חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מערכות מידע חינמיות לניהול קשרי לקוחות - (CRM -סי.אר.אם) יש חיה כזו ?

מאת: דליה בן-דודCRM31/01/20131447 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חד משמעית" - כן ולא"

צ'מעו ציזבט : בעל עסק מכובד החליט שהגיעה השעה לרכוש מערכת ניהול קשרי לקוחות

פונה הנ"ל כמיטב המסורת לרשתות החברתיות ומריץ שאילתא

"תוכלו להמליץ לי על מערכת  CRM ?

לא נוקפות דקות - חוכמת המונים ...

נזרקות לאוויר מספר שמות של מערכות לוקליות , אוניברסאליות

הנ"ל מודה יפה לכווווווווווווולם ויוצא לדרך

אז זהו שלא - הכוונה מתחיל לבושש בבוץ של הדרך .

הכוונה שלי בפוסט הזה - פעם אחת ולתמיד לחדד כמה דברים הנסתרים  מעיניהם של בעלי עסקים

ומהווים את הבסיס לבחירת מערכת מידע .

הגדרה

ההבדל בין "פיסת קוד" כגון ישומון / אד און / אפליקציה / תוסף  לבין מערכת מחשוב ארגוני

פיסת קוד - מבצעת פעילות אחת ממוקדת לדוגמא : קיצור URL , הצגת פנס בסמרטפון , המרת פורמט קובץ מאחד לשני , פיסת קוד ניתנת להתקנה ולהסרה מיידית ובדרך כלל לא משפיעה על תהליכי משנה המתבצעים .בארגון - אלא תוספת המתאימה לאותו הזמן

פיסת קוד חדשנית בהחלט יכולה לעבור מעולה בהמלצות מפה לאוזן ,, עשויה להמדד במספר הורדות .שביעות רצון ועוד - פה חוכמת ההמונים עובדת במיטבה/

מערכת מחשוב ארגוני - כגון CRM - מיועדת לניהול תהליכים ארגוניים - עסקיים

היא נשענת תמיד על ארבעה שלבים והם :

1.   דריכה של הגדרות מערכת + מימשקים

2.   בניה וטעינת תשתית נתונים

3.   ניהול התהליכים עצמם כגון : ניהול השיווק , ניהול מכירות , ניהול שירות

4.ניטור התוצאות והפיכתם למערך דוחות ,גרפים ,דשבורדים למטרות  הפקת לקחים

ארבעת השלבים שתוארו כאן משלבים טכנולוגיה , הבנה עסקית , עיסוק בנתונים ובטיבם הכרות עם מערכות משלימות ועוד .

הנחת יסוד הוגנת

לא כל הפונקציונאליות  של מערכת המידע תהיה שם ובטח לא כמו שהלקוח רוצה  - כל מפתח תוכנה יגיש ללקוחותיו מערכת מידע - חצי אפויה

ז"א ספק התוכנה יבנה על זה שצריך עוד פיתוח ועוד דברים

אחרת הספק לא ימשיך להתקיים

ולכן בבחירת מערכת מידע  אחד הסעיפים החשובים עם מי הולכים פה לחופה

מערכת מידע עשויה לשרת את העסק לזמן של חודשים -שנים , כל החלפת מערכת גוררת הפסד זמן משמעותי וכסף לעסק חי ובועט .

מבקשת להציג מדגם שיקולים מתוך מערכת שיקולים רחבה שיש לתת את הדעת בבחירת מערכת מחשוב ארגוני :

מה אני רוצה פחות  מה אני צריך = אפיון

הלקוח הישראלי בדרך כלל (שוב זה לא גורף ) לא מבזבז זמן וכסף על אפיון

יש לו דרישות וחלומות

לעומת מציאות של הצורך האמיתי

והוא יוצא לדרך בלי מסמך מסודר של דרישות ,וסדרי עדיפויות ליישום .

הוא מניח שאם יש לו חבר /קולגה קרוב המליץ לו על מערכת או משהו באינטרנט זרק איזה שם  , יש סיכוי שגם לו היא תתאים

שגיאה גדולה חברים .

לכל עסק הייחוד שלו .

לכל בעל עסק השיגעונות והעדיפויות שלו .

אפשר להתרשם ממערכות שעובדות בעסקים מסוג דומה

אך זה כמו חליפה שצריכה להיות מהודקת

אחרת זה לא יחזיק מעמד .

בעל העסק ועובדיו ימשיכו לעבוד באקסלים או בניירות רחמנא ליצלן .

מערכת בעברית

העסק שלי דורש ממשק עברי !

אוקי אבל למה הכוונה ?

תפריטי תוכנה בעברית מיושרים ימינה ?

רשימת ערכים לשדות בעברית ?

הכנסת ושליפת נתונים בעברית ?

כולם ?

מגבלה הא ??

מערכת בענן

מה זה ענן ? רוצה לשכור תוכנה חודשית ? רוצה לרכוש רישיונות קבועים

ואיך תקבל עדכוני תוכנה ?

ואם ענן והחברה שאיתה עשית את הדיל פשטה רגל מה קורה לנתונים קבורים בענן ?

אתה יכול להוריד אותם בשלמות כולל עדכוני ה תוכנה שפיתחו במיוחד לעסק שלך

סנכרון יומן ומייל

העסק שלך עובד גוגל גם בדוא"ל וגם יומן -מה לעשות אם התוכנה מסנכרנת רק אאוטלוק דוא"ל ולא את היומן.

העסק שלך עובד גוגל ואאוטלוק אתה  רוצה ניהול מיילים ויומנים המאפשר סנכרון משתי המערכות - אופס לא תמצא מערכת תוכנה כזאת

תמשיך לחפש אבל שיהיה חינם כן .. .

מערכת דוחות - טוב אין ...אז אפשרות לייצא נתונים נסתפק בזה ?

ודוחות ? בטח רוצים דוחות בעברית

.אז זהו שבדרך כלל זה לא כך ...

רוב המערכות "החינמיות" לא מגיעות עם מערכת דוחות אלא עם דש בורד (מילה סקסית במיוחד ) - כמה גרפים עלומים שמציגים צבעים יפים על המסך ,

והפתעה מרתקת גם מערכות שאין להם דוחות ומאפשרים יצוא של המידע שנשמר בעברית

הדוחות מתקבלים בגיבריש ?

איך קורה ??

לסיכום

כל אחד יכול להריץ שאילתא בגוגל ולקבל רשימת מערכות

CRM  חינמיות

בשלב הבא  יש להירשם "חינם" לדמו  (ולמה לא יכולים לקבל דמו בלי להרשם למשל )

אפשר להתמכר לדמו חודש  (או לשכוח ממנו ..) - חינם ואז כשנגמר, להבחין שלמעשה קיבלת הדגמה על מערכת כוללת שעלות הרשיון שלה לא בתקציב שלך - ומה שאתה יכול להרשות לעצמך - זה זול - לא חינם אבל מכיל חצי מהיכולות שלהם אתה זקוק בעצם .

לחילופין לקבל גישה לדמו "פושט" חינמי כמובן,  אבל הפיצ'רים שאתה צריך, יש לשלם על כל אחד דולר פה דולר  שם לחודש עם התחיבות לשנה מראש (לא תמיד ) , ולאט לאט זה מדהים איך שהחינם הופך להיות בתשלום  , שלא לדבר על תמיכה ואם זו מערכת תוצרת חוץ לך תתכתב עם התמיכה - מבטיחה שזה יהיה מסעיר .

אפשר ולמי שיש הזמן והתקציב להתחיל לחקור במשך חודשים ארוכים מה איזו מערכת מחשוב מתאימה עבורו

פייר שווה לתת על הדרך איזה דקה או שתיים למחשבה  אם לא מפסידים בינתיים גם מכירות בכל זאת העסק הוא עסק חי

זה לא גורף יש כאלה שמצליחים ,

אבל להערכתי רובם מתבלבלים ולא יכולים לעמוד בהשוואה  ,במיוחד  כשמראש לא יצאו לדרך מצוידים

...באיפיון ברור , כי יש להם את זה בראש - הרי בעסק שלהם המדובר ...

*** ואחרונה ***

הפוסט הזה מיועד לעסקים : יחידנים , קטנים ,בינוניים וגדולים

אל תטעו זה לא רק לגדולים , לא מדובר במערכות מסובכות - זו קלישאה , לא מדובר בהשקעה של מליוני שקלים לא בעידן של היום

השאלה האם יש מערכות  CRM חינם ?

תיהנו , דליה בן-דוד

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דליה בן-דוד |   http://www.bendavidalia.com/myservices | 052-3827225

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דליה בן-דוד

מאת: דליה בן-דודCRM17/05/1310738 צפיות
הערך של לקוחות מרוצים ברור לכולנו מאידך העלות לעסק נותן השירות של לקוחות לא מרוצים / משמיצים פחות ברורה ומדידה. ,תסמין הלקוח המשמיץ קריטית ועשויה לפגוע בתדמית ,מכירות ושיקום איטי מאוד של לקוחות חדשים לאורך זמן לכל עסק וחברה . מזמינה אתכם לקרוא על האתגרים העומדים בפני כל עסק נותן שירות, בהתמודדות מתמדת מול לקוחות משמיצים והדרך להפיכתם ללקוחות נאמנים ומפיצי בשורה והמלצה לחבריהם .

מאת: דליה בן-דודרשתות חברתיות04/12/121624 צפיות
כנס "לקוחות כמנוף שיווקי" הביא בשורה וחדשנות בתחום ניהול שיווק ושירות לקוחות ,בעידן הרשתות החברתיות . מאמצי השיווק המסורתיים שהתמקדו ברצון להבאת לקוחות חדשים על מנת להגדיל מעגל מכירות באמצעות : קמפיינים נוצצים , נדנוד מתמיד של טלמרקטינג , פרסומות יפות ומושקעות , עובד פחות .. שירות לקוחות ארכאי לא קשוב ללקוח הנותן מענה חלקי ולא אישי עובד פחות .. מאמר זה מציע המלצות ודוגמאות לרענון גישה עסקית לתפיסת עולם השיווק והשירות בעידן ההמלצות , השיתוף וחכמת ההמונים .

מאת: דליה בן-דודרשתות חברתיות22/11/121841 צפיות
השימוש בכלי מדיה חברתית כאחד מערוצי ההפצה המרכזיים ,למטרת ניהול שירות הלקוחות בעסקים וארגונים , צובר תאוצה ומייצר ערך עסקי רב . במאמר יוצגו מספר תובנות העשויות לסייע לעסקים בדרכם למימוש יעיל ומניב של ניהול שירות לקוחות "דיגיטלי".

מאת: דליה בן-דודרשתות חברתיות06/11/121461 צפיות
ניהול שירות לקוחות ממוקד ומנוטר היטב באמצעות Facebook עשוי לתת מענה מדויק וזמין, תוך אפשרות למנף קריאות שירות שטופלו כראוי - למכירות בפועל .

מאת: דליה בן-דודרשתות חברתיות26/10/121867 צפיות
לסקרנים שבינינו שצריכים להבין איך הדברים עובדים מאחורי "הוילון" החלטתי קצת לחפור בפייסבוק, ולנסות להבין מה זה Facebook open graph

מאת: דליה בן-דודתנועת מבקרים26/10/128006 צפיות
פוסט המסביר מה זה RSS ואיך נשתמש ב Google reader כבסיס נתונים לכל עדכוני האתרים שאנחנו רוצים לקבל ביומיום .

מאת: דליה בן-דודניהול ידע26/10/121366 צפיות
במאמר הזה נדון בתחום ניהול הידע ההופך להיות נגיש כתוכנת שירות Saas. הנושא מורכב ועשוי להועיל עבור ארגונים שלמדו היטב את הצרכים והיתרונות שמחשוב ענן עשוי להביא אך שוב לפני החלטה, אפיון מדויק נדרש .

מאמרים נוספים בנושא CRM

מאת: אילןCRM08/10/132646 צפיות
אם אתם מנהלים עסק קטן או בינוני אתם וודאי מכירים את היקף העבודה והחשיבות הניתנת לכל ליד המגיע למערכת. עסקאות חדשות הן, כמו בכל עסק, המפתח להצלחה, להתפתחות ולצמיחה – מה שהופך את הליד למושג כמעט קדוש. ולמרות זאת, כעסק קטן, כמות המשאבים שאתם יכולים להפנות לטובת מקסום היעילות של אותם הלידים היא לרוב מוגבלת. לכן, בין אם אתם מודעים לכך או לא, אתם מאבדים לא מעט לידים.

מאת: אלעד אוחנהCRM20/05/132490 צפיות
בחירת מערכת ניהול לקוחות – CRM לחברה שלכם היא אחת ההחלטות המהותיות ביותר שתבצעו. בחירת המערכת הנכונה יכולה ליצור את ההבדל בין הצלחה של פרויקט מסוים לכישלון חרוץ, בין ניהול נכון של מערכת היחסים הרגישה עם הלקוחות שלכם.

מאת: דליה בן-דודCRM17/05/1310738 צפיות
הערך של לקוחות מרוצים ברור לכולנו מאידך העלות לעסק נותן השירות של לקוחות לא מרוצים / משמיצים פחות ברורה ומדידה. ,תסמין הלקוח המשמיץ קריטית ועשויה לפגוע בתדמית ,מכירות ושיקום איטי מאוד של לקוחות חדשים לאורך זמן לכל עסק וחברה . מזמינה אתכם לקרוא על האתגרים העומדים בפני כל עסק נותן שירות, בהתמודדות מתמדת מול לקוחות משמיצים והדרך להפיכתם ללקוחות נאמנים ומפיצי בשורה והמלצה לחבריהם .

מאת: אביב יועציםCRM14/04/132246 צפיות
לעבודה עם מערכת CRM בגני האירועים יש לא מעט יתרונות. בתחום בו הכל מצריך תיאום רב ומראש, יש יתרון בולט למערכת שעושה את כל התיאומים בפשטות ובקלות. הנה היתרונות המרכזיים בעבודה עם המערכת בגני האירועים:

מאת: אביב יועציםCRM14/04/132256 צפיות
אין כיום כמעט מישהו שלא שמע את המושג "מערכת ענן" או "מיחשוב ענן" על כל הויריאציות השונות שלו. כדי שנבין למה מיחשוב ענן כל כך אטרקטיבי, נבין ראשית את ההבדלים בין מערכת המותקנת מקומית לבין מחשוב ענן.

מאת: אביב יועציםCRM14/04/132652 צפיות
מאחר והתעורר הצורך בשינוי אצל חברות ההשמה וכח האדם, וחלק גדול מהן הבין כי יש כמעט רק יתרונות לכניסת מערכת CRM, דרשו חברות ההשמה להבין מהן היתרונות במערכת ואנו קיבצנו עבורכם מספר יתרונות מרכזיים

מאת: אביב יועציםCRM14/04/132210 צפיות
כל מי שאי פעם השתתף בסדנה לשימור לקוחות יודע כי שימור לקוח הוא בין הפעולות הקשות ביותר אותן יש לעשות בארגון. איך אפשר לשמור על הלקוחות הקיימים בארגון?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica