חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אלון וניני על משקלה העצמי של ההודאה

מאת: עו"ד אלון וניניפלילי18/12/2012904 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
כיצד מגדירים רשלנות ? על מי חלה האחריות במקרה של מפגע בטיחותי ? לפניכם מספר מונחים המגדירים את נושא הרשלנות באופן מקיף.

חובת זהירות מושגית:
צפיות טכנית: האם אדם המזהה מפגע בטיחותי ולא עושה דבר בנידון יכול היה לצפות שכתוצאה ממחדלו ייגרם נזק פיסי, נפשי או כלכלי לאדם אחר. בעניין זה התשובה היא חיובית.

צפיות נורמטיבית- אם אדם סביר היה צריך לצפות כאפשרות נורמטיבית את התרחשות הנזק. ע"פ חזקת החובה והעובדה שביהמ"ש נוטה להכיר בקיומה של חובת זהירות מושגית אזי התשובה לכך שקיימת חובת זהירות מושגית.

מבחן השכנות- במקרה דנן נראה כי יש צורך בבדיקת יחסי השכנות, שכן האינטרס שבגינו קיימת הצדקה עניינית להטלת האחריות רחוקה יותר שמדובר במחדל.  שיקולי הסתמכות- לא נראה כי קיימת הסתמכות סבירה בעלמא של אדם כלפי אדם אחר שיכול למנוע את הנזק. מידת הקרבה בין הצדדים- ניתן לטעון כי אין קרבה עובדתית ישירה בין הצדדים שכן את הנזק לא גרמה צילה. מידת השליטה של הנתבע על מצב הדברים שגרם לנזק- ניתן לראות כי לנתבעת הייתה יכולת שליטה על גרימת הנזק.מה שמגביר את יחסי השכנות בין הצדדים.

סוג הנזק- בעניין דנן מדובר בנזק פיסי, וכלכלי שהוא תולדה של הנזק הפיסי מה שלא מעורר קושי בהכרת קיומה של שכנות, וזאת להבדיל מהנזק הנפשי שאותו סבל צור שהוא נזק נפשי טהור המעורר קושי בהכרה בקיומה של שכנות .

חובת זהירות קונקרטית- ישנם שיקולי מדיניות הנוגעים להטלת חובת זהירות שמדובר במחדל מה שמוביל למסקנה כי הטלת אחריות בעצם תוביל לחובת עשה מצד האזרחים פן יהיו חשופים לתביעות נזיקיות. ניתן לראות מס/ שיקולים המצדדים בקיומה של החובה: סוג המזיק- ניתן לקבוע תנאי כי רק כאשר האדם מודע לאפשרות גרימת הנזק תקום לו חובת הצלה. מאידך ניתן לראות שיקולים נגד הטלת האחריות כגון: סוג הפעולה המזיקה- בעניין דנן, הרי שמדובר במחדל עקיף, וישנו חשש מפני הרחבת מעגל הניזוקים והטלת חובת הצלת כללית בדיני הנזיקין.

התרשלות
מידת הסכנה או ההסתברות להתרחשות הנזק- נראה שמדובר בסיכון גדול וצפוי. עלותם של אמצעי הזהירות- עלות אפסית.. כמו כן לא קיים אינטרס ציבורי בפעולה המזיקה אלא אנו מעוניינים לקבוע סטנדרט התנהגות גבוהה שיגרום להכוונת התנהגות מאדם סביר אשר צופה סכנה ברורה ומידית. כמו כן ניתן להתחשב בשיקול של הפרת חובה חקוקה כסטנדרט זהירות. לעניין דנן, הרי שבשנת 1998 חוקק חוק לא תעמוד על דם רעך אשר קובע כי חובה להושיט עזרה לאדם הנמצא לנגד עיניך בסכנה ברורה וחמורה כאשר ניתן להושיט עזרה מבלי לסכן את עצמך. לאור הנסיבות הנ"ל והעובדה שהמחשבה עברה במוחה נראה כי צילה הפרה את סטנדרט ההתנהגות הסביר והתרשלה.

עו"ד אלון וניני מתמחה בתחום המקרקעין והחברות.
עו"ד אלון וניני מעניק ייעוץ משפטי ללקוחות פרטיים לצד חברות מתחום ההיי-טק, תעשייה, מסחר ושירותים. 
המשרד נותן דגש גם על סטנדרט מקצועי גבוה וגם על שירות אדיב ללקוחותיו.
עו"ד אלון וניני - פתרון משפטי כולל לחברות בתחומי המשפט המסחרי ובתחומים נלווים כמו דיני עבודה ומיסוי מוניציפאלי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד אלון וניני מתמחה בתחום המקרקעין והחברות.
עו"ד אלון וניני מעניק ייעוץ משפטי ללקוחות פרטיים לצד חברות מתחום ההיי-טק, תעשייה, מסחר ושירותים. 
המשרד נותן דגש גם על סטנדרט מקצועי גבוה וגם על שירות אדיב ללקוחותיו.
עו"ד אלון וניני מספק פתרון משפטי כולל לחברות בתחומי המשפט המסחרי ובתחומים נלווים כמו דיני עבודה ומיסוי מוניציפאלי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אלון וניני

מאת: עו"ד אלון וניניחוק ומשפט - כללי03/04/141085 צפיות
פרשת הרצח בברנוער ארעה בתאריך 1.8.09 בעת פעילות שנערכה בבית אגודת הלהט"ב בת"א. אל המקום נכנס אדם רעול פנים וירה למוות במדריך ובנערה שנכחו במקום, פצע עוד כעשרה בני אדם ונמלט מהמקום. במהלך החקירה קיבלה המשטרה מידע מצעיר אשר סייע לחשודים ברצח, ובתמורה למידע שיספק להם, ביקש מעמד של עד מדינה. השבוע, לאחר שהוכחה התנהלות בעייתית מצידו של עד המדינה, ההסכם בוטל.

מאת: עו"ד אלון וניניפלילי27/02/147517 צפיות
כידוע, עד מדינה הוא אדם שהיה שותף לעבירה כלשהי, הסכים להודות בחלקו בעבירה וגם הסכים לשמש עד ולסייע למשטרה בחקירה שלה את המקרה, נגד שותפיו לעבירה. לאחר בחירת עד מדינה, נחתם עמו הסכם מול המדינה.

מאת: עו"ד אלון וניניפסקי דין08/01/148137 צפיות
חוזה יכול להיכרת בהתנהגות, על כן הקיבול יכול שיהיה לאו דווקא בהודעת הניצע שנמסרה למציע, אלא גם במעשה לביצוע החוזה או בהתנהגות אחרת. יש צורך בגמירות דעת לשם כך.

מאת: עו"ד אלון וניניחוק ומשפט - כללי20/11/131230 צפיות
כאשר רשויות החוק שוקלות אם לתת לחשוד מעמד של עד מדינה, הן צריכות לפעול לפי שיקולים מסוימים, הרלוונטיים למקרה הספציפי. ריכזנו כמה מהם כאן.

מאת: עו"ד אלון ונינידיני חוזים16/10/132461 צפיות
סעיף 1 בחוק החוזים קובע כי חוזה נוצר בדרך של הצעה וקיבול ע"פ הוראות חוק החוזים. הבעיה: ביטוי התופעה החוזית באמצעות מונחי הצעה וקיבות אינו תמיד מציאותי. דוגמא: מקח וממכר בשוק שבמסגרתו מנסה ואף מצליח הקונה להוריד את המחיר הראשון שנקב המוכר.

מאת: עו"ד אלון וניניחוק ומשפט - כללי08/09/131647 צפיות
התועלתנות היא תפיסה פילוסופית-אתית שנוצרה על ידי ג'רמי בנטהם ותומס מיל. זוהי אחת הגישות שמנסות לענות על השאלה המרכזית באתיקה: מהו המעשה הראוי לעשותו?

מאת: עו"ד אלון וניניחוק ומנהל05/08/131741 צפיות
ישנה טענה לפיה חובתו המוסרית של מנהל היא לדאוג לרווחים לבעלי המניות. מנהל הפועל למען מטרות אחרות (מתןך מה שמכונה "אחריות חברתית"), הוא בלתי מוסרי ואנטי דמוקרטי. נבחן כיצד מנמק הכלכלן מילטון פרידמן את הטענה הזו.

מאמרים נוספים בנושא פלילי

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/11/201370 צפיות
כיצד תרגישו אם ביום בהיר אחד ידפקו לכם על הדלת וימסרו לכם ביד "צו הריסה מנהלי"? או אולי תמצאו את צו ההריסה מודבק על המבנה או סתם זרוק בכניסה לבניין. מדובר ככל הנראה על הסיטואציה שלא הייתם מוכנים לה או רוצים להימצא בה. בעקבות הלשנה של "שכנים טובים" או עקב ערנות של מפקחי הבניה זה בהחלט יכול לקרוא גם לך אם בנית ללא היתר. רבים נאלצים להתמודד עם מציאות שכזאת לראשונה, מבלי שיהיו מודעים לזכויות, החובות ודרכי הפעולה הרלוונטיות להם.

מאת: בנימין קלינגרפלילי08/09/201191 צפיות
1. עבירות מינהליות (א) שר המשפטים רשאי לקבוע בתקנות כי עבירה על הוראה שנקבעה בחוק מהחוקים המנויים בתוספת או התקנות שהותקנו לפיו, שאינה פשע, היא עבירה שבשלה ניתן להטיל קנס בדרך מינהלית (להלן - עבירה מינהלית); הקביעה יכול שתהיה דרך כלל, בתנאים או בסייגים. (ב) תקנות לפי סעיף קטן (א) טעונות הסכמת השר הממונה על ביצועו של החוק שלפיו נקבעה העבירה, ואישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת (להלן -הועדה). (ג) נקבע בתקנות לפי סעיף קטן (א) כי עבירה פלונית היא עבירה מינהלית, יחולו הוראות חוק זה גם לגבי עבירה

מאת: בנימין קלינגרפלילי01/09/191568 צפיות
אכיפה שיפוטית סימן ה' לחוק התכנון והבנייה: באחריות יחידת החקירה בוועדה המקומית לבצע חקירה בהתאם להנחיות ולכללים שמפורסמים מעת לעת על מנהל היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה. ובסיום החקירה להעביר לתובע את חומר החקירה להכרעה בדבר העמדה לדין והגשת כתב אישום.

מאת: אבי דוידיפלילי21/11/181469 צפיות
עורך דין פלילי בצפון מסביר על תנאים של שחרור בערבות ועל הסיכויים לאישור בקשת השחרור בערבות.

מאת: שירה אלהפלילי27/07/161902 צפיות
אדם בן 39, ללא עבר פלילי, מכר לחבריו סם מסוג חשיש בכמה הזדמנויות שונות. בית המשפט, בצעד חריג ביותר, החליט שלא להרשיע אותו, והסתפק בלשלוח אותו לבצע שירות לציבור.

מאת: אופירפלילי05/04/161933 צפיות
יש מסמכים שעבורם תרגום נוטריון הוא מתבקש והגיוני אך יש גם סוגים נוספים של תרגום נוטריון שמעט מפתיע שיש צורך לגביהם בתרגום מיוחד של נוטריון.

מאת: אלעד שנירפלילי17/03/162533 צפיות
הטרדות מיניות אינן נחלתם של מבוגרים בלבד, והן מתרחשות גם בקרב בני נוער. מהו היחס של החוק לקטין המטריד מינית? כיצד בית הספר מטפל באירוע הטרדה מינית? וכיצד ניתן לזהות שהילד שלך מוטרד מינית? על כך במאמר שלפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica