חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כל מה שצריך לדעת על חיסכון

מטרת החיסכון היא לשמור סכומי כסף מסוימים לשימוש עתידי, בין אם באופן אישי או על ידי אחד מבני המשפחה. חיסכון לא חייב להיות צבירת כסף בבנק וכיום נהוג להשקיע בתכניות פנסיה או בתכניות המוצעות על ידי הבנקים. לכל אחת משיטות החיסכון יתרונות וחסרונות אחרים, אותם חשוב להכיר לפני שמתחילים להפריש יתרת רווח מההכנסה הפנויה.

ההבדל בין חיסכון לחסכונות

המונח חיסכון מתייחס לפעילות המתרחשת בפרק זמן מסוים, בניגוד לחסכונות אשר מייצגת את הנכסים בנקודת זמן ספציפית. מבחינת הפניית משאבי חיסכון לטובת השקעה, ישנה אפשרות לרכוש רכוש קבוע וכך לתרום לצמיחה הכלכלית. השקעה מן הסוג הזה עשויה להגדיל את החיסכון גם ללא גידול בהשקעת הכספים, כתוצאה מצמיחה כלכלית.

תכניות החיסכון המוצעות על ידי מוסדות פיננסיים

דרך נוספת לחסוך היא לרכוש תכנית חיסכון מובנית. תכנית זו מוצעת על ידי הבנקים, כאשר במסגרתה מקבל הלקוח אפשרות לבצע הפקדה של סכומי כסף המקובלים עליו. ההפקדה יכולה להיות חודשית או חד פעמית, בהתאם לתנאי התכנית והיכולת הכלכלית. במסגרת תכניות חיסכון מופקדת ההשקעה לזמן קבוע מראש, עם או בלי נקודות יציאה. המרכיב המשמעותי ביותר בתכניות החיסכון הוא התשואה, הנגזר הן מגובה ההשקעה, הן מהתנאים והן מגובה הריבית עליה הוסכם מראש. ישנם הבדלים משמעותיים בין תכניות חיסכון שונות, ולכן חשוב לבצע בדיקה והשוואה לפני שמתחייבים למסלול מסוים. ברוב המקרים התשואה היא פונקציה של ריבית קבועה, ריבית משתנה על פי הפריים, הצמדה למדד, הצמדה לשער של דולר או כל מטבע חוץ אחר וכדומה. בחלק ממסלולי תכניות החיסכון מוצעים ללקוח שני מסלולי תשואה אשר מביניהם הוא יכול לבחור בתום התקופה.

מהם המרכיבים של החיסכון הלאומי?

גם החיסכון הלאומי של מדינה משפיע על האזרח. מההיבט הזה, חיסכון לאומי הוא כל ההכנסה הלאומית אשר לא הופנתה לתצרוכת. חיסכון לאומי במשק מורכב מחיסכון אישי, חיסכון עיסקי וחיסכון ממשלתי. חשוב להסביר כל אחד מסוגי החיסכון הללו, על מנת להבין כיצד מדיניות הממשלה משפיעה על שוק ההון ועל ההכנסות. החיסכון האישי הוא ההכנסה הפנויה של המשפחה פחות התצרוכת. לעומת זאת, החיסכון העסקי נמדד על פי כמות הרווחים הבלתי מחולקים של החברות. בכל הקשור אל החיסכון הממשלתי, מדובר על עודף המיסים על הוצאות הממשלה לסחורות ושירותים כפי שמופיעים בתקציב.

החיסכון הוא חלק חשוב בכלכלה

החיסכון הוא חלק בלתי נפרד בכלכלה המודרנית. גורמים בולטים בשוק ההון מעודדים את החיסכון בקרב האזרחים, על מנת לתרום לבסיס פיננסי איתן. לא כדאי לחשוב על החיסכון רק במונחים של טווח ארוך, משום ששימוש בתכניות חיסכון יכול לבוא לידי ביטוי גם בתקופות בלתי צפויות. החיסכון הוא כלי נוסף מבין כלים אחרים אשר מטרתם מתן ביטחון כלכלי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיכל כהן, בלוגרית בענייני צרכנות ופעילה חברתית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Michal Cohen

מאת: Michal Cohenקרנות נאמנות31/12/128566 צפיות
הדעות סביב קרנות נאמנות חלוקות מאד. ישנם כאלו שיספרו על תשואות גבוהות במיוחד בעקבות השקעה בקרן נאמנות זו או אחרת, אחרים יספרו דברים אחרים לגמרי. אז מה הנכון? האם בכלל כדאי להשקיע בקרן נאמנות, ואם כן אז באיזו? קרנות נאמנות בעד ונגד- כל השיקולים.

מאת: Michal Cohenשוק ההון31/12/12928 צפיות
שוק ההון עבר מהפך די דרמטי בשנים האחרונות. וועדת בכר גרמה לשינויים משמעותיים בשוק ההון. שינויים אלו השפיעו ישירות על חברות לניהול קרנות נאמנות, בתי השקעות, וכן על הבנקים. הקמה וניהול של בית השקעות היתה יחסית קלה בימים עברו, ואולי בשל כך ישנם כל כך הרבה בתי השקעות בישראל. הדבר דרש גיוס לקוחות, גישה לבורסה והמסחר בה, לרוב באמצעות מחשב, רשיון לניהול העסק, והבנה וידע של התחום. כיום פני הדברים שונים והמרוויח העקרי הוא דווקא הלקוח, המקבל בית השקעות מקצועי ובפיקוח הדוק.

מאת: Michal Cohenשוק ההון31/12/121534 צפיות
חברת כיל, כימיקלים לישראל בע"מ, הנה חברה בינלאומית העוסקת בהפקת חומרים כימיקליים מסוגים שונים. זוהי חברת בת של החברה לישראל אשר נמצאת בשליטתה של משפחת עופר והיא אף מהווה חברת אם לחברות רבות אחרות, בארץ ובעולם, העוסקות בפיתוח תרכובות כימיקליות, ביניהן, חברת מפעלי ים המלח המוכרת. חברת כיל וחברות הבת שלה, מפיקות כימיקלים כגון אשלג, ברום, מגנזיום, דשנים, פוספטים ועוד.

מאת: Michal Cohenשוק ההון31/12/121215 צפיות
מניית רציו יהש הינה מניה השייכת לחברת רציו חיפוש נפט שהוקמה בשנת 1992 ומטרתה היא חיפוש של נפט וגז טבעי והפקה שלהם בישראל. רציו חיפושי נפט נרשמה כשותפות מוגבלת בשנת 1993 והינה שותפות מוגבלת בין רציו חיפושי נפט בע"מ לבין השותף המוגבל שהוא רציו נאמנויות בע"מ. יחידות ההשתתפות של החברה רשומות לצורך מסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב וכלולות במדד תל אביב 100 מחודש יולי של שנת 2010.

מאת: Michal Cohenקרנות נאמנות31/12/128599 צפיות
לקרנות הנאמנות הסטוריה ארוכה. הראשונה הוקמה בשנת 1868, באנגליה, אולם לישראל הגיעה בשורה זו רק בשלהי שנות הארבעים של המאה שעברה, עם קרן הנאמנות הראשונה בארץ מטעם בנק לאומי, שנקראה "פיא". כיום מגלגל ענף זה של קרנות נאמנות כמה עשרות מליארדים של שקלים מדי שנה, ויש להן השפעה גדולה, הן על שוק ההון, וכמובן שעל הציבור, המשקיע בהן.

מאת: Michal Cohenהשקעות31/12/12858 צפיות
אם גם אתם עדיין מנהלים את תיקי ההשקעות שלכם דרך סניף הבנק בו מתנהל חשבונכם, ייתכן ואתם משלמים עמלות גבוהות יותר ומקבלים פחות ממה שתוכלו לקבל בבית השקעות מקצועי. כיום, בניגוד לדעה הרווחת הטוענת כי עדיף לרכז את כל הכספים במקום אחד, השקעות דרך בתי השקעות הינן ההשקעות היעילות ביותר עבור כל אדם ויכולות לספק לו תוצאות הרבה יותר טובות.

מאת: Michal Cohenהשקעות31/12/12943 צפיות
כאשר לקוח מעוניין לנהל תיק השקעות עליו לשים לב למספר פרמטרים. חשוב להבין כי ניהול השקעות נכון ואמין לא רק מבטיח אחוזי הצלחה גבוהים יותר, אלא גם מצמצם סיכונים ומפחית עלויות.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211347 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208618 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202950 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193011 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181361 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181609 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172017 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica