חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסכנה של רעידות אדמה בארץ

מאת: אקסטזה ברנדל"ן ומקרקעין04/03/2013864 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תמ"א 38

הסכנה של רעידות אדמה בארץ

מומחים מתריעים זה מספר שנים על הסכנה של רעידות אדמה חזקות כאן בישראל. רעידת אדמה יכולה להתרחש בכל רגע, והחשש העיקרי מרעידות האדמה הוא האפשרות שבניינים באזור הרעש לא יעמדו בטלטול ויקרסו, חלילה. ישנם תקנים אשר מחייבים כל בניין חדש, והם נועדו להבטיח שהבניינים אכן יעמדו בעוצמות הסבירות לרעש אדמה, ולא יקרסו. אולם, תקנות אלו מחייבות רק בניינים שנבנו מאז שנת 1975. בניינים שנבנו קודם לכן, אינם עומדים בתקנים, ועלולים, אכן, לקרוס בזמן רעידת אדמה.

תמ"א 38

תמ"א 38 (תוכנית מתאר ארצית) היא תוכנית אשר נועדה לעודד אנשים לחזק את הבניינים שלהם כנגד רעידות אדמה. תמ"א 38 מציעה הטבות רבות, הן ליזם של השיפוץ והן לדיירי הבניין, באופן שיקל על כל הצדדים לקבל את ההחלטה על שיפוץ הבניין. שיפוץ מבנים על פי תמ"א 38 מאפשר לבניין להיות יציב ועמיד על כל צרה שלא תבוא, ובנוסף מאפשר לדיירים להרחיב את דירותיהם, מה שמעלה את ערכן, כמובן, וכן מאפשר להוסיף קומה נוספת לבניין, מעלית והטבות נוספות.

תמ"א 38 2

במקרים מסוימים, נדרש שיפוץ כה מסיבי לבניין, עד שלא משתלם לעשות זאת כלל. לחילופין, ישנם בניינים שלא שווה לשפץ, או שההטבות אינן רלוונטיות עבורן, כמו למשל בניינים נמוכים וכדומה. לשם כך נתקנה בשנת 2010 תקנה נוספת בשם תמ"א 38 2.  תמא 38 2 מאפשרת, במקרים מסוימים, במקום שיפוץ מבנים – הריסה מוחלטת שלהם ובנייתם מחדש. בניין אשר מתאים לתנאים של תמ"א 38 2 מרוויח בניין חדש לחלוטין (ולא מחודש) במקום הבניין הישן, תכנון טוב יותר של הדירות וכתוצאה מכך עלייה דרסטית בערך הדירות.

זהירות מתבקשת

התנאים של תמא 38 ותמ"א 38 2 נראים מפתים מאד, הן ליזם והן לדיירים, אולם ישנם קשיים רבים ובעיות רבות בדרך. לכן אם אתם ניגשים לביצוע של תמ"א 38, בין אם אתם היזמים ובין אם אתם הדיירים, חשוב שתבחרו בעורך דין אשר ילווה אתכם בכל שלבי חתימת החוזה, כדי לוודא שאכן תצאו מורווחים מן התוכנית ולא תינזקו.

 



תגיות המאמר: תמא 38


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אקסטזה בר- שרותי בר אקטיבי לאירועים

www.xbp.co.il שירותי בר שייקים לאירועים

0528083316-viki

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אקסטזה בר

מאת: אקסטזה בראדריכלות09/08/161791 צפיות
צבעי בא מהלשון צבע, שיפוצניק בא מהמילה שיפוץ וכאשר אדם אינו מבין בכל אותם תחומים אינו יכול לקרוא לעצמו בשמות מקצוע. תמיד יש פרסומים של צבע את ביתך ב1000 ש"ח חשוב לזכור כי המחיר כמובן יכול להתבטא בחומר, וברשלנות מקצועית. בעל בית שהשקיע את רוב ממונו בנכס בו הוא מתגורר אינו היה רוצה לגרום לעצמו נזק בגלל אחד שהגדיר את עצמו כבעל מקצוע. משפט שחשוב לדעת הזול הוא היקר והיקר הוא הזול.

מאת: אקסטזה ברבית חכם20/10/151288 צפיות
1.בניית הממ"ד תהיה מחוברת לביתנו על ידי ביסוס חזק ואיתני המחבר ביציקה בין המבנים. 2.שיהיה מזגן בממ"ד בכדי שיוכל להיות סירקולציה של אוויר בממד שכולו אטום. 3.שיהיה כמה וכמה נקודות חשמל בקיר , מכיוון שנוכל לחבר את הרדיו, המקרר, המזגן, וכמובן את הניידים. 4.בבניית ממ"ד חשוב לעצב אותו בכדי שהילדים לא ירגישו בכלל סכנה. 5.חשוב שהחלון יעמוד בהדף ותהיה פנימית לדלת הפלדלת החיצונית. 6.דלת הכניסה חייבת להיות פלדלת היא שוקלת כ200 קילו ואפשר להרימה אך ורק עם מנוף.

מאת: אקסטזה בראירועים וחתונות – כללי14/07/131010 צפיות
כן, אתם מתכננים לחגוג לילד שלכם מסיבת יום הולדת בקרוב, ואתם מוצאים את עצמכם מתלבטים – מה יהיה אופי המסיבה? איך להעסיק את הילדים ולגרום להם להנאה? איך להפוך את היום הזה ליום מאושר ושמח עבור ילדכם? אספנו עבורכם שלושה רעיונות לאטרקציות מלהיבות המתאימות לימי הולדת, בהתאמה לשכבות הגיל השונות.

מאת: אקסטזה ברחתונות14/07/13957 צפיות
אנו ההורים, מוצאים פעמים רבות הזדמנויות לערוך חגיגות ומסיבות לילדים שלנו. ימי הולדת, חופשות וכדומה הן הזדמנויות טובות במיוחד לעורך לילדים שלנו מסיבה מהנה, שבה יוכלו ליהנות עם חבריהם, להשתולל ולפרוק אנרגיות. הורים רבים מחפשים אטרקציות מתאימות לילדיהם למסיבות מעין אלו.

מאת: אקסטזה בראירועים וחתונות – כללי14/07/131091 צפיות
ימי הולדת, חופשות והזדמנויות אחרות מהווים זמנים שבהם אנו מעוניינים לספק לילדים בכל הגילאים אטרקציות ופעילויות מעניינות. ימי הולדת הם הזדמנות להעניק לילדים יום כיף עם חברים, ובקיץ אנחנו פשוט מחפשים דרכים להעסיק את הילדים ולגרום להם הנאה. הדבר נכון בכל גיל, החל מהגילאים הצעירים ביותר ועד לבני נוער. הנה כמה רעיונות לאטרקציות מהנות.

מאת: אקסטזה בראירועים וחתונות – כללי14/07/131078 צפיות
הילדים שלכם יצאו השבוע לחופשת הקיץ. הורים רבים, וגם מרכזים ומורים, מחפשים בתקופה זו רעיונות להפעלות ייחודיות, אשר יגרמו לילדים הנאה ושחרור בקיץ, לאחר שנת הלימודים הארוכה. ההפעלות השונות שנציע במאמר זה מתאימות לקייטנות, למסיבות ואירועים, וגם לאחר צהריים פנוי שבו מגיעים חברים רבים לשחק יחד. הנה מספר רעיונות מקוריים להפעלות.

מאת: אקסטזה ברחתונות14/07/13960 צפיות
כאשר מתכוננים ליום הולדת של ילד, הורים רבים מעוניינים לערוך עבורו מסיבה גדולה, עם כל החברים, ולמצוא פעילויות מרתקות אשר יעסיקו את הילדים המגיעים למסיבה בהנאה גדולה. ישנן הפעלות רבות מסוגים שונים, אשר מתאימות לגילאים שונים, לתנאי שטח שונים ולסגנונות שונים של אירועים. נביא כאן מספר רעיונות, אשר מתאימים למסיבות יום הולדת ומסיבות דומות, וגם לקייטנות ולהפעלות בחופש.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211698 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201325 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201516 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201311 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201595 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201004 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20962 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica