתחילים לשיר בצוותא, עם כלי נגינה שונים, בקול גדול ובשמחה רבה. מנהג השירה בציבור הפך פופולארי יותר ויותר עם השנים, והגיע כמובן גם לארץ ישראל היפה. משירה ליד מדורות, כפרים, מושבים וקיבוצים, הפך המנהג לריטואל מוכר ומסורתי של הזמר העברי כמעט בכל התכנסות של חברים.

מאת: אסף ברנרמחשבים וטכנולגיה - כללי26/12/12969 צפיות
ישבתם לכתוב עבודת סמינר גדולה ואתם כבר בעמוד 20. אלא שאז, לפתע פתאום, הקובץ לא נפתח, המחשב נתקע ואתם לא מצליחים למצוא את הקובץ עליו עמלתם כבר חודש. זהו סיוט של כל סטודנט, או כל אדם שמאבד את המידע החשוב שנמצא על המחשב האישי שלו. בהחלט מפחיד ומלחיץ, אך ישנם מקרים רבים בהם אפשר להציל את המידע האבוד.

מאת: אסף ברנררפואה משלימה26/12/121021 צפיות
הידעתם? כף הרגל שלכם היא מראה קטנה של שמשקיפה על כל הגוף שלכם. באמצעות כף הרגל שלכם ניתן לזהות מחלות שונות ורבות באיברים אחרים בגוף שלכם, ואפילו לטפל בהן. כיום, תחום הרפלקסולוגיה הולך וצובר תאוצה, והמודעות ליתרונותיו גוברת, הן בקרב תינוקות קטנים והן בקרב מבוגרים.

מאמרים נוספים בנושא ספרות

מאת: ירון כהןספרות01/06/172179 צפיות
מי שאמר שבעידן האינטרנט אנשים יקראו פחות כנראה לא לקח בחשבון את העבודה שאנחנו קוראים בו כל היום, מאתרי חדשות ועד מדיה חברתית, וכבר רגילים למצוא מידע שמעניין אותנו מאוד בדרך זו. זה גם מה שמעורר בנו יותר את הצורך להיחשף מדי פעם לספרות יפה, ספרות מעניינת ומאתגרת את החשיבה שלנו ואת הידע על העולם.

מאת: nisim ohanaספרות02/04/171765 צפיות
כתבתם ספר פנטזיה מרתק, ואתם מעוניינים גם לפנות לקוראים באירופה? הוצאתם ספר ילדים צבעוני ואתם מעוניינים שגם הילדים בצרפת יקראו אותו? כדי לעשות זאת, יש כמה דברים שכדאי להביא בחשבון.

מאת: גיא ביסמוטספרות29/10/162619 צפיות
סדנת כתיבה יוצרת ברוח הביבליותרפיה היא סדנה עבור אנשים שמכירים בכוחה של הכתיבה האישית האותנטית ככלי להבנה וגילוי עצמו כמו גם ליצירת חיבורים עמוקים של הזדהות בין המשתתפים בקבוצה. במאמר זה אתאר בקצרה את השתלשלות העניינים בסדנאות הכתיבה היוצרת שלי.

מאת: ריקי שחםספרות27/01/163472 צפיות
מתוך אלבר קאמי ה"שיבה לטיפזה”

מאת: שרון צרפתיספרות25/01/162746 צפיות
במספרות החלו לספק את הדרישה עבור תוספות אלה שרק הלכה וגדלה עם הזמן, כאשר נוצרו כל מיני שיטות עבור ההוספה של תוספות אלה אל השיער הטבעי ברמה כה גבוהה שנראה כי המראה הוא אחיד וטבעי לגמרי

מאת: אבי בכרספרות22/01/163847 צפיות
חיים נחמן ביאליק הוא גדול המשוררים העברים בזמן המודרני, על כך נדמה כי אין עוררין, חיים נחמן ביאליק השפיע רבות על התרבות היהודית ועל ההוויה היהודית המודרנית, הקריירה הספרותית של חיים נחמן ביאליק היותה נקודת מפנה בספרות העברית המודרנית.

מאת: ד"ר אורנה ליברמןספרות20/11/153096 צפיות
על הסופר הצרפתי ברנרדן דה סן-פייר וספרו המשפיע "פול ווירז'יני", רב מכר היסטרי. פול ווירז'יני, יצירי דמיונו של דה סן-פייר, "ילדיו המאומצים", כפי שכינה אותם, הפכו לאגדה, שהכתה גלים בעולם כולו, ונתנה השראה לאמנים רבים, מפרסומו ב-1788, ערב פרוץ המהפכה הצרפתית ועד מלחמת העולם הראשונה, אם לא עד ימינו אנו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica