חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רגולציות של בית השקעות

מאת: Michal Cohenשוק ההון31/12/2012929 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

שוק ההון עבר מהפך די דרמטי בשנים האחרונות. וועדת בכר גרמה לשינויים משמעותיים בשוק ההון. שינויים אלו השפיעו ישירות על חברות לניהול קרנות נאמנות, בתי השקעות, וכן על הבנקים. הקמה וניהול של בית השקעות היתה יחסית קלה בימים עברו, ואולי בשל כך ישנם כל כך הרבה בתי השקעות בישראל. הדבר דרש גיוס לקוחות, גישה לבורסה והמסחר בה, לרוב באמצעות מחשב, רשיון לניהול העסק, והבנה וידע של התחום. כיום פני הדברים שונים והמרוויח העקרי הוא דווקא הלקוח, המקבל בית השקעות מקצועי ובפיקוח הדוק.

שינויים מהותיים בבתי השקעות

לאחר שיושמו המלצות ועדת בכר, נדרשו בתי ההשקעות בישראל, לעמוד מול רגולציה מכבידה ונוקשה. רגולציה זו הביאה לקיום פיקוח צמוד על בתי ההשקעות, איוש תפקידים חדשים ומנהלתיים, כמו למשל סמנכ"ל רגולציה ותנאי אכיפה קפדניים. שינויים אלו הביאו בתי השקעות רבים לכלל סגירה מוחלטת שלהם, עקב אי יכולת לעמוד בתנאים החדשים. אחרים, לרוב בתי השקעות קטנים, נמכרו לבתי השקעות גדולים ויציבים. באופן זה התמזגו אותם בתי השקעות, ובכך התאפשר המשך העבודה ביעוץ השקעות. ניתן לראות בתי השקעות רבים, הנושאים שני שמות, שהם פרי של מיזוג בין שני בתי השקעות. עד היום קיימים היטלים והכבדות אלו על בתי ההשקעות, ופיקוח קפדני ומתמיד.

מיזוגים- טוב או רע?

תופעת המיזוג בין בתי השקעות היא שכיחה מאד. בית השקעות בינוני או קטן, מוצא עצמו מתקשה, או בלתי מסוגל, לעמוד בתחרות העזה הקיימת בין בתי ההשקעות, במיוחד מול גדולים וחזקים. בנוסף, אחזקה של בית השקעות כרוכה בהוצאות רבות, שרק הולכות וגדלות עם השנים. בתי השקעות קטנים רבים מוחים נגד הרגולציות המכבידות, ומבקשים להתאים אותן ביחס לגודל בית ההשקעות, אולם נכון לעכשיו, לא השתנו פני הדברים.

עבור הלקוחות עובדה זו של מיזוג בין בתי השקעות שונים, מתקבלת בדעות חלוקות. חלק מן הציבור מרגיש בטוח יותר שבית השקעות קטן, שיכול היה להסגר או להתרסק, נמצא עכשיו בשותפות עם בית השקעות גדול ויציב. עבור אחרים, עובדת המיזוגים משמעה הקטנה של מספר בתי ההשקעות בישראל, ומכאן היעדר תחרות, וחוסר יכולת לבחור בין בתי השקעות שונים ורבים. מה גם שאם קיים מספר קטן של בתי השקעות, קשה יותר להתמקח עימם על גובה העמלות שהם גובים.

בשורה התחתונה, מיזוג בין בתי השקעות קטנים עם בתי השקעות גדולים, יכולים להגדיל את הסיכויים לא רק ליציבות בית ההשקעות בהם מנוהל תיק ההשקעות שלכם, אלא גם במגוון השירותים שתוכלו לקבל מבית השקעות גדול: כוח האדם הוא מגוון יותר, מחלקת המחקר גדולה יותר, ואפילו שירות הלקוחות יעיל יותר. לשירות לקוחות יש משמעות רבה עבור הלקוח, שלעתים רוצה להבהיר עמדה או לחדד סוגיה, להתייעץ או אפילו לבצע פעולה דחופה. בית השקעות עם מחלקת שירות לקוחות גדולה, יכול לתת מענה שוטף, ולאורך כל שעות היממה, בניגוד לבית השקעות קטן, בו כוח האדם הוא צנוע יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיכל כהן, בלוגרית בענייני צרכנות ופעילה חברתית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Michal Cohen

מאת: Michal Cohenקרנות נאמנות31/12/128569 צפיות
הדעות סביב קרנות נאמנות חלוקות מאד. ישנם כאלו שיספרו על תשואות גבוהות במיוחד בעקבות השקעה בקרן נאמנות זו או אחרת, אחרים יספרו דברים אחרים לגמרי. אז מה הנכון? האם בכלל כדאי להשקיע בקרן נאמנות, ואם כן אז באיזו? קרנות נאמנות בעד ונגד- כל השיקולים.

מאת: Michal Cohenשוק ההון31/12/121538 צפיות
חברת כיל, כימיקלים לישראל בע"מ, הנה חברה בינלאומית העוסקת בהפקת חומרים כימיקליים מסוגים שונים. זוהי חברת בת של החברה לישראל אשר נמצאת בשליטתה של משפחת עופר והיא אף מהווה חברת אם לחברות רבות אחרות, בארץ ובעולם, העוסקות בפיתוח תרכובות כימיקליות, ביניהן, חברת מפעלי ים המלח המוכרת. חברת כיל וחברות הבת שלה, מפיקות כימיקלים כגון אשלג, ברום, מגנזיום, דשנים, פוספטים ועוד.

מאת: Michal Cohenשוק ההון31/12/121216 צפיות
מניית רציו יהש הינה מניה השייכת לחברת רציו חיפוש נפט שהוקמה בשנת 1992 ומטרתה היא חיפוש של נפט וגז טבעי והפקה שלהם בישראל. רציו חיפושי נפט נרשמה כשותפות מוגבלת בשנת 1993 והינה שותפות מוגבלת בין רציו חיפושי נפט בע"מ לבין השותף המוגבל שהוא רציו נאמנויות בע"מ. יחידות ההשתתפות של החברה רשומות לצורך מסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב וכלולות במדד תל אביב 100 מחודש יולי של שנת 2010.

מאת: Michal Cohenקרנות נאמנות31/12/128600 צפיות
לקרנות הנאמנות הסטוריה ארוכה. הראשונה הוקמה בשנת 1868, באנגליה, אולם לישראל הגיעה בשורה זו רק בשלהי שנות הארבעים של המאה שעברה, עם קרן הנאמנות הראשונה בארץ מטעם בנק לאומי, שנקראה "פיא". כיום מגלגל ענף זה של קרנות נאמנות כמה עשרות מליארדים של שקלים מדי שנה, ויש להן השפעה גדולה, הן על שוק ההון, וכמובן שעל הציבור, המשקיע בהן.

מאת: Michal Cohenהשקעות31/12/12860 צפיות
אם גם אתם עדיין מנהלים את תיקי ההשקעות שלכם דרך סניף הבנק בו מתנהל חשבונכם, ייתכן ואתם משלמים עמלות גבוהות יותר ומקבלים פחות ממה שתוכלו לקבל בבית השקעות מקצועי. כיום, בניגוד לדעה הרווחת הטוענת כי עדיף לרכז את כל הכספים במקום אחד, השקעות דרך בתי השקעות הינן ההשקעות היעילות ביותר עבור כל אדם ויכולות לספק לו תוצאות הרבה יותר טובות.

מאת: Michal Cohenהשקעות31/12/12946 צפיות
כאשר לקוח מעוניין לנהל תיק השקעות עליו לשים לב למספר פרמטרים. חשוב להבין כי ניהול השקעות נכון ואמין לא רק מבטיח אחוזי הצלחה גבוהים יותר, אלא גם מצמצם סיכונים ומפחית עלויות.

מאת: Michal Cohenפיננסים וכספים - כללי 31/12/12884 צפיות
מטרת החיסכון היא לשמור סכומי כסף מסוימים לשימוש עתידי, בין אם באופן אישי או על ידי אחד מבני המשפחה. חיסכון לא חייב להיות צבירת כסף בבנק וכיום נהוג להשקיע בתכניות פנסיה או בתכניות המוצעות על ידי הבנקים. לכל אחת משיטות החיסכון יתרונות וחסרונות אחרים, אותם חשוב להכיר לפני שמתחילים להפריש יתרת רווח מההכנסה הפנויה.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214034 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193455 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193240 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910496 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/192998 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182839 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181751 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica