חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיפור ביטחון עצמי, להתחיל מוקדם

מאת: ביטחון עצמיחינוך ילדים23/12/20121202 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה זה בכלל ביטחון עצמי ומדוע צריך "לעבוד" עליו, לשפר אותו, להעלות אותו? יש דיון שלם בעולם הפסיכולוגיה האם ביטחון עצמי הוא תכונה מולדת (שאפשר לשפר או לשנות במהלך החיים) או האם הוא בכלל משהו אחר שמרכיב אישיות, כמו חוויות חיים וזיכרונות? בכל מקרה דבר אחד כבר יודעים היום, שבין אם זה משהו שנולדתם איתו ובין אם זה משהו שנבנה אצלכם עם הזמן, אין שום ספק בכלל שאפשר להשפיע, לשפר ולשדרג כל מה שקשור בביטחון עצמי שלכם. ויותר מכך, אפשר לעשות זאת עוד אצל ילדים ונוער ובכך אולי לשנות את כל מהלך חייהם האפשרי. שכן לעבור את החיים עם ביטחון עצמי גבוה או נמוך זה כמו לחיות שני חיים שונים לחלוטין!

ביטחון עצמי בגיל צעיר

כשאומרים לאדם מבוגר שניתן לעבוד על שיפור ביטחון עצמי אז יותר קל להסביר לו מה זה אומר. אבל ילד או נער שחווים דברים קשים נפשית הקשורים לנושא – קשה להם יותר להבין את המשמעות של כך ומה זה אומר "לעבוד על זה", "לפתח את זה" וכיו"ב. ועל כן האחריות מוטלת פה על המבוגרים שמקיפים אותם. זה מתחיל מהבית כמובן, מההורים, אולם אנשי החינוך המקצועיים שנמצאים בחברת הילד שעות ארוכות, יכולים לתרום המון להעלאת מודעות אצל הילד ואצל ההורים, אם הם מזהים דברים חשובים בהתנהגותו. שלא לומר שיש אנשי מקצוע שמתמחים בנושא, והורים שרוצים להבין עוד על הנושא ולקבל כלים לעזור לילדיהם בכל מה שקשור למודעות, דימוי עצמי וביטחון עצמי, יכולים לעבור הדרכות הורים מסודרות וחומרים מקצועיים מעניינים ואיכותיים.

מתי בטחון עצמי חשוב במיוחד לילדים ונוער?

כמות התרחישים בהם בטחון עצמי הוא חשוב בחייו של ילד או נער, הם אינסופיים. זה יכול לדוגמה להיות בטחון עצמי בלימודים שמשליך על כל מה שקשור להישגים אקדמיים בבית הספר או התיכון. ילד עם ביטחון עצמי שיודע מה הן חוזקותיו וחי בשלום עם חולשותיו, יכול להיות בעל ראש פתוח הרבה יותר ללימודים ולהגיע להישגים יותר טובים. תחום נוסף חשוב כל כך הוא הנושא החברתי. מאוד קל לילד לעשות החלטות ובחירות לא טובות כשהוא מתמודד עם לחץ חברתי כזה או אחר. לפעמים ביטחון עצמי הוא מה שמפריד בין ילד לבחירה הרסנית, שלא לדבר על הסבל שעלול להיות כרוך בלחצים חברתיים, שמושפע מאוד מכמה הילד בטוח בעצמו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ביטחון עצמי, הדרכת הורים, דימוי עצמי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ביטחון עצמי

מאת: ביטחון עצמיחינוך ילדים23/12/12899 צפיות
הבאתם אותם לעולם, החלפתם להם חיתולים, קמתם בלילות להאכיל אותם ושיחקתם איתם שעות במהלך הימים. את נשמתכם נתתם לילדים שלכם ואין גבול לאהבתכם והרצון שלכם לגונן עליהם. אז בהתחלה הם גדלים מתחת חסותכם והגנתכם כמו קנגורו קטן בכיס אמו. אבל זה לא נמשך לנצח.

מאת: ביטחון עצמיחינוך ילדים20/11/121026 צפיות
אם אתם נמצאים בשלב שבו אתם מרגישים שאתם זקוקים לעזרה בנוגע לחינוך של הילדים שלכם, הגעתם למקום הנכון. זו לא בושה לומר שאתם רוצים לקבל ייעוץ בתחום של חינוך ילדים, כי דווקא על האחריות הכי גדולה בחיים שלנו, כלומר על חינוך ילדים, אף אחד לא עושה לנו בחינה. כל אחד הופך להיות הורה פחות או יותר מתי שהוא רוצה, ומאותו שלב הוא מוצא את עצמו עם הרבה מאוד אחריות של חינוך ילדים, ועם מעט מאוד ניסיון.

מאת: ביטחון עצמיחינוך ילדים29/10/123081 צפיות
את המושג לחץ חברתי מכיר כמעט כל אדם. נראה כי לאורך חיינו כל אחד מאתנו חווה לחץ כזה בצורה מסוימת ובעוצמות שונות, כשתוצאת הלחץ הייתה לעתים ביצוע מעשים שמאוד לא רצינו לעשות. כייצור חברתי חווה האדם לא מעט לחצים מצד הסובבים אותו ולכן די ברור שללא התמודדות נכונה עם מצבים אלו התוצאות יכולות להיות לעתים כאלה שיש להן השלכות שליליות מאוד.

מאת: ביטחון עצמיחינוך ילדים30/09/121335 צפיות
ש הרבה דברים שיכולים לקרות לנו במהלך החיים שלנו, חלק טובים וחלקם פחות, ומה שמשנה לעיתים, הוא איך אנחנו מגיבים לכל מה שקורה לנו. הדרך שבה אנחנו, וגם הילדים שלנו, מגיבים לכל מה שקורה, קשור בביטחון העצמי שלנו ובדרך שלנו לראות את העולם. ביטחון עצמי הוא הבסיס לכל מה שאנחנו עושים, וכאשר חסר לנו ביטחון עצמי, אנחנו עלולים לסבול מעט ולהפסיד חוויות טובות. מאוד לא פשוט להיות הורים, כי אף אחד לא עשה לנו שום קורס הכנה לכך, אך יחד עם זאת, היום יש כל מיני סדנאות שאפשר לקחת בהן חלק.

מאת: ביטחון עצמיחינוך ילדים30/09/123006 צפיות
הדימוי העצמי שלנו הוא אחד הדברים היותר חשובים שיש לנו בחיים, והוא אחד הדברים שאנחנו חייבים לטפח כבר מהרגעים הראשונים של החיי. כאשר אנחנו היינו קטנים, להורים שלנו היה חלק גדול מאוד בפיתוח הדימוי העצמי שלנו, והם יכלו לעזור לנו בכך מאוד. בימינו, כאשר אנחנו כבר הפכו להורים, יש יותר סדנאות ויש יותר מודעות לעובדה כי דימוי עצמי הוא עניין חשוב ביותר.

מאת: ביטחון עצמיחינוך ילדים22/08/121509 צפיות
ביטחון עצמי הוא מונח מורכב שקשה להגדירו. אחת הדרכים להבין מהו ביטחון עצמי, היא להבין מהי מידת השפעתו על חיינו היומיומיים. אדם שסובל מביטחון עצמי נמוך ומדימוי שלילי למעשה מעריך את עצמו בצורה פחותה לעומת הסביבה ולכן מעז פחות מארחרים בנטילת סיכונים וביצוע משימות מורכבות במהלך החיים.

מאת: ביטחון עצמיחינוך ילדים22/08/122970 צפיות
דימוי עצמי נמוך הוא אחד החולשות הגדולות ביותר מבחינה פסיכולוגית. השפעתו של הדימוי העצמי הנמוך על אורח החיים באופן כללי הוא גדול ואנשים רבים אשר סובלים מדימוי עצמי נמוך סובלים מקשיים רבים בכל תחומי החיים. הסיבות לדימוי עצמי נמוך הן רבות החל ממראה חיצוני ועד לחוויות ילדות שונות.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196309 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196269 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915700 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196293 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196198 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915532 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193831 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica