חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קולונוסקופיה מונעת התפתחות סרטן המעי הגס

מאת: ירון כהןסרטן05/11/20091109 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קולונוסקופיה היא בדיקה אנדוסקופית לגילוי סרטן המעי הגס ונחשבת כיום לבדיקה המהימנה ביותר בישראל

לאבחון וטיפול בתסמינים העשויים לגרום להופעת המחלה. איגוד הרופאים הגסטרואנטרולגים (לדרכי העיכול) בישראל, ממליץ לבצע בדיקת קולונוסקופיה לגילוי תסמיני המחלה לאוכלוסייה שאינה בסיכון החל מגיל 50 ולחזור ולבצע אותה אחת לשנתיים. ההמלצות לאוכלוסייה בסיכון כמו אנשים עם רקע משפחתי של סרטן המעי הגס או פוליפים, היא לבצע קולונוסקופיה כבר בגיל 40 או עשר שנים מוקדם יותר מתאריך אבחון המחלה או תסמיניה אצל בן משפחה מדרגה ראשונה.

סרטן המעי הגס היא מחלה הנגרמת מהתפתחות של תהליך ממאיר בפוליפים (גידולים שפירים), שהם למעשה התבלטות דמוית אשכול ענבים היוצאת מהרקמה הרירית של המעי. במהלך בדיקת קולונוסקופיה מוחדר צינור אנדוסקופי גמיש שבקצהו מצלמה דרך פי הטבעת של הנבדק, ובאמצעותו סוקר הרופא את דופן המעי ומחפש אחר פוליפים. במידה ונמצאו גידולים בדופן המעי, הרופא מסיר אותם בעזרת מלקחיים מיוחדות הנמצאות בקצה הצינור האנדוסקופי. זו למעשה הסיבה מדוע בדיקת קולונוסקופיה נחשבת לבדיקה הטובה ביותר לזיהוי וטיפול בסרטן המעי הגס, מכיוון שהיא מאפשרת לרופא גם לבדוק את דופן המעי, וגם להסיר גידולים שפירים באותו הזמן בטרם יתפתח בהם תהליך ממאיר.

לפני שהרופא מתחיל בביצוע בדיקת הקולונוסקופיה הוא מזריק חומר טשטוש לנבדק כדי להקל על אי הנוחות הנגרמת בעת ביצועה. לאחר סיום הבדיקה עובר הנבדק לחדר התאוששות, שם הוא שוהה במשך כשעה עד שעה וחצי עד להתפוגגות חומרי ההרדמה. לאחר מכן הנבדק משתחרר לביתו ויכול לחזור לפעילות רגילה. על אף שמדובר בבדיקה פולשנית, יעילותה המוכחת של הבדיקה עולה על אי הנוחות הקלה הכרוכה בביצועה, כאשר לא קיימת היום בשוק הבדיקות בישראל בדיקה אחרת שמאבחנת תסמינים של סרטן המעי הגס ומטפלת בהם כמו בדיקת קולונוסקופיה.

סרטן המעי הגס היא מחלה הניתנת למניעה ואבחון מוקדם באמצעות בדיקת קולונוסקופיה, כאשר הטיפול במחלה הרבה יותר יעיל בשלב השפיר שלה. בכל יום מתים בישראל חמישה בני אדם לאחר שכבר התפתח אצלם תהליך ממאיר בלתי הפיך בדופן המעי. בכל שנה מאובחנים בארץ 3000 בני אדם החולים בסרטן המעי הגס והם נאלצים ליטול תרופות יקרות מאוד שחלקן הגדול לא נמצא בסל הבריאות. זכרו! רק ביצוע בדיקת קולונוסקופיה בזמן יכולה להציל את חייכם ולמנוע שנים מיותרת של סבל רב.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון כהן

מאת: ירון כהןנשירת שיער25/03/181345 צפיות
בשנה האחרונה אנחנו עדים לתופעה שאלפי ישראלים נוהרים לתורכיה על מנת לבצע השתלות שיער במחירים שהם משמעותית נמוכים אל מול המחירים בארץ,באירופה ובארה"ב. במאמר זה ננסה להסביר מה הם ההבדלים בין מרפאות/רופאים באירופה אל מול מרפאות בתורכיה וננסה להבין האם מה שעולה בזול עלות לעלות אח"כ ביוקר.

מאת: ירון כהןאדריכלות15/02/181864 צפיות
לדלתות האוטומטיות יש יתרונות רבים מעבר ליוקרה והחדשנות שהן משדרות, סיוע למוגבלויות, תחושה ואווירה נעימים יותר ובטיחות.

מאת: ירון כהןמוסדות לימוד15/02/181729 צפיות
אם גם אתם מרגישים שהשעות בבית הספר לא מעניקות מספיק ידע לילדים שלכם, אתם לא לבד. העומס הגדול בכיתות בהחלט משפיע ולא כל תלמיד מקבל את היחס הראוי לו על מנת שיוכל באמת ללמוד כמו שצריך, לשם כך קיימת תכנית לימודים נוספת.

מאת: ירון כהןאומנות - כללי15/02/182802 צפיות
ענף הערכת התכשיטים הוא ענף פופולרי המבוסס על מוניטין חזק, גיליתם תכשיט עתיק או פריט אספנים? גשו למעריך מקצועי, בעל וותק ומומלץ.

מאת: ירון כהןספרות01/06/172179 צפיות
מי שאמר שבעידן האינטרנט אנשים יקראו פחות כנראה לא לקח בחשבון את העבודה שאנחנו קוראים בו כל היום, מאתרי חדשות ועד מדיה חברתית, וכבר רגילים למצוא מידע שמעניין אותנו מאוד בדרך זו. זה גם מה שמעורר בנו יותר את הצורך להיחשף מדי פעם לספרות יפה, ספרות מעניינת ומאתגרת את החשיבה שלנו ואת הידע על העולם.

מאת: ירון כהןתרבות ובידור01/06/175569 צפיות
לכותבים הרבים שניסו לספר את הסיפור האישי שלהם בשנים עברו לא היו ברירות רבות. מעטות היו ההוצאות שהסכימו להשקיע וגם השיקולים שלהן לא היו ברורים לגמרי גם כאשר הסיפורים היו מעניינים וטובים. היום, כבר אין צורך לחכות ולרוץ אחר אף הוצאה שתזהה את הפוטנציאל שלך בהוצאת קונטנטו דה סמריק וההוצאה הבת שלה, קונטנטו נאו, מזהים את הפוטנציאל של הסיפור לשכם ולוקחים אותו צעד אחד קדמיה

מאת: ירון כהןתרגום משפטי03/04/171744 צפיות
נוטריון בתל אביב הינו שירות מקצועי המוצע לכם על ידי מספר הולך של משרדי עריכת הדין ונוטריון הפועלים באזור המרכז. שירות מקצועי זה נועד בין היתר לצרכי אימות, אישור ועריכה של מסמכים משפטיים מכל סוג שהוא ומסמכים אזרחיים ומסחריים הנדרשים לצרכי קידום עניינכם המשפטיים, האזרחיים והמסחריים כאחד.

מאמרים נוספים בנושא סרטן

מאת: amirdadon90סרטן21/03/171812 צפיות
אין ספק שאחת מהמחלות המטרידות ביותר בעידן שבו אנחנו חיים זו מחלת הסרטן על כל גווניה השונים.

מאת: ravivorסרטן25/02/153388 צפיות
צריכים לעבור בדיקת קולונוסקופיה? רגע לפני כדאי לדעת שיש שני סוגים עיקריים של בדיקות - הרגילות והווירטואליות. על ההבדלים בין הסוגים במאמר שלפניכם.

מאת: רונית מיכאליסרטן12/11/142414 צפיות
האפשרות לקבל מרשם קנאביס רפואי והסגולות הטובות הרבות של החומר מעוררות עניין בקרב מטופלים רבים. אם הנכם סובלים ממחלה קשה הכרוכה בכאבים חזקים, אבדן תיאבון ושאר תסמינים התואמים את סגולות הריפוי של הקנאביס כדאי לפנות לרופא המטפל לבירור זכאות למרשם קנאביס רפואי ושימו בו למטרה הקלה בכאב ותסמיני המחלה. כאן תוכלו למצוא מידע שימושי אודות קנאביס רפואי.

מאת: ניר נתנזוןסרטן28/09/142941 צפיות
סרטן העור הוא תופעה נפוצה ההולכת ומתפשטת ברחבי העולם. החור באוזון במקביל לעלייה בזמן הנופש והחופש שנובע מעלייה באיכות החיים, מובילים יותר ויותר אנשים להיחשף לשמש בצורה יותר ויותר רחבה.

מאת: Shiraסרטן17/06/145018 צפיות
מחלות עור הן חלק מענף הדרמטולוגיה ברפואה שמתעסק במחלות עור שונות. העור הוא החלק הגדול ביותר בגוף, והוא מהווה את המעטפת החיצונית לשמירה על הגוף כולו. העור בנוי משלוש שכבות שונות. הראשונה מכונה אפידרמיס, האמצעית מכונה דרמיס והשכבה התחתונה מכונה היפודרמיס. מחלות העור הנפוצות ביותר הן אלה שפוגעות בשכבה העליונה. בשכבה זו יש את הכמות הגדולה ביותר של פתולוגיות, מכיוון ששכבה זו חשופה לעולם החיצוני, שממנו מגיעות רוב הסיבות למחלות העור השונות.

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148948 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: eli levyסרטן21/11/138767 צפיות
מבין הסימנים השכיחים לסרטן הפרוסטטה בולטים ליקויים במערכת השתן. ליקויים אלו מורגשים ע"י המטופל ולכן קל להבחין בהם. יחד עם זאת, שכיחות סרטן הפרוסטטה הולך ועולה עם גיל המטופל, כאשר בד בבד, ללא קשר לקיומו של סרטן זה, שכיחים גם ליקווים בתפקוד המיני ובמערכת השתן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica