חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סדנת בישול

מאת: דניאל מוריץבישול ואפיה02/01/20131049 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאז שתכניות הטלוויזיה העוסקות בבישול שטפו את חיינו, הבישול לא עוד רק לשפים וטבחים. הבישול הפך להיות נחלת הכלל. בעבר המטבח הביתי היה להכנת   ארוחות למשפחה ולאירוח ובעיקר היה הטריטוריה של הנשים במשפחה. האישה היא זו שהייתה מבשלת ואופה. המתכונים היו  מועברים מאם לבת וכך הלאה.

לא היה   דבר כזה סדנאות בישול ולא הייתה דרישה ללמוד בישול בבית ספר.  למרות שהמטבח הביתי היה בדרך כלל של הנשים את מקצוע הבישול, השפים, קונדיטורים, תפסו בעיקר גברים. בתי הספר כמו, תדמור ואחרים, לימדו בעיקר גברים.   כמעט ולא נמצאה במסעדה או קונדיטוריה בה שימשה אישה במקצוע הטבחית או האופה. גם היום מספר השפים הגברים עולה על מספרן של הנשים.   מצב זה השתנה מאז נפתח המטבח לכולם וגם גברים החלו לבשל.

בתחילה הגברים היו חובבים בלבד ובמשך הזמן בתי הספר לבישול פתחו סדנאות בישול ואפיה   ופתחו לרבים מחובבי הבישול את הדרך לתחום. ישנם חובי בישול שעברו סדנאות בישול, נטשו את מקומות העבודה שלהם ופנו לתחום הקולינרי והם היום בחלק העליון   לש סולם השפים.   בעיתונות הכתובה במדורי האוכל  מפרסמים שפים מפורסמים תפריטים למאכלים שונים וכן ערוצי הטלוויזיה שבהם יש תוכניות בישול על בסיס יום יומי והן מעבירות   סדנת בישול, וירטואלית, מהן אפשר ללמוד ולקבל טיפים חדשים.  

מספר שפים  ידועים בארץ סגרו את המסעדות שהיו בבעלותם, זנחו את הבישול הפיזי והעתיקו את העיסוק בבישול לתוכניות אלו. והם גם מעבירים סדנאות בישול. טרנד הבישול מתחיל מהגילאים הצעירים ביותר. יותר ויותר ילדים מצטרפים להוריהם ומבשלים ואופים וגם עבורם נפתחו סדנאות בישול ותוכניות טלוויזיה המיועדות   במיוחד בשבילם.  יותר ויותר מסעדות מציעות אוכל בריא שהפך לטרנד בכל העולם דבר שהצריך את השפים במסעדות אלו לשנות כיוון בישול ולכן נפתחו גם סדנאות לבישול אוכל בריא. בסדנאות אלו לומדים לשלב מאכלים בריאים ולהפכם למטעמים.  

סדנאות הבישול לאוכל בריא מלאות במשתתפים דבר המראה על הביקוש הרב של קהל הסועדים במסעדות ומעבר המטבח הביתי למטבח בריא.  הכנסת האוכל מהמזרח הרחוק, בעיקר אבל לא רק הסושי והאוכל המוקפץ, שהוכנס למטבח הישראלי הביא לפתיחת  סדנאות בישול לסוג אוכל זה ונפתחו מסעדות   רבות בכל הארץ. הסושי הפך מאכל אהוב על הרבה אנשים וסדנאות להכנתו, למבוגרים וילדים, נפתחו ומרכזי אוכל גדולים וחנויות למוצרי מזון מהמזרח מוכרים את   מרכיבי הסושי להכנה ביתית.  רבים מבין משתתפי הסדנאות באים ללמוד בישול אחר מזה שהם רגילים לו בביתם. רוב המטבחים הביתיים מושתתים על האוכל המוכר מארץ מוצא בני המשפחה.  

המטבח האתיופי, האוכל המזרחי ליוצאי ארצות ערב, אוכל תימני,מצפון אפריקה או מאירופה על מגוון המטבחים הקיימים בארצות השונות.   נישואים בין עדתיים מביאים לכך שהמטבח הישראלי הפך פתוח לכל סוגי וטעמי המאכלים. אחת הדרכים לשמר את המסורת של כל העדות היא המשכיות בבישול מאכלים המוגשים יום יום, בערב שבת ובשבת ובעיקר מאכלי חגים. 

הצלחת תוכנית הטלוויזיה מאסטר שף, המתקיימת בארצות רבות בעולם, מוכיחה עד כמה התפתחה אהבת הבישול אצל רבים ומבחני הבד בהם משתתפים אלפי אנשים  לסינון נבחרת לקיום התחרות מראה שאהבת הבישול חוצה עדות, גילאים והיא נחלת הכלל לגברים ונשים.   התוכנית, שבסופה מוכתר המאסטר שף של המדינה, מראה שאפשר להרכיב מנות מחומרי גלם שונים שבעבר המשתתפים לא עבדו איתם, ויוצאות מנות טעימות, על פי   עדות השופטים, ברמה כזו שהן יכולות להיות בין המנות המוגשות במסעדות. 

לא אחת מצהיר אחד השופטים שהוא יכניס את המנה לתפריט המוצע לסועדי המסעדה שלו. ניתן לשמוע לא אחת ממשתתפי נבחרת המאסטר שף על הגעתם לתוכנית   כדי לפתח את התחביב ולהשתלב במקצוע ואף יש כאלה החולמים על פתיחת מסעדה קטנה משלהם.

 



תגיות המאמר: סדנאות בישול


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דניאל מוריץ

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דניאל מוריץ

מאת: דניאל מוריץעיצוב מוצר17/04/162681 צפיות
לוגו עסקי (סמליל) הוא למעשה אלמנט גרפי שמייצג את העסק ואת מהותו וישמש אותו לאורך מספר רב של שנים.

מאת: דניאל מוריץעיצוב מוצר17/04/162793 צפיות
בעבר, יצירת לוגו הייתה סיפור שלם !! היינו צריכים לבחור מעצב או מעצבת גראפי/ת, לקבל הצעת מחיר, לאשר את הרעיון של אותם מעצב או מעצבת בהתאם לוויז׳ן שהצגנו בפניהם.

מאת: דניאל מוריץטיולים בחו"ל07/10/152696 צפיות
בדרום אמריקה ישנו מבחר עצום ובלתי נדלה של מקומות אשר כל אחד מכם חייב לבקר. אם גם אתם מתכננים לטייל ביבשת המדהימה הזו בקרוב, המאמר הזה עשוי לדבר אליכם.

מאת: דניאל מוריץבתי מלון07/10/152527 צפיות
עכו העתיקה משלבת בתוכה מגוון רחב של תרבויות, מאכלים ואתרים היסטוריים. בעבור אלו מכם שמעוניינים להעביר סופ"ש מיוחד ובלתי נשכח, ביקור בעכו העתיקה יהיה הפתרון האולטימטיבי לכך.

מאת: דניאל מוריץטיולים בחו"ל31/08/153403 צפיות
פורטוגל הינה מדינה יפה למדי, כזו אשר תוכל לענות על הדרישות של כל תייר ותייר, וזה לא משנה מאיזה סוג. אם אתם בענייני מסיבות והנאה רגעית, יהיה לכם מענה של מעבר ומעבר.

מאת: דניאל מוריץצרכנות16/08/152163 צפיות
מכונות צילום משמשות את המשרדים המודרניים על בסיס יום יומי. ללא שום ספק, מדובר במכשיר אשר השימוש בו יודע עליה מתמדת

מאת: דניאל מוריץבריאות הנפש11/08/151467 צפיות
דמיון מודרך הינה שיטה ייחודית אשר עושה שימוש בדמיון האדם לצורך השפעה על מצבו הנפשי.

מאמרים נוספים בנושא בישול ואפיה

מאת: אבי דוידיבישול ואפיה12/11/183896 צפיות
חולמים להגיש ארוחה ביתית ברמה של מסעדה אך אנכם יודעים לבשל? עם שירותי שף עד הבית תוכלו להגיש לאורחים שלכם ארוחה מדהימה מבלי לבלות אפילו שעה אחת במטבח.

מאת: SEOMANבישול ואפיה28/04/183269 צפיות
מהו בית בד וכיצד ניתן לדעת האם בית הבד מייצר את שמני הזית בצורה טובה, בריאה ואיכותית? כל מה שרציתם לדעת על תהליך הכנת שמן הזית בבתי הבד השונים ועל סגולותיו של שמן הזית בהוספתו בבישול.

מאת: דודישבישול ואפיה20/03/174495 צפיות
את המיתוס הגורס שעל מנת להכין פסטה טובה באמת צריך להיות נצר למשפחה איטלקית באתי לנפץ, למרות שאני האמנתי בו בכל ליבי במשך תקופה ארוכה מאוד.

מאת: דודישבישול ואפיה16/03/164068 צפיות
ידע זה כוח, וידע יאפשר לכם באמת להיות טבעונים. ללא הידע אתם עלולים להישבר מהר מאוד ולהרגיש אין לכם מה לאכול או אף לסבול מחסכים תזונתיים שממש אין סיבה שיהיו לכם

מאת: עידן שלומןבישול ואפיה21/10/152648 צפיות
העולם הקולינרי בישראל הופך להרבה יותר מקצועי ואיכותי כאשר בבתים ישראלים רבים כבר לא מסתפקים בסטים בסיסיים של כלי בישול, אפייה והגשה שלהם, אלא בציוד מודרני מעוצב שמוסיף לחוויה עצמה.

מאת: ענת אמרבישול ואפיה17/09/151996 צפיות
אנחנו מבינים ויודעים כמה קשה לתמרן בין זמן המשפחה, לעבודה לבין כל מה שמסיבת יום הולדת דורשת. אנחנו גם יודעים שאת רוצה מסיבה יפה, שילדך יהנה ממנה ותוכלו להיזכר בה בתמונות גם עוד שנים ארוכות.

מאת: ירון כהןבישול ואפיה29/12/142162 צפיות
אם אתם מוכשרים באפיה ורוצים להעשיר את המטבח שלכם במאפים נפלאים ללא גלוטן תמצאו באתר המאפים של תמר מגוון מתכונים ללא גלוטן למאכלים פשוט נפלאים. תוכלו למצוא באתר של המאפיה של תמר מגוון מתכונים אנינים ומעולים שכולם מתכונים ללא גלוטן ביניהם תמצאו מאפים מתוקים ללא גלוטן, מאפים מלוחים ללא גלוטן, עוגיות ללא גלוטן ועוגות ללא גלוטן. לקבל באתר ידע נרחב תמר עברה מסלול לימודים מכובד בקונדיטוריה והיא חולקת את הידע הנפלא הזה באתר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica