חפש מאמרים:
שלום אורח
07.06.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה זה Facebook open graph לפשוטי העם

מאת: דליה בן-דודרשתות חברתיות26/10/20121150 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לסקרנים שבינינו שצריכים להבין איך הדברים עובדים מאחורי "הוילון" החלטתי קצת לחפור

בפייסבוק, ולנסות להבין מה זה Facebook open graph  .

 

נתחיל בקצת היסטוריה :

זה התחיל ב  Facebook Connect   - בשנת 2008 פיתחה פייסבוק את "כפתור הפלא" שנותן את האפשרות להיכנס לאתר כלשהו ולהתחבר אליו באמצעות ההזדהות של פייסבוק (ללא הזדהות רשמית לאתר עצמו ) , לתת תגובה נלהבת (או לא ..) לפוסט שנקרא באתר .האפשרות הזאת הגדילה את היקף המשתמשים באינטרנט ובמובייל בהיקף חסר תקדים וכמובן קירבה את  משתמשי פייסבוק לאתרי תוכן המעניינים אותם .

 

ונתקדם לכיוון המציאות העדכנית :

בשנת 2010 פייסבוק השיקה את ה  "Open Graph API" זהו סט כלים המאפשר למשוך ולדחוף מידע מאתרים לפייסבוק והפוך .

התווספו מספר תוספים שונים שניתן להוסיף לדפי  אתר הלקוח :

 

כפתור like  , כפתור Activity Feed, כפתור Recommendations , כפתור Login,

כפתור Comments , כפתור Live Stream ועוד .

הוספת  כפתור מסוג זה לעמוד באתר שלך , הופך את עמוד האתר שלך ל "חברתי" ז"א העמוד באתר שבו יש את כפתורי פייסבוק ,נוסף  לאוסף האובייקטים  של פייסבוק אך הוא נשאר בדומיין הפרטי של המשתמש /האתר ולא בדומיין של פייסבוק .

 

ידוע ונתון הוא שעמודי פייסבוק הם אובייקט מאונדקס ברמת האינטרנט - ז"א דף פייסבוק נסרק על ידי מנועי החיפוש המוכרים, ומופיע בתוצאות חיפוש בגוגל לדוגמא ,

ולכן אנחנו למעשה מוסיפים את הדפים באתר הפרטי שלנו שבהם הוספנו את כפתורי פייסבוק להיות נגישים במנועי החיפוש יחד עם דפי העסק שיצרנו בפייסבוק .

 

דוגמא : הוספתי לדף הבית של אתר התדמית שלי כפתור like  המשודרג והעדכני , מרגע זה הוספתי לדף באתר עוד תכונה חשובה , דף האתר הפך להיות אובייקט  פייסבוקי לכל דבר , למרות שהוא פיזית מתארח מחוץ לשרתי פייסבוק .

 

משתמש המבקר באתר התדמית שלי  ונכנס לדף ולוחץ like  הופך להיות אוטומטית אוהד של הדף , המשמעויות הן:

  • בפרופיל האוהד מופיע רשומת לייק לאתר שלי .
  • הלינק של הדף באתר משותף לכל רשת החברים של האוהד בפייסבוק .
  • לי  (בעל אתר התדמית ) יש את היכולת לעדכן מידע בניוז פיד של כל אחד מרשימת החברים של האוהד (ללא ידיעתו וללא הסכמה מפורשת מצידו ...) .
  • מה צריך לעשות על מנת להוסיף את Facebook open graph לאתר שלך ?

  • להוסיף meta tags  לדפי האתר ,
  • להוסיף קטע קוד של HTML
  • להסבר ביצוע נא לגשת לכאן.

    כמה נקודות למחשבה :

  • הוספת תכונת ה Facebook open graph    היא לבחירת וביוזמת בעל האתר , היא לא אפשרות המתווספת אוטומטית ללא ידיעתו ( ויכולת להוריד את התכונה אם הוא מוותר ) .
  • משתמש המבקר באתר ולוחץ על לייק למעשה משתף על הקיר שלו את העדפות שלו וחושף אותם על קירות חבריו מחד ,ומאידך מפיץ ויראלית את האתר שלי ותכניו  ,מה אם אני לא מעוניין לחשוף מידע מסוים לכל דיכפין ?
  • לא רק חבריו של מי שעשה לייק יודעים על העדפות שלי , גם חברות שיווק יכולות לעשות במידע הזה שימוש, ולדחוף לאתר שלי פרסומות למוצרים /שירותים המותאמים לי אישית כתוצאה מהמידע שזה עתה אספו עלי .המידע התמים הופך להיות למעשה בינה עיסקית (BI ) שיהפוך מהר מאוד לכוח ומנוע קנייה ממוקדים האם זו בחירה או כורח ?
  •  

    תיהנו ובחרו לשתף בתבונה !

    קרדיט לפוסט : http://www.searchenginepeople.com/blog/what-is-facebook-open-graph.html

     



    תגיות המאמר: Facebook, open graph, Facebook open graph


     
         
         
         
       
     
    אודות כותב המאמר:

    דליה בן-דוד |   http://www.bendavidalia.com/myservices | 052-3827225

     
         
       
     

    מאמרים נוספים מאת דליה בן-דוד

    מאת: דליה בן-דודCRM17/05/133844 צפיות
    הערך של לקוחות מרוצים ברור לכולנו מאידך העלות לעסק נותן השירות של לקוחות לא מרוצים / משמיצים פחות ברורה ומדידה. ,תסמין הלקוח המשמיץ קריטית ועשויה לפגוע בתדמית ,מכירות ושיקום איטי מאוד של לקוחות חדשים לאורך זמן לכל עסק וחברה . מזמינה אתכם לקרוא על האתגרים העומדים בפני כל עסק נותן שירות, בהתמודדות מתמדת מול לקוחות משמיצים והדרך להפיכתם ללקוחות נאמנים ומפיצי בשורה והמלצה לחבריהם .

    מאת: דליה בן-דודCRM31/01/13955 צפיות
    החלטת שזה הזמן לרכוש וליישם מערכת ניהול קשרי לקוחות לעסק שלך , ראשית איחולי .צעד מבורך . כל אחד יכול להריץ שאילתא בגוגל ולקבל רשימת מערכות CRM חינם , ובשלב הבא להירשם לאינסוף אתרים עם הדגמות לחודש ולהתבשם בכיף . ולמי שיש הזמן והתקציב להתחיל לחקור במשך חודשים ארוכים מה מתאים ומה לא. ובמציאות ... זה לא גורף יש כאלה שמצליחים ,אבל רובם ... מזמינה אתכם לקרוא איזה סעיפים חשובים וקריטיים בבחירת מערכת מידע לניהול קשרי לקוחות ולהחליט לבד האם זה חינם או ש ...אולי שווה חשיבה נוספת .

    מאת: דליה בן-דודרשתות חברתיות04/12/121114 צפיות
    כנס "לקוחות כמנוף שיווקי" הביא בשורה וחדשנות בתחום ניהול שיווק ושירות לקוחות ,בעידן הרשתות החברתיות . מאמצי השיווק המסורתיים שהתמקדו ברצון להבאת לקוחות חדשים על מנת להגדיל מעגל מכירות באמצעות : קמפיינים נוצצים , נדנוד מתמיד של טלמרקטינג , פרסומות יפות ומושקעות , עובד פחות .. שירות לקוחות ארכאי לא קשוב ללקוח הנותן מענה חלקי ולא אישי עובד פחות .. מאמר זה מציע המלצות ודוגמאות לרענון גישה עסקית לתפיסת עולם השיווק והשירות בעידן ההמלצות , השיתוף וחכמת ההמונים .

    מאת: דליה בן-דודרשתות חברתיות22/11/121302 צפיות
    השימוש בכלי מדיה חברתית כאחד מערוצי ההפצה המרכזיים ,למטרת ניהול שירות הלקוחות בעסקים וארגונים , צובר תאוצה ומייצר ערך עסקי רב . במאמר יוצגו מספר תובנות העשויות לסייע לעסקים בדרכם למימוש יעיל ומניב של ניהול שירות לקוחות "דיגיטלי".

    מאת: דליה בן-דודרשתות חברתיות06/11/12991 צפיות
    ניהול שירות לקוחות ממוקד ומנוטר היטב באמצעות Facebook עשוי לתת מענה מדויק וזמין, תוך אפשרות למנף קריאות שירות שטופלו כראוי - למכירות בפועל .

    מאת: דליה בן-דודתנועת מבקרים26/10/127231 צפיות
    פוסט המסביר מה זה RSS ואיך נשתמש ב Google reader כבסיס נתונים לכל עדכוני האתרים שאנחנו רוצים לקבל ביומיום .

    מאת: דליה בן-דודניהול ידע26/10/12961 צפיות
    במאמר הזה נדון בתחום ניהול הידע ההופך להיות נגיש כתוכנת שירות Saas. הנושא מורכב ועשוי להועיל עבור ארגונים שלמדו היטב את הצרכים והיתרונות שמחשוב ענן עשוי להביא אך שוב לפני החלטה, אפיון מדויק נדרש .

    מאמרים נוספים בנושא רשתות חברתיות

    מאת: יוסי לוירשתות חברתיות09/04/161945 צפיות
    תמיד רציתם להשיג המון עוקבים באינסטגרם לעסק שלכם או סתם לכיף? לרשותכם מידע מלא על איך לקנות עוקבים באינסטגרם במחיר מוזל בלי להוריד את התחתונים.

    מאת: רונית אלפסירשתות חברתיות07/05/151754 צפיות
    קידום עסק, מותג או מוצר ברשתות החברתיות קיבל תאוצה משמעותית בשנים האחרונות. הרשת שוקקת בלקוחות פוטנציאליים והרשתות החברתיות מספקות מגוון הולך וגדול של אפשרויות פרסום, החל מיצירת פרופילים עסקיים, דפי נחיתה שיווקיים וקמפיינים ממומנים.

    מאת: יגל עמר לגיסמורשתות חברתיות27/01/151319 צפיות
    למה שלא נסתכל על החיים מנקודה של השפעה ורלבנטיות ולא רק כמירוץ של כאן ועכשיו?

    מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות22/02/147538 צפיות
    קרה לכם פעם שדיברתם עם בן אדם כלשהו על הרשת החברתית - פייסבוק והוא לא ידע שום דבר עליה? או שאין לו חשבון? לפי דעתי יש תשובה חד משמעית והיא לא! בגלל הפופולאריות שפייסבוק תפסה, אנשים התחילו לנצל אותה למען שיוווק, קידום ופרסום בנוסף לסטטוסים מצחיקים, סטטוסים על אהבה, סטטוסים יפים וכו'.

    מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות19/02/147278 צפיות
    מאמר זה בא לפרט על התופעה פייסבוק, וללמד את הגולשים ערכים חדשים

    מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות16/02/147108 צפיות
    כיום, שסטטוסים לפייסבוק תפסו תאוצה, ויותר ויותר אנשים מגלים את הפוטנציאל של סטטוסים לפייסבוק. לכאורה, אנשים רבים חושבים שהם סתם משפטים חסרי כל תועלת חוץ מהבעת רגש. אך אם תחקרו את זה תוכלו לגלות תופעה רחבה ותופתעו לגלות מספר דברים.

    מאת: יובל לויזוןרשתות חברתיות05/02/147305 צפיות
    סטטוסים לפייסבוק בדרך כלל משקפים את המצב הרגשי שלנו וכיום, בעצמאותם אנו מביעים את הרגשות שלנו לחברינו בפייסבוק.

     
     
     

    כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
    השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

    christian louboutin replica