חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסירת מידע הנוגע לחשד להונאה בתביעת ביטוח חובה

מאת: wobiביטוח רכב13/12/2012841 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל חוקר פרטי יוכל להעיד שמדי שנה, מתבצעים אינספור ניסיונות להונאה של חברות הביטוח. למעשה, ההערכות הן כי היקף הונאות הביטוח בישראל מגיע ל-כ200 מיליון ש''ח מדי שנה, כאשר מקור הונאה מרכזי הוא פוליסות ביטוח רכב, ובעיקר- ביטוח חובה. כדי למגר את התופעה, הוקם לפני מספר שנים "הקו האדום", שתכליתו מסירת מידע בנוגע להונאה בתביעת הביטוח.

הסוגים הרבים של הונאות ביטוח

העובדות מראות כי אחת מכל ארבעה תביעת ביטוח רכב היא פיקטיבית, במובן זה או אחר. בין אם המדובר הוא בביום תאונה או פציעה, בהסתרת הרכב באמתלה של גניבה או בכל דבר אחר, ה"מוח היהודי" פועל שעות נוספות. בעוד חלק ממעשי הנואה אכן מתגלים, אחרים, על אף המאמצים של כל חברת ביטוח, נחשבים בשוגג למוצדקים. לפני שנראה איך פותרים זאת, הנה הסיבות בגינן רצוי בכלל לצאת למלחמה הזו.

למה חשוב למנוע את ההונאה הבאה?

הונאה של ביטוח חובה, מיותר לציין, היא עבירה פלילית במלוא מובן המילה. ההשלכות שלה עלולות להיות, מעבר לביטול הפוליסה המתבקש מאליו, גם קנס כספי או אפילו מאסר מאחורי סורג בריח. חשוב לזכור כי מניעת הונאות מסוג זה היא לא רק אינטרס של חברות הביטוח או גורמי אכיפת החוק- אלא של כולנו.

ברמה הכללית, ביטוחי הרכב השונים מיועדים, קודם כל, עבורינו, אוכלוסיית הנהגים של ישראל. כאשר מתבצעות הונאות מתחת לאף שלנו, חברות הביטוח חוות פגיעה כלכלית אנושה. עקב כך, יציבותן הכלכלית הופכת לרעועה הרבה יותר, דבר שעלול לסכן את המשך פעילותן. מיותר להדגיש כי בעולם ללא ביטוח, קשה הרבה יותר להסתדר.

מעבר לכך, במניעת הונאות ביטוח חובה יש גם אינטרס כלכלי. ברור כי חברת ביטוח אשר חוששת למצבה תעלה, כצעד כמעט נואש, את מחיר הפוליסות שהיא מוכרת למבוטחיה. כך הציבור כולו נפגע, ונדרש לשלם מכיסו הרבה יותר על הביטוח. התייקרות נוספת בגיל ההתייקרויות, אם תרצו, והפעם ב"אשמת" האזרחים עצמם.

תכירו: הקו האדום

בשנת 2003, יזמו משרד האוצר, משרד התחבורה ומשרד המשפטים צעד שמטרתו אחת: הקטנת תביעות ביטוח חובה בפרט, וביטוח רכב בכלל. כך נוצרה חקיקה אשר מיועדת להקים מאגר מידע מרכזי, שתכליתו איתור כל חשד להונאות בתחום זה. למאמץ נרתמו חברות הביטוח כולן, חברת ISO שמפעילה את המאגר בפועל - אך גם האזרח הקטן.

כך, יכול הציבור לתרום למיגור התופעה באמצעות העברת מידע על מקרים בהם יש חשד זה או אחר להונאת ביטוח רכב. הדבר נעשה על ידי פנייה טלפונית ל"קו האדום" שהוקם לצורך זה, או לחילופין שליחת דואר אלקטרוני לכתובת המופיעה באתר משרד התחבורה. כמובן שמטבע הדברים, הכוונה כאן בעיקר היא לתביעות ביטוח בשלב מוקדם יחסית, עוד לפני שמגיע שלב תשלום הפיצויים הבלתי מוצדקים.

לא חייבים להזדהות

האזרח ה"קטן" יכול לדווח על כל מקרה בו הוא נתקל, בצורה זו או אחרת, ובו חשד להונאה. יש להדגיש כי מסירת המידע יכולה להיעשות באופן אנונימי לחלוטין, וכי כולו נשמר בסודיות מוחלטת. יחד עם זאת, הרי שבמקרים רבים דווקא הדגשת הקשר של המדווח למקרה יכולה לסייע בפתירתו, כך שרצוי לשקול זאת בהחלט.

לא מן הנמנע שהמידע הנמסר על ידי האזרח יועבר לרשויות שונות האחריות על אכיפת החוק בישראל, ובכלל זה המשטרה. ואגב, "נקמנות" אישית רצוי שתצא מן המשוואה: עקב חשיבות המקרה, רצוי מאד שלא לדווח "סתם" על אנשים שפגעו באדם המתקשר בצורה אחרת. התלונות נבדקות, ומידע כוזב עלול להציב את המדווח בפני השלכות שאינן נעימות. אחרי הכול, זהו סוג אחר של הונאת ביטוח חובה.

Wobi השוואת מחירי ביטוח רכב

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Wobi.co.il - משווים וקונים ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח נסיעות וביטוח משכנתא.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת wobi

מאת: wobiביטוח רכב06/11/131628 צפיות
וותק הנהיגה מתייחס למספר שנות הנהיגה של המבוטח על הכביש, כלומר, מספר השנים שחלפו מרגע הוצאת הרשיון, ועד למועד הנוכחי. קראו כיצד הוא משפיע על הפרמיה.

מאת: wobiביטוח רכב17/09/131821 צפיות
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

מאת: wobiביטוח רכב15/09/131501 צפיות
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

מאת: wobiביטוח רכב15/09/131452 צפיות
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

מאת: wobiביטוח משכנתא11/07/132657 צפיות
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?

מאת: wobiביטוח רכב08/07/131651 צפיות
ישנה תורה שלמה שמסבירה את כל החישובים שנעשים לצורך חישוב גובה הפרמיה, וקוראים לה אקטואריה ("תימחור סיכונים"). במאמר הבא נסביר כיצד האקטואריה משפיעה על גובה פרמיית הביטוח המקיף.

מאת: wobiביטוח רכב06/06/131343 צפיות
מה בדיוק עושים עם פוליסת הרכב בעת מכירת הרכב? אנחנו נתייחס כאן לאפשרויות השונות העומדות עבור המוכרים, עם דגש על הקפאת הפוליסה.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171731 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164120 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163362 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163085 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163064 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143605 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147843 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica