חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זיהוי נושא תסמונת דאון - ד"ר אילון לחמן

נשים בהריון הרוצות לטוס חייבות לקחת בחשבון לגבי מספר נושאים עיקריים. הראשון הוא גיל ההריון. חשוב להיזהר מישיבה ממושכת והיווצרות קריש דם. על אישה בשליש הראשון להריון לוודא האם מדובר בהריון בתוך הרחם או מחוץ לרחם. במחקר שנעשה לגבי דיילות בהריון בשליש הראשון נמא כי ישנה עלייה באחוז ההפלות הטבעיות.

השלב המומלץ לטיסות בהריון הוא השליש השני מאחר ואין סיכון מיוחד להריון. בשליש השלישי קיימים דיווחים על לידות מוקדמות בעקבות הטיסה, אמנם לא באחוז גבוה מדי אך חייבים לקחת נתון זה בחשבון. נשים הסובלות מלחץ דם גבוה הטיסה יכולה להחמיר את מצבן. על מנת למנוע היווצרות קרישי דם בזמן הטיסה  על האישה לשתות הרבה, לגרוב גרביים אלסטיות המכסות את הרגל ולבחור מושב הקרוב למעבר בכדי לבצע פעילות ספורטיבית אחת לשעתיים ולקום ולהסתובב במטוס. בזמן הישיבה מומלץ לבצע כיוון ושחרור שרירי הרגליים על מנת להמריץ את הדם ולקחת תרופות נגד בחילות, הקאות ושלשולים.

על האישה לדאוג וליידע את חברת התעופה והצוות במטוס על עובדת ההיריון וכמובן לדאוג לביטוח רפואי מקיף אשר יכסה עלויות בטיסה ובארץ היעד. על כל אישה לדאוג למכתב מהרופא המטפל בו יצוין גיל ההיריון ואם ישנם סיבוכים לאורך ההיריון. עד שבוע 28 לא מוגבלות הטיסות ולאחר שבוע זה חייבים מכתב מהרופא המטפל. חברות התעופה מאשרות טיסה עד שבוע 36 בהריון יחיד ואילו בהריון של תאומים מאושר לטוס עד שבוע 32.

כעת לאחר שלקחנו בחשבון את כל הסיכונים, כל שנותר הוא לאחל טיסה נעימה וחופשה נעימה.

כותב המאמר הוא ד"ר אילון לחמן , בוגר הפקולטה לרפואה בטכניון ומומחה בכיר לגיניקולוגיה ומיילדות ומנתח בעל מוניטין.
אילון לחמן נחשב לרופא מהשורה הראשונה בזכות רמתו המקצועית הגבוהה והשיטות החדשניות אותן הוא מיישם בעבודתו.
הוא מנתח בכיר בבית חולים "אסותא" ומיילד באופן פרטי בבית-חולים "לניאדו".
טלפונים ד"ר אילון לחמן:
03-5462965
טל' למקרי חרום: 050-5401104

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
ד"ר אילון לחמן, רופא נשים (גניקולוגיה ומיילדות). בוגר הפקולטה לרפואה בטכניון ומומחה בתחום הגניקולוגיה ומיילדות ומנתח בעל שם ומוניטין. נמנה מבין הגניקולוגים המובילים בארץ  וזאת בעקבות מקצועיות ושיטות חדשניות אותן הוא מיישם בעבודתו באופן תדיר.
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילון לחמן

מאת: אילון לחמןבריאות נשים20/01/147860 צפיות
גיל המעבר הוא תופעה חדשה יחסית, שנולדה עקב כך שתוחלת החיים הוארכה. אם לפני כ-150 שנה, תוחלת החיים של נשים הייתה עד גיל 50, כעת תוחלת החיים בעולם המערבי היא עד גיל 84.

מאת: אילון לחמןבריאות נשים22/12/131195 צפיות
בדיקת האולטרסאונד היא בדיקה שבה מתאפשר מבט על העובר ברחם בזמן אמת ובחינת מצבו הבריאותי ותנועותיו, דרך שידור של גלי קול וקליטת הדים מוחזרים. בדיקות האולטרסאונד נועדה למטרות רבות במהלך ההריון, כמו: קביעת מיקום ההריון ותקינותו, בדיקת מספר העוברים, תיעוד גיל ההריון, ביצוע בדיקות אנטומיות כמו שקיפות עורפית וסקירת מערכות, הערכת משקל העובר וקביעת מיקום השלייה.

מאת: אילון לחמןבריאות נשים04/11/13950 צפיות
בימים האחרונים השתתפתי בכינוס שדן בעתיד הרפואה ההריונית והעוברית בנוכחות מנהלי מחלקות בכירים מכל הארץ. במהלך הכינוס הועלתה בין השאר סוגיית העישון בקרב נשים הרות. בכינוס אף הועלתה הצעה להמליץ לנשים מעשנות, להפסיק לעשן שלושה חודשים לפני הכניסה להריון.

מאת: אילון לחמןבריאות נשים13/10/13891 צפיות
נשים רבות שהשימוש בגלולות למניעת הריון לא נוח עבורן, יכולות מזה מספר שנים להשתמש במדבקות למניעת הריון. המדבקות האלה, כך מסתבר, נוחות לשימוש ובעלות אפקט זהה לזה של גלולות.

מאת: אילון לחמןבריאות נשים03/10/131052 צפיות
כריתות רחם הן ניתוח נפוץ בקרב נשים. ניתוח זה מתבצע דרך הבטן או הנרתיק, בהתאם לאופי הבעיה: רחם שרירני, גידולים ממאירים, דימומים שאינם סדירים, צניחת רחם ועוד.

מאת: אילון לחמןבריאות נשים01/08/131053 צפיות
חלק מהנשים ההרות מרגישות שהן עצמאיות מספיק ומעוניינות "להרגיש" את חווית הלידה, ולכן בוחרות ללדת בבית בלידה טבעית. בישראל מדובר במיעוט של נשים שבוחרות ללדת בבית.

מאת: אילון לחמןבריאות ורפואה כללי02/06/131627 צפיות
לעתים עולות מספר שאלות בנושאי הריון שלא תמיד יודעים כיצד לתת עליהן מענה. הפוסט הנ"ל בא על מנת לעשות סדר בדברים.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223125 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213628 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201739 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201510 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201781 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201499 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191973 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica